НАЧАЛНИК НА СЕКТОР
НАЧАЛНИК НА СЕКТОР „Административен“
в Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – Добрич
при Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ – МВР,
длъжностно ниво: 8, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията,
наименование на длъжностното ниво: ръководно ниво 8.
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно - квалификационна степен - „Бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
2. Област на висшето образование - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.
3. Професионално направление - съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Минимален професионален стаж - 3 години и/или минимален ранг III младши;
5. Да отговарят на изискванията по член 7 от Закона за държавния служител;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) до ниво на сигурност „Секретно“. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
Допълнителни изисквания: Кандидатите да притежават компютърна грамотност.
ІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Министерството на вътрешните работи.
2. Интервю.
III. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) - по образец;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителни квалификации и правоспособност, които се изискват за длъжността.. Когато дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копие на документ за присъден ранг, при наличие на такъв;
6. Копия на други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността;
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ № 171А, всеки работен ден в отдел „Човешки ресурси“ при Главна дирекция ,,Пожарна безопасност и защита на населението” - МВР.
Телефон за справки и допълнителна информация - 02/9821209.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосочения телефонен номер.
V. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- ръководи изпълнението на конкретните задачи, поставени на сектора и носи отговорност за изпълнението им;
- периодично анализира изпълнението на възложените задачи, като предлага мерки за усъвършенстване и подобряване на работата;
- осигурява взаимодействие и съгласуваност в работата на сектора със структурните звена на дирекцията и с други структури на МВР;
- контролира, координира и участва в подбора и професионалното развитие на служителите в сектора;
- организира дейността по административно обслужване на дирекцията;
- организира и контролира извършването на деловодната, копирно-размножителната, куриерската, информационната и архивната дейности;
- организира осъществяването на контрол на служителите от РДПБЗН за спазването на изискванията за изготвяне, оформяне и съхраняване на документите в МВР, както и връща за корекция документи на изпълнителите, неотговарящи на изискванията;
- организира, ръководи и контролира осигуряването на режима на секретност при работата с документи съдържащи класифицирана информация, в съответствие с нормативните изисквания, регламентиращи тази дейност;
- координира и контролира дейността по изготвяне на конкурсната документация за възлагане на обществени поръчки;
- координира, контролира и участва в провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки;
- подпомага директора при управлението на бюджета и финансовото осигуряване на дирекцията;
- отговаря за снабдяването, съхраняването, стопанисването и използването на имуществото на дирекцията, поддръжката и ремонта и материалните активи при спазване разпоредбите на действащото законодателство;
- отговаря за осъществяването на контрол по сключените договори, съблюдава изпълнението им и ненадвишаване рамките на определените финансови средства;
- контролира и отговаря за правилното прилагане на нормативните документи по ЗМВР, Закон за публичните финанси, Закон за корпоративното подоходно облагане, Закон за данъците върху доходите на физическите лица, Закон за държавния служител, Кодекса на труда и други, касаещи административните звена в Регионалната дирекция;
- изготвя и контролира изпълнението на Вътрешните правила, системата за финансово управление и контрол (СФУК);
- планира задачи и участва в организиране на обучението и повишаване квалификацията на служителите в сектора, атестирането и развитието им в кариерата;
- участва или ръководи групи при извършване на проверки на РСПБЗН в рамките на предоставените му правомощия.
VІ. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 933 лева до 1900 лева, съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация (НЗСДА).
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към НЗСДА и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VIІ. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.