Ново търсене  

Какво представляват рекрутерите (recruiters)

Публикувано от: Zaplata.bg
09 Август, 2019 г.
Какво представляват рекрутерите (recruiters)
Снимка: shutterstock

Експертите говорят за специалностите, особеностите в условията на съвременния пазар и възможните кариерни пътища. Днес ще разкажем от какви качества се нуждае рекрутерът.

Днес ще поговорим за една от най-търсените професии в HR-сферата - рекрутмент. На пръв поглед, работата на рекрутера е разбираема за почти всички - рекрутерът подбира служителите. И вече тази ясна цел предполага целия процес - да помогне на мениджъра „красиво“ да опише вакантното място, да го помести във всички източници, да обработи отговорите и да направи самостоятелно търсене, да проведе милиони телефонни интервюта и малко по-малко - лично да координира всички следващи стъпки и срещи, събрани препоръки, да огласи и обсъди предложението за работа. 

И през цялото това време да остане във връзка с огромния брой хора вътре и извън компанията и паралелно с описаните по-горе стъпки да попълни различните отчети и таблици. И, разбира се, да запази позитивното настроение и доброжелателност. Какво може да бъде по-просто?

В съвременните реалности, когато хората - те са най-важната ценност и конкурентно предимство на компаниите, когато в някои индустрии има буквално “лов на глави”, влиянието на работата на рекрутера върху бизнеса не може да се подценява. 

И така, какъв трябва да бъде успешният рекрутер и какви са особеностите на тази работа?

Комуникация с голям брой хора 

Първата и много важна особеност на тази работа - това е постоянната комуникация с голям брой различни хора - както от компанията (с колеги, наемащи мениджъри), така и извън нея (кандидати, препоръчители, колеги от други компании). Следователно, способността за взаимодействие и намиране на обща основа с всички хора е ключовият фактор за успеха.

При общуването с наемащия мениджър, рекрутера е важно да може да установи контакт, да зададе правилните въпроси, да разбере профила на свободното вакантно място и тези особености, които са важни за мениджъра. При общуването с кандидатите за горепосочените качества се добавя и способността да се изслушва същността и „да се стигне” до важните моменти, да се сравнят уменията с профила на вакантното място, а „психологическия портрет” - с потребностите на мениджърите и особеностите на екипите. Като се има предвид всичко това, става ясно, че всеки рекрутер е и малко психолог.

Отговорността за бранда на компанията 

Рекрутерът - това е лицето на компанията. Именно то за първи път ще бъде видяно от кандидата / потенциалния служител. Оказва се, че рекрутерът по много начини формира имиджа на компанията на пазара. Дори ако кандидатът не бъде нает в компанията, в него ще остане известно впечатление за тази компания, което той ще сподели с другите.

Реален пример

В писмото си, кандидат написал, че свободната позиция, която е обсъждал с рекрутер, не е много интересна за него. Но той е бил толкова приятно впечатлен от разговора с него и целия предшестващ процес, че е готов да дойде на следващото интервю, за да поговори с мениджъра за бъдещето. В резултат на това - този кандидат е бил нает от компанията и се е изкачил до директорския пост.

Аналитични способности

Рекрутерът трябва да разбира бизнеса / индустрията, в която ръководи подбора. Звучи банално, но добрият рекрутер трябва наистина да разбира особеностите на бизнеса като цяло, конкретните позиции и дори ситуацията в екипа, в който се извършва търсенето. От това зависи успехът на подбора. 

Ако за рекрутерите в агенциите най-често става дума за една област, която трябва да бъде проучена задълбочено, то тогава in-house рекрутерите (в рамките на компаниите), като правило, трябва да разбират не само целия бизнес на компанията, но и по малко от работата на всеки отдел/функции, тъй като вътрешните рекрутери често водят подбора пряко в различни подразделения на компанията.

Коректност

Възможността за ориентация в ситуацията и работата с конфиденциалността - това е друга важна особеност. Понякога, рекрутерът се сблъсква със задачата за скрито търсене, когато вакантното място не може да бъде разкрито и е необходимо да се общува с кандидатите внимателно (например, когато се търси заместник на работещ служител, а професионалната сфера е тясна). В тази ситуация, рекрутерът става малко дипломат - в края на краищата е важно той да може точно и коректно да предаде информацията на кандидатите, да избегне конфликти и да изпълни целите на компанията, закривайки свободната позиция.

Умението бързо да се ориентира в ситуацията 

Друг важен момент, който се появява в работата на рекрутера - това са непредвидените ситуации и наслагвания, при които е важно да не се разваля имиджа на компанията. И тук виждаме, че находчивостта е важно качество за рекрутера. Един банален пример - кандидатът идва на интервю с мениджъра, а той ненадейно е извикан на съвещание. В тази ситуация, рекрутерът трябва бързо да намери изход, за да не развали впечатлението, отношението с кандидата, имиджа на компанията и т.н.

Умение за работа в режим на многозадачност 

Рекрутерът - това е истински супергерой. Бързината, внимателността, многозадачността и супер-паметта - това са основни атрибути на рекрутера. Често може да има 15 или повече свободни работни места едновременно. Представете си колко писма, обаждания, срещи и различни въпроси са това за единица време. И в това многообразие, изключително важно е да държите всичко в главата си и да не обърквате длъжността за секретарка и, например, за позицията маркетолог.

Умение за общуване с хората

В заключение бихме искали да отбележим може би най-важната особеност на тази работа - рекрутерът трябва наистина да обича хората. И въпреки, че разбира се, любовта на хората е незаменим атрибут на всяка професия в областта на HR, и не само в нея, това в рекрутмента е особено наложително. В края на краищата, трябва да обичате много различни хора. 

Но и възвръщането на инвестицията от тази любов няма да отнеме много време! Във вид на искрена благодарност от страна на мениджърите, които са намерили талантлив и успешен служител, както и от самите служители, на които, в много случаи, рекрутерът е помогнал да намерят мечтаната работа. Случва се дори, че кандидатите / наемните служители стават добри приятели с рекрутера. И след много години, Вашият приятел ще каже с усмивка - помниш ли преди 10 години как ме интервюира и взе на работа?

Още полезни обяви
Още полезни статии
Етапи при изграждането на бизнес кариера
Кариерата - това е съзнателна траектория на движението на човек в рамките на дадена професия или организация. Видове делови кариери Разграничават се такива типове, като вътрешноорганизационна и междуорганизационна кариера. Първият тип предполага, че човек се развива и усъвършенства като специалист и професионалист в рамките на дадена компания, докато вторият е кариера в една област, но в различни компании. И първият, и вторият тип кариера се реализират в 3 направления: Вертикална посока на кариерата - това е издигането до по-високо структурно ниво в йерархията. Хоризонтална - преместване на служителя в друга функционална област на дейност. Хоризонталната кариера - това е кариерата на специалиста. Центростремителна - придвижването на служителя към ръководството на организацията. Човек в процеса на трудовата си дейност съзнателно се придвижва по тази траектория в рамките на избраната от него професия или организация и съответства на неговите умения, способности, възможности за квалификация, амбиции и очаквани възнаграждения. Типове кариери Съществуват 7 вида професионални кариери: Суперавантюристична кариера предполага много висока скорост на напредване с пропускането на определени етапи от кариерното развитие или рязка промяна в областта на дейност. Случайна - като основа с течение на обстоятелствата. Съвместна - придвижване с лидера. Традиционна кариера - това е постепенния напредък, когато всичко зависи от управленските качества на човека, с малка степен на протекция и връзки. Последователна кариера - това е кризисен тип, характерен за периодите на промяна, които включват приспособяване на ръководителя. Прагматична кариера - промяна в сферата на дейност във връзка с промените във външната среда. Отблъскващ тип кариера - характерна за лидера, чиято основна цел е задържането на заеманата в момента позиция. Преобразуващ тип кариера - бърза и динамична смяна на сферата на дейност, придружена с голяма решителност. Еволюционен тип кариера - растежът на организацията се дължи на растежа на работните места. В зависимост от социално-икономическата ситуация, формата на собственост и сферата на дейност се сформират чрез преобладаващите типове кариера. Етапи на кариерите По време на деловата кариера, човек обикновено преминава през 5 от нейните етапи: Предварителен етап - ако сте под 25 години и се подготвяте за трудова дейност, а също така сте заети с избора на район, тогава определено сте на този етап. Етап на формиране - ако сте под 30 години, усвоявате работата и развивате професионални умения. Етап на придвижване - на възраст сте до 45 години, професионално сте развити и се самореализирате. Етап на завършване - вече сте на възраст над 60 години, подготвяте се за прехода към пенсиониране, загрижени сте за намирането и обучението на собствения си заместник. Пенсионен етап - след 65 години се занимавате със съвсем различна дейност, а не непременно с трудова.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Тайната на успешните лидери
Много от нас мечтаят да изградят успешна кариера. Но какво е необходимо за това? Нека да разберем какъв съвет ни дадоха хората, постигнали успеха. Откъде да започнем? Като за начало, помислете какво обичате? Какво бихте искали да правите? Ако не знаете отговора, тогава има курсове за кариерно консултиране. Те могат да Ви помогнат за правилния избор. „Единственият начин да вършите превъзходно работата си - да обичате това, което правите.“ (Стив Джобс) Златното правило. Четейки книги и интервюта на успели хора, ние винаги попадаме на думите за това, че тези хора харесват това, което правят. Работата се е превърнала в тяхна до живот. Какво може да бъде по-красиво? 'От онези хвърляния, които не сте направили, 100% - са минали през целта.' (Уейн Грецки) Дайте всичко от себе си. Никога не си тръгвайте от работа по-рано от всички останали, не оставяйте нещата недовършени. Ако искате да изградите успешна кариера, тогава работете върху нея. Ако все още нямате работа, потърсете я. Не стойте с кръстени ръце. Създайте перфектната автобиография. Намерете компаниите, за които искате да работите. Намерете имейл адрес на лидерите на тези компании. Свържете се с агенция за набиране на персонал. Разберете как можете да получите желаната позиция. Стремете се да постигнете повече и не спирайте. Това е единственият начин да постигнете нещо. Успехът не „пада“ върху хората от небето. Те го завоюват. Всеки е длъжен да се грижи за интелектуалното си развитие. Това е негово задължение към обществото '...' и към себе си. '(Дмитрий Лихачов) Постоянно се развивайте. Висшето образование не е границата на растежа. Посещавайте допълнителни курсове, четете професионална литература. Разширете хоризонтите си! Не се страхувайте, че ще изглеждате глупави - задавайте въпроси. Вашите умения и знания винаги ще работят 'за вас'. „Работата може да достави много повече удоволствие от парите. Парите в крайна сметка се превръщат в символ на независимостта. ”(Коко Шанел) Не работете за пари. Ако получавате удоволствие и дори Ви плащат за това - кой няма да ви завиди? „Когато е очевидно, че целта е непостижима, не променяйте целта - променете плана си за действие.“ (Конфуций) Потърсете нестандартни методи, ако стандартните не работят. Не се страхувайте да сте оригинални. За да успееш, трябва да си смел.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии