Главен експерт
На основание чл. 10а, ал.1 от Закона за държавния служител и чл. 14, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавната администрация и Заповед № РД-15-05-16/13.10.2025 г. на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“,
ОБЯВЯВА КОНКУРС:
за назначаване на държавен служител на длъжността „главен експерт“ в отдел „Протокол, връзки с обществеността, деловодно и информационно обслужване“ (ПВОДИО) към дирекция „Административно-правни и финансови дейности и информационно осигуряване“, Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ - 1 щатна бройка.
I. Кратко описание на длъжността:
- Участва в разработването на методики и механизми по прилагането на административни актове, свързани с дейността на отдела/ дирекцията и подобряване на деловодното и административно обслужване.
- Води и попълва организираната картотека за преминалите през деловодството документи и осъществява контрол върху своевременното им разпределение по дирекции за изпращане или съхранение. Приема, регистрира, обработва и класира входящата и изходящата документация на Агенцията.
- В съответствие с поставените резолюции, организира и насочва предаването на документите за изпълнение към съответните служители.
- Обработва (регистрира, опакова, адресира) получените писма и документи, колетни пратки и ги предава за изпращане до адресатите.
- Стриктно спазва правилата за приемане и предаване на кореспонденцията и колетните пратки и регистрационните индекси за класиране и подреждане на документите в деловодството.
- При изпълнение на задълженията си спазва вътрешните правила за организация на деловодното и административно обслужване в Агенцията.
- Спазва нормативните актове за водене и съхраняване на документите, които подлежат на архивиране.
- Подпомага дейността на постоянно действащата експертна комисия по Закона за националния архивен фонд, участва в работни групи за разработването/ актуализирането на вътрешните правила свързани с документооборота и дейността на учрежденския архив. Следи за сроковете за съхранение на документите. Прави опис на тези, които се съхраняват по-дългосрочно и ги класира в текущия архив.
- При постъпили въпроси, свързани с административното и деловодно обслужване от граждани, физически или юридически лица, насочва въпросите по компетентност до съответните специалисти и експерти. Изисква предоставяне на информация и/или други документи от други звена на Агенцията, когато тя е необходима за извършване на справки и предоставяне на административно или деловодно обслужване на място.
- Изпълнява и други конкретно възложени от прекия си ръководител задачи, свързани с длъжността. Изпълнява всички задължения, произтичащи от Закона за държавния служител, Закона за администрацията, Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация, Наредбата за административното обслужване, Наредбата за Административния регистър, Правилника за вътрешен трудов ред и организацията на работа в Агенцията, както и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността.
II. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативни актове за заемане на длъжността:
2.1. Образователно-квалификационна степен – бакалавър;
2.2. Професионален опит – минимум 3 години в дейности, свързани с изпълняваната длъжност и/или IV младши ранг;
2.3. Длъжностно ниво от класификатора на длъжностите в администрацията (КДА) – 7;
2.4. Наименование на длъжностното ниво от КДА – Експертно ниво 3.
III. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство за кандидатите:
3.1.Предпочитана професионална област – Социални, стопански и правни науки, хуманитарни науки;
IV. Размер на основната заплата, определена за длъжността: от 1077 лв. до 3000 лв.
Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и Вътрешните правила за работната заплата на служителите в ИАМН.
V. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл.59, ал.1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VI. Начин на провеждане на конкурса:
6.1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно структурата и дейността на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“
6.2. Интервю по реда на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавната администрация.
VII. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса:
7.1. Заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавната администрация;
7.2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавната администрация;
7.3. Копие от документи за образователно-квалификационна степен (ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като в тези случаи копие на диплома не се прилага);
7.4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
7.5. Автобиография, удостоверения, сертификати и др. документи по преценка на кандидата.
VIII. Начин и място за подаване на документите:
8.1. Документите се подават в срок до 10 дни след датата на публикуване на обявата за конкурса лично или чрез пълномощник в деловодството на Изпълнителна агенция „Медицински надзор”, гр. София 1606, ул. „Св. Георги Софийски” № 3, вътрешен двор на Военномедицинска академия или по електронен път на адрес: [email protected], като заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл, декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис.
8.2. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени в тях документи.
Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите при подаване на документите. В случай, че документите се подават по електронен път, длъжностната характеристика за длъжността се предоставят по електронен път.
Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните изисквания, предвидени за заемането на длъжността.
Всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на интернет страницата на ИАМН.
Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да се обявяват на интернет страницата на ИАМН.