Ново търсене  

Какво да правите през лятото в полза на вашата кариера

Публикувано от: Zaplata.bg
01 Септември, 2019 г.
Какво да правите през лятото в полза на вашата кариера
Снимка: shutterstock

До края на лятото остава около месец, но това не е причина да се натъжавате. Имате още цели 30 дни, които можете да отделите за самообразование и работа върху себе си. В статията сме събрали варианти за полезни дейности, които определено ще повлияят положително върху кариерата Ви.

Научете полезни програми

Докато има време преди есента, научете някои нови програми, за да обогатите раздела с уменията си в резюмето. Ето и нашите варианти за инструменти, които могат да бъдат научени за месец:

Photoshop

За месец, тази програма може да бъде усвоена, дори и от тези, които не познават изобщо редактора. Photoshop ще е необходим за интернет маркетинг, PR мениджърите, мениджърите на съдържание, SMM, таргетолози и разбира се, дизайнерите. За да овладеете ефективно програмата, прочетете за всяка функция и веднага се опитайте да я приложите, не отлагайте. Препоръчваме ви да изучите туториала на официалния уебсайт на Adobe.

Word

Да, на всички изглежда, че познават тази програма, но всъщност познанията са ограничени до простото редактиране на текст. Но програмата има много полезни функции, за които малко хора знаят. Изучете ги, за да се откроявате на фона на служителите или съучениците, които могат да променят само размера на шрифта.

Excel

Изискването за познаване на Excel може да се намери в различни свободни работни места - маркетинг, SMM, копирайтинг, анализи, секретар, персонален асистент, проджект-мениджър, счетоводител. Следователно, изучаването на програмата, определено ще бъде полезно за всички. Как да направите това, зависи от вас. Можете да прегледате учебните видеоклипове в YouTube, да преминете онлайн-курс или да прочетете ръководството по Excel.

PowerPoint

Всеки може лесно да създаде презентация на PowerPoint, но трябва да работите усилено върху наистина впечатляващата презентация. Изненадайте еднокурсниците или колегите си с необичайни шаблони и ефекти - никой няма да повярва, че сте направили презентация в PowerPoint. Ние вече събрахме някои стилни шаблони в една селекция, а за възможностите на програмата, прочетете на официалния сайт на инструмента.

Яндекс.Метрика

Теорията на програмата може да се изучава дори не месец, а седмица. Например, след като сте изучили безплатния курс от Яндекс. Яндекс.Метрика - това е услуга за уеб-анализи, но в момента без анализи. По-добре е веднага да тествате всичко научено на практика, но ако нямате достъп до някой сайт, запознайте се поне с теорията. Ще бъде по-добре от нищо.

Google analytics

Аналог на предишната услуга е тази на Google. Всеки избира удобния за него инструмент, така че изборът е ваш. По Google Analytics има официален туториал за първоначално запознаване с услугата и множество статии. Все още можете да преминете безплатните въвеждащи курсове, които не са малко.

Поработете над soft skills

Неведнъж сме казвали, че soft skills са също толкова важни, колкото и hard skills, а изследванията на LinkedIn само потвърдиха нашите мисли. Дори и да сте супер профилирани, без уменията да общувате с хората, няма да стигнете далеч по кариерния си път. Какви soft skills се ценят: преговори, говорене пред публика, управление на екип, критично и креативно мислене, търсене на нестандартни решения. Всичко това ще можете да научите от курсовете, книгите и успешните хора. Четете изказвания от изтъкнати лектори и се учете.

Стажувайте

Започването на кариерата си със стаж - отлична идея: отговорността е по-малка, можете да изберете удобен график и да опитате силите си на практика. По правило, изборът за стаж не е толкова труден, колкото за работа, така че ще имате повече шансове да попаднете в интересна компания. Ако се докажете, през есента вече ще можете да се похвалите на приятелите си с трудова книжка. Имаме селекция от отлични стажове, но Ви предупреждаваме - може би някои вече са закрити поради бързите кандидати.

Четете книги, за които сте нямали достатъчно време

Кога за последен път четохте книга? Бил Гейтс чете по една на седмица и смята четенето за най-добрата инвестиция на своето време. Ако не искате да изостанете зад милиардера, прочетете накрая книгите, които не сте успели да прочетете по време на горещата сесия.

Стартирайте свой собствен проект

Да, нито повече нито по-малко Ви предлагаме да опитате да пуснете стартъп. Имате свободно време и идея - защо да не опитате?

Повишете нивото си на чужд език

Спрете да отлагате изучаването на език, когато има толкова много възможности. Гледайте видеоклипове в YouTube, четете книги на английски, общувайте с чужденци или поне включете английските субтитри, когато гледате любимите си сериали.

