Младши експерт
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул."Шести септември" № 29
Рег. 8121р-13747, Екз. № …. 23.07.2025 г.
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I от МЗ № 8121з-68/22.01.2025 г. за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебно правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-9394/11.07.2025 г., обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност:
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
в сектор „Административно обслужване“ към Регионална дирекция „Гранична полиция“ - Аерогари при Главна дирекция „Гранична полиция“ – МВР, длъжностно ниво: 11 съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7.
І. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Минимална образователно-квалификационна степен – „Професионален бакалавър
по …“;
2. Област на висшето образование – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
3. Професионално направление – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Минимален професионален опит – не се изисква.
5. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от Закона за държавния служител;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация до ниво на сигурност „Секретно”.
Съгласно чл. 10д, ал. 4 от Закона за държавния служител, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
Допълнителни изисквания: Кандидатите да притежават компютърна грамотност.
ІІ. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- организира и осъществява деловодната дейност, работата свързана с явни и класифицирани документи и криптографската защита на информацията в РДГП;
- осъществява контрол на кореспонденцията между структурите в МВР, както и с външни адресати в РДГП;
- организира изпълнението на възложените от ръководството на МВР, ГДГП, РДГП и ГПУ заповеди и указания;
- участва в разработването на предложения за оптимизиране обработката на документооборота;
- участва в регистрирането, разпределянето, предоставянето и съхраняването на документите в РДГП;
- организира и контролира изпращането, получаването и обработката на документите;
- подготвя и докладва на ръководството на РДГП постъпилите документи и кореспонденция, след уточняване на въпроси по същите и участва в регистрирането и разпределянето на документите по изпълнители;
- участва в срочното и качествено изпълнение на поставените задачи на сектора;
- осигурява в информационно-документално отношение изпълнителите на РДГП;
- участва в контрола по осъществяване дейността на регистратурата за класифицирана информация в ГПУ;
- спазва изискванията за защита на класифицираната информация и недопускането на нерегламентиран достъп до нея;
- участва в извършването на годишни проверки за наличността на документи, съдържащи класифицирана информация и изясняването на обстоятелствата при загубване на документи, съдържащи класифицирана информация;
- участва в дейността на комисията в РДГП за периодично унищожаване на явни номенклатурни дела, които не се предават в архив и които се съхраняват до изтичане на сроковете им за запазване;
- участва в подготовката и предаването в архив на ценните документи с постоянен срок на запазване съгласно Правилата за условията и реда за осъществяване на дейности на Архив на Министерството на вътрешните работи по направление на Служебен архив;
- изготвя документи /писма, съобщения, справки/, свързани с деловодната и административна дейност;
- участва в регистрирането на адресираните до ръководството на РДГП предложения и сигнали, тяхното обработване и препращането им на компетентната структура;
- организира и осъществява текущото обучение на служителите в сектора;
- извършва и други дейности и задачи, възложени от непосредствен или висшестоящ ръководител извън непосредствените си задължения, в рамките на предоставените му правомощия и притежавана компетентност.
III. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
IV. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1600 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от ЗМВР.
V. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл - по образец;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата
на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит, при наличие на такъв;
5. Копия от документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VI. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронна поща: [email protected], като в този случай заявлението по чл. 17, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10-дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, в сектор „Човешки ресурси“ към Регионална дирекция „Гранична полиция“ - Аерогари, на адрес: гр. София, бул. „Христофор Колумб“ № 1, всеки работен ден от 09:00 ч. до 11:30 ч. и от 13:30 ч. до 15:30 ч. Телефон за справки и допълнителна информация – 029827536.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосочения телефонен номер.
VІІ. Оповестяването на конкурса, списъците на допуснатите и недопуснатите до конкурса кандидати и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси” - МВР и на Главна дирекция „Гранична полиция” - МВР за сведение и изпълнение.
ЗА АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: /п/
Любомир Филипов
(Съгласно МЗ № 8121з-881/08.07.2025 г.)