Държавен вътрешен одитор
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД09-2058/25.08.2025 г. на министъра на образованието и науката
ОБЯВЯВАМ КОНКУРС
Да се обяви конкурс за длъжността „държавен вътрешен одитор“ в отдел „Вътрешен одит на разпоредители с бюджет, на Звеното за вътрешен одит в Министерството на образованието и науката.
Брой работни места, за които се обявява конкурс – 1 работно място.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
1.1. Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „магистър“
- минимален професионален опит – най-малко 4 години в областта на счетоводството, контрола, вътрешния или външния одит или
- минимален ранг – II младши
1.2 Специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на конкурсната длъжност:
- съгласно чл. 19, ал. 2, т. 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор да притежават сертификат "вътрешен одитор в публичния сектор", издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл. 53, или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.
1.3. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:
- Област на висшето образование: „Социално, стопански и правни науки“, професионално направление – „Икономика“ или „Право“.
2. Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност
- интервю
3. Срок и място за подаване на документи
Документите, включително и на подадените по електронен път се представят в 10-дневен срок, считано от 27.08.2025 г. до 17.30 ч. на 05.09.2025 г. включително, по един от следните начини:
3.1 лично или чрез пълномощник в сградата на:
- Министерството на образованието и науката, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 2А, Приемна, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.
3.2. на електронна поща [email protected] (подписани с електронен подпис от кандидата).
- Телефони за контакт: 02/9217 607.
4. Необходими документи за кандидатстване:
4.1. Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС)
4.2. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДС). Ненужното в т. 1 от декларацията се зачертава.
4.3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
4.4. Копие на сертификат „Вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите.
4.5. Копие на документ, който в цялост съответства на съдържанието на оригиналния документ, удостоверяващ продължителността и областта на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина. Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалният опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор, придружен със справка за осигурителния доход за социално осигуряване, издадена от съответната компетентна институция.) Документи, удостоверяващи професионален опит на чужд език, следва да са преведени на български език, при спазване на изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа.
4.6. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – електронната страница на Министерството на образованието и науката www.mon.bg.
6. Кратко описание на длъжността:
Основната цел на длъжността „държавен вътрешен одитор“ е да осъществява дейността по вътрешен одит на всички структури, програми, дейности и процеси на разпоредителите с бюджет към МОН, както и на търговските дружества с над 50% държавно участие, в които няма звено за вътрешен одит, и в които министърът на образованието упражнява правата на едноличен собственик на капитала с оглед постигане целите на министерството.
Участва активно в изготвянето на стратегически и годишен план за дейността на звеното за вътрешен одит. Участва в изготвянето на одитен план за всеки одитен ангажимент, в който участва, съдържащ - обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента, одитния подход и техники, вид и обем на проверките и го представя за одобрение на ръководителя на “Звено за вътрешен одит”.
7. Формиране и размер на заплатата: Индивидуалният размер на основната месечна заплата за длъжността ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8, чл. 9 или чл. 9а от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в МОН, както следва:
· в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2400.00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година)
· в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 3100,00 лв.; (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години)
· в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 3500,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години)
8. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. При подаване на документите по електронен път заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
9. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронната поща.
10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: https://iisda.government.bg/competitions.