Насоки и направления в IT сферата

Публикувано от: Zaplata.bg
15 Януари, 2020 г.
Насоки и направления в IT сферата
Снимка: shutterstock

В момента бързото развитие на комуникационните технологии отвори нова индустрия като IT сектора, който днес, както и в близко бъдеще, е най-развиващата се индустрия в света. Намирането на работа за IT специалист с богат опит не представлява трудност.

С бързото развитие на тази индустрия има значителен недостиг на тези професии не само в страните от ОНД, но и на световния пазар на труда. Между другото, трябва да се отбележи, че работата в IT сферата не е равна на мигновена печалба, която може да бъде объркана с доходите в Интернет, а непосредствена разработка на IT продукти, което изисква не само университет, но и курсове, самообразование и самоусъвършенстване.

В допълнение към стандартните умения и знания за предмета, е необходимо особено мислене в областта на IT-технологиите. Това е задълбочено познаване на много съвременни езици за програмиране, възможност за интерпретация и взаимодействие с тях. Между другото - това е най-главният фактор, който най-много ограничава избора на най-опитните служители.

Казано с прости думи, работата в IT компаниите без базови познания и определен поглед върху IT-сферата е просто безсмислена. Вие просто така няма да се обучите като начинаещ още от самото начало. Опитният специалист трябва също да покаже своя професионализъм и знания. Така или иначе, ще отнеме много време, за да се посветите на самообразованието, защото технологията непрекъснато се усъвършенства и обновява. За да се разберат спецификите на посоката на IT сферата, е необходимо основните области да се разгледат по-подробно. (Професиите в ИТ-сферата).

Основните области на работа в IT-сферата:

В момента, заявките в търсачките за работа в ИТ индустрията заемат едва ли не първите позиции. Ако никога не сте се сблъсквали с това направление, ще бъде трудно да разберете спецификата на работния процес. По правило, човек, който търси работа, на първо място реагира на високите заплати, които се предлагат на определени специалисти в тази област. Всъщност, нивото на заплатите пряко зависи не само от опита и знанията на служителя, но и от конкретната специализация. Днес IT специалностите могат да бъдат разделени на три основни направления:

  • Програмисти. Това са чисто интелектуални професии, които изискват професионални познания в областта на езиците за програмиране. Тези специалисти създават различни приложения, програми и др;
  • Team leader - ръководител на екип. Както и при обикновения ръководител, тяхната основна задача, освен разбирането и познаването на основите на информационните технологии, това е способността да организират работните процеси на екип от професионалисти за изпълнение на поставените от компанията задачи. Такъв човек не само трябва да си поставя цели, но и да разбира същността и задачите на процеса;
  • Системни администратори. В повечето случаи, това може да бъде цяло подразделение от специалисти, които не участват пряко в работния процес, но са отговорни за правилната и стабилна работа на цялото подведомствено оборудване и обръщат основно внимание на настройката и оптимизацията на мрежата. Нивото на отговорност тук е толкова огромно, че дори и най-малката неизправност в системата води до загуба на важни данни и т.н.

Работата в IT за ученици и студенти - това е може би най-доброто решение за начало на основите на тези професии, тъй като паралелно с преподаването на основната специалност в образователната институция се придобиват и необходимите теоретични и практически умения. Не бива веднага да се надявате на огромни приходи, защото студентът е просто завършил, и той не е професионалист или служител, а само човек, който има теоретични познания. Едно от условията за изграждане на успешна кариера в областта на IT-технологиите е натрупването на опит в правилната посока. Човек, който навлезе в това без опит в сферата на IT само заради парите, е обречен на неуспех.


Как се пише заявление за работа
Знанието как се пише заявление за работа е ключово, когато искате да направите добро първо впечатление пред работодател. Този документ представя вашето желание да заемете конкретна позиция и показва уважение към процедурите на фирмата. Изрядно оформеното заявление говори за професионализъм, внимание към детайла и готовност да спазвате правила още преди да сте започнали работа. 1. Ролята на заявлението Преди да преминете към конкретното оформяне, е важно да осъзнаете, че заявлението е официален документ. То не е формалност, а начин да заявите мотивирано и ясно защо искате дадената позиция. Макар да е по-кратко от мотивационното писмо, неговото съдържание трябва да бъде стегнато, логично и уважително към работодателя. 2. Основни елементи в структурата За да бъде документът успешен и професионален, е добре да следвате ясна структура. В началото се изписват датата, името на фирмата, отделът или името на лице за контакт. След това се формулира кратко обръщение, а в основната част се посочва длъжността, за която кандидатствате, и причината да проявявате интерес към нея. Накрая добавяте уверение, че прилагате нужните документи и сте на разположение за допълнителна информация. 3. Подготовка преди написването За да оформите документа професионално, е добре предварително да се запознаете с фирмата. Това включва дейностите, ценностите и очакванията към служителите. Когато знаете тези детайли, ще можете да формулирате текста по-целенасочено. Стегнатият стил винаги се оценява, затова избягвайте прекалено дълги обяснения и се придържайте към конкретика. 4. Формулиране на съдържанието Ядрото на документа трябва да бъде ясно и кратко. Посочете длъжността, опита си, причините за интерес към компанията и готовността ви да съдействате при следващи етапи от подбора. Използването на точен и уважителен тон е задължително. Изреченията трябва да бъдат граматически коректни, а оформлението — подредено и четимо. 5. Финален преглед и корекции Преди да подадете документа, прегледайте го внимателно. Проверете правописа, подредбата и дали всички необходими данни присъстват. Добре изготвеният текст показва, че сте сериозен кандидат. На този етап е важно да се уверите, че формулировките са професионални и в съответствие с общия стил на фирмата. 6. Значението на правилното оформяне Разбирането на това как се пише заявление за работа ви помага да се представите по най-добрия начин още преди първия контакт с работодателя. Липсата на грешки, ясната структура и уважителният тон подсилват впечатлението, че сте подготвен и отговорен кандидат. Добре оформеният документ често накланя везните във ваша полза в процес на подбор.
Още »
Как да си намерим работа в Швейцария: Практично ръководство за успешен старт
Да разберем как да си намерим работа в Швейцария е важна стъпка за всеки, който търси стабилност, високи доходи и сигурна работна среда. Швейцария е сред най-желаните дестинации за българи, но кандидатстването изисква подготовка, търпение и ясно разбиране на правилата. В това ръководство ще обясним как да си намерим работа в Швейцария по най-ефективния начин, какви документи са нужни и какво очакват работодателите. 1. Защо е важно да знаем как да си намерим работа в Швейцария Преди да преминем към конкретните стъпки, е важно да осъзнаем защо разбирането как да си намерим работа в Швейцария е ключово. Страната има строги критерии за подбор, високи стандарти и сериозна конкуренция. Добрата предварителна подготовка увеличава шансовете за успех. Работодателите очакват коректни документи, професионално CV и ясна мотивация. 2. Как да си намерим работа в Швейцария – необходими документи и условия Най-важната стъпка в процеса е подготовката на документите. Обикновено ще ви трябват: актуално CV на немски, френски или английски дипломи и сертификати препоръки от предишни работодатели паспорт или лична карта доказателства за квалификация, ако професията го изисква Добрата подготовка показва сериозност. Документите трябва да са преведени от отличен преводач и представени в професионален формат. 3. Къде да търсим работа и как да увеличим шансовете си Следващият етап е използването на надеждни платформи като Zaplata.bg. Швейцарските работодатели предпочитат големи сайтове, агенции за подбор и официални портали. Добре е да следите позиции в сфери като здравеопазване, хотелиерство, транспорт, логистика, производство и IT. Когато мислим да търсим работа в Швейцария , е важно и да подчертаем, че мотивационното писмо трябва да бъде конкретно, кратко и професионално. Швейцарските фирми ценят точност, ясни квалификации и реален опит. 4. Интервю и финални стъпки Последната част е подготовката за интервю. Работодателите се впечатляват от добре информирани кандидати, които познават фирмата и могат да обяснят защо искат позицията. Препоръчително е да сте готови с отговори за опит, умения, очаквана заплата и възможност за преместване. Преди подписване на договор е важно да проверите условията на труд — работно време, осигуровки, заплащане и пробен период. Разглеждането на всички детайли е финална, но решаваща стъпка в разбирането как да си намерим работа в Швейцария .
Още »