ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ (обществени поръчки)
I. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Минимална образователно-квалификационна степен „Бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
2. Област на висшето образование – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
3. Професионално направление - съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Минимален професионален опит - 3 години и/или придобит минимален ранг IV младши.
5. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация до ниво на сигурност „Поверително”.
Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
IІ. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Организира изпращането, събира, анализира и обобщава получените заявки за материални и технически потребности от всички сектори и отдели в структурата;
- Провежда пазарни проучвания и консултации чрез информацията, налична в интернет, със запитване по имейл или по други начини, с цел установяване на прогнозна стойност на поръчката и ги публикува;
- Участва пряко в процеса на закупуването и придвижва по надлежния ред финансовите документи, свързани със заплащането на закупените консумативи и материали;
- Подготвя отговори на входящата кореспонденция в рамките на своята компетентност;
- Води изходяща кореспонденция в рамките на структурата и извън нея;
- Служителят води индивидуална отчетност за изготвяните от него досиета за разход;
- Участва в различни експертни съвети и работни групи;
- Координира и следи процеса на стопанисването и правилната употреба на предоставените движими вещи - частна държавна собственост, автотранспортна и специализирана техника и недвижима собственост;
- Участва в организирането и контрола на дейности, отнасящи се до управлението и стопанисването на недвижимите имоти, предоставени за стопанисване, като представлява дирекция „Миграция“ пред различните институции;
- Организира изготвянето и актуализирането на нови актове за държавна собственост на имотите;
- Подготвя и съгласува по установения ред договори с доставчици на ВиК, Електроразпределение, газоснабдяване, топлофикация и др.;
- Създава организация за сключване на договори за изпълнение на обществени поръчки под праговете на ЗОП, събира изискуемите документи от избраните изпълнители, предоставя копия и оригинали на сключените договори на съответните структурни звена за сведение и изпълнение;
- Създава и поддържа регистър на всички договори, касаещи структурата и отговаря за изпълнението им, осъществява контрол по спазването на срокове, условията и изискванията за изпълнението им;
- Координира и подпомага дейността на материално-отговорните лица;
- Участва в провеждането на целеви и годишни инвентаризации;
- При поискване изготвя справки и текущи отчети за разходваните средства по групи разходи или на друг принцип, съгласно необходимостта, включително и справки за гаранционен период и следгаранционно обслужване;
- Участва в изготвянето на бюджетни прогнози и проектобюджети;
- Изготвя и поддържа база данни за възможните изпълнители на дейности, възлагани на стойности под праговете по ЗОП и за които не се изисква провеждането на процедури за обществени поръчки;
- Обобщава потребностите от вещево осигуряване, изготвя годишни заявки за служители на дирекция „Миграция“, изпълняващи служебните си задължения в униформено облекло и изпраща обобщената информация по направление на дейност;
- Участва непосредствено в дейностите по подготовка, организиране и провеждане на обществени поръчки в дирекция „Миграция“;
- Изготвя проект на документация за възлагане на обществени поръчки (без техническа спецификация, задания, инвестиционни проекти и други проекти, методика за определяне на комплексна оценка), попълва стандартизирани проекти на договори и специализирани клаузи към договори, одобрени със заповед на министъра на финансите;
- Отговаря за спазване на законоустановените срокове по ЗОП във връзка с възлагането на ОП и изпращане на информация и документи до АОП, съгласно изискванията на нормативните документи;
- Отговаря за работа с „Централизирана автоматизирана информационна система електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП) на ДМ – МВР.
IІI. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност.
- Интервю.
IV. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1950 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копие от други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VI. Място и срок за подаване на документите за участие:
Документите могат да бъдат подавани лично или чрез пълномощник в 10 (десет) дневен срок от публикуване на обявлението, всеки работен ден от 8:30 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 17:00 ч. на адрес: гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 48.
Телефони за справка и допълнителна информация - 02/9822840 и 02/9823870.
Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението по чл. 17, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосочения телефонен номер.