Ново търсене  

Създайте си професионален профил в социалните медии

Публикувано от: Zaplata.bg
30 Юли, 2019 г.
Създайте си професионален профил в социалните медии
Снимка: shutterstock

Личните акаунти в социалните мрежи отдавна са престанали да бъдат нещо интимно. Ако по-рано тези уютни онлайн-дневници бяха използвани “за самоизразяване” или “разтоварване на сърцето”, сега те са почти като второ резюме. Дори още по-конкретно. Наистина, във вашата автобиография говорите само за най-добрите си страни, а във Facebook - тук изкарвате най-добрите си качества. И повярвайте ни, днес потенциалният работодател изучава социалните страници на кандидатите не по-малко педантично от техните препоръки.

Според проучване, проведено от аналитичната компания On Device Research, всеки десети служител е 'пострадал' от публикациите си в интернет: или е уволнен, или не е нает. Но кой ще каже колко случаи е имало, за които анкетираните НЕ са знаели?

Социалните мрежи са безмилостни към всички, независимо от служебното положение. Ето само няколко примера. Тринадесет стюардеси, служители на Virgin Airlines, бяха уволнени заради острото си критикуване на авиокомпанията, непряка обида на клиентите и разкриване на вътрешна информация. Един от членовете на съда във Великобритания бе отстранен от делото заради проучване в социалната мрежа: дамата не е знаела какво решение да вземе и решила да потърси съвет от своите онлайн приятели.

Неподходящата репутация може да съсипе успешната кариера дори... и на монахиня. Испанката Мария Исус Галан е изключена от манастира, защото прекарвала твърде много време във Facebook. Задълженията на Мария включвали настройката на интернет-банкирането на манастира и дигитализирането на архива. Общуването в социалните мрежи очевидно не присъствало в нейните длъжностни характеристики.

Но, все пак, не е необходимо да превръщате личната си страница в суха бизнес презентация. Въпреки, че над някои моменти все още си струва да се помисли, ако искате да създадете наистина успешен и професионален бранд.

Семейството: да го скриете или не? Отдавна отминаха тези неприятни времена, когато работодателите ценяха трудолюбивите, а сгъваемото легло се смяташе за най-добрия и търсен офис аксесоар. Ако имате някой, заради който да изградите успешна кариера, за когото да работите върху себе си и да бъдете пример за следване, това е плюс за Вашата репутация. Освен това, семейството - това е много отговорен и сложен проект. Успяхте ли да го реализирате успешно? Хванете още един плюс.

Шовинизъм: не го допускайте. Ако се случи така, че имате определени чувства към определени категории хора, тогава не е необходимо да го правите публично. Дори и безобидното изявление като: “Всички азиатци са едно лице” може да Ви струва кариерата. Особено ако сте служител на международна компания.

Хоби - неразделна част от вас. Служител, който живее пълноценен, интересен живот, също ще работи пълноценно и ще внесе в работата си интересни идеи. Затова, ако правите нещо добро освен работата, не се колебайте да го покажете. Като цяло, няма отделен “работен” и “личен” живот: всичко това е един, ВАШИЯТ живот. И всичко, с което се захванете, се опитвате да го направите на най-високо ниво.

Острата критика на шефовете и компаниите, дори ако вече не сте част от този екип. Ако на вашата страница е публикувана твърде емоционална и жестока критика, за потенциалния шеф, това е причина да се замисли: не сте ли агресор, който предпочита интернет атаките пред реалните действия? Ако предишният работодател е постъпил наистина несправедливо (както си мислите), по-добре е да не го показвате публично. Дори ако представяте само факти и нищо друго, не можете да направите това, без да разкривате вътрешна информация. А това ще подкопае доверието на новия Ви работодател - независимо от това кой е прав и кой е виновен.

И ако публично обидите съществуващия си шеф (става дума, ако той няма да разбере) или компанията, това очевидно не е доказателство за здрав ум. В такъв случай, защо някой, който и да е, ще Ви наеме да работите?

