Работа от вкъщи - предимства и недостатъци
Публикувано от: Zaplata.bg
12 Май, 2019 г.
Работа от вкъщи - предимства и недостатъци
Снимка: shutterstock

Да работят от дома е мечта на мнозина. Дали обаче ако я приложим на практика, тя все още е така атрактивна, както изглежда отстрани? Какви са подводните камъни? Готови ли сте да се пробвате?

Какви са основните предимства

  • работното време зависи от вас - нямате шеф, който да следи дали идвате на работа навреме и кога си тръгвате. Сами определяте графика си и насрочвате почивките;
  • може да сте навсякъде - ако естеството на дейността го позволява, може да я вършите от всекидневната си, от морския бряг или от планината;
  • заплащане според свършеното - в повечето случаи надомният труд се плаща според количеството готов продукт. Тоест, при добра организация и добра мобилизация, можете да поемете повече поръчки. Ако пък възнаграждението е на час, това също е удобен вариант, защото правилата са ясни и е по-лесно да подготвите графика;
  • може да се комбинира с друга дейност - този тип заетост може да бъде второстепенна и да носи допълнителни доходи. Ако основната ви позиция да го позволява, може да оптимизирате времето си и да бъдете максимално продуктивни.

Какви са недостатъци при надомната работа

  • нямате почивен ден - по-горе споменахме, че сами определяте графика си. Това обаче има и своите минуси. Когато нямате регламентирана почивка, уикендите и отпуските при вас не са задължителни, както при работещите на постоянно място. За да не изпуснете някой краен срок или за да не излезете от ритъм, вие често се улавяте, че довършвате нещо през официалните почивни дни. Или поемате повече поръчки, за да не изпуснете клиент;
  • непостоянни доходи - не винаги е сигурно колко време след приключването на единия проект ще имате друг. Обикновено няма гарантирана месечна заплата;
  • свръхнапрежение - липсата на сигурност води до това, че често поемате по-голямо количество заявки и натовареността идва в повече;
  • намаляват социалните контакти - няма го екипът и колегите, с които да обсъдите служебните задачи и да обменяте идеи;
  • различни дразнители - офисът е създаден, за да отидете там и да не се занимавате с нищо друго освен със служебните си задачи, но вкъщи има още много неща, които изискват вашето внимание: домакински задължения, деца... Концентрацията е много по-трудна в домашни условия.

Съвети от Zaplata.bg

Добрата организация е ключова. Трябва да подредите задълженията според: важност, краен срок, необходими специфични условия за изпълнението им. От полза ще ви бъде да изготвите график за цялата седмица, в който да заложите всичко, включително домашните задължения. Предвидете и време за почивка.

От съществено значение е и коректността на фирмите, с които си партнирате. Още след като изберете обявите, по които ще кандидатствате, проучете компаниите и политиката им. Ако можете да се справите, не пречи да си сътрудничите с две и повече фирми.

Работата от дома наистина дава свобода, но е и предизвикателство. Смятате, че е по силите ви? Впуснете се в него тогава!


Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »