Полезни статии

Как се пише молба за работа: подробно и практично ръководство за кандидати
Документът, чрез който кандидатът заявява желание да започне работа (често наричан молба за постъпване на работа или молба за встъпване в длъжност), не е сред задължителните документи като трудовия договор или длъжностната характеристика. Въпреки това той продължава да се използва широко в практиката. Тъй като законодателството не определя конкретна форма и съдържание за този документ, кандидатът има свобода да я изготви в свободен стил, стига да съдържа необходимата информация. Да знаете как се пише молба за работа е едно от най-важните умения при кандидатстване за позиция, особено когато работодателят изисква официални документи. Този тип заявление изглежда кратко и просто, но съдържа ключови елементи, които представят професионализъм, уважение и внимание към детайлите. За да разберете как правилно да оформите документ за кандидатстване , е необходимо да се следват ясни правила, делови тон и структурирано съдържание. По-долу ще разгледаме подробно стъпките и принципите, които ще ви помогнат да създадете отличен документ. 1. Защо е важно да знаете как се пише молба за работа Преди да се научите как се пише молба за работа , е важно да осъзнаете нейната роля. Молбата съпътства автобиографията и изпълнява функцията на официално заявление. Тя не замества CV-то, а подчертава мотивацията и ангажираността ви. Компаниите често използват този документ, за да преценят стил на писане, комуникационни умения и отношение към професионалните стандарти. Затова разбирането за това какъв е правилн ият формат и съдържание на заявление за назначаване ви поставя една крачка пред останалите кандидати. 2. Как се пише молба за работа: основна структура и формат Най-важното е структурата. Молбата трябва да съдържа: дата и място обръщение към работодателя изрично заявление за позицията кратко представяне мотив за кандидатстване финализиране с подпис Когато мислите как се пише молба за работа , помнете — документът трябва да бъде чист, ясен и подреден. Шрифтът трябва да е официален, предпочитано Arial или Times New Roman, а дължината — кратка, но съдържателна. 3. Какво да включите в съдържанието Следващата стъпка е съдържанието. В рамките на няколко кратки абзаца посочете позицията, подайте ясна заявка и изразете готовност да бъдете полезни. Силно впечатление правят коректни формулировки, уверен тон и уважение към фирмата. Не повтаряйте информацията от CV-то, а подчертавайте желанието за принос и професионално развитие. Това е важна част от правилото как се пише молба за работа , защото точността и балансът в текста показват сериозно отношение. 4. Проверка и финален вид Последната стъпка е проверката. Прегледайте текста за правописни грешки, подредба, правилно поставени данни и подпис. Чист, организиран документ изгражда доверие. Винаги четете отново, преди да подадете — тази част е също ключова в разбирането как се пише молба за работа .
Още »
Мотивационни писма - съвети и правила
Мотивационното писмо е важна част от процеса по кандидатстване на ново работно място. Ако бъде изработено както трябва, то може да бъде ключът към поканата за последващо интервю.   На фона на изключителната конкуренция на пазара, дори самата покана в офиса на работодателя вече е една малка победа в битката за желаната от вас позиция в набелязаната фирма.   Как да напишем перфектното мотивационно писмо Съществуват някои неписани правила, които дават насоки в изработването му. Образно казано, то е емоцията и цвета, които ще добавите към вашето делово и издържано в строг и безпристрастен стил CV.   Имайте предвид, че повечето професионални автобиографии изглеждат твърде подобно една на друга, ето защо то е от толкова голямо значение. Вие не сте същите като останалите кандидати и това е вашият шанс да го покажете пред своите потенциални бъдещи работодатели.   Европейските и международни стандарти за правилното му списване не се отличават особено, така че имат голям избор от места в мрежата, от които да почерпите вдъхновение. С малко насоки, можете да създадете сами ключа към интервюто, на което мечтаете да бъдете поканени.   Кои са най-важните елементи, които трябва да съдържа От изключително значение е да поставите акцент на своите умения. Имайте предвид, че те не винаги се виждат във вашето CV, което по скоро поставя акцент върху квалификацията и стажа, които имате.   Заложете да това как вашите умения ще бъдат полезни на потенциалния работодател и какви грижи ще можете да му спестите ако работи с вас. Не поставяйте акцент на самите себе си, а на фирмата и на трудностите, с които тя трябва да се справя всеки ден.   Не говорете за заплати и пари. Това не е подходящият момент за това, нито мястото за изясняване на вашите очаквания. Тези въпроси може и да са много важни, но трябва да се изяснят в последствия и в личен разговор, в случай, че проявят интерес към вас.   Как да пишем мотивационни писма в Zaplata.bg Освен разнообразие от обяви за работа, Zaplata.bg ви дава и възможността да се свържете с избран от вас работодател. За целта можете да изпратите нужните документи на посочените адреси за контакти. По отношение на писмото се придържайте към следното: отсейте коя е най-ценната информация, която трябва да споделите; придържайте се в рамките на една страница, като покажете, че цените времето на хората; не засягайте темата за парите; насочете вниманието към проблемите, които можете да решите.     Създай CV  
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Как се вади здравна книжка за работа: Пълно практично ръководство
Ако предстои да започнете работа в сферата на храните, козметичните услуги, детските заведения или фармацията, вероятно вече търсите информация как се вади здравна книжка. Процедурата е задължителна по закон и удостоверява, че сте годни да работите в среди, изискващи хигиенен контрол.  Къде се издава здравна книжка За да сте наясно с процеса по издаване на документа, първо е важно да определите къде ще го направите. Издаването се извършва в: регионални здравни инспекции (РЗИ); лицензирани медицински центрове; някои ДКЦ и лаборатории. Работодателят може да ви насочи към конкретен адрес, но в общия случай имате право да изберете къде да преминете изследванията. 2. Какви документи трябват Издаването на здравна книжка включва и подготовка на нужните документи. Обикновено са необходими: лична карта; една снимка паспортен формат; заявление (попълва се на място); направление или служебна бележка от работодател (при някои центрове). Някои медицински центрове могат да поискат предварително запазен час, затова проверете условията им. 3. Какви изследвания се правят За да сте подготвени за целия процес по издаване на документа, трябва да знаете, че изследванията могат да включват: фекален тест; изследване за стафилококи; изследване за паразити; общ преглед от лекар. При работа с храни обикновено се изискват всички изследвания, докато в други сектори наборът може да е по-малък. Резултатите се вписват в книжката и се подпечатват от лекаря. 4. Колко струва и колко време отнема Когато възникне въпросът как се издава необходимото медицинско удостоверение, най-честият допълнителен въпрос е цената. Таксата варира според лабораторията, но в повечето случаи е между 35 и 80 лв. Срокът за готовност обикновено е от 1 до 5 работни дни, в зависимост от типа изследвания и медицинския център. 5. Колко време е валидна здравната книжка След като разберете процедурата по издаване на документа, важно е да знаете и какъв е срокът на валидност. Здравната книжка не изтича, но работодателят или здравните власти могат да изискат периодични прегледи и обновяване на изследванията. За хранителния сектор обикновено се правят подновявания по график, определен от РЗИ или фирмата. 6. Полезни съвети за бърза процедура За да сте напълно наясно със стъпките по издаването на изисквания медицински документ за започване на работа и да избегнете излишно забавяне: носете снимка предварително; отидете сутрин за проби, защото някои изследвания изискват свеж материал; проверете работното време на лабораторията; запазете касовите бележки и направленията. Сега вече знаете как се вади здравна книжка – къде да отидете, колко струва и какви изследвания се правят. Процедурата не е сложна, но изисква предварителна подготовка и търпение. След като преминете всички стъпки, ще разполагате с необходимия документ, за да започнете работа в сектори, изискващи здравен контрол.