Но се надяваме, че нямате и няма да направите такива груби грешки. Тези няколко кратки съвета ще Ви бъдат изключително полезни при изграждането на професионален профил в социалните медии.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Етапи при изграждането на бизнес кариера
Кариерата - това е съзнателна траектория на движението на човек в рамките на дадена професия или организация. Видове делови кариери Разграничават се такива типове, като вътрешноорганизационна и междуорганизационна кариера. Първият тип предполага, че човек се развива и усъвършенства като специалист и професионалист в рамките на дадена компания, докато вторият е кариера в една област, но в различни компании. И първият, и вторият тип кариера се реализират в 3 направления: Вертикална посока на кариерата - това е издигането до по-високо структурно ниво в йерархията. Хоризонтална - преместване на служителя в друга функционална област на дейност. Хоризонталната кариера - това е кариерата на специалиста. Центростремителна - придвижването на служителя към ръководството на организацията. Човек в процеса на трудовата си дейност съзнателно се придвижва по тази траектория в рамките на избраната от него професия или организация и съответства на неговите умения, способности, възможности за квалификация, амбиции и очаквани възнаграждения. Типове кариери Съществуват 7 вида професионални кариери: Суперавантюристична кариера предполага много висока скорост на напредване с пропускането на определени етапи от кариерното развитие или рязка промяна в областта на дейност. Случайна - като основа с течение на обстоятелствата. Съвместна - придвижване с лидера. Традиционна кариера - това е постепенния напредък, когато всичко зависи от управленските качества на човека, с малка степен на протекция и връзки. Последователна кариера - това е кризисен тип, характерен за периодите на промяна, които включват приспособяване на ръководителя. Прагматична кариера - промяна в сферата на дейност във връзка с промените във външната среда. Отблъскващ тип кариера - характерна за лидера, чиято основна цел е задържането на заеманата в момента позиция. Преобразуващ тип кариера - бърза и динамична смяна на сферата на дейност, придружена с голяма решителност. Еволюционен тип кариера - растежът на организацията се дължи на растежа на работните места. В зависимост от социално-икономическата ситуация, формата на собственост и сферата на дейност се сформират чрез преобладаващите типове кариера. Етапи на кариерите По време на деловата кариера, човек обикновено преминава през 5 от нейните етапи: Предварителен етап - ако сте под 25 години и се подготвяте за трудова дейност, а също така сте заети с избора на район, тогава определено сте на този етап. Етап на формиране - ако сте под 30 години, усвоявате работата и развивате професионални умения. Етап на придвижване - на възраст сте до 45 години, професионално сте развити и се самореализирате. Етап на завършване - вече сте на възраст над 60 години, подготвяте се за прехода към пенсиониране, загрижени сте за намирането и обучението на собствения си заместник. Пенсионен етап - след 65 години се занимавате със съвсем различна дейност, а не непременно с трудова.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Тайната на успешните лидери
Много от нас мечтаят да изградят успешна кариера. Но какво е необходимо за това? Нека да разберем какъв съвет ни дадоха хората, постигнали успеха. Откъде да започнем? Като за начало, помислете какво обичате? Какво бихте искали да правите? Ако не знаете отговора, тогава има курсове за кариерно консултиране. Те могат да Ви помогнат за правилния избор. „Единственият начин да вършите превъзходно работата си - да обичате това, което правите.“ (Стив Джобс) Златното правило. Четейки книги и интервюта на успели хора, ние винаги попадаме на думите за това, че тези хора харесват това, което правят. Работата се е превърнала в тяхна до живот. Какво може да бъде по-красиво? 'От онези хвърляния, които не сте направили, 100% - са минали през целта.' (Уейн Грецки) Дайте всичко от себе си. Никога не си тръгвайте от работа по-рано от всички останали, не оставяйте нещата недовършени. Ако искате да изградите успешна кариера, тогава работете върху нея. Ако все още нямате работа, потърсете я. Не стойте с кръстени ръце. Създайте перфектната автобиография. Намерете компаниите, за които искате да работите. Намерете имейл адрес на лидерите на тези компании. Свържете се с агенция за набиране на персонал. Разберете как можете да получите желаната позиция. Стремете се да постигнете повече и не спирайте. Това е единственият начин да постигнете нещо. Успехът не „пада“ върху хората от небето. Те го завоюват. Всеки е длъжен да се грижи за интелектуалното си развитие. Това е негово задължение към обществото '...' и към себе си. '(Дмитрий Лихачов) Постоянно се развивайте. Висшето образование не е границата на растежа. Посещавайте допълнителни курсове, четете професионална литература. Разширете хоризонтите си! Не се страхувайте, че ще изглеждате глупави - задавайте въпроси. Вашите умения и знания винаги ще работят 'за вас'. „Работата може да достави много повече удоволствие от парите. Парите в крайна сметка се превръщат в символ на независимостта. ”(Коко Шанел) Не работете за пари. Ако получавате удоволствие и дори Ви плащат за това - кой няма да ви завиди? „Когато е очевидно, че целта е непостижима, не променяйте целта - променете плана си за действие.“ (Конфуций) Потърсете нестандартни методи, ако стандартните не работят. Не се страхувайте да сте оригинални. За да успееш, трябва да си смел.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии