ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ
ОБЯВЛЕНИЕ
за провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител
Областен управител на област с административен център с адрес: гр. Велико Търново, пл. „Център“ № 2, тел. 062/611 110 (836, 839), на основание чл. 10 a, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител /ЗДСл/, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от същия закон, чл. 4, ал. 1, чл. 13, ал. 1, чл. 14, чл. 33, т. 1 и чл. 34, ал.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДС/ и Заповед № РД-01-05-63/18.09.2025г. на Областен управител на област Велико Търново,
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността:
„ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ“
в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“ /АПОФУС/ на Областна администрация - Велико Търново.
1. Минимални изисквания за заемане на длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
Кандидатът трябва да притежава минимална образователно-квалификационна степен „бакалавър“, минимум 2 /две/ години професионален опит, по смисъла на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията или ранг IV младши /чл. 7, ал. 1, т. 6 от ЗДСл/.
2. Специфични изисквания за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове:
Условията за назначаване на държавен служител, определени в чл. 7 от Закона за държавния служител.
3. Кратко описание на длъжността и допълнителни изисквания за нейното заемане, съгласно утвърдена длъжностна характеристика:
3.1. Основни цели на длъжността: Поддържа изправна компютърната, комуникационна и презентационна техника на администрацията; Следи за актуализиране на данните, обновяване версиите на инсталираните програмни продукти и при необходимост предлага замяната им с други; Администрира и контролира достъпа на потребителите от работните станции до мрежовите ресурси на администрацията; Създава и поддържа електронен архив на програмните продукти и данните им, на други определени данни, на електронните документи, подписани с универсален електронен подпис; Води регистър на издадените удостоверения за универсален електронен подпис; Участва в разработването и поддържането на електронно съдържание: интернет страница на Областен управител, информационни база данни, услуги на гражданите и бизнеса; Обслужва електронния адрес на администрацията; Администрира и контролира достъпа на потребителите от работните станции до интернет; Подготвя становища, предложения, писма, във връзка с осигуряването на информационните връзки и комуникации на администрацията и ако е необходимо ги съгласува с други органи на държавната власт и организации; Участва в планирането и реализирането, както на стратегически насоки за изграждане и развитие на електронното управление, вкл. и на Закона за електронното управление и наредбите, свързани с него, така и на техните съставни елементи- електронни услуги за гражданите и бизнеса, електронен документооборот в администрацията, електронни бази данни и интеграцията им; Инсталира нова компютърна техника и софтуер; подпомага Областен управител при реализиране правомощията му, разработването и внедряването на административна информационна система /АИС/ в администрацията; подпомага служителите при работа с внедрената АИС; Предоставя и променя права за достъп на служителите от администрацията до АИС съобразно вътрешните правила за оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в Областна администрация – Велико Търново; Участва в заседанията на Постоянно действаща експертна комисия, която ежегодно проверява наличността, условията за съхраняването и опазването на документите в администрацията, в заседания на други работни групи и комисии, съгласно разпорежданията на Областен управител; Разработва и поддържа документите и съдейства за осъществяване на процесите на Интегрираната система за управление, в частта й относно системата за управление на информационната сигурност; Осигурява контрол на доставката, усъвършенстването, сервиза и поддръжката на информационните и комуникационни системи и мрежи; Изпълнява и други задачи, възложени със Заповед на Областен управител, в това число осъществява и функциите на служител по мрежова и информационна сигурност /СМИС/ и Заместник завеждащ регистратура за класифицирана информация и др.
3.2. Съгласно утвърдена длъжностна характеристика, кандидатите следва да притежават:
• Компютърни умения, свързани с администриране на WINDOWS - съвместими локални мрежи, поддържане на компютърна и комуникационна техника; Работа с Microsoft Office, Internet.
• Област на висшето образование – Технически науки; природни науки, математика и информатика; Професионално направление – Инженер /компютърна, комуникационна, изчислителна, електронна техника/, информационни технологии, природни науки, математика и информатика; Специалност – от посочените професионални направления;
4. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
4.1. На основание чл. 14, ал. 4 от НПКПМДС, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни, с останалите кандидати, крайни резултати от проведената конкурсна процедура.
