Защо служителите Ви напускат компанията

Публикувано от: Zaplata.bg
24 Април, 2019 г.
Защо служителите Ви напускат компанията
Снимка: shutterstock

Защо служителите напускат компанията? В момент, когато на пазара на труда все по-често и по-често се говори, че набирането на персонал за много позиции е трудно, защото няма хора, с които да се работи, трябва да си припомним, че текучеството на служители продължава. Хората идват в компанията и напускат, а всеки, който се бори с проблема относно напускането на специалисти от други компании, трябва да знае за него. Запознайте се с 10-те гряха на главните шефове, благодарение на които служителите напускат компанията!

Лоша атмосфера

Това е една от най-очевидните, макар и често трудни за откриване (особено от шефовете!) причини за уволнението на служителите. Ако следвате правилото „разделяй и владей”, не се учудвайте, че служителите, въпреки достатъчно добрата и здравословна атмосфера в компанията, си тръгват. Пренебрегвате ли конфликти, които възникват между отделите служители, надявайки се, че те ще се решат сами или смятате, че така трябва да бъде? Ако е така, Вие правите грешка и рискувате да загубите ценни служители.

Липса на перспективи и еднообразие

Ако един служител години наред е заемал една и съща позиция и все още изпълнява същите задачи, без да има шанс за повишение, единствената перспектива за промяна, която той вижда, е смяна на работата. Не давайки на служителите си възможност да се издигат, разширяват или променят отговорностите си, Вие ги молите да Ви оставят. Всеки специалист знае, че при стоенето на едно място, той наистина изостава, давайки път на онези, които имат шанс да се докопат до длъжността.

Липса на възможности за самостоятелно развитие

Това е много подобно на предишната причина, поради която експертите решават да напуснат компанията. Ако компанията не инвестира в служителите си, без да им предоставя специализирани тренировки или обучение, което наистина носи нещо ново и им позволява да разширят своите знания и умения, те с радост ще се преместят в компания, която се грижи за развитието на своите служители. Е, да, но защо да инвестираме в обучението им, след като служителите имат постоянен кръг от задачи? Ако си задавате този въпрос, прочетете го сега, върнете се към предишния параграф и ... ще разберете защо специалистите напускат компанията Ви.

Претоварвате ги

Всеки шеф обича да наема професионалисти с широка квалификация, богат опит и ценни умения. За съжаление, често е изкушаващо да ги използвате в максимална степен. Ако възлагате на служителите си да изпълняват редица задачи, които не могат да извършат през работния ден, или ги принуждавате да работят извънредно, не се учудвайте, че в крайна сметка ще Ви бъдат благодарни за сътрудничеството. По-добре е да се замислите дали е необходимо да правите всичко това, или просто да не наемете допълнителен персонал.

Липса на похвали

Когато нещо е лошо направено, Вие ще говорите за него, но защо да казвате нещо, когато всичко е наред? Ако не мислите така, тогава току-що намерихте отговора на въпроса, защо служителите напускат компанията Ви. Въпросът не е да се изсипват бонуси от ръкава (макар, че си струва да ги наградим за изключително важните за компанията трудни задачи, които изпълняват служителите!), Но за всички са важни простите думи на признание, че нещо е направено добре. Понякога простото „благодаря, добра работа” може да замести хиляди бонуси и платени уикенди. Нищо не отслабва мотивацията повече от липсата на признателност след упорита работа. Сякаш никой не забелязва какво е направено. И ако е така, добре ... може би в друга компания ще обърнат внимание на това.

Неравно обръщение

А какво ще кажете за това, че някой ще работи усилено, но цялата награда ще бъде дадена на най-големия мързеливец в компанията, защото той има добри отношения с шефа на частно ниво? По същия начин, ако се раздават интересните или допълнително платени проекти не на най-компетентните, а на най-любимите ръководители на служителите, то това няма да остане незабелязано. Ако действате по този начин в компанията, очаквайте специалистите да започнат да Ви напускат и да отиват там, където се очакват и се ценят уменията и целенасочеността, а не симпатиите и антипатиите.

Не забравяйте също, че служителите ще забележат неравенството в заплащането на труда в компанията. Ако служител, заемащ длъжност, която изисква специални познания или голяма отговорност, се заплаща по-малко от човек, който не се нуждае от специална квалификация, той вероятно няма да бъде щастлив от това. По същия начин, когато новоназначен човек печели повече, отколкото Вашия дългогодишен служител на същата позиция, не приемайте, че ще бъдете представени като модел за справедливост и честност.

Заплатата

Можем да убеждаваме себе си в различните неща, но факт е, че една от основните причини, поради която идваме на работа са парите, които можем да спечелим. Дори ако смятате, че насърчавате служителите си добре, не се учудвайте, че те напускат, ако предлаганото от Вас заплащане е много по-ниско от стандартната заплата за специалисти със техните знания и опит.

Липсата на повишение е друга причина, поради която служителите напускат компанията. Ако след няколко години заплатата на служителя Ви внезапно стане опасно близка до обществения минимум, тъй като той расте всяка година, а тя не се е покачвала през годините, не се учудвайте, когато реши да напусне компанията Ви. Не се заблуждавайте, че 5 или 10 процента са увеличение.

Обещанията - това са добри неща

Ако винаги обещавате нещо на служителите си, но нищо не се случва, търпението им ще се изчерпа и ще останете без специалисти. Серията от обучения, обявени по време на интервюто за работа, все още ли не са реализирани, а старата проблемна техника, която трябваше да смените още преди шест месеца още ли не е пристигнала? Датата на стартирането на новия амбициозен проект все още ли се променя, така че никой не вярва, че той някога ще започне? Обещаното повишение на служителя през следващото тримесечие все още ли не сте го дали за последните две години?

Всяко следващо обещание без застраховка от Ваша страна намалява доверието в очите на служителите и никой специалист никога няма да храни мечти. Той просто ще отиде там, където това е реално.

Недостъпност

Като ръководител имате много отговорности: следвате много неща, присъствате на срещи, а извън компанията също искате да имате малко личен живот. Ние всички знаем за това, но ако сте постоянно недостъпни за служителите си, може да се случи така, че първият момент, когато почувствате, че те Ви липсват, да е този, в който вече Ви напускат. Не е нужно да прекарвате целия ден в компанията, ако не можете, но когато сте там, трябва постоянно да се срещате със служителите си, когато те искат да говорят с Вас, но ако не Ви пука за срещите и обсъжданията на различни въпроси веднъж месечно или на тримесечие, те ще се почувстват маловажни и ненужни. И ако е така, защо да останат във Вашата компания?

Липса на съгласуваност

Отменяте клаузи в договорите, които сключвате със служителите си, до момента, в който съгласно Кодекса на труда ще трябва да сключите договор за неопределен срок. В допълнение, компанията е финансово нестабилна и Вие сте в просрочие при изплащането на заплатите. Е, в тази ситуация, не се изненадвайте, че при първа възможност, специалистите ще ви благодарят за сътрудничеството и ще побягнат от потъващия кораб. Всеки иска да се чувства уверен в работата си и да може да се съсредоточи върху своите отговорности и да не се тревожи за критичните ситуации в компанията.


Как се пише заявление за работа
Знанието как се пише заявление за работа е ключово, когато искате да направите добро първо впечатление пред работодател. Този документ представя вашето желание да заемете конкретна позиция и показва уважение към процедурите на фирмата. Изрядно оформеното заявление говори за професионализъм, внимание към детайла и готовност да спазвате правила още преди да сте започнали работа. 1. Ролята на заявлението Преди да преминете към конкретното оформяне, е важно да осъзнаете, че заявлението е официален документ. То не е формалност, а начин да заявите мотивирано и ясно защо искате дадената позиция. Макар да е по-кратко от мотивационното писмо, неговото съдържание трябва да бъде стегнато, логично и уважително към работодателя. 2. Основни елементи в структурата За да бъде документът успешен и професионален, е добре да следвате ясна структура. В началото се изписват датата, името на фирмата, отделът или името на лице за контакт. След това се формулира кратко обръщение, а в основната част се посочва длъжността, за която кандидатствате, и причината да проявявате интерес към нея. Накрая добавяте уверение, че прилагате нужните документи и сте на разположение за допълнителна информация. 3. Подготовка преди написването За да оформите документа професионално, е добре предварително да се запознаете с фирмата. Това включва дейностите, ценностите и очакванията към служителите. Когато знаете тези детайли, ще можете да формулирате текста по-целенасочено. Стегнатият стил винаги се оценява, затова избягвайте прекалено дълги обяснения и се придържайте към конкретика. 4. Формулиране на съдържанието Ядрото на документа трябва да бъде ясно и кратко. Посочете длъжността, опита си, причините за интерес към компанията и готовността ви да съдействате при следващи етапи от подбора. Използването на точен и уважителен тон е задължително. Изреченията трябва да бъдат граматически коректни, а оформлението — подредено и четимо. 5. Финален преглед и корекции Преди да подадете документа, прегледайте го внимателно. Проверете правописа, подредбата и дали всички необходими данни присъстват. Добре изготвеният текст показва, че сте сериозен кандидат. На този етап е важно да се уверите, че формулировките са професионални и в съответствие с общия стил на фирмата. 6. Значението на правилното оформяне Разбирането на това как се пише заявление за работа ви помага да се представите по най-добрия начин още преди първия контакт с работодателя. Липсата на грешки, ясната структура и уважителният тон подсилват впечатлението, че сте подготвен и отговорен кандидат. Добре оформеният документ често накланя везните във ваша полза в процес на подбор.
Още »
Как да си намерим работа в Швейцария: Практично ръководство за успешен старт
Да разберем как да си намерим работа в Швейцария е важна стъпка за всеки, който търси стабилност, високи доходи и сигурна работна среда. Швейцария е сред най-желаните дестинации за българи, но кандидатстването изисква подготовка, търпение и ясно разбиране на правилата. В това ръководство ще обясним как да си намерим работа в Швейцария по най-ефективния начин, какви документи са нужни и какво очакват работодателите. 1. Защо е важно да знаем как да си намерим работа в Швейцария Преди да преминем към конкретните стъпки, е важно да осъзнаем защо разбирането как да си намерим работа в Швейцария е ключово. Страната има строги критерии за подбор, високи стандарти и сериозна конкуренция. Добрата предварителна подготовка увеличава шансовете за успех. Работодателите очакват коректни документи, професионално CV и ясна мотивация. 2. Как да си намерим работа в Швейцария – необходими документи и условия Най-важната стъпка в процеса е подготовката на документите. Обикновено ще ви трябват: актуално CV на немски, френски или английски дипломи и сертификати препоръки от предишни работодатели паспорт или лична карта доказателства за квалификация, ако професията го изисква Добрата подготовка показва сериозност. Документите трябва да са преведени от отличен преводач и представени в професионален формат. 3. Къде да търсим работа и как да увеличим шансовете си Следващият етап е използването на надеждни платформи като Zaplata.bg. Швейцарските работодатели предпочитат големи сайтове, агенции за подбор и официални портали. Добре е да следите позиции в сфери като здравеопазване, хотелиерство, транспорт, логистика, производство и IT. Когато мислим да търсим работа в Швейцария , е важно и да подчертаем, че мотивационното писмо трябва да бъде конкретно, кратко и професионално. Швейцарските фирми ценят точност, ясни квалификации и реален опит. 4. Интервю и финални стъпки Последната част е подготовката за интервю. Работодателите се впечатляват от добре информирани кандидати, които познават фирмата и могат да обяснят защо искат позицията. Препоръчително е да сте готови с отговори за опит, умения, очаквана заплата и възможност за преместване. Преди подписване на договор е важно да проверите условията на труд — работно време, осигуровки, заплащане и пробен период. Разглеждането на всички детайли е финална, но решаваща стъпка в разбирането как да си намерим работа в Швейцария .
Още »