Главен счетоводител
О Б Я В Л Е Н И Е
Агенция “Пътна инфраструктура”, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС)
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
За назначаване на държавен служител на длъжността „главен счетоводител“ – 1 щ. бр. в отдел „Административно обслужване” в Областно пътно управление - гр. Пловдив към Агенция „Пътна инфраструктура“
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
‒ Минимална образователно –квалификационна степен – бакалавър;
‒ Професионален опит: не по малко от 3 години, съгласно КДА и/или минимален ранг IV младши.
2. Допълнителни умения и квалификация, носещи предимство на кандидатите:
‒ Предпочитана специалност, по която да е придобито образованието – професионална област/направление: икономическа.
‒ Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
‒ При назначаване индивидуалния размер на основната месечна заплата на държавния служител се определя от органа по назначаване в границите от 1077 лв. до 2900 лв. съгласно чл.67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за работната заплата на Агенция „Пътна инфраструктура“, в зависимост от професионалния опит и достигнатите нива на заплащане за съответната длъжност в структурното звено, в което е ситуирана.
3. Кратко описание на длъжността:
‒ Подпомага началник на отдел АО и директора на ОПУ в реализиране на цялостна финансово-счетоводна дейност на Областно пътно управление.
‒ Следи за спазването на финансовата ,бюджетна и платежна дисциплина в ОПУ;
‒ Осъществява дейността, свързана със съставянето на тримесечни и годишни оборотни ведомости и други документи ,пряко свързани с компетентностите и функционалните задължения на длъжността;
‒ Осигурява счетоводна отчетност на документацията, както и целесъобразно и законосъобразно изразходване на бюджетните средства;
‒ Организира счетоводната отчетност и осигурява своевременното отразяване на всички стопански операции, навременно изготвяне на необходимите отчети и справки, контрол за спазване и недопускане на нарушения на финансовата дисциплина и оптимално и законосъобразно изразходване на бюджетните средства.;
‒ Главният счетоводител отговаря за правилната организация на счетоводството и отчетността в ОПУ-Пловдив;
‒ Изготвя ежемесечни, тримесечни и годишни касови отчети, оборотни ведомости, баланс, анализи;
‒ Контролира правилното оформяне на документи и срочното им представяне на счетоводството;
‒ Ръководи и участва в реализирането на цялостната счетоводна дейност;
‒ Следи за своевременно осчетоводяване на документите, проверява правилното отразяване на счетоводните статии по съответните сметки;
‒ Подписва всички документи от финансов и имуществен характер ,баланса и счетоводни отчети, както й всички отчети и сведения ,които произтичат от счетоводни записвания.
4. Начин на провеждане на конкурса:
‒ Тест;
‒ Интервю.
5. Необходими документи за участие в конкурса:
Кандидатите подават писмено заявление за участие в конкурса по образец – Приложение № 3 към чл.17 ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
Към заявлението се прилагат:
‒ декларация (по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС) от лицето, че е пълнолетен български гражданин или гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз или страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност (документи за степен на образование или професионална квалификация, издадени от други държави се признават след легализирането им от Министерство на образованието и науката при условия и ред, определени с наредба на министъра на образованието и науката) - ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- Копие от официални документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, официален документ, издаден от компетентен орган или компетентно длъжностно лице, в съответствие с националното право на съответната държава, доказващ извършване на дейност в чужбина.;
Екземпляри от заявлението за участие в конкурса и декларацията да се предоставят от отдел “Управление на човешките ресурси” в ЦА на АПИ.
Документите се подават лично или чрез пълномощник или може да се подават по електронен път на e-mail: [email protected], като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите при подаване на документите. В случай, че документите се подават по електронен път, информация за пречките за назначаване на държавна служба и длъжностната характеристика за длъжността се предоставят по електронен път.
Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните изисквания, предвидени за заемането на длъжността.
До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемането на длъжността.
6. Място на подаване на документите: гр. София, бул. „Македония“ № 3, външно деловодство на Агенция „Пътна инфраструктура“, от 09.00 ч. до 17.30 ч. всеки работен ден. тел. за връзка: 02/9173454.
7. Срок на подаване за документите: 10 дни след датата на публикуване на обявата за конкурса.
8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците на допуснатите кандидати до етапите на конкурса или други съобщения във връзка с конкурса - официалната интернет страница на АПИ: http://www.api.bg
