Посреща и обслужва клиенти в търговския обект и предлага информация и консултации във магазина на фирмата.
2. Помага на клиентите при избора на стоки, като се съобразява с техните изисквания.
3. Поддържа работното си място в подходящ за работа с клиенти търговски вид.
4. Аранжира стоките на работното си място.
5. Извършва необходимите действия по оформяне на документите, свързани с покупко-продажбите на предлаганите в обекта стоки, приема парични суми и връща ресто при заплащане в брой.
6. Преди отварянето и след затварянето за клиенти на магазина хигиенизира търговската площ на обекта.
7. При отсъствие на управителя приема доставки за заявени стоки и следи съответствието на поръчаните и доставените видове, марки и количества.Извършва заплащане на доставените стоки и приема съответните документи за това.
8.Информира управителя за повишен интерес от страна на клиентите към определени стоки и за изчерпване на складовите наличности.
9. Приема постъпили рекламации от клиенти и информира управителя на обекта за тях.
10.При необходимост изпълнява и други задачи, възложени във връзка с изпълнение на длъжността.
11. Длъжността е на пряко подчинение на управителя.
12. В процеса на работата взаимодейства с останалите служители.
13. Получава задачи от управителя на магазина.
14.Отговаря за правилното съхранение на поверените стоки в обекта и следи за тяхното опазване от кражби и повреди.
15. Носи имуществена отговорност при вреди или липси на стоки.
16. Отговаря за правилната експлоатация и доброто състояние на поверената техника-електронен касов апарат.
17. Служителят е длъжен да спазва утвърдените в предприятието правила за здравословни и безопасни условия на труд и правилата за противопожарна безопасност.
18. Следи за своевременното спиране от продажба на стоки с изтекъл срок на годност.
19. При изпълнение на своите задължения служителят е длъжен да не разпространява информация от личен характер, която би могла да накърни личното достойнство на ръководител, работник или служител в предприятието. Да бъде лоялен към работодателя, като не злоупотребява с неговото доверие и не разпространява поверителни за него сведения, както и да пази доброто име на работодателя. Длъжен е да не разпространява сведения, факти и информация, определени като фирмена или търговска тайна.
За резултатите от трудовата дейност:
7. При изпълнение на задълженията си работникът носи отговорност за:
- качеството на извършената работа;
- спазване на трудовата дисциплина;
- спазване на хигиенните изисквания за работа;
- правилното отчитане на продажбите чрез касовия апарат и дневния отчет;
- вежливото и навременно обслужване на клиентите;