Главен експерт
ОБЯВЛЕНИЕ
Народното събрание, гр. София, пл. „Княз Александър I“ № 1, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС)
ОПОВЕСТЯВА
Конкурс за заемане на 1 (една) щатна бройка за длъжността „главен експерт“ в отдел „Пленарни заседания и парламентарен контрол“, дирекция „Законодателна дейност и парламентарен контрол“ в администрацията на Народното събрание, обявен със заповед № АД-51-550-05-169 от 05.09.2025 г. на председателя на Народното събрание
1. Кратко описание на длъжността:
Длъжността „главен експерт” е експертна длъжност с аналитични и/или контролни функции и има за цел да осигурява юридически и оперативно планирането, подготовката и провеждането на пленарните заседания на Народното събрание и на парламентарния контрол, както и точното спазване и прилагане на утвърдените от Конституцията на Република България и Правилника за организацията и дейността на Народното събрание правила и процедури и има за цел:
Въвежда информация и поддържа в актуално състояние данните в Интегрираната информационна система в модулите „Законодателна дейност“, „Парламентарен контрол“ и „Пленарни заседания“, вкл. информация за сроковете по Правилника за организацията и дейността на Народното събрание. При констатирани грешки в отразената информация или не е попълнена такава уведомява прекия ръководител.
Публикува на интернет страницата на Народното събрание утвърдения от председателя на Народното събрание проект на програма за работата на Народното събрание, актуализира я след гласуването й, последващи промени, както и реда за парламентарния контрол.
Извършва правно-технически дейности за подготовката на заседанията на Народното събрание и на Председателския съвет, изготвя реда на парламентарния контрол, както и осъществява мониторинг на пленарните заседания, като следи за спазването на парламентарните процедури.
Подготвя предложения за разпределение по парламентарни комисии на внесените законопроекти, проекти на решения, декларации и обръщения и на други предложения, съгласно Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, както и на внесените предложения и инициативи по Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление и изготвя проекти на разпореждания.
Изготвя проекти и оформя правно-технически окончателните текстове на приетите решения, декларации и обръщения и извършва необходимите правни действия, свързани със спазването на сроковете и обнародването на приетите актове.
Извършва необходимите дейности по даване ход на постъпилите въпроси и питания, предложения за разисквания по питания, предложения за вотове на недоверие и на искания за изслушвания, включително произнасяне по тяхното съответствие с Правилника за организацията и дейността на Народното събрание. Осъществява дейността във връзка с писмените отговори на въпроси и питания, като за целта извършва проверка за съдържащи се в тях лични данни и информация, и следи за спазването на установените срокове по Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
Обезпечава прилагането на пленарните форми на парламентарен контрол – вот на недоверие и вот на доверие.
Води отчет за изслушванията в пленарна зала на членовете на Министерския съвет и за длъжностните лица по глава девета от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
По разпореждане подготвя справки за ръководството на Народното събрание, парламентарните групи и народни представители по прилагането на Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, както и извършването на други дейности, свързани с функциите на дирекцията.
Самостоятелно или в екип изпълнява възложените задачи от страна на прекия ръководител или директора на дирекцията.
Докладва на прекия си ръководител за констатирани административни слабости, пропуски и нарушения, които създават предпоставки за нередности.
2. Минимални изисквания за заемане на длъжността, предвидени в Класификатора на длъжностите в администрацията на Народното събрание (КДАНС):
2.1. образование: висше
2.2. образователно-квалификационна степен: „бакалавър“;
2.3. професионален опит: не по-малко от 4 години и/или минимален ранг за заемане на длъжността: III младши.
3. Специфични изисквания за заемане на длъжността:
Кандидатите следва да отговарят на условията по чл. 7 от Закона за държавния служител (ЗДСл).
4. Допълнителни изисквания към изпълнителя на длъжността, определени въз основа на компетентностите, които са необходими за горепосочената длъжност:
4.1. Аналитична компетентност;
4.2. Ориентация към резултати;
4.3. Работа в екип;
4.4. Комуникативна компетентност;
4.5. Фокус към потребителя (вътрешен и външен);
4.6. Професионална компетентност;
4.7. Дигитална компетентност;
4.8. Други специфични за длъжността и за административното звено изисквания: професионално направление на придобитата образователно-квалификационна степен: право.
5. Начин на провеждане на конкурса: решаване на тест и интервю, съгласно чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС).
6. Минимален размер на основната месечна заплата за длъжността: 2300 (две хиляди и триста) лева. Размерът на индивидуалната основна месечна заплата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия кандидат и съгласно вътрешните актове, определящи формирането на възнаграждението.
7. Необходими документи за участие в конкурса:
7.1.Заявление по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители;
7.2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
7.3.Автобиография;
7.4.Копия от документи за придобита допълнителна квалификация, при наличие на такава;
7.5.Копие от документи, които удостоверяват продължителността на професионалния опит или придобит ранг като държавен служител (професионалният опит се удостоверява с копия от трудова и/или служебна книжка и/или осигурителна книжка и/или официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина);
7.6.Копия от други документи по преценка на кандидата.
8. Място и срок за подаване на документите за участие в конкурса:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва всеки работен ден до 16:30 ч. на 15.09.2025 г. включително по един от следните начини:
- лично от кандидатите или чрез пълномощник, снабден с писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа съгласно чл. 18, ал. 2 от Административнопроцесуалния кодекс на адрес: гр. София, пл. „Княз Александър І“ № 1 (входа откъм бул. „Княз Дондуков“), тел. 02/939-22-35, 02/939-35-80
или
- по електронен път, като в този случай заявлението по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и всички необходими документи следва да бъдат подадени на електронен адрес: [email protected].
9. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло във фоайето на сградата на Народното събрание, гр. София, пл. „Княз Александър І“ № 1 (входа откъм бул. „Княз Дондуков“) и на интернет страницата на Народното събрание: www.parliament.bg в рубриката „Опознай парламента“, секция „Администрация“, „Конкурси“.
Информация за пречките за назначаване на държавна служба и длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставят на кандидатите при подаване на документи.
Образци на заявление за участие в конкурса и декларация по чл. 17, ал. 2, т. 1 от НПКПМДС могат да бъдат изтеглени от следния интернет адрес: https://parliament.bg/bg/competitions в рубриката „Опознай парламента“, секция „Администрация“, „Конкурси“.
10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.