Главен юрисконсулт
СТОЛИЧНА ОБЩИНА
ГР. СОФИЯ, 1000, УЛ. „МОСКОВСКА” № 33
На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител във връзка с чл. 13, ал.1 и чл. 14, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавните служители и заповед № СОА25-РД09-4432/11.11.2025г. на кмета на Столична община
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността главен юрисконсулт – 1 работно място в отдел „Управление на общински имоти и жилищен фонд“ към дирекция „Общинска собственост“, направление „Финанси и здравеопазване“ на Столична община
Длъжностно ниво- 8, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията
Наименование на длъжностното ниво: ЕН 4
Минимални изисквания за длъжността:
- образование – висше;
- минимална образователна степен – магистър;
- професионален опит – 3 години или придобит минимален ранг IV младши;
Специфични изисквания:
- удостоверение за придобита юридическа правоспособност
/нормативен акт:чл.17, ал.3 от АПК във връзка с чл.32, т.3 от ГПК/.
Допълнителни изисквания и квалификация:
- Професионална област – Правни науки;
- Допълнителна квалификация:
- познаване на следните нормативни актове:
- Конституция на Република България;
- Закон за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/;
- Закон за държавния служител;
- Закон за общинската собственост;
- Закон за собствеността;
- Закон за устройство на територията;
- Закон за местните данъци и такси;
- Закон за задълженията и договорите;
- Закон за наследството;
- Закон за управление на етажната собственост;
- Закон за достъп до обществената информация;
- Административнопроцесуален кодекс;
- Наредба за общинската собственост;
- Наредба за реда и условията за управление и разпореждане с общински жилища на територията на Столична община;
- Наредба за цените при сделки с недвижими имоти на Столична община
- на основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Конкурсът ще се проведе чрез:
- тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
- провеждане на интервю.
Необходими документи за кандидатстване:
- заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- копия от документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит /трудова, служебна/ осигурителна книжка по утвърден образец, както и документи, удостоверяващи извършване на дейност в чужбина/ или придобит ранг;
- копие на удостоверение за придобита юридическа правоспособност.
Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
- Участва в провеждане на политиката на Столична община в областта на придобиването, управлението и разпореждането с общинска собственост. Участва в подготовката на нормативни актове, разработването на анализи и изготвянето на становища и предложения, свързани с общинската собственост. Осигурява компетентно прилагане на законодателството и процесуално представителство на дирекция „Общинска собственост“.
- индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9, ал. 1 от Вътрешните правила за заплатите и допълнителните възнаграждения на служителите в Столична община в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Столична община за 2025 г. при спазване на основните нормативни изисквания;
- Столична община е административно-териториална единица, която има и статут на област. В нея се съчетава самоуправлението на нейното население с провеждането на държавната политика за развитието на столицата.
Минимален размер на основната заплата за длъжността: 1077 лева.
Адрес и електронна поща за подаване на документите:
Документите за участие ще се приемат в 14/четиринадесет/ дневен срок от публикуване на обявата за конкурса в деловодството на Столична община, ул. „Московска“ № 33, партер, всеки работен ден от 07.30 часа до 19.30 часа.
Документите може да бъдат подадени и по електронен път на адрес https://svc.sofiа.bg/e-document или https://edelivery.egov.bg/Account/Login , като заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и декларацията по чл 17, ал. 3 от НПКПМДСл., задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства. При подаване на документите лично или чрез пълномощник, на кандидатите да се предостави длъжностна характеристика и пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на документите по електронен път кандидатите да получат длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. на посочения в тях e-mail.
Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса ще бъдат обявени на електронната страница на СО с адрес: http//www.sofia.bg
За информация: телефон 02/9377253 - Дирекция „Човешки ресурси“ при Столична община.