МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул. „Шести септември“ № 29,
рег. № 1821р-12050, екз. № 1
15.06.2022 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) и заповед № 8121К-4866/09.06.2022 г., в качеството си на оправомощено лице, съгласно МЗ № 8121з-28/11.01.2022 г. за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебно правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност,
СТАРШИ ЕКСПЕРТ (технолог- администратор)
в сектор „Български документи за самоличност“ при Областна дирекция на МВР - Кюстендил, длъжностно ниво - 10, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 6.
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен: „бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
2. Области на висше образование - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.
3. Професионални направления - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.
4. Минимален професионален опит: 1 година или придобит минимален ранг – V младши.
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител (ЗДСл).
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация до ниво на сигурност „Секретно”. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
ІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Министерството на вътрешните работи.
2. Интервю.
III. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) - по образец.
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец.
3. Копия на документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит: копия на служебна/трудова/осигурителна книжка, копия на длъжностни характеристики за заеманите длъжности, копие на документ удостоверяващ придобития ранг (при наличие на присъден такъв), както и др. удостоверителни документи, доказващи професионалния опит на кандидатите.
5. Копия от други документи свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване и издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: ODMVR_KN@mvr.bg, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. Кюстендил, ул. „Цар Освободител“ № 12, в сектор „Координация, административно и правно обслужване и човешки ресурси“ при Областна дирекция на МВР - Кюстендил, всеки работен ден от 10:00 часа до 11:30 часа и от 14:00 часа до 16:30 часа.
Телефони за справки и допълнителна информация - 078/557386 и 078/557274.
IV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Подпомага дейността на началника на сектора.
- Планира и организира дейността по начин, осигуряващ изпълнение на задълженията и поставените задачи в определените срокове, в пълен обем и с дължимото качество.
- Администрира и анализира технологичните процеси по обслужване на експлоатираните автоматизирани информационни системи;
- Следи за спазване на технологичния ред и нормативната уредба при обработване на заявленията за издаване на българските лични документи (БЛД);
- Управлява цялостния процес по персонализиране на български лични документи в центъра за персонализация, като следи за спазването на всички изисквания и изпълнението на предписаните задължителни проверки и качество на произвежданите български лични документи;
- Отговаря за правилното отчитане на вложените бланки за БЛД, като изготвя протокол - отчет за вложените консумативи и протоколи за бракувани бланки в процеса на производство;
- Управлява и документира постъпилите и обработените заявки и изготвените по тях български лични документи;
- Осъществява приемането, разпределението и отчета на материалите за направа на български лични документи и следи за правилното им изразходване, коректното им отчитане и доброто им съхранение;
- Разработва варианти и внася предложения за подобряване управлението и организацията на работа по направление на дейност;
- Организира изготвянето на статистически отчети относно извършваните автоматизирани дейности, които се предоставят на ръководството на МВР;
- Съставя актове за установяването на административни нарушения по ЗБЛД;
- Осъществява административно обслужване на граждани по прием, регистрация и обработка на заявления за издаване на български лични документи, както и връчване на готовите документи;
- Въвежда информация и извършва справки спрямо български граждани по ПАМ по ЗБЛД и по забрани за напускане пределите на Република България, приложени от компетентни държавни органи;
- Подготвя периодични справки за наличните резервни количества от различните видове материали;
- Следи за правилното отчитане на вложените в производството на документи за самоличност материали, както и тези, обявени за технологичен или фабричен брак;
- Участва в планирането, организирането и осъществяването на финансово- ресурсното, материално-техническото осигуряване и експлоатацията на компютърната техника;
- Прилага изискванията и отговаря за защита на класифицираната информация;
- Проверява данните в регистъра на е-услугите “Подаване на е-заявление за издаване на лична карта и/или паспорт на български гражданин” и “Издаване на удостоверителни документи на български граждани”, за допустимост и потвърждава/отказва/прекратява изпълнението на услугите.
V. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 710 лева до 1700 лева, съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация (НЗСДА).
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към НЗСДА и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VІ. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VIІ. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН СЕКРЕТАР
НА МВР:
Мария Рангелова…/п/……