Старши експерт
I. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжност старши експерт в отдел „Растителна защита“ при ОДБХ - Шумен:
1. образование: висше;
2. степен на образование: бакалавър;
3. професионална област: агрономство, екология, държавна администрация;
4. минимален ранг за заемане на длъжността: IV-ти младши;
5. професионален опит: не по-малко от 1-година;
6. длъжностно ниво по КДА: 10;
7. наименование на длъжностно ниво по КДА: експертно ниво 6.
II. Да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.
III. Допълнителна квалификация:
1. компютърна грамотност;
2. да притежава свидетелство за управление на МПС;
3. с предимство се ползват кандидатите, владеещи западен език.
IV. Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което попада в хипотезата на чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
V. Необходими компетентности, съгласно длъжностна характеристика за длъжност старши експерт в отдел „Растителна защита“ при ОДБХ - Шумен:
1. Аналитична компетентност – събира, обработва и анализира информация и предлага ефективни решения.
2. Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания.
3. Работа в екип – участие в сътрудничество с колеги за постигане на обща цел.
4. Комуникативна компетентност - ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма.
5. Фокус към клиента /вътрешен/външен/ - ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите.
6. Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
7. Дигитална компетентност – създава цифрово съдържание /текст, таблици, изображения/ в поне един формат, чрез дигитални инструменти и редактира съдържание, създадено от други; запазва, съхранява, повторно използва файлове и съдържание, като ги споделя с помощта на съответните инструменти.
VI. Области на дейност на длъжност старши експерт в отдел „Растителна защита“ при ОДБХ – Шумен, съгласно длъжностна характеристика :
1. Съдейства за воденето на регистрите за фитосанитарен контрол за износ, реекспорт, предекспортни сертификати и проби за карантинни вредители;
2. Съдейства за воденето на регистрите за продукти за растителна защита за контрол на пазара, употребата на продукти за растителна защита, издадените становища и издадените сертификати по чл. 83 от Закона за защита на растенията.
3. Деловодно и административно обслужване на дейността на дирекцията по отношение на входяща, изходяща и друга кореспонденция.
4. Създаване и поддържане на регистри, изготвяне на справки и други необходими документи.
VII. Основна цел на длъжност старши експерт в отдел „Растителна защита“ при ОДБХ – Шумен е:
Административно и деловодно обслужване на дейността на ОДБХ – Шумен в съответствие с нормативните изисквания и утвърдени вътрешни правила и вътрешни процедури.
Участва в изготвянето на отчети за дейността на дирекцията. Създаване и поддържане на регистри, изготвяне на справки и други необходими документи.
VIII. Начин на провеждане на конкурса – по реда на чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 във връзка с чл. 37, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, е чрез “решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност“ и провеждане на интервю с допуснатите до участие в него кандидати. До участие в интервю се допускат кандидатите, чиято оценка от писмения изпит е не по-малка от “4”.
IX. Необходими документи, които кандидатите трябва да представят за участие в конкурса са:
1. Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
2. Декларация, подписана от кандидата и удостоверяваща обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Закона за държавния служител;
3. Копия от документи, удостоверяващи придобитата образователно-квалификационна степен и правоспособност, които се изискват за заемане на тази длъжност;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
5. Копие от документи за придобит ранг /при наличие на такъв/;
6. Нотариално заверено пълномощно в оригинал в случай, че документите се подават от упълномощено лице.
Документите, които са издадени в чужбина следва да бъдат признати, по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на министерския съвет от 2000 г. , обн. в ДВ, бр. 69 от 2000 г., последно изм. и доп. ДВ, бр. 43 от 16.05.2023 г.
Документите с текст на чужд език следва да са придружени с легализиран превод на български език.
Копията на документите следва да са заверени на всяка страница от кандидата с поставяне на дата, подпис и изписване на текст „Вярно с оригинала“, когато са подадени на хартия.
X. Документите се подават в срок до 15.04.2024 г. – 17,00 часа по един от следните начини:
- на електронен адрес: [email protected];
- лично или чрез пълномощник в деловодството на административната сграда на ОДБХ - Шумен, която се намира на адрес: гр. Шумен - 9700, ул. „Съединение“ № 53; всеки работен ден от 09,30 часа до 17,00 часа.
Когато документите се подават, чрез пълномощник към тях се прилага и нотариално заверено пълномощно в оригинал.
Когато документите се подават по електронен път заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Копие от длъжностната характеристика за конкурсната длъжност следва да се връчи на кандидата срещу подпис – при лично подаване на документите за участие в конкурса; при подаване на документите, чрез пълномощник – да се изпрати на посочения от кандидата, в заявлението му за участие в конкурса електронен адрес или да му се изпрати с препоръчано писмо с обратна разписка, а при подаване на документите по електронен път – да му се изпрати на съответния електронен адрес, посочен от него или с препоръчано писмо с обратна разписка.
XI. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
XII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните, в рубрика „Конкурси“, в сроковете, които са определени в Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
XIII. Основната работна заплата за длъжността е в размер от 933 /деветстотин тридесет и три/ лева до 2 700 /две хиляди и седемстотин/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
XIV. Минималният размер на основната заплата за длъжността е в размер от 933 /деветстотин тридесет и три/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
Основният размер на заплатата за длъжността ще бъде определен в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
XV. Обявлението да се публикува в Регистъра по чл. 61 от Закона за администрацията, в специализиран сайт или портал за търсене на работа и на интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните.