Старши експерт
I. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжност старши експерт в отдел „Финансово-стопанска дейност“ /ФСД/ при Областна дирекция по безопасност на храните – Русе /ОДБХ – Русе/:
1. образование: висше;
2. степен на образование: бакалавър;
3. професионална област: „Счетоводство и одит“;
4. минимален ранг за заемане на длъжността: IV-ти младши;
5. професионален опит: не по-малко от 1-година;
6. длъжностно ниво по КДА: 10;
7. наименование на длъжностно ниво по КДА: експертно ниво 6.
II. Допълнителна квалификация:
1. Работа с MS Office, електронна поща и Internet;
2. Владеене на английски или немски език;
3.Познаване на законодателството в областта на Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор и другото приложимо законодателство, относно финансовото управление и контрол на дейността на ОДБХ – Русе.
III. Да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.
IV. Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което попада в хипотезата на чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
V. Необходими компетентности, съгласно длъжностна характеристика за длъжност старши експерт в отдел „Финансово-стопанска дейност“ при ОДБХ - Русе:
1. Аналитична компетентност:
Събира, обобщава и анализира информация от разнообразни източници. Работи точно с различна по вид информация. Идентифицира случаи на противоречие, непоследователност или непълнота на информацията. Аргументира убедително позицията си, като отчита различни гледни точки; предлага ефективни решения.
2. Ориентация към резултати:
Постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания. Организира работата според сроковете, ресурсите и изискванията за качество. Бързо се ориентира и адаптира работата си към настъпили промени.
3. Работа в екип:
Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел. Формулира ясни цели и следи за спазване на установените правила за ефективна работа на служителите.Изгражда продуктивни работни взаимоотношения с колегите и организацията извън нея. Споделя информация и знания, които са полезни за изпълнение на общите цели. Подпомага развитието на екипа, чрез редовен преглед на изпълнението на добрата връзка. Допринася за общата цел.
4. Комуникативна компетентност:
Способност ефективно да обменя информация и ясно да се изразява в устна и писмена форма, умения за създаване на позитивна комуникационна среда, толерантност, сигурност, взаимопомощ.
5. Фокус към клиента /вътрешен/външен/:
Ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите, услугите, дейностите. Познава интересите и очакванията на вътрешните и външните потребители на услугите/дейностите, които звеното предоставя. Прилага подходи, които допринасят за по-пълно и качествено удовлетворяване на потребностите на клиентите. Поддържа позитивни отношения с всички клиенти /вътрешни и външна/ на звеното.
6. Професионална компетентност:
Да притежава професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността – познаване и прилагане на нормите, свързани със Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор и другото приложимо законодателство, относно финансовото управление и контрол към дейността на ОДБХ - Русе.
7. Дигитална компетентност:
Създава цифрово съдържание/текст, таблици, изображения/ в поне един формат чрез дигитални инструменти и редактира съдържание, създадено от други. Осъществява дигитална комуникация чрез използване на функции и инструменти в съответствие с приложимите правила. Познава и прилага правилата за информационна сигурност, съобразно длъжността си.
VI. Области на дейност на длъжност старши експерт в отдел „Финансово-стопанска дейност“ при ОДБХ – Русе.
Създаване, поддържане и развитие на организация за прилагане на правилата за финансов контрол на дейността на ОДБХ – Русе.
Прилагане, адаптиране и развитие на разпоредбите на Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор и другото приложимо законодателство, относно финансовото управление и контрол към дейността на ОДБХ – Русе.
Контролира правилното документиране на стопанските операции. Контролира начина на използване на материалните активи и тяхната отчетност. Контролира разходите, свързани с недвижимите имоти и МПС.
Организира и контролира целесъобразното и ефективно използване на МПС на ОДБХ – Русе.
Организира и осъществява архивирането на документацията в ОДБХ – Русе.
VII. Основна цел на длъжност старши експерт в отдел „Финансово-стопанска дейност“ при ОДБХ - Русе:
Подпомага работата на ОДБХ и на директора, като:
- Осъществява финансов контрол по законосъобразността на разходите.
- Отговаря за материалните активи на ОДБХ – недвижими имоти и движими вещи и тяхното законосъобразно използване.
- Контролира законосъобразното и ефективното използване и експлоатация на транспортните средства на ОДБХ – Русе в съответствие с действаща нормативна уредба.
- Организира и осъществява архивирането на документацията в ОДБХ – Русе.
VIII. Начин на провеждане на конкурса – по реда на чл. 33, ал. 1, т. 2 и чл. 34, ал. 1 във връзка с чл. 38, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, е чрез “писмена разработка“ по тематика „Закон за финансово управление и контрол в публичния сектор. Закон за държавния служител. Закон за държавната собственост. Закон за националния архивен фонд. Устройствен правилник на Българска агенция по безопасност на храните.“ и провеждане на интервю с допуснатите до участие в него кандидати. До участие в интервю се допускат кандидатите, чиято оценка от писмения изпит е не по-малка от “4”.
IX. Необходими документи за подаване за участие в конкурса за длъжност старши експерт в отдел „Финансово-стопанска дейност“ при ОДБХ – Русе са:
1. Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
2. Декларация, подписана от кандидата и удостоверяваща обстоятелствата по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител;
3. Копие от документи, удостоверяващи придобитата образователно -квалификационна степен и правоспособност, които се изискват за заемане на тази длъжност;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит – трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка;
5. Копие от документ за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Нотариално заверено пълномощно в оригинал в случай, че документите се подават от упълномощено лице.
Документи, които са на чужд език следва да бъдат представени и с легализиран превод на български език.
Документи, които са издадени в чужбина следва да бъдат признати, по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн. в ДВ, бр. 69 от 2000 г., последно изменен и допълнен в ДВ бр. 43 от 16.05.2023 г.
Х. Документите за участие в конкурса за длъжност старши експерт в отдел „Финансово-стопанска дейност“ при ОДБХ – Русе се подават в срок до 31.07.2025 г. -17,00 часа по един от следните начини:
- на електронен адрес: [email protected]
- лично или чрез пълномощник в деловодството на административната сграда на Областна дирекция по безопасност на храните - Русе, която се намира на адрес: гр. Русе - 7003, ул. „Марица“ № 3, всеки работен ден от 09,30 часа до 17,00 часа.
Когато документите за участие в конкурса се подават от пълномощник, то към заявлението за участие в конкурса се прилага и нотариално заверено пълномощно в оригинал.
Когато документите за участие в конкурса се подават по електронен път заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
XI. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса за длъжност старши експерт в отдел „Финансово-стопанска дейност“ при ОДБХ – Русе да се обявяват на Интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните, в рубрика „Конкурси“, в сроковете, които са определен в Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
XII. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България , се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
XIII. Основната работна заплата за длъжността е в размер от 1077 /хиляда и седемдесет и седем/ лева до 2 700 /две хиляди и седемстотин/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
XIV. Минималният размер на основната заплата за длъжността е 1077 /хиляда и седемдесет и седем/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
Основният размер на заплатата за длъжността ще бъде определен в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Класификатора за длъжностите в администрацията.