„ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ“ в отдел „Здравна информация“, дирекция “Медицински дейности”
Щатни бройки, за които се обявява конкурс: 1
Правоотношение: Служебно правоотношение
1.Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:
Отговаря за вписване, окомплектоване, съхранение и движение на медицинската документация на освидетелстваните лица от ТЕЛК и НЕЛК. Оказва методична помощ на ЛЗ по въпросите на трайната неработоспособност. Поддържа информационни масиви, регистри, системи и изпълнява дейности, свързани с информационното обслужване на дирекция Медицински дейности. Събира, обработва и предоставя медико-статистическа информация за дейността на лечебните и здравните заведения. Подпомага директор на дирекция МД за организационно-информационното осигуряване на дирекцията. Организира дейността по поддръжката и състоянието на наличния хардуер и софтуер в дирекция МД.
2.Минимални изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Минимална образователна степен: бакалавър
- Професионален опит: 2 /две/ години
- Минимален ранг за заемане на длъжността: IV младши
2.1. Кандидатите да познават следните закони и подзаконови актове по тяхното приложение: Закон за здравето; Закон за лечебните заведения; Наредба №49 от 18.10.2010г. за основните изисквания, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешният ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи; Наредба № 11 от 4 ноември за утвърждаване на здравноинформационни стандарти, прилагани от лечебните заведения; Наредба за медицинската експертиза; Правилник за устройството и организацията на работа на органите на медицинската експертиза и на регионалните картотеки на медицинските експертизи; Закон за държавния служител; Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация; Устройствен правилник на Регионалните здравни инспекции.
2.2. Кандидатите да притежават: способност за планиране, организация и контрол на собствената си работа; способност за работа в екип; способност да анализират информацията, да синтезират и да представят резултатите; обективност на преценката; способност да работят добре под напрежение;
3.Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, съгласно утвърдена длъжностна характеристика:
3.1.области на висше образование – Природни науки, математика и информатика;
3.2.професионално направление – Информатика и компютърни науки;
3.3.образователно-квалификационна степен за заемане на длъжността – бакалавър.
4.Минимален размер на основната заплата: 1077,00 лв.
*При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията.
5.Начин за провеждане на конкурса:
- Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
- Интервю;
Място на провеждане на конкурса: гр. Плевен, ул. Княз Ал. Батенберг І №7, Административната сграда на РЗИ - Плевен.
*На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
6.Необходими документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса:
- писмено заявление по образец, определен съгласно Приложение №3 към чл.17, ал.2 от НПКПМДСл;
- декларация по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДСл от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответния ред от правото да заема определената длъжност /по образец/;
- заверени с подписа на кандидата копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- заверени с подписа на кандидата копия от документи, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
Образци на Заявлението по чл. 17, ал. 2 и Декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл могат да се изтеглят от интернет страницата на РЗИ-Плевен:
www.rzi-pleven.egov.bg в меню „За Инспекцията“, категория „Конкурси“.
Документите могат да бъдат подавани лично или чрез пълномощник, както и по електронен път, подписани с електронен подпис:
- Адрес: гр. Плевен, ул. Княз Ал. Батенберг І №7, сградата на РЗИ, Център за административно обслужване или електронна поща: rzi@rzi-pleven.com
- Краен срок за подаване на документите: 17:00 часа на 16.09.2025г.
При подаване на документите кандидатите или техните пълномощници се запознават с пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител и в други нормативни актове, и им се предоставя длъжностната характеристика на конкурсната длъжност.
Документите, подадени по електронен път се изпращат на следната електронна поща: rzi@rzi-pleven.com, като в този случай Заявлението по чл. 17, ал. 2 и Декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. В този случай информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път.
Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на РЗИ-Плевен – www.rzi-pleven.egov.bg в меню „За Инспекцията“, категория „Конкурси“ и информационно табло във фоайето на административната сграда на РЗИ – Плевен.
Лице за контакт: Г. Сотирова – директор на дирекция АПФСО, тел. 064 82 33 04, електронна поща: rzi@rzi-pleven.com