ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на длъжността:
1.1. Степен на завършено образование – Бакалавър
1.2. Област на висше образование – Счетоводство, Икономика, Финанси
1.3. Професионален опит – 3 /три/ години
1.4. Ранг – ІV /четвърти/ младши за държавен служител
2. Кратко описание на длъжността:
Правоотношение – служебно
Организира счетоводната дейност и счетоводната политика на района;
Изготвя проектобюджет в частта му за Район „Приморски” съгласно Закона за общинските бюджети;
Контролира счетоводното отразяване на приходите и разходите на бюджета на района, съгласно Единната бюджетна класификация;
Контролира и участва в изготвянето на всички платежни документи, касаещи касовите и безналични плащания и изрядността на разходооправдателните документи към тях, както и спазване на касовата дисциплина;
Съгласува всички отчетни и статистически форми по образец на МФ и НСИ, касаещи счетоводната информация;
Контролира отчетността на всички дълготрайни и краткотрайни активи и пасиви, както и организира ежегодни инвентаризации, отразява резултатите от тях и организира правилното ползване, съхраняване и бракуване на инвентара;
Осъществява предварителен, текущ и последващ контрол върху разходването на бюджетни средства и спазване на финансовата дисциплина;
Контролира правилното внасяне на събраните суми от наеми, такси и услуги в приход на общинския бюджет;
Следи за правилното разходване на средствата и разпределението на материалните ценности от дарения, съгласно волята на дарителите;
Контролира документите и заверката на отчетите по Закона за ДДС;
Контролира начисляваните и изплащани трудови възнаграждения на служителите и други подобни плащания;
Участва в изготвянето на оборотни ведомости, извършва извлечения и справки от аналитични сметки, участва при изработването на тримесечните, шестмесечни и деветмесечни междинни баланси, изготвя и заверява годишни счетоводни отчети и баланси на района;
Валидира, контролира и при необходимост пряко участва в действието на СФУК;
Изготвя експертни анализи, оценки и становища, участва в разработването на проекти на нормативни актове, методики и механизми, както и методически указания по прилагане на нормативната уредба;
Контролира възстановяването на недължимо внесени суми;
Контролира извършените действия при промяна на начислени суми в АИС ИМЕОН;
Участва в изпълнението на организационно-техническия план за произвеждане на избори по смисъла на Изборния кодекс и референдуми;
Извършва проверки и съставя протоколи за касова наличност в касите на района; Контролира банковите сметки на района;
Замества при отсъствие на титуляра Главен експерт „Финанси и бюджет”;
Носи пряка отговорност във връзка с прилагането на нормативната уредба и предлаганите решения;
Спазва изискванията за защита на личните данни и нормите, заложени в Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
Грижи се за здравето и безопасността си, както и на други лица в съответствие с квалификацията и дадените от ръководството инструкции;
Контролира и участва в изпълнението и на други конкретно възложени задачи, свързани с дейността и извън нея.
Работата се възлага от: Кмет, Заместник кмет, Секретар и ресорен Директор на дирекция, в рамките на компетентността им.
Размер на основна месечна заплата, съгласно изискванията на НЗСДА за длъжностно ниво по КДА 8, Експертно ниво 4, Ниво на основна месечна заплата 19: от 1077 лв. до 2900 лв.
3. Допълнителни умения и квалификация съгласно Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация:
3.1. Ориентация към резултати
3.2. Работа в екип
3.3. Фокус към клиента (вътрешен/външен)
3.4. Комуникативна компетентност
3.5. Професионална компетентност
3.6. Аналитична компетентност
3.7. Дигитална компетентност
4. Начин на провеждане на конкурса:
4.1 Първи етап: Практически изпит – включва въпроси от:
Административнопроцесуален кодекс, Кодекс за социално осигуряване, Кодекс на труда, Закон за държания служител, Закон за местните данъци и такси, Закон за счетоводството, Закон за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2025 г., Закон за публичните финанси, Закон за здравното осигуряване, Закон за данък върху добавена стойност, Националните счетоводни стандарти.
4.2. Втори етап: Интервю.
На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
5. Необходими документи и образци за кандидатстване:
Кандидатите за участие в конкурса представят следните документи:
5.1. Заявление за участие в конкурс Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, към което се прилагат:
5.1.1. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност. (по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители)
5.1.2. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността (по чл. 17, ал. 3, т. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители)
5.1.3. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (по чл. 17, ал. 3, т. 3 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители)
5.1.4. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността - Автобиография тип СV, документ за присъден ранг (ако кандидата притежава такъв) и препоръки от работодател.
6. Място и срок за подаване на документите за участие:
Документите за участие в конкурса се представят лично от кандидатите от 22.07.2025 г. до 31.07.2025 г., от 09:00 до 17:00 часа на адрес: гр. Варна, бул. ”Ген.Колев” 92, ет. 1, стая 10, служител „Човешки ресурси” или чрез упълномощено лице с нотариално заверено пълномощно.
Списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на информационното табло, намиращо се на I - ви етаж в сградата на Район „Приморски” – Община Варна и на сайта на район „Приморски“ – www.primorski.bg.
Телефон за контакт: 052/359 – 104