Директор дирекция "Социално- икономически дейности"
1. Минимални изисквания за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове:
- степен на завършено образование – висше - магистър; Област на висше образование: „Икономика“;
- минимален професионален опит – 4 /четири/ години;
- придобит минимален ранг за заемане на длъжността: III (трети) младши;
2. Кратко описание на длъжността:
Правоотношение: служебно.
Ръководи, планира, организира и контролира работата на служителите в дирекцията.
Координира задачите с другите дирекции на районната администрация, община Варна и другите структури в областта на социално – икономическите дейности.
Подпомага осъществяването правомощията на Кмета на района, като създава условия за осъществяване дейността на специализираната администрация.
Оказва съдействие на служителите в дирекцията при изпълнение на дейностите, свързани с прилагането на законовата уредба в областта на СИД, с цел по-добро и качествено обслужване на гражданите, юридическите лица и институциите.
- Област на дейност в район „Приморски“:
Настаняване на гражданите в предоставения за отдаване под наем общински жилищен фонд.
Търговската и рекламна дейност на територията на района, като съществен фактор в реализацията целите на администрацията.
Функционално направление “Архив”, като важна дейност в процеса на качественото и срочно изпълнение исканията на гражданите.
Социалните и правните дейности, като важен фактор в реализацията на целите и функциите на районната администрация.
Борбата с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни на територията на район “Приморски”, като важно условие за изпълнение задачите от районната администрация.
- Преки задължения:
Организира, разпределя и контролира работата на служителите от дирекцията, като ръководи методически, професионално и административно работата им по изпълнение на конкретните задачи, поставени за изпълнение от дирекцията.
Познава и прилага нормативната база, свързана с предмета на дейност на дирекцията, като следи за спазване на законите, подзаконовите нормативни актове и наредбите на община Варна в рамките на правомощията на районната администрация и конкретната компетентност.
Носи отговорност пред Кмета на района за изпълнение на възлаганите задачи на дирекцията.
Отчита изпълнението на целите и дейността на дирекцията пред Кмета на района.
Организира и контролира движението на преписките в дирекцията.
Планира съвместно с дирекция УТ изготвянето на схемите по НРПОТ.
Подпомага Кмета на района при упражняване правомощията му по управление на Общински жилища от фонд “Наематели”, съгласно изискванията на ЗОС и подзаконовите нормативни актове.
Контролира организацията по обслужване на гражданите, юридическите лица и институциите и прави предложения за мерки, целящи повишаване качеството и ефективността на работа на личния състав на дирекцията.
Контролира работата и спазването на законовите изисквания в направление “Архив”.
Контролира изпълнението на задълженията в направление “Правни дейности”.
Контролира извършването на подлежащите за вписване обстоятелства за администрацията на района в регистъра за административните структури и на актовете на органите на изпълнителната власт.
Контролира и подпомага дейността на функционално направление “Местна комисия за БППМН”.
Контролира изпълнението на задълженията в направление “Връзки с обществеността и социални дейности”.
Извършва контрол по воденето на картотеката и регистъра на органа по настойничеството и попечителството.
Подпомага организирането на подготовката и провеждането на заседанията на комисиите в направленията на жилищното настаняване, търговската и рекламна дейност.
Контролира срочното и законосъобразно окомплектоване на преписките подготвени от служителите в дирекцията.
Изготвя длъжностните характеристики на подчинените служители.
Ръководи, координира, контролира и пряко участва в изготвяне на анализи, разработки, становища и предложения целящи подобряване работата на дирекцията.
Спазва изискванията за конфиденциалност.
Грижи се за здравето и безопасността си, както и на другите лица в съответствие с квалификацията и дадените от ръководството инструкции.Спазва стриктно правилата за безопасност на труда в район „Приморски“ – Община Варна.
- Работата се възлага от:
Работата се възлага от: Кмет, Зам. Кмет и Секретар в рамките на определените им правомощия. Служителят се отчита пред тях.
Ограничени са възможностите на служителя за самостоятелно планиране на извършваните дейности при изпълнение на заповедите на Кмета, разработените и утвърдени от висшестоящи ръководители планове, програми, правила, инструкции и други.
Служителят в максимална степен самостоятелно планира преобладаващата част от извършваните дейности в рамките на работното време, освен ако няма изрично нареждане от висшестоящ ръководител.
Носи отговорност за работата на служителите в дирекцията, за които пряко или непряко отговаря – 12 /дванадесет/ служители .
Подпомага с анализи, мнения, становища и предложения вземането на решения от висшестоящите ръководители.
Взема решения в рамките на конкретните правила, в съответствие със съществуващата нормативна уредба и в максимално самостоятелна степен, при необходимост съгласува действията си с ръководството на района. Има възможност за лична преценка и самостоятелни действия при осъществяването им.
Размер на основната месечна заплата: от 1077.00 до 3250.00 лева, съгласно изискванията на НЗСДА за длъжностно ниво по КДА - 6, Ръководно ниво - 6Б, ниво на основна месечна заплата - 13. (Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението).
3. Допълнителни умения и квалификации:
Компетентности, съгласно НУРОИСДА:
- Управленска компетентност
- Ориентация към резултатите
- Работа в екип
- Комуникативна компетентност
- Фокус към клиента ( външен/вътрешен )
- Дигитална компетентност
- Професионална компетентност
- Аналитична компетентност
- Стратегическа компетентност
- Лидерска компетентност
- Компетентност за преговори и убеждаване
4. Начин за провеждане на конкурса:
- практически изпит
- интервю
5. Необходими документи и образци за кандидатстване:
Подаването на документи за участие се извършва лично или чрез пълномощник.
- Заявление за участие в конкурса – Приложение №3 към чл.17, ал.2 от НПКПМДС;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДС;
- Копия от документи за придобитите: образование, квалификация, правоспособност, които се изискват за длъжността;
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
- Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността: Документ за присъден ранг; Автобиография (CV); Препоръки от работодатели;
6. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването им се извършва лично от всеки кандидат или чрез упълномощено лице с нотариално заверено пълномощно от 14.06.2025г. до 23.06.2025 г., вкл. всеки работен ден от 09:00 до 12:00 часа и от 14:00 до 17:00 часа на адрес: гр. Варна, бул. ”Ген.Колев” 92, ет.I , стая 10, „Човешки ресурси”.