Съдебен секретар
АПЕЛАТИВНА ПРОКУРАТУРА-ПЛОВДИВ ОБЯВЯВА КОНКУРС за заемане на 1 щатна бройка за съдебен служител на длъжност “съдебен секретар” при условията на чл. 67 ал.1 т.1 от КТ.
Изискания за заемане на длъжността
Общи изисквания: Кандидатът да е лице, което е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; е навършило пълнолетие; не е поставено под запрещение; не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер; не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност; отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност; отговаря на изискванията за несъвместимост по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ; има минимум средно образование; притежава необходимите нравствени и професионални качества, съответстващи на Кодекса за етично поведение на съдебните служители; не страда от психическо заболяване; за заемането на конкурсната длъжност не се изисква трудов стаж и професионален опит.
Допълнителни изисквания: притежава добра компютърна грамотност; умения за работа със стандартно офис оборудване; организираност и експедитивност в работата; отлични комуникативни умения, и способност за работа с граждани и в екип. Кандидатите следва да са запознати с Правилника за администрацията на Прокуратура на РБ и Етичния кодекс на съдебните служители.
Кратко описание на длъжността: Съдебният секретар подпомага дейността на прокурорите, като извършва компютърна обработка на документите, машинопис, изготвя протоколи, удостоверения, служебни бележки и други книжа, като спазва правилата за правопис и пунктуация.
Основни задължения: Изготвя писма, постановления, актове и други документи; Прави архив на написаните документи и съхранява архивните файлове; При поискване от прокурора, възложил написването на документа прави справки-извлечения от УИС; Изготвя удостоверения, служебни бележки и други книжа; При провеждане на срещи и заседания съставя протоколи, като записва точно изказванията на участниците; При необходимост прави копия на материалите и документите, които се обработват в Служба „РД“ при АП-Пловдив; Следи за правилното изписване на номерата върху документите; При необходимост предоставя справки по делата и преписките; При повреждане, загубване на документи незабавно уведомява завеждащия служба „РД“ или административния секретар; При необходимост: поставя готовите материали в пощенски пликове и ги адресира по предназначение; прави опис на писмата; подготвя материалите, които се носят на ръка; изпълнява и куриерски услуги; Изпълнява и други задачи, свързани с документооборота и административното обслужване, възложени от завеждащ служба „РД“, административния секретар и съдебния администратор при АП-Пловдив.
Необходими документи: Кандидатите подават лично или чрез пълномощник писмено заявление за участие в конкурс в 30-дневен срок, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявлението. Към заявлението се прилагат: Подробна автобиография; Декларация от кандидата, за обстоятелствата по чл. 91 от ПАПРБ - че е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, навършил е пълнолетие, не е поставен под запрещение, не е осъждан на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер, не е лишен по съответния ред от правото да заема определена длъжност; отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност; Заверено копие на диплом за завършено образование /минимум средно/; Заверен препис от документ за компютърна грамотност /удостоверение, диплома и др./; Заверени преписи от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионален опит /при наличие на такива/; Медицинско свидетелство за работа; Документ, че лицето не страда от психически заболявания, удостоверено по съответния ред; По преценка на кандидата могат да бъдат представи и препоръки, както и други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които той притежава.
От кандидатите не се изисква представянето на свидетелство за съдимост, същото ще бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.
Декларация по чл. 92, ал. 1 от ПАПРБ се попълва от лицето избрано в конкурсната процедура.
Копията на посочените документи следва да бъдат саморъчно заверени.
При подаване на документите да се представят оригиналите, за сверяване.
Начин на провеждане на конкурса: Конкурсът ще се проведе от комисия, чийто състав се определя със заповед по реда на чл. 96 от ПАПРБ, на три етапа: 1 етап-по документи; 2 етап-поставяне на практически задачи и въпроси, проверка на практическите умения при работа с компютър, включваща диктовка на еднотипен текст-писане на компютър, оформление на текст, работа с електронна поща; 3 етап-събеседване.
Първи етап: Конкурсната комисия, след нейното определяне с нарочна заповед, разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността. Допуска до участие в конкурса единствено кандидатите, които напълно отговарят на изискванията, посочени в обявата. Оформя в протокол решението си относно допускането на кандидатите за участие в конкурса и изготвя списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати. В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по–рано от 14 дни от оповестяване на списъка, началния час и мястото на провеждане на конкурса. В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им. Списъците се подписват от членовете на комисията и не по–късно от 7 дни след изтичане срока на подаване на заявленията за участие в конкурса, се поставят на общодостъпно място на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3 ет.6, както и на интернет страницата на Апелативна прокуратура – Пловдив: https://prb.bg/applovdiv/bg/karieri. Писмено съобщава на недопуснатите кандидати съображенията за отказа, като изрично посочва възможността за възражение до административния ръководител в 7-дневен срок от съобщаването им. Комисията провежда конкурса по посочения по–горе начин и когато допуснатият кандидат е само един.
Втори етап – поставяне на практически задачи и въпроси, проверка на практическите умения при работа с компютър, включваща диктовка на еднотипен текст-писане на компютър, оформление на текст, работа с електронна поща. Комисията поставя на всеки от допуснатите кандидати практически задачи и въпроси в областта на MS Windows, MS Office и работата със стандартно офис оборудване; проверява практическите умения при работа с компютър, чрез извършване на диктовка на еднотипен текст-писане на компютър, оформление на текст, работа с електронна поща. Въз основа на проведения конкурс комисията класира кандидатите съобразно получения от тях резултат. Всеки член от комисията оценява кандидатите с оценка по шестобалната система. Крайната оценка от етапа е средноаритметичното число от оценките на отделните членове на комисията, за всеки кандидат. До събеседване се допускат само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4,50.
Трети етап – събеседване. Събеседването с Комисията има за цел да провери комуникативните умения на кандидатите и тяхната мотивация за работа в съдебната система. Допуснатите до този етап на конкурса кандидати се оценяват по следните показатели: познаване на нормативната уредба, свързана с упражняване на длъжността; познаване на Етичния кодекс на съдебните служители и Правилника за администрацията на Прокуратура на Република България; комуникативни умения и професионална мотивация за работа в АП Пловдив. Всеки член на комисията оценява кандидатите с оценки по шестобалната система. Крайната оценка от този етап е средноаритметично число от оценките на всеки от членовете на комисията за всеки отделен кандидат. Крайната оценка от конкурса е средноаритметично число от етапа за проверка на практическите умения и от етапа на събеседването. Въз основа на проведения конкурс, Комисията класира кандидатите съобразно получения от тях резултат. Класират се само тези кандидати, които са получили оценка най-малко 4.50.
Комисията заседава в пълен състав. За заседанията се води протокол, който се подписва от всички членове. Решенията се вземат с обикновено мнозинство и се оформят в протокол.
В 3-дневен срок от приключване на конкурса, комисията представя на административния ръководител протоколът от проведения конкурс и документите на класираните кандидати.
Административният ръководител на Апелативна прокуратура – Пловдив, със заповед определя лицето класирано на първо място, за спечелило конкурса.
Цялата информация във връзка с конкурса /протоколи от работата на комисията, списъци и други съобщения/ да се оповестяват своевременно в Интернет – страницата на Апелативна прокуратура – гр.Пловдив и на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3, ет.6.
Място на подаване на документи: всеки работен ден от 09.00 до 12.00 и от 13.00 до 16.00 часа в сградата на Апелативна прокуратура гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3, ет.VІII, стая 802, където да се предоставя и длъжностна характеристика.
Цялата информация във връзка с конкурса /протоколи от работата на комисията, списъци и други съобщения/ ще се оповестяват своевременно в Интернет – страницата на Апелативна прокуратура – гр.Пловдив и на таблото за обявления в сградата на прокуратурите в гр.Пловдив, пл.”Съединение” № 3, ет.6.
Обявата е публикувана във вестник 24 часа, брой 259 от 31.10.2025г.
