Началник отдел „Оперативен център за сигурност“ дирекция „Информационни системи“
Обща характеристика на длъжността:
Отговаря за надзора и управлението на всички аспекти на операциите по киберсигурност в БНБ. Ръководи екип от служители, отговарящи за наблюдението на мрежите, системите и приложенията на банката и разрешаване на инциденти, свързани с киберсигурността, за да гарантира откриването и адекватната реакция на киберзаплахи, както и минимизирането на въздействието на такива заплахи.
Изисквания:
• Висше образование – образователна степен „магистър“;
• Предпочитана специалност – в областта на информационната сигурност, информатиката, информационните технологии, компютърните науки, математиката;
• Владеене на английски език (писмено и говоримо) – ниво В2 според Европейската езикова рамка;
• Не по-малко от 5 години професионален опит;
• Много добро познаване на Закона за киберсигурност, Наредбата за минимални изисквания към мрежовата и информационната сигурност и стандартите за сигурност на информационните системи;
• Задълбочени познания за принципите, технологиите и най-добрите практики за киберсигурност;
• Познания в областта на системите за информационна сигурност, както и на инструменти за наблюдение на сигурността, реакция при инциденти и разузнаване на заплахи;
• Познания в поддържането на съответствие с регулаторните изисквания и стандарти за ИТ сигурност;
• Опит при анализ на заплахите и уязвимостите, оценката на риска на информационни системи, изготвяне на контролни механизми за предотвратяване на инциденти свързани с ИТ сигурността, както и в провеждане на анализи на инцидентите;
• Добри комуникативни умения и способност за работа в екип;
• Устойчивост при работа в стресови ситуации.
За предимство ще се считат:
- професионален опит на подобна позиция;
- умения за взаимодействие с външни изпълнители на проекти;
- притежаването на сертификати за професионална квалификация в областта на информационната сигурност.
Подборът на кандидатите ще се извърши по документи, писмен изпит и събеседване по следния график:
Приемане на документи до 11.11.2025 г.
Провеждане на писмен изпит до 25.11.2025 г.
Провеждане на събеседване до 09.12.2025 г.
Кандидатите ще бъдат уведомявани своевременно за резултатите от всеки етап.
Необходими документи: мотивационно писмо, актуална автобиография, копие на диплома за завършено образование, сертификат/диплома за владеене на английски език, други удостоверителни документи по преценка на кандидата.
За участие в подбора, кандидатът следва да представи съгласие за обработване на лични данни, след като се запознае с информацията по чл. 13 от Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на личните данни. Подробна информация е поместена в интернет страницата на банката (www.bnb.bg), рубрика Кариери. Предоставянето на съгласие от кандидата е необходимо за целите на разглеждане на подадените документи.
Документи се приемат по един от следните начини: 1. На e-mail: [email protected], като изискващите се документи следва да бъдат изпратени като прикачени файлове; 2. По пощата – на адрес: гр. София, пл. „Княз Александър І” № 1, дирекция „Управление на човешките ресурси”; 3. Лично в сградата на Българската народна банка.
Справки на тел.: 02/9145 1455 и 02/9145 1481.
Забележка: Не се приемат документи на кандидати, които са свързани посредством брак или родство със служители на БНБ (съпрузи, роднини по права линия, по съребрена линия до четвърта степен и по сватовство до втора степен включително).
Българската народна банка е администратор на лични данни по силата на Регламент (ЕС) 2016/679 от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните) и Закона за защита на личните данни. Цялостната дейност по подбор на кандидати за работа се организира от дирекция „Управление на човешките ресурси“.
