Какво да направите, ако останете без работа - няма никакви предложения, мама-татко са без фабрики и параходи, приятелите не Ви вземат под крилото си? Вземете нещата в свои ръце, като се възползвате от маркетинговите инструменти!
Ако и вие първо сте попаднали в месомелачката на интервютата, тогава помнете:
Ако не сте наети, то тогава това не означава, че сте тъпи или некомпетентни. Може би Ви интервюират некомпетентни хора.
Колектива при нормален подбор от интервюта напомня на обикновен CRM с няколко етапа. Точно както в маркетинга:
1) Отговор (Попадение в CRM).
2) Покана за интервю с HR (Първичен контакт).
3) TЗ - тестово задание.
4) Покана за интервю с маркетинг мениджъра / Group Head / CMO / Или веднага с СЕО.
5) Оферта / Реджект (Реализиран / Не реализиран).
Няма стандарти за подбор в маркетинга и всяка компания сама измисля етапите на интервютата. Може да има 5 кръга с две TЗ. Може би TЗ изобщо не съществува. Възможно е да няма етап с HR, в който самите търговци да си търсят мидъл-маркетолози. Каша, но такава е реалността.
Интервютата от клиентска страна - това винаги е каша и недоразумение. Случвало се е да няма етап на TЗ и да вярват на честната дума за дадения човек, но се случва да се дадат няколко тестови задачи. В 90% от случаите има тестова фаза, а в половината от тях е адекватна. Разбора на примерите и адекватността на TЗ ще ги дискутираме в друга статия. Заданията на самите интервюта в Live режим също ги има, но не винаги и те са различни.
Българския рекрутинг е такъв, че комуникацията на всеки етап може просто да приключи. Дори ако всичко върви добре и финалния рунд е с Chief Marketing Main Galaxy Executive Officer. Тук можете да се досетите: или реално се сливат, защото не успяват на даден етап, или са взели някого и комуникацията с Вас я зарязват. Или вероятно просто са невъзпитани. Тъжно, но е вярно.