ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
1000 София, ул. „Шести септември“ № 29
Рег. № 8121р-9249, Екз. № ед.
07.05.2024 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), МЗ № 8121з-477/09.04.2024 г. относно възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебно правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121K-5141/26.04.2024 г., обявявам конкурс за 1 (една) вакантна длъжност:
ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ (ГПУ-Брегово)
в сектор „Информационни технологии” към Регионална дирекция „Гранична полиция“ - Драгоман при Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР, длъжностно ниво: 9, наименование на длъжностното ниво съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията: експертно ниво 5.
І. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Минимална образователно-квалификационна степен - „Бакалавър“;
2. Професионална област: Социални, стопански и правни науки; Природни науки, Математика и информатика; Технически науки; Сигурност и отбрана, съгласно точка 6 от Приложение към чл. 108 от Правилника за устройството и дейността на МВР;
3. Професионално направление: Обществени комуникации и информационни науки; Математика; Информатика и компютърни науки; Електротехника, електроника и автоматика; Комуникационна и компютърна техника; Национална сигурност, Военно дело; Машинно инженерство, Администрация и управление, съгласно точка 6 от Приложение към чл. 108 от Правилника за устройството и дейността на МВР;
4. Минимален професионален опит - 2 години или IV младши ранг;
5. Да имат или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“ по Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ). Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
ІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
2. Интервю
III. Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронна поща: [email protected], като в този случай заявлението по чл. 17, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10-дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, в сектор „Човешки ресурси“ към Регионална дирекция „Гранична полиция“ - Драгоман при Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР, на адрес: гр. Драгоман, ул. „Захари Стоянов“ № 58, всеки работен ден от 09:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 16:00 ч. Телефон за справки и допълнителна информация – 07172/2095.
V. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Организира поддръжката, актуализацията и експлоатацията на автоматизираните информационни фондове в РДГП и ГПУ;
- Изготвя предложения за оптимизиране обработката на информационните потоци в РДГП и предлага системни решения за подобряване на работата им;
- Контролира работоспособността на компютърната техника (сървъри, персонални компютри, принтери, оптически четци), мрежите па регионално и локално ниво и друга спомагателна техника;
- Наблюдава и контролира за стриктното спазване на предписанията за техническа експлоатация;
- Организира ползването на автоматизираните информационни средства в съответствие с предоставените права за работа;
- Следи за антивирусната защита;
- Поддържа в работоспособно състояние мрежата за предаване на данни към РДГП и ГДГП;
- Организира и осъществява поддържането и профилактиката на компютърната, комуникационната и спомагателната техника и съоръжения на структурните звена на РДГП; Организира сервизната и по възможност извършва ремонтна дейност по отстраняване на възникнали повреди по техническите средства;
- Спазва правилата за защита на класифицираната информация и изискванията на Закона за защита на личните данни;
- Изпълнява дейности по изпълнение на проекти или програми, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове или финансирани от други държави, от международни финансови институции и други донори, по които бенефициент, партньор или изпълнител е МВР или структура на МВР.
VI. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 933 лв. до 1800 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от ЗМВР.
VІІ. Оповестяването на конкурса, списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР в Интернет и Интранет и на информационното табло на РДГП - Драгоман, на адрес: гр. Драгоман, ул. „Захари Стоянов“ № 58.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси” - МВР и на Главна дирекция „Гранична полиция” - МВР за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: /П/
Лилия Бочева