Младши експерт
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
1000 София, ул. „Шести септември“ № 29
Рег. № 8121p-19735, Екз. № ед.
08.10.2024 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), МЗ № 8121з-1181/27.08.2024 г. за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебно правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-12985/02.10.2024 г., обявявам конкурс за заемане на 2 (две) вакантни длъжности:
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
в сектор „Обществени поръчки“ към отдел „Обществени поръчки и проекти“ при Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР, длъжностно ниво: 11 съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7.
І. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията но чл. 7 от ЗДСл;
2. Минимална образователно-квалификационна степен - „Професионален бакалавър по…“;
3. Професионална област: съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
4. Професионален опит: не се изисква;
5. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация до ниво на сигурност „Поверително”. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
ІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
2. Интервю.
III. Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит, при наличие на такъв.;
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв.
6. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронна поща: [email protected], като в този случай заявлението по чл. 17, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 14 (четиринадесет) дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, в отдел „Човешки ресурси“ при Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР, на адрес: гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 46, всеки работен ден от 09:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 17:00 ч. Телефон за справки и допълнителна информация – 029823298.
V. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
1. Участва непосредствено в дейностите по подготовка, организиране и провеждане на обществени поръчки в Главна дирекция „Гранична полиция“ (ГДГП);
2. Изготвя проект на документации за възлагане на обществени поръчки (без техническа спецификация, задания, инвестиционни и други проекти, методиката за определяне на комплексната оценка на офертите) и попълва стандартизирани проекти на договори и специализирани клаузи към договори, одобрени със заповед на министъра на финансите;
3. Изготвя проект на обява и указания към нея при провеждане на обществена поръчка чрез събиране на оферти с обява. Изготвя информация за публикувана в Профила на купувача обява за обществена поръчка на стойност по чл. 20, ал. 3 от ЗОП - по образец на Агенция по обществени поръчки (АОП);
4. Изготвя проекти на решения за откриване на процедури, решения за одобряване на обявление за изменение или допълнителна информация, решения за определяне на изпълнители и решения за прекратяване на процедури за възлагане на обществени поръчки (ОП);
5. Изготвя проекти на обявления за поръчки, обявления за възложена поръчка, обявления за приключване на договор за обществена поръчка, обявления за поръчка с подизпълнител и обявления за изменения по образец на АОП;
6. Изготвя проект на заповеди за назначаване на комисии за разглеждане и оценка на офертите и класиране на участниците по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки (ППЗОП);
7. Изпраща информация до АОП за хода на процедурата по производство на обжалване, когато е приложимо;
8. Обобщава информация за планирани ОП и съставя обявление за предварителна информация (по образец на АОП);
9. Отговаря за спазване на законоустановените срокове по ЗОП във връзка с възлагането на ОП и изпращане на информация и документи до АОП, съгласно изискванията на нормативните документи;
10. Отговаря за работа с Централизирана автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП) на ГДГП;
11. Ползва Редактора на форми на АОП и всички образци на документи публикувани на интернет страницата на АОП;
12. Оказва методическа помощ на експерти от Регионалните дирекции на Главна дирекция „Гранична полиция“ при подготовка на документи по ЗОП и проверява получените документи преди изпращането им до АОП и публикуването им в „Профила на купувача“;
13. Дава становища по компетентност съгласно ЗОП и ППЗОП във връзка с провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки;
14. Поддържа регистъра на сключените договори по ЗОП в ГДГП;
15. Поддържа служебни взаимоотношения с органи и организации, имащи отношение по процеса на възлагане на ОП, както и с участници, кандидати и изпълнители по обществени поръчки;
16. Подготвя в срок проекти на отговори на възложени за изпълнение писма, заявления, запитвания и други;
17. Осъществява кореспонденция с участниците избрани за изпълнители като изготвя и изпраща писма-покани за сключване на договори/рамкови споразумения за възлагане на обществени поръчки. Попълва проекта на договор за обществена поръчка/рамково споразумение на участника избран за изпълнител, съгласно одобрен образец;
18. Ползва система за външна информация, съдържаща база данни за фирмите възможни изпълнители на обществени поръчки, като ползва информацията от съответни статистически и браншови организации, които издават бюлетини за пазарна информация;
19. След упълномощаване от възложителя извършва електронни изявления пред АОП от името на ГДГП, както следва:
- регистрира се като упълномощен потребител на възложителя в ЦАИС ЕОП и Регистъра на обществените поръчки;
- подписва и изпраща с квалифициран електронен подпис документи до АОП и получава на служебен имейл съобщения във връзка с тях;
- изготвя по компетентност и публикува в законоустановения срок разяснения по постъпили искания по условията на документации за обществени поръчки;
- изготвя и публикува обяви или съобщения на възложителя в ЦАИС ЕОП и „Профила на купувача“;
20. Изготвя и изпраща в ЦАИС ЕОП в законоустановените срокове нормативно определените от ЗОП и ППЗОП документи на възложителя;
21. Отговаря за досиетата на обществените поръчки като подрежда документите в хронологичен ред, изготвя описи и предава с писма досиетата на обществените поръчки за съхранение в деловодството на ГДГП, съгласно “Вътрешни правила за управление на цикъла на обществените поръчки в ГДГП” и изискванията на ЗОП;
22. Изпълнява дейности по изпълнение на проекти или програми, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове или финансирани от други държави, от международни финансови институции и други донори, по които бенефициент, партньор или изпълнител е МВР или структура на МВР.
VI. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 933 лв. до 1600 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от ЗМВР.
VІІ. Оповестяването на конкурса, списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР в Интернет и Интранет и на информационното табло на Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР на адрес: гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 46.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси” - МВР и на Главна дирекция „Гранична полиция” – МВР, за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: (п)
Лилия Бочева