5. Начин на провеждане на конкурса:
Конкурсът за длъжността „главен експерт“ в дирекция АПОФУС, на основание чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 от НПКПМДС, ще се проведе чрез:
· решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Областна администрация;
· интервю.
С решаването на тест се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат, посредством въпроси, свързани с устройството и функционирането на Областна администрация, както и свързани с професионалната област на длъжността. Чрез теста се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат да се справя със задачи, които са свързани със задълженията на конкурсната длъжност.
Кандидатите, постигнали на теста резултат над минималния, се допускат за участие в интервю, като се уведомяват чрез писмено съобщение или чрез електронна поща, ако са посочили такава, за датата, мястото и часа на провеждане на интервюто.
Чрез интервюто се цели да бъдат проверени и установени в каква степен кандидатът притежава професионалните и деловите качества, които са необходими за изпълнението на длъжността.
6. Необходими документи за участие в конкурса:
1. Писмено заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение № 3, към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС, което могат да получат в Центъра за административно обслужване на Областна администрация – Велико Търново /стая 201/ или да изтеглят от интернет страницата на Областен управител - https://vt.government.bg/, раздел „Обяви“, секция „Конкурси (вкл. от ИИСДА)“.
1.2. Към заявлението се прилагат:
1.2.1. Декларация от кандидата за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС, а именно „декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност“ /по образец/;
Декларацията може да бъде получена в Центъра за административно обслужване на Областна администрация – Велико Търново /стая 201/ или изтеглени от интернет страницата на областен управител - https://vt.government.bg/, раздел „Обяви“, секция „Конкурси (вкл. от ИИСДА)“.
1.2.2. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
1.2.3. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (трудова, служебна или осигурителна книжка);
1.2.4. Копия от документи, удостоверяващи придобит ранг като държавен служител, удостоверяващи притежаването на ранг – ІV младши, ако са работили по служебно правоотношение;
1.2.5. Други копия на документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността – удостоверения, сертификати за компютърни умения и др.
7. Място, срок и начин за подаване на документи за участие:
Документите за участие в конкурса се представят в срок от 10 календарни дни, съгласно чл. 10a, ал. 1, т. 4 от Закона за държавния служител, считано от публикуване на обявлението за конкурса в Административния регистър по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията, в портала за търсене на работа ZAPLATA.BG /https://www.zaplata.bg/ и на интернет страницата на Областен управител на област Велико Търново: https://vt.government.bg/, раздел„Обяви“, секция „Конкурси (вкл. от ИИСДА)“, а именно в срок до 29.09.2025 г. включително, поради изтичане в почивен ден /28.09.2025 г./ на десетдневния срок от обявяването на конкурса в Административния регистър.
Заявлението и необходимите документи за участие в конкурса се подават от 9.00 до 17.30 часа на адрес: гр. Велико Търново, пл. „Център” № 2, в Центъра за административно обслужване /стая 201/ на Областна администрация – Велико Търново, лично от кандидатите или от техни упълномощени представители.
На основание чл. 17, ал. 6 от НПКПМДС, документите за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност и документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит, които се изискват за длъжността, може да се подават и по електронен път, като в този случай заявлението за участие в конкурса Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Същите се подават на следния електронен адрес: [email protected] или чрез Системата за сигурно електронно връчване /https://edelivery.egov.bg/. В този случай на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща се изпраща информацията за пречките за назначаване по чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и в други нормативни актове и длъжностната характеристика.
При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.
8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса:
Информационното табло в партера на сградата на Областна администрация – Велико Търново и на интернет страницата на Областен управител на област Велико Търново: https://vt.government.bg/, раздел „Обяви“, секция „Конкурси (вкл. от ИИСДА)“.
9. Размер на основната месечна заплата за длъжността: Минималния размер на основната заплата е 1077 лв. Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и Вътрешните правила за работната заплата на служителите в Областна администрация – Велико Търново.
10. Лица за контакт:
Лилия Георгиева, старши експерт в дирекция АПОФУС, тел. 062/611 110 (836,839); 062/611 136.