Директор дирекция
ОБЩИНА ВАРНА
РАЙОН „ПРИМОРСКИ”
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността
ДИРЕКТОР ДИРЕКЦИЯ "АДМИНИСТРАТИВНО И ИНФОРМАЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ"
ПРИ РАЙОН „ПРИМОРСКИ”
Минимални изисквания за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове:
- степен на образование: магистър ; област на висше образование: икономика, право и др.;
- професионално направление – икономика, право;
- професионален опит – 4 /четири/ години;
- кандидатите да отговарят на изисквания на чл.7 от Закона за държавния служител;
- ранг - III (трети) младши за държавен служител;
- дигитална компетентност и способност за работа с офис техника;
2. Кратко описание на длъжността:
Правоотношение: служебно.
- Ръководи, планира, организира и контролира работата на служителите в дирекцията.
- Координира задачите с другите дирекции на районната администрация, Oбщина Варна и другите структури в областта на административното и информационното обслужване.
- Подпомага осъществяването правомощията на Кмета на района, като създава условия за осъществяване дейността на специализираната администрация, извършва техническите дейности по административното обслужване и организира техническото обезпечаване на изборните процеси съгласно Избирателния кодекс.
- Оказва съдействие на служителите в дирекцията при изпълнение на дейностите, свързани с прилагането на законовата уредба в областта на АИО, с цел по-добро и качествено обслужване на гражданите, юридическите лица и институциите.
Области на дейност:
- Административното обслужване на гражданите и юридическите лица на принципа “едно гише”.
- Гражданското състояние и ЕСГРАОН, като съществено функционално направление на дейността на районната администрация.
- Информационното обслужване, като важна дейност в процеса на качественото и срочно изпълнение исканията на гражданите.
- Човешките ресурси и правните дейности, като основен фактор в реализацията на целите и функциите на районната администрация.
- Правно-нормативно обслужване на служителите в дирекцията.
Преки задължения:
1. Организира, разпределя и контролира работата на служителите от дирекцията, като ръководи методически, професионално и административно работата им по изпълнение на конкретните задачи, поставени за изпълнение от дирекцията.
2. Познава и прилага нормативната база, свързана с предмета на дейност на дирекцията, като следи за спазване на законите, подзаконовите нормативни актове и наредбите на Община Варна в рамките на правомощията на районната администрация и конкретната компетентност.
3. Носи отговорност пред Кмета на района за изпълнение на възлаганите задачи на дирекцията.
4. Отчита изпълнението на целите и дейността на дирекцията пред Кмета на района.
5. Организира и контролира движението на преписките в дирекцията.
6. Организира административното обслужване на клиентите на администрацията на принципа “едно гише”.
7. Подпомага Кмета при упражняване правомощията му за административното обслужване по гражданско състояние и ЕСГРАОН на гражданите, юридическите лица и институциите.
8. Контролира организацията по обслужване на гражданите, юридическите лица и институциите и прави предложения за мерки, целящи повишаване качеството и ефективността на работа на личния състав на дирекцията.
9. Контролира работата и спазването на законовите изисквания в направление “Човешки ресурси”.
10. Организира изготвянето на годишния доклад за състоянието на администрацията и системата за самооценка на административното обслужване.
11. Контролира и подпомага служителите от функционално направление “Информационни технологии”, както и дейността им по поддръжката и оптимизацията на компютърната и офис техниката.
12. Организира и следи за обезпечаване организационно - техническата подготовка при провеждане избори и референдуми.
13. Контролира срочното и законосъобразно окомплектоване на преписките, подготвени от служителите в дирекцията.
14. Участва в състава на комисии, назначени със заповед на Кмета на района.
15. Участва в разработване на вътрешните административни актове на района и при необходимост подготвя техни проекти.
16. Дава правни становища и съгласува административните актове на района във връзка с тяхната законосъобразност.
17. Извършва справки в сградите на съдилищата и на интернет страниците им.
18. Следи за промени в нормативната уредба и уведомява за тях.
19. Контролира подготовката на изходящите писма от служителите до съдебните инстанции, държавни институции, публични организации и други юридически лица, които са възложени на служители в районната администрация.
20. Участва в процеса на атестирането на служителите в дирекцията.
21. Изготвя длъжностните характеристики на подчинените служители.
22. Ръководи, координира, контролира и пряко участва в изготвяне на анализи, разработки, становища и предложения, целящи подобряване работата на дирекцията.
23. Спазва изискванията за конфиденциалност.
24. Грижи се за здравето и безопасността си, както и на другите лица в съответствие с квалификацията и дадените от ръководството инструкции. Спазва стриктно правилата за безопасност на труда в район „Приморски” - Община Варна.
- Отговорности, свързани с организация на работата, управление на персонала и ресурси:
Носи отговорност за стопанисването на дълготрайни материални активи и техническото оборудване в помещението, в което работи.
Носи пряка отговорност за работата на 17 (седемнадесет) служители в дирекцията, чиито брой и длъжности са определени с утвърденото длъжностно разписание.
Участва в следните функции:
Организация, наблюдение и разпределяне на работата между служителите; Въвеждане и обучение на служители; Оценка на изпълнението на длъжността; Дисциплинарен контрол и разглеждане на оплаквания;
Размер на основната месечна заплата: от 1077 лева до 3250.00 лева, съгласно изискванията на НЗСДА за длъжностно ниво по КДА - 6, Ръководно ниво – 6Б, ниво на основна месечна заплата - 13. (Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението).
3. Допълнителни умения и компетентности:
- Управленска компетентност – поведение показващо способност да планира, организира, координира и контролира дейността на дирекцията за осигуряване изпълнението на индивидуалните и организационни цели;
- Ориентация към резултатите – способност за постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
- Работа в екип – способност да управлява и участва в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
- Комуникативна компетентност – поведение показващо умения за ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
- Фокус към клиента ( външен/вътрешен ) – способност за ефективно удовлетворяване потребностите, интересите и очакванията на клиентите, потребителите на услуги и дейности;
- Професионална компетентност – поведение, показващо професионални знания и умения, необходими за успешното изпълнение на длъжността.
1. Познава и правилно прилага законодателството;
2. Познава структурата на администрацията и функциите, принципите и правилата за действие;
3. Правилно прилага вътрешните правила и процедури, свързани с дейността.
- Дигитална компетентност – притежава знания и умения за обработване на информация, за създаване на съдържание (текст, таблици, изображения), запазва, съхранява, повторно използва файлове и съдържание, като ги споделя с помощта на съответните инструменти, осъществява дигитална комуникация чрез използване на функции и инструменти в съответствие с приложимите правила, познава и прилага правилата за информационна сигурност съобразно длъжността си.
4. Начин за провеждане на конкурса:
- практически изпит
- интервю
5. Необходими документи и образци за кандидатстване:
Подаването на документи за участие се извършва лично или чрез пълномощник.
- Заявление за участие в конкурса – Приложение №3 към чл.17, ал.2 от НПКПМДС ;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДС ;
- Копия от документи за придобитите: образователно-квалификационна степен, допълнителни квалификации и правоспособност;
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
- Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността: Документ за придобит ранг; Автобиография (CV); Препоръки от работодатели;
- Копие от документ, удостоверяващ годишната оценка на изпълнение на длъжността от последното атестиране (в случай, че кандидата е бил държавен служител);
6. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването им се извършва лично от всеки кандидат или чрез упълномощено лице с нотариално заверено пълномощно от 14.05.2025г. до 27.05.2025 г., вкл. всеки работен ден от 09:00 до 12:00 часа и от 14:00 до 17:00 часа на адрес: гр. Варна, бул. ”Ген.Колев” 92, ет.I , стая 10, „Човешки ресурси”.
Списъците и всички съобщения за конкурса се обявяват на информационното табло, намиращо се на I - ви етаж в сградата на Район „Приморски” – Община Варна и на сайта на район „Приморски“ – www.primorski.bg.
Телефон за контакт: 052 / 359 – 104.