Подобрете автобиографията си

Сега имате време за задълбочена работа по автобиографията си, използвайте го. Пренапишете раздела „за себе си“, правилно опишете уменията и личните си качества, обновете шаблона на резюмето си и информацията.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Работа на свободна практика
Познато ли Ви е понятието „работа на свободна практика“ или „фрийланс“? Ако не, мислим, че ще Ви е интересно да узнаете какво е това, особено ако си търсите работа. Дистанционната работа - това е работа за компания, която обикновено е еднократна, без допускане до персонала. За да повишат ефективността на бизнес процесите си, много компании предпочитат да привличат външни сътрудници (организации-подизпълнители или физически лица, директно или чрез кадрови агенции), вместо да ги наемат. По-често привличането на фрийлансър е ограничено само до изпращането на чистачка от кадрова агенция, експерт, монтажник на оборудване или наемане на 2-3 охранителя от бюро за охранителни услуги. Но понякога в големите компании, особено в чуждестранните, за набиране на “персонал” се сформира цял отдел и се наема за период от един ден до няколко години. Защо наемането на служител на свободна практика е полезно за компанията? За организацията, привличането на служител на свободна практика е безспорно изгодно. Като цяло, при наемането на такива служители, те са част от персонала на договарящата се компания или кадровата агенция, а организацията, привличаща ги по договор, може по всяко време да изиска един „нает“ служител да бъде заменен с друг или може да прекъсне сътрудничеството си изцяло. Също така, наемателя има възможност да се освободи от притесненията, свързани с наемането и уволнението на персонала, с обезателното внасяне на поправки в графика на персонала, с необходимостта от начисляване и заплащане на отпуски и др. Друга причина за извънщатния персонал - това е временната нужда на компанията от висококвалифицирани специалисти. Това могат да бъдат, както средносрочни, така и краткосрочни проекти, изпълнявани от компанията за външен клиент. Например, това може да бъде изборът на персонал и конкретно на специалист по компютърни технологии за създаване на сайт или инсталиране на софтуер. Причината компаниите да прибягват до наемане на фрийлансъри - това са свободните места за кратък период от време, за периода на отпуск или празници. Защо да губите време и усилия, за да намерите работник, който все пак скоро ще трябва да бъде уволнен. Затова е по-добре да наемете специалист от персонала на агенцията за подбор на кадрите, а след това спокойно да се сбогувате с него. Каква работа на свободна практика може да бъде удобна и изгодна за служител Във връзка с кризата, често се наблюдават случаи на масови съкращения на работещия персонал. Но в някои компании, мениджърите, вместо да съкращават, предпочитат да изчакат отминаването на трудните времена и предлагат на служителите си да не сменят работата си, а да излязат в неплатен отпуск. Това е добре и за двете страни - човек разбира, че когато ситуацията в предприятието се стабилизира, той ще може да се върне отново на работа, а шефовете му в същото време няма да загубят добър служител. Кой обаче ще седи бездействащ и ще изчака ситуацията в предприятието да се оправи!? Най-добрият вариант би бил да се намери временна или работа на свободна практика - по този начин човек не остава без доходи и не се обвързва със задължения. Работата на свободна практика обаче е подходяща и за тези, които имат постоянна работа, но се нуждаят от допълнителни средства. Не е необходимо да се прекъсва реално трудовото правоотношение, за да се намери допълнителен източник на доходи. Има и хора, които по една или друга причина (по семейни причини, поради загуба на дееспособност, с особености на мирогледа си или характера и т.н.) предпочитат да работят като фрийлансъри. В този случай, работата на служител на свободна практика ще им подхожда идеално. Работещият на свободна практика човек е по-свободен в съставянето на собствен график за работа. Разбира се, отдалечената работа (фрийлансът, работа от дома, телеработата) и работа на свободна практика не са едно и също нещо, но в някои случаи са много сходни. Следователно, в допълнение към плюсовете на работата на свободна практика, освен свободния график, може да се причисли и липсата за съблюдаване на различните вътрешно-организационни инструкции (например съобразяването с дрескода).
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Принципи на работа в тандем
В древните времена, различните култури са имали взаимно изключващи се принципи за изграждане на силови структури. В най-напредналите управленски структури се наблюдава сдвояване. Древна Спарта била управлявана от двама царе. Противно на принципа за единство в управлението, гръцката армия систематично се е ръководела от двама равноправни пълководци-стратези. Исус изпращал апостоли да проповядват по двойки и т.