Още »
Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Как да си намерите работа в маркетинга
Какво да направите, ако останете без работа - няма никакви предложения, мама-татко са без фабрики и параходи, приятелите не Ви вземат под крилото си? Вземете нещата в свои ръце, като се възползвате от маркетинговите инструменти! Какво трябва да знае всеки, който търси работа в България Ако и вие първо сте попаднали в месомелачката на интервютата, тогава помнете: Това е рулетка. Ако ви откажат - няма нужда да се разстройвате, това е нормално. Приемете го като факт, че в България на някакъв етап могат просто да Ви игнорират, да не Ви дават отговор, да Ви игнорират по телефона или в Whatsapp. Ако не Ви наемат, тогава това не означава, че сте тъпи или некомпетентни. Може би сте на неподходящото място или ви интервюират некомпетентни хора. Може би това е ретроградния Меркурий. Като цяло, не забравяйте параграф 1. Ако не сте наети, то тогава това не означава, че сте тъпи или некомпетентни. Може би Ви интервюират  некомпетентни хора. А сега поред Колектива при нормален подбор от интервюта напомня на обикновен CRM с няколко етапа. Точно както в маркетинга: 1) Отговор (Попадение в CRM). 2) Покана за интервю с HR (Първичен контакт). 3) TЗ - тестово задание. 4) Покана за интервю с маркетинг мениджъра / Group Head / CMO / Или веднага с СЕО. 5) Оферта / Реджект (Реализиран / Не реализиран). Няма стандарти за подбор в маркетинга и всяка компания сама измисля етапите на интервютата. Може да има 5 кръга с две TЗ. Може би TЗ изобщо не съществува. Възможно е да няма етап с HR, в който самите търговци да си търсят мидъл-маркетолози. Каша, но такава е реалността. Интервютата от клиентска страна - това винаги е каша и недоразумение. Случвало се е да няма етап на TЗ и да вярват на честната дума за дадения човек, но се случва да се дадат няколко тестови задачи. В 90% от случаите има тестова фаза, а в половината от тях е адекватна. Разбора на примерите и адекватността на TЗ ще ги дискутираме в друга статия. Заданията на самите интервюта в Live режим също ги има, но не винаги и те са различни. Рекрутинг в България Българския рекрутинг е такъв, че комуникацията на всеки етап може просто да приключи. Дори ако всичко върви добре и финалния рунд е с Chief Marketing Main Galaxy Executive Officer. Тук можете да се досетите: или реално се сливат, защото не успяват на даден етап, или са взели някого и комуникацията с Вас я зарязват. Или вероятно просто са невъзпитани. Тъжно, но е вярно.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Защо да плащате голяма заплата
От какво се състои животът ни? От гледна точка на нашата адаптирана философия и субективен мироглед. Тези компоненти не само ни помагат да се ориентираме в съвременния свят, но и могат да променят коренно живота ни. За да успеем, трябва постоянно да търсим начини да подобрим своите гледни точки, постоянно да научаваме и разширяваме съзнанието си. Един от бизнес философите на западния свят, Джим Рон веднъж каза: 'Вие получавате заплащане за значимостта Ви на пазара. Ако не сте много ценни, никога няма да спечелите много пари.' Този принцип противоречи на това, което обикновено се преподава в университетите и бизнес училищата. Ние сме научени да се борим в червените океани на конкуренцията или да измисляме нови ниши в сините океани, но никога не ни се казва, че ако наистина искаме да станем богати - трябва да се заемем с популяризирането на нашата персона, да увеличаваме своята ценност за пазара. Ако разберете тази мощна философия и я осъзнаете в живота си, ще получите мощно предимство пред тези, които не го правят. Много от нас често обвиняват икономиката, работата или правителството за ниските си доходи, но не правят нищо за подобряване на своята стойност и за придобиване на нови умения. Трябва да разберете - суровата истина е, че винаги ще получавате толкова, колкото струвате, а не толкова, колкото очаквате или по някакви субективни причини са решили, че сте достойни за нещо. Защо някои специалисти получават 800 лв. на месец, а други, заемащи същата длъжност и работещи в компании със същата величина - 4000 лв.? Просто е - някои са станали по-ценни за работодателите си от други. В съзнанието на експертите има стари основи, които им пречат да продължат напред. Трудов стаж Общоприето е, че броят на годините, отработени в една специалност и в една компания, увеличават самоценността в работата. Често чувам такива изказвания: „Имам повече от 10 години опит и трябва да ми плащат повече.“ Но ако през тези 10 години човек е работил в една организация и всекидневно е изпълнявал едни и същи отговорности, това не е 10 години опит, а е една година опит, умножена по 10. В крайна сметка, той не е придобил нови умения през това време и нищо ново не е научил. Единствените изключения са специалистите, работещи в компаниите с проектна бизнес система, където всеки път специалистът трябва да решава нови проблеми, благодарение на които натрупва нов опит. Но на българския пазар има много малко такива компании. Възраст Едва наскоро експертите от различни направления започнаха да разбират, че възрастта не е гаранция за висок доход или пазарно търсене. Възрастта не е ценност, но само ако не докажете, че за всичките години, в които сте работили, непрекъснато увеличавате уменията си и научавате нещо ново, изправяте се пред нови ситуации и успешно ги преодолявате. Тогава възрастта ви, дори и в миналото, ще добави към Вас значимост и солидност. Винаги трябва да помните: „Ако работите за някого, можете да спечелите за прехраната си, но ако работите за себе си, ще направите цяло състояние“. За целта не е необходимо да сменяте компанията, правителството, шефа си или други обстоятелства. Достатъчно е да промените отношението си към дейностите си, да започнете да мислите първо за себе си, за собствената си печалба и след това за факта, че имате нужда от компанията, в която работите. Вашият план за растеж на собствената Ви значимост трябва да бъде много по-висок от плана за растеж в компанията, в която работите - това гарантирано ще увеличи значимостта ви в очите на шефа. Нека си припомним ученията на древните мъдреци или такива изтъкнати психолози, като Дейл Карнеги или Ханс Айзенк, които спориха и доказаха на практика, че отношенията в обществото са следните: как се отнасяме към себе си, така ще се отнасят към нас и околните. Не обичаш себе си и никой няма да те обича. Не се уважаваш и никой няма да те уважава. Смяна на компаниите, тактиките, стратегиите, учителите - винаги трябва да останете верни на себе си и да мислите преди всичко за себе си. Стремете се да станете по-добри. Вместо да сравнявате себе си с другите, разграничете се от тях. Единственият човек, от когото трябва да се стремите да бъдете по-добър, е този, който сте били вчера. За какво ще ви ценят на пазара? Експертност в отрасъла, в който работите (познания за индустрията, конкуренти, нови тенденции, динамика на цените и т.н.) Производителност . Какво и колко сте направили Ефективност. Как изпълнявате задачите си Организационни умения . Способността да организирате другите и да получите високи резултати Влияние . Как да убедите другите да направят нещо Личен бранд . Колко добре сте известни на пазара и на вашата целева аудитория. Репутация . Какво знаят и мислят другите за вас Визия. Способността да виждате всяка ситуация в глобален формат, като игра на шах Контактуване . Как се отнасяте към другите и вашата общителност, скорост на намиране на „общ език“ Отношение . Вашето отношение към себе си и останалите Вашите връзки . Възможността да узнаете това, което другите не успяват В съвременния свят няма ограничения за нивото на вашия успех. Това е най-доброто време в историята на човечеството за тези, които вземат решения и не търпят посредствеността. Поемете отговорност за финансовото си благополучие, станете ценни, започнете да мислите на първо място за себе си и ще промените заобикалящата ви действителност и ще престанете да зависите от обстоятелствата. Успех!
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Насоки и направления в IT сферата
В момента бързото развитие на комуникационните технологии отвори нова индустрия като IT сектора, който днес, както и в близко бъдеще, е най-развиващата се индустрия в света. Намирането на работа за IT специалист с богат опит не представлява трудност. С бързото развитие на тази индустрия има значителен недостиг на тези професии не само в страните от ОНД, но и на световния пазар на труда. Между другото, трябва да се отбележи, че работата в IT сферата не е равна на мигновена печалба, която може да бъде объркана с доходите в Интернет, а непосредствена разработка на IT продукти, което изисква не само университет, но и курсове, самообразование и самоусъвършенстване. В допълнение към стандартните умения и знания за предмета, е необходимо особено мислене в областта на IT-технологиите. Това е задълбочено познаване на много съвременни езици за програмиране, възможност за интерпретация и взаимодействие с тях. Между другото - това е най-главният фактор, който най-много ограничава избора на най-опитните служители. Казано с прости думи, работата в IT компаниите без базови познания и определен поглед върху IT-сферата е просто безсмислена. Вие просто така няма да се обучите като начинаещ още от самото начало. Опитният специалист трябва също да покаже своя професионализъм и знания. Така или иначе, ще отнеме много време, за да се посветите на самообразованието, защото технологията непрекъснато се усъвършенства и обновява. За да се разберат спецификите на посоката на IT сферата, е необходимо основните области да се разгледат по-подробно. (Професиите в ИТ-сферата). Основните области на работа в IT-сферата: В момента, заявките в търсачките за работа в ИТ индустрията заемат едва ли не първите позиции. Ако никога не сте се сблъсквали с това направление, ще бъде трудно да разберете спецификата на работния процес. По правило, човек, който търси работа, на първо място реагира на високите заплати, които се предлагат на определени специалисти в тази област. Всъщност, нивото на заплатите пряко зависи не само от опита и знанията на служителя, но и от конкретната специализация. Днес IT специалностите могат да бъдат разделени на три основни направления: Програмисти. Това са чисто интелектуални професии, които изискват професионални познания в областта на езиците за програмиране. Тези специалисти създават различни приложения, програми и др; Team leader - ръководител на екип. Както и при обикновения ръководител, тяхната основна задача, освен разбирането и познаването на основите на информационните технологии, това е способността да организират работните процеси на екип от професионалисти за изпълнение на поставените от компанията задачи. Такъв човек не само трябва да си поставя цели, но и да разбира същността и задачите на процеса; Системни администратори. В повечето случаи, това може да бъде цяло подразделение от специалисти, които не участват пряко в работния процес, но са отговорни за правилната и стабилна работа на цялото подведомствено оборудване и обръщат основно внимание на настройката и оптимизацията на мрежата. Нивото на отговорност тук е толкова огромно, че дори и най-малката неизправност в системата води до загуба на важни данни и т.н. Работата в IT за ученици и студенти - това е може би най-доброто решение за начало на основите на тези професии, тъй като паралелно с преподаването на основната специалност в образователната институция се придобиват и необходимите теоретични и практически умения. Не бива веднага да се надявате на огромни приходи, защото студентът е просто завършил, и той не е професионалист или служител, а само човек, който има теоретични познания. Едно от условията за изграждане на успешна кариера в областта на IT-технологиите е натрупването на опит в правилната посока. Човек, който навлезе в това без опит в сферата на IT само заради парите, е обречен на неуспех.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
4 правила за мениджър продажби
Ако отворите добре известен сайт за търсене на работа и направите заявка за позицията „Мениджър продажби“, тогава ще се отворят повече от петдесет хиляди свободни работни места. Инженерите се търсят два пъти повече. Но къде да се учиш от същите тези мениджъри? В края на краищата няма такава специалност в нито един университет. А мениджмънта има отделно отношение от професията на продавача. Защо работата като мениджър по продажбите е толкова срамна у нас? Срам ли Ви е да си признаете, че сте офис планктон, който всеки ден безмилостно 'пробутва' нещо на клиентите си? И когато огласите професията си, върху лицата на хората задаващи въпроса появява ли се пренебрежение? Защо се случва това? Това ехо от миналото ли е? Отекване от презрение към предприемаческата дейност през съветския период ли е? Или може би това е асоциация с дебелата леля Зина зад тезгяха на магазина, където рафтовете са празни, а под тезгяха се намира невижданото богатство? И само леля Зина с ярко розово червило и сини нюанси знае кой ще получи този дефицитен товар. Толкова години минаха, ние изграждаме икономическо общество. Всичко се развива много бързо. Обществото се превърна в маса от потребители. Пренасищането на стоки и услуги излиза извън мащаба. Хората започнаха да свикват с доброто обслужване, уверени са, че клиентът винаги е прав. Те искат да бъдат 'облизани', както в хотел с 'олинклузив'. А малцина ще се съгласят да оставят парите си на такъв груб човек, като леля Зина. И ако конкуренцията атакува, най-силният печели, а клиентът започва да избира най-доброто от огромната купчина компании. Всички започнаха да се нуждаят от мениджъри по продажбите, но тези, които наистина са добри са твърде малко. Какво е продажбата днес? Не и да „получиш парите си утре и да изпратиш столовете вечер“. Сега продажбите се превръщат в сложен процес на преплитане между финансовите компоненти и човешките взаимоотношения. И какво трябва да направите, за да станете един от най-добрите в областта на продажбите? Първо, трябва да обичате хората Искрено обичайте хората и проявявайте интерес към тях. Искреността тук играе ключова роля. Фалшивите „американски усмивки“ не действат за манталитета на нашата страна. Всичко трябва да е честно. Второ, изобщо не е необходимо да обичате продукта си Но трябва да го познавате задълбочено. До най-малкия винт. Всичко, което трябва да знаете за него. Трябва да знаете всички предимства на продукта или услугата си. Всяко свойство на продукта носи полза за клиента. Когато разговаряте с клиент, говорете с него на езика на неговата изгода! Това е много важно! Трето, трябва да знаете, оценявате, уважавате и почти да обичате конкурентите си Такава снизходителна любов на по-голям брат. С лека игривост, потупвайки го по рамото и галейки го по косата. Сякаш с думите: 'Е, ти си готин, разбира се! Добре направено, като цяло! Но, все още трябва да растеш и да растеш пред мен!' Винаги знайте силните и слабите страни на вашите конкуренти. А пред клиентите назовавайте ​​само силните си страни. За конкурентите си се изказвайте винаги възможно най-положително! Знайте, че често се случва, днес да са Ви конкуренти, а утре партньори. Четвърто, изградете лични отношения с клиента. Те трябва да бъдат много дълбоки, както е с най-добрия приятел. Клиентът трябва да е уверен, че ще му помогнете във всяка ситуация. На какво можете да разчитате. Превишавайте очакванията му. Направете малко повече, отколкото очаква. За да изградите доверие, трябва да излезете извън бизнеса и да влезете в рамката на личната човешка комуникация. Това е най-трудната част. Затова първата точка е важна. Наистина трябва да се интересувате от мнението на клиента, позицията и живота му извън работата. Ако клиентът започне да споделя лична информация, това е прекрасен знак! Това е всичко! Дългосрочното ползотворно сътрудничество, на което се надявате при всяко абониране за дадена оферта, е гарантирано! Ако той говори за децата си, внуците, приятелите и как е отишъл тази сутрин на басейн, дори ако е ръководител на голяма корпорация, всичко това означава, че сте отличен мениджър по продажбите. Когато разкриете клиента като личност, вие започвате да управлявате процеса на сътрудничество и продажбите. Започвате ясно да усещате какво, как, кога да казвате и да правите, за да постигнете желания резултат. Доверете се на човека с опит в продажбите повече от 10 години. Тези 4 точки са важни при продажбите. С тяхна помощ ще станете един от най-добрите във вашата област. И ще спечелите отлични пари от това, и ще останете порядъчен човек.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Предимство на професията счетоводство
Мнозина не искат да стават счетоводители, вярвайки, че работата в тази посока е безинтересна и безперспективна. Всъщност, съвременните счетоводители могат да изпълняват различни задължения, които да са интересни и не отегчителни. Освен това, счетоводителите в съвременните предприятия се оценяват много високо и заплатите им могат да бъдат няколко пъти по-високи от възнаграждението на обикновения служител. Прочетете също - Какви са предимствата на счетоводителя? Работейки като счетоводител, човек развива логическото си мислене и това е много важно в живота. Между другото, добре тренираните мозъци в тази област ще помогнат за намаляване на риска от развитие на слабоумие в бъдеще. Счетоводителите имат възможност да подобрят уменията си. Така например, ако в началото една операция може да се извърши за 40 минути, то след година работа това може да се направи за 15 минути. От тук става ясно, че на по-късен етап ще бъде възможно да се поема допълнителна работа за повече печалба. Професията на счетоводителя тренира самодисциплината. Факт е, че счетоводителят трябва да работи изключително внимателно и да се отнася стриктно към малките неща, тъй като всяка грешка може да доведе до сериозни последици. Всички финансови и бизнес дела на предприятието минават през счетоводителя. Така, че счетоводителят има възможност да анализира действията на организацията, да идентифицира определени недостатъци в работата. Въз основа на тези знания можете да разработите по-ефективна стратегия за развитие на компанията, за това в огромното мнозинство от случаите участват служители-счетоводители. Имайте предвид, че познавайки негативните аспекти в работата на компанията, впоследствие можете да отворите собствен бизнес, който по правило да е много по-обещаващ. Работата на счетоводителя е предвидима, което дава възможност за изграждане на определени планове за бъдещето. Не често счетоводителите правят нещо извънпланово. Трябва да разберете също, че професията на счетоводителя е свързана с изготвянето на определени отчети. Стабилността - това, към което се стремят много хора, защото благополучието им и бъдещето на семейството зависят от това. Счетоводителят има определени правомощия и пълномощия. Така например, главният счетоводител може да изиска отчет дори от директора на фирмата. Обикновените служители уважават счетоводителите. Работата на счетоводителя може да не е свързана с конкретна компания, така че съставянето на отчети и счетоводството за няколко компании наведнъж могат да се извършват от дома. В момента, професията на счетоводителя е ценна и перспективна.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
5 причини, поради които хората с висше образование си намират трудно работа
Уви, отминаха времената, когато висшето образование беше гарант за успешна заетост. Днес милиони млади квалифицирани специалисти не могат да намерят желаната работа. Какви са причините? По-долу ще приведем списък с първите 5 причини за висока безработица сред специалистите с висше образование.  Страхотни апетити на дипломираните специалисти  Една от причините за високата безработица сред хората с висше образование може да се нарече високият им апетит. За пет-седем години, много хора в университетите или институтите искат да получат висше образование за парите, които са дали и след това бързо да си ги възстановят. Човек с висше образование не бърза да се устрой, като оператор на Call-център или мениджър продажби в електронен хипермаркет. Той иска да получи добре платена интересна работа по специалността си. За съжаление, малко хора получават това, което искат. Някои се съгласяват на достъпна работа с по-малко преимущества, докато други се присъединяват към редиците на безработните. Пренасищане на много сектори в икономиката  Специалисти в кадровите агенции обясняват високата безработица сред висшистите с пренасищането на отделните сектори на икономиката. Учениците избират бъдещата професия, като се позовават на детските си мечти, талант и желание, а не на насищането на пазара на труда. Често се оказва, че специалистите в определена сфера са твърде много и че предлагането в пъти превишава търсенето. В резултат на това страдат всички играчи в тази сфера. Някои въобще не успяват да си намерят работа, а други се устройват в неблагоприятни за тях условия.  Работодателят не предлага най-добрите възможности, познавайки ситуацията на пазара. В този случай трябва или да станете най-добрият специалист в своята област, или да получите допълнително образование и частично или драстично да смените сферата на своята дейността. Коренни промени в много области на икономиката Реалната ситуация в обществото се променя много по-бързо от образователните стандарти. Автоматизацията на производството драстично намалява нуждата от някои специалисти, но има все по-голяма нужда от инженери за обслужване на машините. Развитието на интернет и социалните мрежи води до недостиг на квалифицирани контент-мениджъри, администратори на групи и SEO-специалисти. Никой от университетите често не успяват да предадат необходимите за реалния живот умения. Първо трябва да получите стандартно образование, а след това да преминете курсове по новата специалност или на принципа опит и грешка, за да придобиете независими умения, знания и опит. Много преподаватели казват, че системата на висшето образование е безпощадно остаряла, че не предоставя ненужна информация и не предлага това, което е наистина необходимо. Нарастващите изисквания на работодателите Образователните стандарти и изискванията на работодателите непрекъснато растат. Днес много компании търсят специалисти не с едно, а с две или три висши образования, научна степен, владеене на чужди езици и някои други бонуси към университетската диплома. За съжаление, днес не е достатъчно само да си завършил, трябва да предложиш нещо повече. Това очевидно е свързано с общата безработица в света. Колкото повече хора търсят работа, толкова по-големи са изискванията на работодателите. Хората със силна воля и стабилно намерение да постигнат това, което искат, повишават квалификацията си и придобиват нови знания и умения. Други неуспешно се предлагат на работодателите и се оплакват от безполезността на университетските корички. Желанието за преминаване към мегаполисите Безработицата сред младите специалисти също е свързана с нарастващата урбанизация на населението. Младите хора от селата и провинциалните градове отиват да учат в столицата и градовете и искат там да останат. Но както обичат да казват жителите на славната ни столица, София не е гумена и няма достатъчно място за всички. Регионите се оплакват от липса на квалифицирани специалисти, а висшистите се оплакват от безработица. Разбира се, работата в столицата е престижна и печеливша, но далеч не е достъпна за всички.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Как успешно да управлявате хора по стари от вас
Ръководство за младия специалист - как да станете ефективен лидер за хората в достатъчно зряла възраст.  Статията описва полезни за младия шеф подходи към управлението на колектив от значително по-възрастни от него хора.  Ефективното ръководство няма възрастови ограничения  В днешно време е напълно възможно някой на възраст от 20 до 30 години да бъде шеф на хора, по-стари от него с 10-20 години. И въпреки че този сценарий става все по-често срещан, той е придружен от напрежение и изисква особена тактичност. Проучванията показват, че най-големият проблем на младия ръководител е разликата в трудовата етика или ценности. Имаме добри новини за младите ръководители - напълно можете да станете успешни мениджъри за хора, които са по-стари от вас с десетилетия. И можем да ви дадем няколко полезни съвета в тази посока. Бъдете смирени  Не позволявайте на амбициите Ви да се проявят под формата на арогантност. Не показвайте впечатляващата си автобиография на подчинените си - понякога е по-добре лидерът да говори по-малко. Вместо това се опитайте да бъдете сдържани и дискретни, позволявайки на вашите управленски умения да говорят сами.  Разберете как обичат да общуват подчинените Ви  Можете да имате пряк и точен стил на комуникация, докато по-възрастните служители са свикнали да прекарват първите си минути на всяка среща в разговори за времето. Обърнете внимание на темпа, с който са свикнали да работят, и при необходимост, използвайте вашия стил.  Тъй като по-старото поколение е по-склонно да разделя работата и личния си живот, обяснете им подходите си, така че вашият екип да не си помисли, че служителите са длъжни да работят 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Експертите предлагат да се избягва общуването между служителите в интервала от 20:00 вечерта до 6:00 сутринта, освен ако това не е абсолютно необходимо. Учете се от своя старши сътрудник  Отделете време, за да разберете кой екип вече е сформиран и как работи. Служителите вече притежават нужните за корпоративната култура познания, необходими за успеха. Техният дългогодишен опит може да ви помогне да се ориентирате в новите отговорности, да развиете управленските си умения и да избягвате трудните ситуации, но не им позволявайте да оказват натиск върху вас. Когато сте по-млад от колегите си, дори и да сте техен мениджър, понякога може да е лесно да Ви манипулират, особено ако сте нов в управлението. Понякога по-възрастните работници започват да изобличават младите специалисти, казвайки на шефа: „Но, Вие по-добре разбирате технологията“. В същото време се опитват да прехвърлят отговорността си върху него. Тук младият лидер трябва ясно да очертае за своите подчинени управленската граница между оказването на подкрепа и изпълнението на работата. Намерете реални помощници  Много е важно младият шеф да намери и да се сприятели с образцовите членове на своя екип - това е важна характеристика на ефективния ръководител. Такива служители ще станат ваши първи помощници и съюзници. Най-често това са авторитетните ветерани от този екип. Те ще положат всички усилия да помогнат на ръководителя, не само в предаването на дадена команда от шефа, но и да обяснят по свой начин на служителите причината за това решение на шефа. Бъдете открити за това, как вземате решения  Активно споделяйте своя стил на ръководство и това, което очаквате от своя екип, за да не останат в неведение. Вместо само да давате инструкции или да ръководите, приемете за себе си идеята, че сте - треньор и основната ви задача е да премахнете препятствията в работата на вашия екип.  Но не се опитвайте да променяте всичко в първия ден. Вместо това, експертите препоръчват да попитате всички: „Кое е единственото нещо, което не искате да видите променено и какво, според вас, трябва да се промени?“ В резултат на това можете да получите ценна информация относно предишните опити за извършване на подобни промени, които не са дали резултат и това ще ви спести от неприятностите и неудобствата, свързани с повтарянето на същата грешка. Обяснете на колектива, че сте дошли за дълго  Уведомете служителите си, че цените длъжността си, а не просто я използвате като отправна точка за бъдещата ви кариера. Ахилесовата пета за много млади шефове - това е липсата на търпение. Подчинените им може да са разочаровани от своите мениджъри, защото чувстват, че вече са фокусирани върху следващото си повишение. Екипът ще уважава повече ръководителя си, ако почувства, че той е отдаден на работата си и се грижи за колектива.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Има ли опасности в професията на свободна практика
Фрийлансът привлича мнозина с явната си простота на печелене на пари, свобода във времето и независимост от който и да било, както и способността за работа навсякъде по света. Кой не иска да започне да печели пари в Интернет и да отиде в Тайланд или Бали? Кой не мечтае да се отърве от досадните шефове и да работи само за себе си? Да, положителната страна на фрийланса те привлича, но по някаква причина голяма част от хората, опитали сладостта на свободата, скоро се връщат към обичайната наемна работа. Очевидно, да си на свободна практика не е толкова добре. Защо и какви са 7-те минуса на професията фрийлансър:  Какво очаква този, който е решил да напусне работата си и да започне собствена дейност на свободна практика? Уви, не само свободата: има доста клопки, които развалят романтиката в живота на „свободния работник“. 1. Нямате шеф, но ще трябва да се адаптирате към изискванията на клиентите.  Ако на обичайната наемна работа винаги сте знаели какво искат от вас, то на свободна практика ще трябва да вземете предвид желанията на много хора, не всички от които са разбираеми. Освен това, понякога клиентите изискват невъзможното, което ще трябва да се направи, ако искате да печелите пари. Съответно, няма да слушате критики от един човек, а от мнозина. Такива моменти значително охлаждат страстта на онези, които са очаквали свобода от кавгите на началниците си. 2. Изпълнение на работата в срок.  Не всеки знае как правилно да управлява времето си за изпълнение на възложената му работа. Такива хора нямат място във фрийланса. Повечето от тези, които преминават на работа от вкъщи, бързо се отпускат - искат да стоят в социалните мрежи, да си пият бавно кафето, да разговарят с приятели в Skype или по телефона. Изглежда, че “работят” по цял ден, но по някаква причина няма резултати. Всъщност всичко е много просто: от 8-те часа, които бяха посветени на работата, чистото работно време е не повече от два часа. 3. Готовност за усилена работа  Някои офис работници трябва да се реорганизират по нов начин. В много офиси работата е спокойна, без бързане и суетене, защото се плаща за работния ден, а не за резултата. Ако ще работите като фрийлансър, ще трябва да се пренастроите, защото тук ще Ви се плаща за количество свършена работа. Защо му е на клиента изпълнител, който върши работата си бавно? Той ще избере по-бързия фрийлансър. 4. Привързаността към работата се съхранява.  Мнозина мечтаят, че ще започнат да печелят пари от Интернет и след това ще могат да пътуват свободно, защото вече няма нужда да са обвързани с едно работно място и няма да има нужда да ходят на работа всеки ден. Тези хора ще могат да пътуват, но какво ще видят, ако все пак прекарват работния си ден зад монитора? По-лесно е да работите, а след това си починете и да отидете някъде за седмица-две - ще се получи пълноценна почивка и ще видите друга държава.  5. Ще губите време в търсене на поръчки  Фрилансерите трябва да си търсят работа: ако искате да печелите пари - ще трябва да търсите поръчки. Само след като спечелите известна слава и създадете своя собствена база от редовни клиенти, можете да разчитате на факта, че ще ви бъде осигурена работа без прилагане на сили за нейното намиране.   6. Умение за договаряне с клиентите  Ако сте конфликтна личност, която не търпи критики или не обича да преговаря с хора, тогава ще ви бъде трудно в областта на фрийланса. Клиентите са ваши клиенти и трябва да можете да преговаряте с тях, вдъхновявайки им доверие. 7. Необходимостта самостоятелно да плащате данъци и да бъдете готови за факта, че трябва да загубите част от честно спечелените си пари, поради таксите за теглене на средства  Ако не искате проблеми с данъчните, тогава трябва да откриете фирма. Ще трябва самостоятелно да вникнете във всички нюанси и да се уверите, че данъците се плащат своевременно. Не трябва да пропускате и момента, че при получаване на пари, банките ще Ви вземат комисионна. И тук става дума за 1-8%, в зависимост от условията за теглене на средства. Готови ли сте за това? Фрийлансът има огромно количество предимства, но не е лишен и от недостатъци и то много съществени. Ако сте независим човек, който е в състояние да решава различни въпроси, да търси поръчки и да контролира работното си време, то фрийлансът ще бъде чудесен начин да печелите пари. Ако сънувате свободния живот, когато не е нужно да ставате в 7 сутринта и да ходите на работа, но в същото време да си затваряте очите за нуждата от упорита и постоянна работа, то тогава по-добре не се захващайте с фрийланс - разочарованието ще бъде твърде горчиво.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
6 признака, че кариерата ви има проблеми
Изглежда, че всичко върви отлично. Е, ако не е отлично, то поне е нормално. Няма да уволняват, плащат заплатите, шефовете се усмихват благосклонно. Интересно е, че от положението на „нормалното“ - когато служителят се възприема от шефа като формална единица на пълен работен ден, която не създава проблеми - има само една крачка към статута на „проблемния работник“. Е, или две. Но с малко късмет, една е достатъчна. И тогава кариерата в този случай ще приключи и във финалните щрихи няма да има надпис Happy End. Важно е да уловим първите сигнали - знаците, че не всичко е толкова гладко, колкото би ни се искало. Направете си изводите - и укрепете позициите си; В тази компания или в друга - в зависимост от това как ще изградите допълнителния си кариерен път. 1) Недостиг на препоръки Представете си, че днес започвате да търсите работа. (Добре, надявате се, че с вас всичко е наред, но ще оставим линк за да знаете в бъдеще къде да потърсите). И така, хипотетично - започвате да търсите работа. Трябва да съберете няколко препоръки: от бивши ръководители, клиенти, партньори. Колко препоръки имате в момента? За колко имена и фамилии се сетихте? Лош знак - ако са малко или изобщо няма такива. Търсещият работа, който никой не го е препоръчвал - той или не е показал изключителни резултати, или не е изградил конструктивни отношения с работната среда. И едното и другото - очевиден минус. Сигурни сме, че има кой да ви препоръча. Но ако кандидатите са били малко - един, двама - и много дълго време сте мислили с кого да се свържете, направете си изводите. Може да не сте достатъчно активни. Може би вашият ръководител не е напълно наясно с вашата полезност. Опитайте се внимателно да държите собствената си PR-компания. И обърнете внимание на отношенията си с колегите, със служителите на други организации, с които контактувате, когато решавате работни задачи. Това не е въпрос само на кариера, но и на вашия психологически комфорт. 2) Лоши спомени за ръководителите Кои от бившите Ви шефове ви карат да ги уважавате, съчувствате им и желаете да общувате с тях? Ако отговорът е „никой“, то това е тревожен сигнал. Разбира се, търсещият работа, който не може да си спомни нито един добър шеф, може просто да си е хронично неспешен. Но е много вероятно въпросът все още да не е в ръководителите, а в самия човек. Не всички наоколо заслужават само критика. Човек, който живее с чувство, че само той е прав, трябва да се опита да погледне на себе си по-обективно. 3) „Това не е моя работа“ Вие правите само това, което попада в обхвата на вашите задължения - и нищо повече от това. Тоест, ако една колежка е болна и ръководителя предложи да поемете част от нейните задължения, вие не сте готови за това. Ако трябва да закъснеете за да „завършите“ общата презентация - поглеждате нервно към часовника и изразявате недоволство. HR мениджърът предлага да играете на Червената Шапчица на корпоративно парти - Вие казвате „Не“. Общата идея е тази: трудно е да се възприемете като част от екипа и ако самият Вие се смятате за набор от функции и всичко, което е извън обхвата на този набор, се отхвърля. Разбира се, не говорим за неистов алтруизъм. Но протягането на ръка на колегите в трудни моменти е достоен и печеливш ход от гледна точка на кариерата. 4) Слухът се разпространява Обсъждането на новата кола на шефа с колегите е свещено нещо. Ако това се случва от време на време. Но да си източник на слухове е съвсем различен въпрос. Често хората действат като катализатор на слуховете, когато или са претоварени от работа или са слабо мотивирани (както и просто уморени, професионално прегорели и просто недоволни). Веднага щом забележите упорито желание да си говорите за личните дела на колегите зад гърба им, спешно потърсете мотивация! Или нова работа, ако сегашната е съвсем неуютна и хладна. 5) Закъснения Само по себе си закъснението е глупаво да се смята за престъпление. Въпреки че за някого тези 15 минути, които сте закъснели, могат да създадат неудобство ... Но да предположим, че служителя рядко закъснява - тогава е извинително. Ако закъсненията са всекидневни, това е диагноза. Не чакайте, по поведението Ви мениджърът да се досети, че сте охладнели към работата си. (Между другото, може би причината е, че отдавна не са ви плащали заплата? Споделяме някои съвети как да поискате заплатата си. Опитайте. Не винаги си струва да сменяте работата, само защото портфейлът Ви е празен). Пунктуалността - това е вежливост. Като да мием ръцете си преди ядене или да се здрависваме със съседа. Невежливостта е изпълнена с: недоволство, порицания или глоби. Но най-важното - разберете защо сутрин е толкова трудно да откъснете главата си от възглавницата. Всичко си има причина. Ако сутрин не ви харесва да бързате за работа и да изпълнявате задълженията си ... това е нещо нормално; Ненормално - ако се принудите да излезете навреме, но не успеете. 6) Навикът да обвинявате всеки за проблемите, освен себе си  Служителят се държи в ситуация, в която е допусната грешка, говори повече за него, отколкото за самата грешка. Зрелият човек поема отговорност за собствените си грешки. В противен случай започва търсенето на виновните за нея в непосредствена среда. По правило, обвиненията срещу колеги изглеждат съмнително, особено в очите на ръководството. Между другото, информацията за грешката може да бъде представена с достойнство. Ние казваме: Какъв е проблемът Какво да направим за нейното разрешаване; Колко бързо ще бъде решена, Какви ще бъдат щетите и какво да правим с тях. И никакво 'Аз нямам нищо общо с това.' Между другото, ръководителите се интересуват повече от самия проблем и как да бъде решен, отколкото от идентичността на виновника. Другият аргумент е да се съсредоточите върху намирането на изхода, а не на виновника. По принцип, умните хора казват, че е удобно да се изгради кариера върху любовта към вашата работа. Тогава задълженията са налице и отношенията с екипа се развиват, а грубостта на работния процес се изглажда. И заплатата расте.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Как да намерите работа в чужбина
Доста често служителите на рекрутерските компании чуват от кандидатите, че техните кариерни планове включват работа в чужбина. Често кандидатите дори конкретно търсят точно такива възможности, отказвайки дори да разгледат свободните работни места в България. И често се оплакват, че не могат да намерят нищо. Струва си обаче да се отбележат общите принципи, които работят извън зависимостите на бизнеса. Чуждестранните компании най-често се интересуват от следните специалисти: Редки, високоспециализирани кадри. Например от областта на устойчивата енергетика, биотехнологиите; Получилите уникално образование в България. Например, техническото образование на някои водещи български университети много се ценят в другите страни; Добре познаващите българския пазар. Онези специалисти, които липсват в определена държава поради демографската ситуация или тяхното търсене. Например, в България сега има изключително голямо търсене на разработчици поради малкия брой технически университети в страната и тесния пазар; Уникален опит, необходим за развитието на бизнеса на компанията; Владеене на български език - в случай, че е необходим за бизнеса на компанията. Чуждестранните работодатели са силно не заинтересовани от кандидатите с опит в отрасловата дейност, която е силно обвързана със закона или с някакви други особености на определена страна. Ако сте юрист със знания само за българското законодателство или счетоводител, познаващ само българските счетоводни стандарти, е малко вероятно да можете да отидете да работите в чужбина. Същото може да важи дори и за ИТ специалистите. Например, SAP консултантите за HCM или FI модули ще бъде практически невъзможно да си намерят работа в чужбина, тъй като тези модули са изключително плътно обвързани със спецификата на настоящото законодателство. Пример за това са анализите на сайта HeadHunter - броят на свободните публикувани на сайта работни места с релокация. Това със сигурност може да се промени, но приблизителното съотношение ще остане същото. Нека се спрем по-подробно на четирите сектора с най-голямо търсене. ИТ индустрията Специалистите от ИТ индустрията и софтуерните разработчици (Java, JavaScript, C #, C ++, Python, Ruby-on-Rails) са най-търсени в другите страни. Това се дължи на доброто качество на местното образование, нивото на професионализмът на разработчиците и ниската цена на специалистите в сравнение с разработчиците от другите страни (в някои случаи разликата може да бъде до 50%). Поради последните промени, ние вече изпреварваме разработчиците от Индия по евтиност на услугите, като същевременно поддържаме високо качество и производителност. Отделно си струва да споменем, че нашите специалисти по информационна сигурност (търсенето на които е високо във всяка страна по света) и специалистите по 3D моделиране и роботика - водещите български технологични университети осигуряват отлично образование в тези отрасли. Продажбите На второ място в търсенето са специалистите от областта на продажбите. Тук е важно да се отбележи, че за разлика от ИТ специалистите, българските компании, които планират да отварят клонове в други страни, по-често се интересуват от добрите „продавачи“. В този случай вътрешните служители на компанията ще имат по-голям шанс. Често и двете страни - и служителя и работодателя - смятат подобен преход за допълнителна мотивация, тъй като значително се повишават доходите на служителя и често се появяват допълнителни ползи, като например по-продължителен отпуск. Производство и туризъм Третото място се споделя между служители на туристическата индустрия и производствените инженери. Не може да се каже нещо специално за туризма. Това е отрасъл, в който винаги ще се търсят специалисти от различните националности с познания по отделните езици, а българският разбира се не е изключение. Най-често, чуждестранните компании наемат български граждани за свободните места на домакиня, барист, сервитьор, мениджър на резервациите. В повечето случаи не се изисква висше образование, следователно такива места могат да бъдат перфектни за студенти, които знаят чужди езици и искат да увеличат уменията си, свързани с комуникацията, устойчивостта на стрес, способността за работа в режим на многозадачност и просто за тези, които искат да печелят пари по време на празниците. Що се отнася до свободните работни места в производствения сектор, тук търсенето е еднакво както от страна на чуждестранния бизнес, така и от страна на българските компании. Говорим за инженерите, участващи както в организацията на производството, така и в контрола върху неговото качество, специалистите в конкретни видове оборудване или технологиите. Това включва още българските специалисти от нефтената и газовата индустрия, но те най-вероятно ще бъдат освободени от настоящия си работодател. Специалистите от тези четири индустрии имат много по-голям шанс да намерят работа в чужбина от специалистите в другите области. Но трябва да се отбележи, че няма голямо търсене на български специалисти от страна на чуждите пазари. Става дума за някои изключителни случаи или еднократни истории. И, разбира се, за да започнете работа в чужбина е необходимо да владеете английски език, а в някои случаи да знаете и някакъв допълнителен език. Например, немските компании са по-склонни да правят предложения на кандидати, които говорят, както английски, така и немски.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Причини за промяна на работата
Много е удобно да работите в една компания дълго време - познавате всеки служител, знаете как е устроено всичко, запознат сте с всички клопки на вътрешните процеси. Но мислили ли сте някога, че Ви липсва нещо в професионалния живот? Възможно е потенциалните възможности да Ви подминат и дългосрочните перспективи за кариерно израстване да останат встрани. В този случай е важно да поемете контрола над кариерния си растеж. Всяка работа, която отнема Вашето време, също трябва да е насочена към разширяване на Вашите възможности и развитие на уменията. Можете да израствате професионално и в една компания, като се движите нагоре по кариерната стълбица. Съвсем различна е историята например, ако сте работили на едно и също място в продължение на 10 години и не сте променили позицията си. Ако това Ви е познато и настоящата работа вече не Ви радва както преди, време е да намерите нещо ново. Разпознавате ли се по 8-те по-долу признака, че сте се „заседели“ в компанията? 1.Вече не харесвате работата и компанията си Спрели сте да полагате усилия и не смятате работата си за най-интересната. Някога се гордеехте с нея, но сега тя е станала скучна и се е превърнала в рутина. 2.Можете да вършите задачите си дори насън Работната Ви дейност вече не Ви представя нови предизвикателства и Ви липсват сложните и интересни задачи. Разочарован сте, че вече не можете да разширите своя опит, когато се борите за нови проекти. 3. Усещате, че не се вписвате в екипа, станали сте по-малко общителни и колегите са Ви уморили Общуването с колегите в момента не е толкова забавно, както преди. Не се интересувате от срещата с нови хора. Опитвате се да не влизате в разговори и вечер не ходите никъде заедно. 4. Постоянно си поглеждате часовника и мразите понеделниците Пристигате точно в началото на работния ден и си тръгвате веднага след приключването му, с нетърпения изчаквате обедната почивка. Броите дните преди празниците, дори ако те траят само няколко дни, а в календара зачерквате дните преди празниците. 5. Не се чувствате ангажирани на работните съвещания и срещи Понякога Ви се струва, че никой не Ви забелязва по време на работа, колегите Ви вече не искат Вашето мнение и не участват в общите проекти. Забелязвате, че по-малко квалифицираните според вас служители получават покани за срещи по-често от вас. 6. Не Ви повишават Струва Ви се, че по-малко талантливите или по-младите служители винаги се оценяват по-високо. Струва Ви се, че за завършените проекти не получавате заслуженото признание. Рядко получавате бонуси. А от момента на избирането Ви за служител на месеца, минаха сто години. 7. Престанали сте да вярвате в своята компания В първите работни дни бяхте увлечени за дейностите, продуктите и услугите на вашата компания. Сега усещате, че интересът към работата постепенно отмира. Виждате, че ръководството е престанало да се интересува от компанията по начина, по който както в началото Вие се интересувахте за работата си, и следователно се чувствате разочаровани. 8. Завиждате на бившите си колеги, които са си намерили нова работа Струва Ви се, че те са по-успешни извън компанията. Продължавате да мислите за новите възможности, които са достъпни за пенсионираните служители, но са пропуснати от вас. Ако някоя от тези ситуации Ви е позната, може би мислите как да се измъкнете от нея, като намерите ново място. И ако отдавна не сте търсили работа, ето какво първо трябва да направите: Актуализирайте автобиографията си Обяснете, че през цялото това време сте правили едно и също. Подчертайте уменията, които сте развили, и Вашите заслуги. Посочете проектите, над които сте работили и ги опишете в реда, в който се е оформил Вашият напредък. Запомнете правилната структура на автобиографията. Пригответе се за интервю Първо, обяснете защо сте работили в една и съща компания толкова дълго, разкажете за нейните предимства. Второ, убедете рекрутера, че днес Вашите умения се търсят на пазара. Трето, покажете, че имате всичко необходимо, за да се присъедините към новата среда. Активно хоби или доброволчество ще покажат вашата мобилност и активност. Поговорете с кариерния си консултант Можете да отделите цялото си време за самостоятелен мониторинг на свободните работни позиции. Въпреки това, квалифицираният рекрутер ще се запознае с автобиографията Ви и ще Ви предложи подходящи позиции. Е, след това всичко зависи от вас.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Как да спестите време при търсене на работа
Има много фактори, които могат да попречат в намирането на нова работа, единият от които е липсата на достатъчно свободно време. Особено ако не сте напуснали текущата си работа. По-долу ще дадем няколко съвета, които ще ви помогнат да направите търсенето по-ефективно и да оптимизирате времето си. Спрете незабавно да отлагате Трябва да спрете да си губите времето. Склонни ли сте да се отдавате на празни мисли за начина на работа и да обядвате през целия един час, определен по закон? Защо да не използвате това време за проучване на възможностите за нова работа или актуализиране на автобиографията си? Разбира се, не трябва да използвате предоставения Ви от работодателя компютър. Предварително оценете своите умения и желания Няма нужда да се задълбочавате в търсенето на работа и да отговаряте на повече или по-малко подходящи свободни работни места, само защото имате малко свободно време. Преди да започнете търсенето, отделете време, за да оцените своите амбиции и посоката на по-нататъшно си развитие. Задайте си следните въпроси: Какви са силните ми страни? За какъв вид работа са най-подходящи? Кои индустрии се развиват, кои - не? Как се виждам след пет години? И не забравяйте: нашите преценки за себе си не винаги са най-обективните, така че си струва да зададете тези въпроси и на други хора (приятели и познати, които не са обвързани по някакъв начин с настоящия работодател и т.н.) След като получите отговорите, стеснете търсенето си и ще отговаряте само на предложенията, които ви подхождат и отговарят на уменията. Актуализирайте данните Уверете се, че личната Ви и бизнес информация е актуализирана с настоящата. Това се отнася за акаунтите Ви в социалните мрежи и вашата автобиография. Не правете твърде радикални промени във всичките си акаунти едновременно - не искате да възникнат подозрения в настоящия Ви работодател нали? Можете да спестите много време, ако имате готови шаблони за написването на автобиография за различните позиции. Очевидно, изборът им зависи от това колко широк е обхватът на търсенето на нова работа. Създайте шаблон за всяка позиция и след това го променете в зависимост от изискванията на работодателя. Използвайте нетуъркинг Това правило важи за повечето професии. Ако поддържате голяма мрежа от „живи“ контакти, може да не се налага да отделяте време в търсене на нова работа. Може да се случи така, че работата да ви потърси. Развийте своята мрежа, включвайки в нея релевантни специалисти, и споделяйте информация с тях. Не пренебрегвайте важните събития в професионалната сфера, което е чудесен повод за размяна на визитки. Внимателно проучете списъка си с контакти и вижте дали в него има някой, когото не сте виждали отдавна и който може да Ви бъде полезен при намирането на нужната позиция. Планирайте деня си След като актуализирате автобиографията и акаунтите си в социалните мрежи, трябва да положите усилия и да намерите време да потърсите работа, кандидатствайки за свободните работни места. Кога да сте най-активни? Средният човек е най-продуктивен през първите два часа след събуждането си, така че може би трябва да се събудите един час по-рано и да направите търсене. Освен това, често графикът през деня вече е запълнен до краен предел и в този случай ще трябва да използвате наличните прозорци в натоварения си график. По правило, това са пътуванията до и от работа, почивката за обяд и т.н. Спестете време, отговаряйки само на свободните работни места, които точно съответстват на вашия набор от умения и предизвикват във Вас реален интерес. Рекрутерите ценят отговора и винаги знаят колко внимателно сте подходили към избора. Противно на общоприетото схващане, няколко добре обмислени отговора ще ви помогнат да намерите новата си работа много по-бързо от множеството прибързани.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Кариера и социални мрежи
Кога активният networking играе важна роля в кариерата? В днешния свят не можем да си представим пълноценен живот без социалните мрежи и интернет. Повечето от нас използват няколко социални мрежи, за да общуват с приятели, роднини, колеги, като основните от тях - това са Facebook и Twitter. Предимно използваме социалните мрежи, за да показваме постоянно на другите, че нещо се е променило, например: посетили сме Испания, родило ни се е бебе, празнували сме рожден ден, били сме поканени на театър и т.н. Публикувайки снимка или правейки туитове в Twitter, повечето от нас не се замислят върху факта, че в социалните мрежи ние създаваме свой собствен образ, който става допълнително разпознаваем благодарение на нашата дейност в Интернет. Без да го знаем, ние имаме уникален инструмент за управление на кариерата, но не всеки се замисля над възможностите, които социалните мрежи предоставят. Не подценявайте факта, че рекрутерите и фирмите работодатели често използват социалните мрежи, за да проучват хобитата и заниманията на кандидатстващите при тях специалисти. Как да използваме работата на социалните мрежи в полза на кариерата?  Ако си създавате профил в социалните мрежи, предимно с цел да направите кариера, тогава трябва да помислите за стратегия относно промотирането и позиционирането Ви в мрежите. И така, полезни съвети за кариериста: Съвет номер 1. Направете си професионална снимка в делови костюм. Основни изисквания към снимката:  Вашето лице. Слънчевите очила не са допустими при делови фотографии; очите ви трябва да са отворени и да създават впечатление за доверие. Жените се нуждаят от сдържан, удобен за бизнеса грим. На лицето трябва да има усмивка, като много е важно да се обърне внимание на изражението на лицето - то трябва да е отворено за общуване.  Дрехите ви да са достатъчно делови и строги, с изключение на творческите професии. За творческите професии, колкото по-творчески изглеждате, толкова по-добре. Дълбокото деколте и банските костюми са неприемливи. Съвет номер 2. Създайте своя собствена страница в социалните мрежи.  Вашата обложка в социалните мрежи е вашата визитна картичка, ако сте дизайнер, украсете стената си с красив интериор, ако сте компютърен програмист, тази стилистика ще подобри общия фон на самия ПИ АР.  Името трябва да е изписано точно, псевдонимите са приемливи, ако изграждате творческа кариера, а в бизнес кариерата те предизвикват недоверие от страна на работодателя. Съвет номер 3. Създайте приятелство и общувайте. Можете да общувате както по професионални теми, така и по отношение на хобитата.  Ако все още нямате хобита, тогава не забравяйте да си намерите, тъй като хобито ви прави интересен човек. Оставяйте коментари в професионални теми и групи поне по 2 пъти седмично.  В социалните мрежи можете да се изгубите и забравянето се случва много бързо, така че третирайте коментарите като работа, която трябва да вършите редовно. Съвет номер 4. Публикувайте новини за вашата индустрия.  Оставяйте публикации и коментари по теми от вашата професионална среда.  Присъединете се към професионални групи. Съвет номер 5 . Коментари, които имат политически и религиозен характер, е най-добре да се избягват.  Вашето мнение по тези теми може да не бъде възприето правилно и ще навреди допълнително на кариерата ви.  По-добре е да не играете с волята на съдбата и да избягвате подобни коментари в социалните мрежи. Оставяйте коментари, но много внимателно. Така че, ако искате да станете номер едно в това, което правите, трябва да създадете своя собствена марка и активно да я популяризирате. Социалните мрежи са отлична платформа за самостоятелен PR и просто трябва да се научите как да използвате този ресурс.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Защо решихте да смените работата
Защо искате да напуснете компанията? Този въпрос се задава на кандидатите, които в настоящия момент продължават да работят. Най-често кандидатите отговарят: „Търся най-добрите възможности за развитие на моята кариера.“ Но този отговор може да не е подходящ за всички кандидати. За служителите, които са работили дълго време в една компания и не са получили повишение, не препоръчваме да посочват предишното си работно място като липса на възможности за кариерен ръст. Ще бъде доста трудно да обясните защо толкова дълго сте останали на тази работа, ако не сте виждали за себе си реални шансове за развитие на кариерата. Затова трябва да избягвате да споменавате негативни причини за напускане от компанията. Как да отговорите на въпроса: Защо решихте да смените работата си? Кажете, че не сте в активно търсене на работа. Например „Просто мисля да напусна компанията“ или „Харесва ми работата във фирмата, но ...“. Посочете причината, която Ви е подтикнала да започнете да търсите нова работа. Разкажете за своя кариерен план. След това обяснете кое Ви е привлякло да работите в тяхната компания. Освен това допълнете отговора си с историята, защо се интересувате от свободното място, наблегнете на силните си страни, които са подходящи за изпълнение на задълженията на новата работа. В примерите в тази статия даваме само причините за смяната на работата. Вашата задача е да ги допълните с отговори на останалите три въпроса: Къде се виждате след 3-5-10 години? Защо искате да работите в нашата компания? Защо Вие сте идеалният кандидат? Примери за отговорите на тези въпроси: Защо решихте да смените работата? Причина №1. Съкращение / банкрут Миналата година потокът от нови проекти с потвърдено финансиране намаля наполовина, ключовите клиенти започнаха да намалят бюджетите си за маркетингови услуги. Ръководството на компанията реши да напусне българския пазар. Затова започнах да си търся работа; Компанията преди пет години взе заем за изграждането на друг търговски център. В условията на криза фирмата не успява да изпълни задълженията си по заема. И сега започна производство по несъстоятелност. Когато обявиха фалит, това за мен стана неочаквано. Все още имаше надежда, че компанията ще реши проблемите си, но това не се случи. И реших да потърся нова работа; Тази година поради нестабилност на пазара във фирмата бяха договорени нови договори с друга компания за друго юридическо лице. По всички признаци, по информацията, която имам, заключавам, че някои позиции ще бъдат премахнати, но продължавам да работя. Актуализирах автобиографията си и съм готов да разгледам нови интересни свободни работни места; В холдингът, в който работя, е в процес на реорганизация и се извършват различни съкращения. Моето подразделение подлежи на изцяло съкращение; Работя в компанията от шест години и започнах като счетоводител. Сега работя като началник на отчетния отдел. Много харесвам работата си. Имаме много приятелски екип. Но в момента компанията преминава във фалит, затова започнах да си търся работа. Причина номер 2. Смяна на местоположението Компанията планира да премести офиса си в град Х преди края на годината и затова се преместих да живея в столицата. Веднага реших, че София е моят град и искам да живея тук. Кризата обаче започна и компанията промени плановете си за откриване на офис в София. С това времето ми в пътуване е много и това съвсем не ме устройва. Затова сега си търся работа в София; Разбрах, че във Вашата компания се е появила отворена позиция. Харесвам сегашното си положение, но възможността да работя в по-голяма и стабилна компания като Вашата и да стигам до офиса за 15 минути много ме привлече; Продължавам да работя, но съм готов да обмисля интересни варианти, тъй като реших да се преместя в София и искам да получа голяма зона на отговорност. В рамките на компанията съществува определена политика на вътрешна конкуренция между филиалите, като при такъв бизнес модел израстването в останалите филиали е почти невъзможно. И едва ли ще успея да получа лидерска позиция в София, дори и в дългосрочен план. Затова съм отворен за предложения. Причина номер 3. Смяна на направлението Не съм в активно търсене, но след полугодишна оценка в компанията разбрах, че нямам перспективи за преместване на друга позиция и предишният ми опит се отнася към друго направление. Затова за себе си реших, че искам да изградя бъдещата си кариера в различен бизнес и смятам, че позицията на офис ръководител на банката е отлична за мен. Следователно, Вашата компания и свободното работно място наистина ме заинтригуваха; В компания X преминах три степени от старши консултант до старши мениджър. Работейки с ключови клиенти на компании, като „X“, „Y“, „Z“, разбрах, че оставайки в консултантските услуги, не мога да се насоча в друга посока и искам да премина от създаване на инструменти към използването им. Също така, в бъдеще бих искал да поема отговорност за пълния набор от задачи в рамките на инвестиционния процес в този отрасъл. Това ще ми даде много повече възможности за по-нататъшно кариерно развитие. Затова реших да прехвърля консултантските си услуги на компании, работещи в нефтения и газовия сектор. Работейки в сферата на консултинга, получих представа за това как работят различните функции в различните компании, разбрах как се случва трансформацията и се научих как бързо да се адаптирам и решавам голям спектър от най-различни задачи. Следователно работата във Вашата компания в по-голяма степен е съобразена с моите цели, а предишният ми опит ще ми позволи ефективно да се справям със своите отговорности; На сегашната си работа през последните няколко години се развих в направлението на анализа на данните и наскоро участвах в проект за изграждане на стратегия за дигитализация. На практика се убедих колко напред е отишла телекомуникационната индустрия, тъй като усилено се занимавах с нея. Разбрах за себе си, че искам да развивам своя опит в областта на проектното управление в телекома, тъй като го смятам за много по-перспективен. Имам дълбоко разбиране в процеса на инвестиционната дейност в телекомуникациите. Добре съм запознат с принципите на клетъчната мрежа. Ето защо реших да сменя работата си от проектна такава в реалния сектор. Причина номер 4. Промяна в стратегията за развитие на компанията В момента работя в компания „Х”. Въпреки, че успях да премина през петте етапа на интервюта и да спечеля конкурса за това свободно работно място, реших да напусна тази компания. През януари тази година ръководството обяви промяна в стратегическите планове за развитие на компанията. Както разбирате, не мога да разкрия тези промени, тъй като информацията е поверителна. Следователно в момента съм отворен за предложения; През последните три години заемах длъжността тренинг-мениджър, която е единствената в компанията. Сега във фирмата обучавам само търговски представители. Компанията имаше планове да разработи отдел за обучение, но за съжаление бях информиран, че стратегията на компанията за следващите пет години не включва откриването на нов отдел. Бих искал да продължа да работя в отдела за обучения и да обучавам хора за ръководния състав. Затова вашето свободно работно място е много интересно за мен, тъй като моят опит и работно портфолио от обучения по мениджмънт ще ми позволят да реализирам нови проекти във Вашата компания; Благодарен съм на моята компания, тъй като натрупах професионален опит в областта на информационните технологии, разбрах нюансите при намирането на ИТ специалисти, научих се как да провеждам отлична адаптация и натрупах опит при участието си в конференциите. Сега компанията е в състояние на стагнация поради GDPR, съгласно която чуждестранните клиенти се смятат за изпълнители, разположени на местно ниво само в техните страни. В тази връзка, допълнителният набор от служители в България е замразен. Новите HR проекти също временно са в режим на замразяване. Бих искал да продължа напред и съм уведомил ръководството за това мое решение. Между нас имаше споразумение, че ще предам цялата информация в рамките на един месец, докато паралелно с това си търся работа. Причина номер 5. Преход от стартъп / малка компания към голяма компания В началото на 2018 г. се преместих в Санкт Петербург по семейни причини. Беше трудно да се съчетаят търсенето на работа и преместването, така че по онова време тази оферта беше най-интересната. Това беше стартъп, компанията е малка, но задачите бяха интересни и амбициозни. Въпреки това, дори по онова време в дългосрочен план не обмислях да остана в тази компания и в бъдеще планирах да се преместя в по-голяма фирма. Затова, като работих в компанията една година и изпълних всички задачи, реших да си потърся нова работа; Разглеждах компанията като начален етап за придобиване на основен юридически опит. Причина №6. Кариерни перспективи Натрупах много опит на позицията си. Но сега искам да получа повече отговорност, за да имам по-голямо влияние върху крайните резултати. Вашата компания наистина ще ми позволи да видя резултатите от моята работа и това за мен е важно; От момента на покана във фирма „X” считам тази работа за временна, осъзнавайки, че това не е компанията, в която искам да изградя кариера. След шест месеца работа се убедих в това. Искам да отбележа предимствата на работата в тази компания: Имам опит в работата с новите системи за контрол и управление на достъпа и сървърното оборудване. В моите отговорности влиза проверката на тези системи по време на проектирането на съоръжението, координиране на подмяната на оборудването при липса на пазар или сваляне от производство, мониторинг на цените и доставчиците. В допълнение, ще спомена също и много сплотения приятелски отзивчив екип. Но има и недостатъци: дълга верига на одобрения и липса на електронно съгласуване. Решението за търсене го взех преди месец. Ето защо съм отворен към нови предложения; Работих в отдела за консултации по сделките. Първите две години също участвах в оценката на бизнеса и създаването на модели за анализ на целите и поддръжка за вземането на управленски решения. Участвах в реорганизацията на активите, анализа на стойността на активите и други дейности по поддръжката на одиторските процедури за компанията „X”. По-нататък функциите ми се разшириха и започнах да управлявам инвестиционни проекти и да работя върху модели за планиране. През последните три години работя в тази посока. Изпълних проекти за създаване на инструменти за моделиране на инвестиционните проекти и анализа на портфолиото на компании, като „X”, „Y”, “Z”. Сега искам да премина от създаване на инструменти към използването им, от управление на отделни проекти до дългосрочното им планиране и оптимизиране на портфолиото. Искам да поема отговорност за пълен набор от задачи, като част от инвестиционния процес в тази индустрия. Това ще ми даде много по-голяма стойност като професионалист в тази област. Този преход е моята глобална цел. Работата във Вашата компания съответства на моите цели и предишният ми опит ще ми позволи ефективно да се справя с отговорностите и да поема отговорност за вертикалното планиране и управление на източниците на финансиране. След като работих в консултинга, получих представа за това как работят различните функции в отделните компании, видях как се провежда трансформацията и научих как бързо да се адаптирам и решавам голямо разнообразие от задачи; Липсата на перспективи за развитие и растеж в тази компания. В България не се планира взривен растеж; излизането на нивото на ИТ мениджъра в региона е невъзможно поради политиката на компанията да не създава кадрови резерв, а да привлича такъв отвън. Изпълнението на KPIs влияе само върху процента на годишния бонус и не позволява израстване. Затова реших в началото на 2019 г. да наблюдавам пазара и да бъда отворен към интересни за мен предложения.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Какво е професионализъм?
Собственикът на една фабрика бил много притеснен. Парогенераторът, който осигурявал електричеството за цялата фабрика, вибрирал силно. Това било много труден проблем и въпреки, че много експерти и специалисти се опитвали да го решат, опитите им били неуспешни. Собственикът на фабриката, който вярвал, че „Времето е пари“, непрекъснато изчислявал загубите си поради неизправното оборудване. Казали му, че в града има мъж, който може да поправи генератора и той поискал да се срещне с този специалист. 'Мога да поправя парогенераторът Ви', казал мъжът. На което собственикът на фабриката се изсмял и отговорил, че не му вярва. “До днес мнозина идваха от чужбина и от големи компании, но никой не успя да помогне. Виж се, дори нямаш и инструменти със себе си, дошъл си с малък куфар”. „Нека разреша този проблем“, казал гостът и се насочил към котелното помещение. Собственикът на фабриката, който не вярвал на човека, отишъл с него до котелното помещение. В средата стоял котелът и десетки тръби от всички страни, отиващи към него. Човекът започнал да работи много спокойно. Той извадил гумено чукче от куфара си и започнал да почуква котела от различните му места, слушайки изходящите звуци. След като слушал 10 минути от различни места, човекът извадил голям чук и нанесъл силен удар. Котелът веднага започнал да работи. Собственикът на фабриката, впечатлен от видяното, емоционално казал: „Назовете цената и аз ще я платя два пъти“. Мъжът добавил: 'Цената - 10 000 паунда.' Собственикът на фабриката, шокиран от цената, която чул, забравил какви големи суми е платил на онези, които не са направили нищо и са му изгубили времето. ”Но те работиха много, прекараха много време в близост до котела. И те бяха представители на големи и известни компании”. 'Не е ли 10 000 паунда много за няколко удара с чук?', Попитал собственикът. „Разбрахте ме неправилно“, отговорил мъжът и добавил: 'Един удар с чук струва 1 паунд, а 9 999 паунда е цената, за да знаете къде да ударите.' Какви изводи могат да се направят от този пример? Абсолютните знания и образование винаги са скъпи. Не е необходимо да се работи усилено - трябва да се работи ефективно. Професионализмът не се измерва с времето, прекарано в работа. Професионализмът - това не е нанасянето на мощен удар, а знанието къде да се удари. За да сте силни, не е нужно да се криете зад компания или марка - човек може сам да стане марка чрез своята работа и сила. Необходимо е силно да се отличавате от останалите специалисти по нивото на професионализма си. Абсолютните знания и силното образование дават увереност. Благодарение на получените резултати, силният професионалист може сам да установи правилата.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »