Старши специалист
Комисията за разкриване на документи и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, на основание Заповед № К-276/25.11.2025 г. на Председателя на Комисията,
ОБЯВЯВА ПРОЦЕДУРА ПО ПОДБОР
За 2 /две/ свободни щатни бройки на длъжност „старши специалист” по трудови правоотношения в отдел „Дигитализация и публичност на архива“, дирекция „Централизиран архив и публичност на архивите”, място на работа – гр. Банкя, кв. Михайлово.
1. Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за
администрацията:
Длъжността „специалист” в отдел „Дигитализация и публичност на архива“, дирекция „Централизиран архив и публичност на архивите”е пряко подчинена на началника на отдела.
· Изготвя качествени дигитални обекти като коректно сканира архивните документи;
· Изготвя заверени копия от архивните документи и поставя необходимите щемпели като изпълнява коректно и в срок получените заявки;
· Подготвя писма и описи за предаване на изготвените заверените копия;
· Подпомага извършването на техническа обработка на документите;
· Подпомага заличаването на конкретно посочени данни в сканираните документи
Индивидуалният размер на основната заплата ще бъде определен съгласно чл. 107а, ал. 11 от Кодекса на труда, чл. 8 и 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите в КРДОПБГДСРСБНА, като се отчита нивото на длъжността, квалификацията и индивидуалния професионален опит на кандидата.
Професионалният опит включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност (НПКДА).
2. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове, за заемане на длъжността:
а/ образование – средно;
б/ професионален опит – не по-малко от 1 година;
в/ компетентности – ориентация към резултати, работа в екип, комуникативна, фокус към клиента (вътрешен/външен), професионална компетентност, дигитална компетентност;
г/ да притежава документ за извършена проверка за принадлежност към органите по чл. 1 от Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия (издава се от комисията и не подлежат на проверка лицата, родени след 16 юли 1973 г.);
д/ да има или да получи разрешение за достъп до класифицирана информация във връзка с чл. 18, ал. 5 от Правилника за дейността на комисията (проучват се класираните кандидати);
е/ длъжността се заема по трудово правоотношение, като кандидатите следва да отговарят на условията по чл.107а от Кодекса на труда
3. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимства на кандидатите:
а/ добри компютърни умения - да работи с MS Office и специализирани програмни продукти, свързани с дейността;
Минимален размер на основната заплата – 1200 лв.
4. Начин на провеждане на подбора:
1. Подадени документи;
2. Събеседване.
Събеседването ще се проведе чрез въпроси, свързани с изпълнението на длъжността, за която се кандидатства, ЗДРДОПБГДСРСБНА, ПДКРДОПБГДСРСБНАНА, НУРОИСДА.
5. Необходими документи за участие в подбора:
а) Заявление, в което се посочва длъжността, за която се кандидатства;
б) Автобиография с подробно посочване на трудовия стаж;
в) Копие от дипломата за завършено образование, допълнителни квалификации;
г) Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
д) Информация относно обработването на лични данни на кандидати за заемане на длъжност в КРДОПБГДСРСБНА (по образец, наличен на интернет страницата на КРДОПБГДСРСБНА);
е) Документ за извършена проверка за принадлежност към органите по чл. 1 от Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия.
6. Адрес и електронна поща за подаване на документи:
В сградата на КРДОПБГДСРСБНА – гр. София, ул. „Врабча” № 1, всеки работен ден от 10:00 до 17.00 часа, [email protected].
7. Краен срок за подаване на документи (на място или по електронен път) – от 26.11.2025 г. до 17:00 ч. на 03.12.2025 г.
8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с подбора - Официалната интернет страница на КРДОПБГДСРСБНА - www.comdos.bg.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва:
- лично от всеки кандидат на посочения адрес;
- чрез пълномощник на посочения адрес;.
При подаване на документите на хартиен носител в КРДОПБГДСРСБНА на кандидата или на пълномощника се предоставят длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и информация за пречките за назначаване на държавна служба, посочени в чл. 107а, ал. 1 от КТ.
- по електронен път, на имейл адрес: [email protected],, като заявлението трябва да бъде подписано от кандидата с електронен подпис. В този случай длъжностна характеристика и информация относно пречките за назначаване, посочени в чл.107а, ал. 1 от КТ, се изпращат на кандидата по електронен път.
С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени в тях документи.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично или чрез пълномощник. Истинността на копираните документи се удостоверява с представяне на оригинални документи за сведение при подаването им.
Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите за запознаване при подаване на документите.