Лидер в работата. Как да го постигнете?


04 Май, 2019 г.
Лидер в работата. Как да го постигнете?
Снимка: shutterstock

Да си водещ фактор в екип върви в пакет с финансови стимули, престижна титла и лично удовлетворение. Но е и изключително отговорна задача. Готови ли сте за нея?

Какви отговорности трябва да поема един истински лидер

Да, той получава по-голяма заплата, но и именно той е човекът, на чиито плещи лежи товарът на желания успех. Имайте предвид, че ако в момента заемате дадена длъжност и планирате да кандидатствате за повишение в същата или в друга компания, това неминуемо означава, че отговорностите ви ще се променят. Именно лидерът е този, на когото често се разчита за:

  • мотивация на екипа - проучванията показват, че служители, които нямат достатъчно убедителен и респектиращ шеф, много по-често се обръщат към търсене на ново работно място. И обратното – добрите мотиватори обединяват хората и ги стимулират да работят по-усилено;
  • добър климат в офиса - когато екипът е сплотен около обща цел и средата е благотворна, работата върви по-гладко, а целите се постигат с лекота;
  • генериране на идеи - колкото по-висока е позицията, повече се очаква от вас. Да сте креативни, да измисляте стратегии, да давате предложения, да намирате успешни начини за развитие;
  • по-висока печалба - когато дадена фирма се ръководи успешно, нейните продажби неминуемо се повишават. Факторите са много и са комбинирани: сплотен тим, стриктна работа, последователно изпълнение на заложените цели, поставяне на мотивиращи предизвикателства;
  • винаги да мисли в перспектива - точно тази личност набелязва следващите цели и винаги има перспектива за това, което предстои;
  • вижда нещата от различен ъгъл - често, когато сме вътре в даден производствен процес, не можем да го видим обективно и да си дадем сметка за реалните трудности и предизвикателства, както и за позицията му спрямо конкуренцията. Добрият водач не може да си позволи това. Той винаги трябва да има поглед над цялостната картина;
  • административни дейности - тази, често досадна част от служебното ежедневие, нерядко се пада именно на заемащите по-висок пост. Това означава, че е възможно времето ви за съществена работа да намалее.

Как да развиете вашите качества

Ако фирмата ви не предлага допълнителни тренинги, инвестирайте сами в себе си. Възползвайте се в програми за личностно развитие и от курсове за квалификация, за които имате препоръки. Преди да си запазите място за различните обучения обаче, дайте си малко време да анализирате ситуацията. Наблюдавайте харесвани от вас лидери. Помислете кои умения са нужни за желаната от вас и заемана от тях позиция. После си дайте реална сметка кои от тези качества и способности вие вече притежавате и за кои имате нужда от още работа. Успехът не идва случайно и без да полагате усилия.

Какви позиции може да открием в Zaplata.bg

Стотици реномирани компании се доверяват на нас за откриването на своите ценни служители. Сред обявите на нашите страници ще забележите търсене на мениджъри, управители, мотиватори. Сферите са разностранни, а позициите - много. Конкретните качества, нужни за заемането на всяка от тях са различни. Професионализмът и отдадеността обаче се изискват при всички. Ако сте готови да ги предложите, не се бавете с изпращането на кандидатурата си!


Как се пише заявление за работа
Знанието как се пише заявление за работа е ключово, когато искате да направите добро първо впечатление пред работодател. Този документ представя вашето желание да заемете конкретна позиция и показва уважение към процедурите на фирмата. Изрядно оформеното заявление говори за професионализъм, внимание към детайла и готовност да спазвате правила още преди да сте започнали работа. 1. Ролята на заявлението Преди да преминете към конкретното оформяне, е важно да осъзнаете, че заявлението е официален документ. То не е формалност, а начин да заявите мотивирано и ясно защо искате дадената позиция. Макар да е по-кратко от мотивационното писмо, неговото съдържание трябва да бъде стегнато, логично и уважително към работодателя. 2. Основни елементи в структурата За да бъде документът успешен и професионален, е добре да следвате ясна структура. В началото се изписват датата, името на фирмата, отделът или името на лице за контакт. След това се формулира кратко обръщение, а в основната част се посочва длъжността, за която кандидатствате, и причината да проявявате интерес към нея. Накрая добавяте уверение, че прилагате нужните документи и сте на разположение за допълнителна информация. 3. Подготовка преди написването За да оформите документа професионално, е добре предварително да се запознаете с фирмата. Това включва дейностите, ценностите и очакванията към служителите. Когато знаете тези детайли, ще можете да формулирате текста по-целенасочено. Стегнатият стил винаги се оценява, затова избягвайте прекалено дълги обяснения и се придържайте към конкретика. 4. Формулиране на съдържанието Ядрото на документа трябва да бъде ясно и кратко. Посочете длъжността, опита си, причините за интерес към компанията и готовността ви да съдействате при следващи етапи от подбора. Използването на точен и уважителен тон е задължително. Изреченията трябва да бъдат граматически коректни, а оформлението — подредено и четимо. 5. Финален преглед и корекции Преди да подадете документа, прегледайте го внимателно. Проверете правописа, подредбата и дали всички необходими данни присъстват. Добре изготвеният текст показва, че сте сериозен кандидат. На този етап е важно да се уверите, че формулировките са професионални и в съответствие с общия стил на фирмата. 6. Значението на правилното оформяне Разбирането на това как се пише заявление за работа ви помага да се представите по най-добрия начин още преди първия контакт с работодателя. Липсата на грешки, ясната структура и уважителният тон подсилват впечатлението, че сте подготвен и отговорен кандидат. Добре оформеният документ често накланя везните във ваша полза в процес на подбор.
Още »
Как да си намерим работа в Швейцария: Практично ръководство за успешен старт
Да разберем как да си намерим работа в Швейцария е важна стъпка за всеки, който търси стабилност, високи доходи и сигурна работна среда. Швейцария е сред най-желаните дестинации за българи, но кандидатстването изисква подготовка, търпение и ясно разбиране на правилата. В това ръководство ще обясним как да си намерим работа в Швейцария по най-ефективния начин, какви документи са нужни и какво очакват работодателите. 1. Защо е важно да знаем как да си намерим работа в Швейцария Преди да преминем към конкретните стъпки, е важно да осъзнаем защо разбирането как да си намерим работа в Швейцария е ключово. Страната има строги критерии за подбор, високи стандарти и сериозна конкуренция. Добрата предварителна подготовка увеличава шансовете за успех. Работодателите очакват коректни документи, професионално CV и ясна мотивация. 2. Как да си намерим работа в Швейцария – необходими документи и условия Най-важната стъпка в процеса е подготовката на документите. Обикновено ще ви трябват: актуално CV на немски, френски или английски дипломи и сертификати препоръки от предишни работодатели паспорт или лична карта доказателства за квалификация, ако професията го изисква Добрата подготовка показва сериозност. Документите трябва да са преведени от отличен преводач и представени в професионален формат. 3. Къде да търсим работа и как да увеличим шансовете си Следващият етап е използването на надеждни платформи като Zaplata.bg. Швейцарските работодатели предпочитат големи сайтове, агенции за подбор и официални портали. Добре е да следите позиции в сфери като здравеопазване, хотелиерство, транспорт, логистика, производство и IT. Когато мислим да търсим работа в Швейцария , е важно и да подчертаем, че мотивационното писмо трябва да бъде конкретно, кратко и професионално. Швейцарските фирми ценят точност, ясни квалификации и реален опит. 4. Интервю и финални стъпки Последната част е подготовката за интервю. Работодателите се впечатляват от добре информирани кандидати, които познават фирмата и могат да обяснят защо искат позицията. Препоръчително е да сте готови с отговори за опит, умения, очаквана заплата и възможност за преместване. Преди подписване на договор е важно да проверите условията на труд — работно време, осигуровки, заплащане и пробен период. Разглеждането на всички детайли е финална, но решаваща стъпка в разбирането как да си намерим работа в Швейцария .
Още »