н. Тандемният принцип на действие е бил достъпен само за посветените, но се проявила разхерметизация и тези управленски знания вече са достъпни и много продуктивни. И така, предимствата на тандема са очевидни: натоварването е почти наполовина намалено, а мощността се е увеличила значително, независимо дали тя е физическа или интелектуална. Основното изискване за тандема е едновременност и съгласуваност. Ако един човек не съблюдава изискванията, това ще се превърне в трудност. Тандемният принцип на дейност, основан на равенството, е в основата на дългосрочните партньорства, премахва потискането и противопоставянето на бизнес-комуникациите, съкращава загубите за налагането на продуктите, предоставя възможности за растеж на производителността и творческата самореализация. Истината се ражда в диалога Тандемният принцип на действие представлява нова култура на мислене. По този начин, изразът „истината се ражда в спора“ често се разбира като диалог, но спорът най-често е конфронтация. Класиката на жанра е дебат за това, чия книга е по-добра (разбира се, всеки чете и хвали само своята), или да се изяснява кой е по-готин. Така, в разбирането на този израз може да има две противоположности: диалог с цел определяне на истината и конфронтация на „кой кого“. Предлага се следната конкретика: в спора се ражда противоречието, а истината се ражда в диалога. Спора приключва с „всеки има своя истина“ и страните се примиряват. Тоест, всеки има своето собствено разбиране за справедливост и текуща реалност. Но каква е основата на светогледа и културата на мислене? Всеки човек притежава присъщи само на него лични особености, които се наричат ​​„субективизъм”. Човека, личността, индивидът също се нарича субект. Вселената е обективна реалност, тя е многостранна и това са различни части от едно общо. Светогледът се определя от индивидуалните личностни особености на човека, а те са субективни за всеки. Съответно, не 'всеки има своя истина', но всеки има своя субективна представа за обективната реалност. И така, връзката между субектите - в допълнение към обмена на информация - това е конфронтацията, или диалога. Последното е по-естествена и удобна форма на общуване в колектива, между шеф-подчинен, при контакти в бизнеса, в семейството и като цяло между хората. Това е процес, при който имаме две субективни мнения за една обективна реалност. Целта - да се доближат до обективната реалност. Тандемен принцип на дейност - основа на високоефективните взаимоотношения Грешката е, че ако едно решение е изработено заедно, тогава отговорността се разделя по равно и се изпълнява заедно. Ако се консултирате с приятел или съпруг по време на работа, то е ясно какво да правите и да отговорите, но ако го правите с колега, тогава... Всяко управленско решение може да се изработи индивидуално или колективно. Но при въплъщение в живота, отговорността може да бъде само лична. За това ни е необходим тандем, защото неговите участници са равностойни партньори, желаещи и способни да чуят, слушат и разбират. По този начин има няколко условия за присъединяване към тандема. Участниците в тандема трябва да: станат равноправни партньори; желаят и да са способни да слушат и разбират; са способни да променят стереотипите си, ако те са погрешни или изкривени; изхвърлят всичко личностно и въз основа на здравия разум да се вслушват взаимно и аргументирано да отправят субективно мнение към партньора. Принципът на управление на тандема може да се сравни с „наковалнята“ на личността. Страхът от „загуба на лицето“ при този вид обработка, характерен за егоистичния индивидуализъм, е основната пречка, която трябва да бъде преодоляна, за да се уверим на практика, че „умът - добър, а двата - по-добри“. Този процес става още по-болезнен и неприятен, когато индивидът претендира за „интелектуална собственост“ и повече се извисява над другите в своята самонадеяност. Първоначална съвместимост няма. И не осъзнавайки, че са постигнали тандемен ефект, хората не полагат фокусирани усилия, за да гарантират, че променяйки отношението си към себе си и другите, те осигуряват съвместимост в тандем. Предимствата на принципа на тандема могат да включват също: Достъпност и приемственост; Колективна дейност със свободата на участниците; Липса на правни бариери; Липсата на разделяне между автора и потребителя, от автора и съавтора и отклоняването на ресурси за това, както и разхищаването им за осигуряване и поддържане на авторските права; Изключване на злонамереност, паразитизъм, присвояване и изкривяване. Тандемният принцип на управление - целта на ближния, която при постигането си се превръща в средство за реализиране на други, по-значими цели. Но е важно да не объркате тандема с псевдо тандема от рода на „Кокошката хвали петела, че той хвали кокошката“ или „общата мъка не е толкова горчива“ и т.н. Как изглежда това Проблем при взаимоотношенията „шеф-подчинен“ не съществува, но има проблем с връзката между хората и проблемът със сливането на личното аз със заеманата длъжност. Съответно, качеството на управление се постига, когато шефът отхвърли поробителството над подчинения. Това осигурява интелектуална и психологическа съвместимост и изгражда професионални политически отношения с всеки подчинен и въвежда този принцип в основата на корпоративната култура. Разбирането на Тандемния Принцип на Управление в обществото се изразява във факта, че само умните мениджъри интуитивно преминават в тандем. Проучванията са доказали, че най-комфортни и ефективни са „консултативните“ или „демократичните“ стилове на управление. Но стилът на управление - не е гаранция за качествено управление. Двама ръководители в еднакви условия и ситуации могат, при един и същ стил на управление, да имат различно качество на управлението и съответно различни резултати. По този начин, семинарите по формулирането на принципа на тандема трябва да се провеждат във всяко търговско или държавно предприятие. В края на краищата, „умът, който е добре устроен, е по-добър от добре напълнения“.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии