Ново търсене  

Обратна връзка? Как да я превърнем в мощен инструмент

Публикувано от: Zaplata.bg
11 Август, 2019 г.
Обратна връзка? Как да я превърнем в мощен инструмент
Снимка: shutterstock

Какво е това обратна връзка 

Нека разберем заедно. Обратна връзка - това е отзивът, реакцията, отклика при определено действие или събитие според резултатите от дейността на служителя. С други думи, Вашият служител е направил нещо - Вие му кажете за това.

Обратната връзка - това е мощен стимул за саморазвитие 

Следователно, целта на обратната връзка - това е да се коригират действията на служителя, така че той да постигне целта по най-добрия начин. Или потвърдете правилността на неговите действия. 

Можете да го направите и без обратна връзка, но ще трябва да сте ясно, че Вие губите:

Кой и на кого дава обратна връзка 

Грешка е да се мисли, че само ръководителя дава обратна връзка на подчинения. Инициирайте я сам, търсейки я сред вашите колеги, ръководител, подчинени. 

Изградете своят професионализъм. Обратната връзка - това е един от инструментите, който ще ви помогне да се самоусъвършенствате. Първоначално има вероятност да срещнете някакво недоразумение: колегите не винаги ще намерят думи, някой ще каже нещо неутрално, други ще ви похвалят, а трети ще поискат време за формулиране. Основното нещо - не спирайте.

Видове обратна връзка 

Има положителна обратна връзка и конструктивна. 

Защо давате положителна обратна връзка? Всичко е добре направено, всичко е ясно за всички, продължаваме да работим по-нататък ... 

За Вас самите няма значение, изпратили ли сте писмо до клиента, имали ли сте успешни преговори? Кой, освен Вас, знае за това? Нека ​​подчертаем, че служителят прави нещо качествено и това има положителен ефект върху бизнеса - това е важно.

Как да избегнем похвалата? 

Няма смисъл да казвате на служителя, че той просто е страхотен и това е всичко. Това не носи ценности. Говорете конкретно, какво точно служителят е направил добре, какви негови действия ще доведат до успех. 

Конструктивната обратна връзка подлежи на същите правила: да кажем конкретно какво е направено погрешно и как това може да повлияе върху резултата. 

Не изкупувайте 'греховете' и Вашето недоволство от служителя. Често срещаме ситуация, в която ръководителя оправдава в главата си своя служител, мислейки за него или условно „прощавайки му”.

Правила за обратна връзка

Пригответе се за диалога. Направете ясен план за това, което искате да кажете и какво искате да се договорите. Диалогът със служител е толкова важен, колкото и външните преговори с партньорите. 

Съществува прецедент, среща, обсъждане. 

Говорете за факти без емоции. Потърсете причинно-следствената връзка: как действието на служителя влияе върху резултата. 

Бъдете искрени - всеки от нас има различно ниво на емоционална интелигентност. Никой не търси от Вас съпричастност, ако това не е Ваше качество. Бъдете честни със себе си и с подчинените си.

Не се страхувайте да признаете грешките си. Лидерът не винаги е прав, не може да знае всичко. Да, и не е длъжен. Признаването на това ви прави по-силен. 

Не се срещайте напразно със служителя, за да му дадете обратна връзка, само защото компанията вече има шестмесечна оценка или HR е писал, че трябва да давате обратна връзка. Срещата в името на някакво правило никому не е нужна.

Я-съобщения. Говорете от Ваше име ('Забелязах, попитах, предположих ...'). Опитайте се да изградите цялата си реч от първо лице, изключвайки предложенията от Вас („Вие забравихте, нямахте време“). Тези предложения се възприемат от мозъка като заплаха. Това се случва за секунди и тогава човекът вече спира да възприема това, което му се казва. Връщането му в конструктивния диалог ще бъде много по-трудно.

Критерий за успех при обратната връзка 

Ако след разговора, служителят може ясно да формулира какво се изисква от него - то това означава, че правилно сте му предали идеята си. Ако можете също така ясно да формулирате за себе си това, за което сте се договорили, какво конкретно трябва да направи вашият служител - това означава, че сте говорили конкретно. Ако имате същия план - тогава диалогът е бил продуктивен!

Обратната връзка - това е инструмент на ръководителя не по-малко, а понякога дори по-важен от поставянето на задачи, делегирането и т.н. Обратната връзка развива сътрудника. 

Обратната връзка Ви развива, Вие се научавате да разделяте емоциите от фактите и се научавате безобидно, но продуктивно да говорите със служителите си.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Етапи при изграждането на бизнес кариера
Кариерата - това е съзнателна траектория на движението на човек в рамките на дадена професия или организация. Видове делови кариери Разграничават се такива типове, като вътрешноорганизационна и междуорганизационна кариера. Първият тип предполага, че човек се развива и усъвършенства като специалист и професионалист в рамките на дадена компания, докато вторият е кариера в една област, но в различни компании. И първият, и вторият тип кариера се реализират в 3 направления: Вертикална посока на кариерата - това е издигането до по-високо структурно ниво в йерархията. Хоризонтална - преместване на служителя в друга функционална област на дейност. Хоризонталната кариера - това е кариерата на специалиста. Центростремителна - придвижването на служителя към ръководството на организацията. Човек в процеса на трудовата си дейност съзнателно се придвижва по тази траектория в рамките на избраната от него професия или организация и съответства на неговите умения, способности, възможности за квалификация, амбиции и очаквани възнаграждения. Типове кариери Съществуват 7 вида професионални кариери: Суперавантюристична кариера предполага много висока скорост на напредване с пропускането на определени етапи от кариерното развитие или рязка промяна в областта на дейност. Случайна - като основа с течение на обстоятелствата. Съвместна - придвижване с лидера. Традиционна кариера - това е постепенния напредък, когато всичко зависи от управленските качества на човека, с малка степен на протекция и връзки. Последователна кариера - това е кризисен тип, характерен за периодите на промяна, които включват приспособяване на ръководителя. Прагматична кариера - промяна в сферата на дейност във връзка с промените във външната среда. Отблъскващ тип кариера - характерна за лидера, чиято основна цел е задържането на заеманата в момента позиция. Преобразуващ тип кариера - бърза и динамична смяна на сферата на дейност, придружена с голяма решителност. Еволюционен тип кариера - растежът на организацията се дължи на растежа на работните места. В зависимост от социално-икономическата ситуация, формата на собственост и сферата на дейност се сформират чрез преобладаващите типове кариера. Етапи на кариерите По време на деловата кариера, човек обикновено преминава през 5 от нейните етапи: Предварителен етап - ако сте под 25 години и се подготвяте за трудова дейност, а също така сте заети с избора на район, тогава определено сте на този етап. Етап на формиране - ако сте под 30 години, усвоявате работата и развивате професионални умения. Етап на придвижване - на възраст сте до 45 години, професионално сте развити и се самореализирате. Етап на завършване - вече сте на възраст над 60 години, подготвяте се за прехода към пенсиониране, загрижени сте за намирането и обучението на собствения си заместник. Пенсионен етап - след 65 години се занимавате със съвсем различна дейност, а не непременно с трудова.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Тайната на успешните лидери
Много от нас мечтаят да изградят успешна кариера. Но какво е необходимо за това? Нека да разберем какъв съвет ни дадоха хората, постигнали успеха. Откъде да започнем? Като за начало, помислете какво обичате? Какво бихте искали да правите? Ако не знаете отговора, тогава има курсове за кариерно консултиране. Те могат да Ви помогнат за правилния избор. „Единственият начин да вършите превъзходно работата си - да обичате това, което правите.“ (Стив Джобс) Златното правило. Четейки книги и интервюта на успели хора, ние винаги попадаме на думите за това, че тези хора харесват това, което правят. Работата се е превърнала в тяхна до живот. Какво може да бъде по-красиво? 'От онези хвърляния, които не сте направили, 100% - са минали през целта.' (Уейн Грецки) Дайте всичко от себе си. Никога не си тръгвайте от работа по-рано от всички останали, не оставяйте нещата недовършени. Ако искате да изградите успешна кариера, тогава работете върху нея. Ако все още нямате работа, потърсете я. Не стойте с кръстени ръце. Създайте перфектната автобиография. Намерете компаниите, за които искате да работите. Намерете имейл адрес на лидерите на тези компании. Свържете се с агенция за набиране на персонал. Разберете как можете да получите желаната позиция. Стремете се да постигнете повече и не спирайте. Това е единственият начин да постигнете нещо. Успехът не „пада“ върху хората от небето. Те го завоюват. Всеки е длъжен да се грижи за интелектуалното си развитие. Това е негово задължение към обществото '...' и към себе си. '(Дмитрий Лихачов) Постоянно се развивайте. Висшето образование не е границата на растежа. Посещавайте допълнителни курсове, четете професионална литература. Разширете хоризонтите си! Не се страхувайте, че ще изглеждате глупави - задавайте въпроси. Вашите умения и знания винаги ще работят 'за вас'. „Работата може да достави много повече удоволствие от парите. Парите в крайна сметка се превръщат в символ на независимостта. ”(Коко Шанел) Не работете за пари. Ако получавате удоволствие и дори Ви плащат за това - кой няма да ви завиди? „Когато е очевидно, че целта е непостижима, не променяйте целта - променете плана си за действие.“ (Конфуций) Потърсете нестандартни методи, ако стандартните не работят. Не се страхувайте да сте оригинални. За да успееш, трябва да си смел.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии