Главен инспектор
I. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжност главен инспектор в отдел „Растителна защита“ при Областна дирекция по безопасност на храните – Пазарджик /ОДБХ – Пазарджик/, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
1. образование: висше;
2. степен на образование: бакалавър;
3. професионална област: „растителна защита“; агрономство /“лозаро-градинарство“; „полевъдство“/
4. минимален ранг за заемане на длъжността: IV-ти младши;
5. професионален опит: не по-малко от 2-години;
6. длъжностно ниво по КДА: 9;
7. наименование на длъжностно ниво по КДА: експертно ниво 5.
II. Да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.
III. Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което попада в хипотезата на чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
IV. Необходими компетентности, съгласно длъжностна характеристика за длъжност главен инспектор в отдел „Растителна защита“ при ОДБХ - Пазарджик:
1. Аналитична компетентност – преценява силните и слабите страни на възможни варианти за решаване.
2. Ориентация към резултати – предлага ефективни начини за повишаване на продуктивността и качеството на работата.
3. Работа в екип – изпълнява индивидуалните си цели по начин, който подпомага изпълнението на общите цели.
4. Комуникативна компетентност – изразява се ясно и кратко в устна и писмена форма.
5. Фокус към клиента – поддържа позитивни отношения с всички клиенти /вътрешни и външни/ на отдела, като зачита правата и уважава интересите.
6. Професионална компетентност – познава и правилно прилага законодателството в областта, в която работи. Да познава структурата и функциите на администрацията, принципите и правилата на нейната дейност.
7. Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
V. Области на дейност на длъжност „главен инспектор“ в отдел „Растителна защита“ при ОДБХ – Пазарджик, съгласно длъжностна характеристика: Цялостната дейност е свързана в областта на:
1. Контрол на продуктите за растителна защита и торове;
2. Контрол на качеството на пресни плодове и зеленчуци;
3. Прогноза и сигнализация, фитосанитарната обстановка в областта;
4. Фитосанитарен контрол.
VI. Основна цел на длъжност „главен инспектор“ в отдел „Растителна защита“ при ОДБХ – Пазарджик е да извършва официален контрол, който има за цел:
1. Да запази здравето на хората и животните и околната среда чрез контрол над търговията, употребата и съхранението на продукти за растителна защита и торове и контрол на качеството и безопасността на храните;
2. Да опази растенията и растителните продукти чрез наблюдения и диагностика в растителната защита на икономически важни вредители по стратегически земеделски култури;
3. Да опази страната и региона от внасяне на карантинни вредители по растенията и растителните продукти, да не допуска заразени с карантинни за съответната страна вредители, чрез растения и растителни продукти при движение в Общността и при износ и контрол на територията на страната..
VII. Начин на провеждане на конкурса – по реда на чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 във връзка с чл. 37, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, е чрез “решаване на тест за познания от професионалната област за длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност” и провеждане на интервю с допуснатите до участие в него кандидати. До участие в интервю се допускат кандидатите, чиято оценка от писмения изпит е не по-малка от “4”.
VIII. Необходими документи, които кандидатите трябва да представят за участие в конкурса са:
1. Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
2. Декларация, подписана от кандидата и удостоверяваща обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Закона за държавния служител;
3. Копия от документи, удостоверяващи придобитата образователно-квалификационна степен и правоспособност, които се изискват за заемане на тази длъжност;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
5. Копие от документи за придобит ранг /при наличие на такъв/;
6. Нотариално заверено пълномощно в оригинал в случай, че документите се подават от упълномощено лице.
Документите, които са издадени в чужбина следва да бъдат признати, по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на министерския съвет от 2000 г. , обн. в ДВ, бр. 69 от 2000 г., последно изм. и доп. ДВ, бр. 43 от 16.05.2023 г.
Документите с текст на чужд език следва да са придружени с легализиран превод на български език.
Копията на документите следва да са заверени на всяка страница от кандидата с поставяне на дата, подпис и изписване на текст „Вярно с оригинала“, когато са подадени на хартия.
IX. Документите за участие в конкурса за длъжност главен инспектор l отдел „Растителна защита“ при ОДБХ - Пазарджик се подават в срок до 15.04.2024 г. – 17,00 часа по един от следните начини:
- на електронен адрес: [email protected];
- лично или чрез пълномощник в деловодството на административната сграда на ОДБХ - Пазарджик, която се намира на адрес: гр. Пазарджик - 4400, ул. „Найчо Цанов“ № 4; всеки работен ден от 09,30 часа до 17,00 часа.
Когато документите се подават, чрез пълномощник към тях се прилага и нотариално заверено пълномощно в оригинал.
Когато документите се подават по електронен път заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Копие от длъжностната характеристика за конкурсната длъжност следва да се връчи на кандидата срещу подпис – при лично подаване на документите за участие в конкурса; при подаване на документите, чрез пълномощник – да се изпрати на посочения от кандидата, в заявлението му за участие в конкурса електронен адрес или да му се изпрати с препоръчано писмо с обратна разписка, а при подаване на документите по електронен път – да му се изпрати на съответния електронен адрес, посочен от него или с препоръчано писмо с обратна разписка.
X. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
XI. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните, в рубрика „Конкурси“, в сроковете, които са определени в Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
XII. Основната работна заплата за длъжността е в размер от 933 /деветстотин тридесет и три/ лева до 2 800 /две хиляди и осемстотин/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
XIII. Минималният размер на основната заплата за длъжността е в размер от 933 /деветстотин тридесет и три/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
Основният размер на заплатата за длъжността ще бъде определен в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
XIV. Обявлението да се публикува в Регистъра по чл. 61 от Закона за администрацията, в специализиран сайт или портал за търсене на работа и на интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните.