Търсене  

Съвети как да бъдем по-мотивирани на работа

Публикувано от: Zaplata.bg
06 Февруари, 2019 г.
Съвети как да бъдем по-мотивирани на работа
Снимка: shutterstock

Почти всеки човек поне веднъж в живота си е бил в период, в който няма стимул и желание за каквото и да е било. Днешният забързан начин на живот лесно успява да ни вкара в рутина, която съсипва настроението ни и ни прави апатично настроени към случващото се около нас. Липсата на мотивация и мързелът, обаче, мога да ни изиграят много лоша шега. Животът е твърде кратък, за да си пропиляваме възможностите, които имаме.

 

Ако в последно време ви липсва мотивация за работа, е време да се вземете в ръце и да се промените

Ето няколко лесни трика, които ще ви направят по-мотивирани и организирани:

Правете си списъци – за да бъдете наистина добре организиран, трябва да си записвате нещата, които искате и трябва да свършите. Списъкът може да включва нещата, които трябва да направите през деня или да е по-обширен и да обхваща цялата седмица. Със сигурност ще се почувствате много добре, когато видите, че в края на деня/седмицата сте свършили всичките задачи, които са ви били поставени.

Премахнете негативизма от себе си

Бъдете позитивно настроени – хората, които постоянно са в лошо настроение, никога не са мотивирани. Затова трябва да се научите да виждате хубавото във всяка една ситуация, колкото и лоша да е тя. Не забравяйте, че винаги гледните точки са няколко и от вас зависи, дали ще изберете най-лошата или най-хубавата.

Обградете се от мотивирани хора – няма как около вас да има само мотивирани и амбициозни хора, а на вас да не ви се иска да бъдете такъв. Когато сме поставени в конкурентна среда, искаме сами да се развиваме и да бъдем по-добри от другите.

Бъдете приятел с колегите

Когато имаш приятели в работния колектив, работата става по-забавна и по-приятна. А когато е по-забавно, мотивацията да допринасяш за колективния успех също нараства. Чувстваш се заредена с енергия и с желание да си равностойна с околните. Само се увери, че този приятел ти влияе положително, а не е настроен саркастично към всичко, което правиш – че е някой, който споделя мотивацията ти да държиш под контрол професионалното си развитие и някой, с когото да споделяте взаимния си триумф. Когато се сближиш с някого в офиса, опитай се да се поучиш от неговия опит и да потърсиш съдействието му за онези свои задължениш, в които се чувстваш несигурна. Никой не ти казва да го караш да върши твоята работа. Просто потърси съвета на някой по-опитен и го използвай за вдъхновение.

 

Zaplata.bg e ваш безценен партньор

Zaplata.bg може да се окаже ваш безценен партньор в търсенето и намирането на желаната длъжност. Тук можете да добиете добра представа за това, което се търси и предлага на пазара на труда в страната.

 Създай CV 

Още полезни статии
Плюсове на дистанционната работа
Знаем, че няма нищо по-хубаво от това да работим от вкъщи. Не се налага да ставаме рано сутрин, да бързаме, да попадаме в ежедневни задръствания, не се съобразяваме с колегите и избягваме всекидневния шум в офиса. Плюсовете на дистанционната работа са много. Най-големият плюс е, че имате възможност да се концентрирате върху работата си вкъщи, вместо в офис. В някои от случаите работата с много хора на едно място ни разконцентрира- съответно не можем да свършим нищо полезно. Друг плюс е, че винаги ще остане време да излезете навън, да свършите някоя друга странична задача или нещо ползотворно за вас самите, тъй като работното време не е фиксирано. Няма как да не споменем и факта, че работата от вкъщи е по-доходоносна, защото така спестявате средства за транспорт, обяд, кафета или цигари. Работното облекло също е от ключов фактор, защото много компании държат на изряден външен вид.  Да, именно това е хубавото на дистанционната работа- може да работите по пижама, докато пиете сутрешното си кафе или обядвате, без да има проблем, че сте по неофициално облекло.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Как да се избавим от стреса на работното място?
Справянето със стреса на работното място е важно както за кариерата ви в дългосрочен план, така и за вашето здраве. Живеем във време, в което той е навсякъде около нас. Причините за него са много- забързан делник, нерви, недостиг на време при много задачи, мобилни телефони и какво ли още не. Ето няколко метода за успешно справяне със стреса на работното място: Обърнете внимание на някои от задачите, които може да се отразяват върху вашето ниво на стрес. Шофирате ли до работното си място по един час всеки ден или повече, чувствате ли се като "пребити" само докато стигнете до там? Има ли начин, по който бихте могли да облекчите работните си ангажименти? Имате ли нужда да се научите как отвреме навреме да казвате „Не” на определени изисквания, отправени към вас? Потърсете начини да промените начина, по който вършите нещата, особено онези, над които имате контрол. Потърсете начини да разпределяте по-добре времето си   Често пъти, стресът е резултат от факта, че нямате достатъчно време да свършите всичко, което трябва. Спрете да си губите времето в разговори с колегите или лични телефонни обаждания, изолирайте се от постоянното „сърфиране” в интернет по лични причини. И най-важното- елиминирайте всички дейности, които „изяждат” от времето ви.  Намери си някакво физическо разтоварване, което да стане част от работното ви ежедневие Можете да ходите на фитнес, йога или друг спорт. Опитайте да откъснете съзнанието си от работата като се концентрирате върху някаква дейност. А защо не започнете да правите кратки разходки през обедната си почивка – самото излизане от офиса ще ви накара да изпуснете въздишка на облекчение и за момент да се „гмурнете” в динамичния живот навън – далеч от компютъра и другите рутинни неща.  
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии