Ново търсене  

Как работодателите трябва да придават на служителите си добри маниери


30 Април, 2019 г.
Как работодателите трябва да придават на служителите си добри маниери
Снимка: shutterstock

Да свикнеш с работната обстановка

Скот Джонсън, президентът на технологичната компания Certified Retail Solutions, която доставя оборудване на различни търговци, няма нищо против служителите да се учат на работното място. Но сега, за негово учудване, това обучение вече включва и техника по ръкостискане. “Дори трябва да ги научиш, че когато стиснат ръката, трябва да гледат в очите”, обяснява Джонсън.

Когато Кайл Уит на 17 години, започва да работи като стажант в Certified Retail Solutions, той се ужасявал от всякакво общуване. Един цял ден той се опитвал да разбере как да разглоби принтера, защото се страхувал да помоли шефа си за помощ. „Наистина не знаех как да общувам професионално с хората. Това не се преподава в училище” - казва Уит. Сега Уит се е научил да се ръкува уверено със своя събеседник, потвърждава Джонсън.

Социалните навици днес

Новите позиции, оцеляващи в процеса на автоматизацията, изискват значително повече социални навици от работните места във фабриките, като бивша движеща сила на икономиката. Роботите не знаят как да бъдат приятелски настроени, да говорят за едно и за друго, да успокояват недоволните клиенти, така че в хората все още има перспектива. Оказва се обаче, че много хора не са силни в горното.

Bank of America е разработила за своите служители национална програма за обучение по емпатия. Касовите транзакции отстъпват място на онлайн-банкирането, а от банковите служители сега се изисква да предлагат на клиентите по-широк спектър от услуги, казва Джон Джордан, ръководещ развитието на служителите в банковото обслужване. “Опитваме се да помагаме на хората във важните от живота им моменти”, обяснява той. Банковата програма за етапите от живота, помага на служителите да разберат какво е да си родител, настойник или пенсионер. Около 17 800 служители на Bank of America са се присъединили към програмата.

Клиниката Carilion във Вирджиния използва онлайн-курсове, обучение и ситуационни симулации, за да помогне на служителите си да развият необходимите умения, като провеждане на трудни разговори с пациенти, казва вицепрезидентът на клиниката Джин Арментру. „Пишем много текстови съобщения и говорим по мобилни телефони в ущърб на живото общуване. Затова нямаме много практика по вербална комуникация и бизнес умения за писане”, обяснява тя.

Развитието на технологиите създава потребност от социални навици и лични качества, като търпение и междуличностни умения, които са още по-неотложни, според старши медицинската сестра на Carilion Лиша Осбърн. „Когато за първи път започнах да работя като медицинска сестра, хората не задаваха много въпроси. Те просто приемаха лекарските предписания и ги изпълняваха. Сега възможността да помогнем на пациентите и техните близки да разберат какво се случва с тях, е може би една от основните ни задачи” - казва Осбърн, работеща като медицинска сестра от 18 години.

Изискванията са повече

От 1980 г. до 2012 г., дялът на работните места, изискващи добре развити умения за социално взаимодействие на пазара на труда в САЩ, е нараснал с 12 процентни пункта, показва проучването на професора от Harvard Kennedy School Дейвид Деминг. Дялът на позициите, изискващите много изчисления, а не социално взаимодействие, през същия период е намалял с 3.3 процентни пункта.

Акцентът на пазара на труда се прехвърля към функциите, които машините не умеят да изпълняват. Невъзможно е да програмирате робота така, че той да разбира, кога клиентът е имал труден ден” - казва професорът.

Компаниите в отговор на това, увеличават разходите за обучение на служителите, което също им помага да ги задържат в днешните трудни условия на пазара на труда, каза в скорошно интервю Джон Уилямс, президент на Федералната резервна банка на Ню Йорк. “Работодателите трябва да бъдат проактивни” - казва той.

Завършилите колеж не са силни в критичното мислене, комуникацията и професионалните нагласи към работата, показва проучване проведеното през 2017 г. от Националната асоциация на колежите и работодателите. „Образованието не успява да отговаря на търсенето на уменията, наложени от икономиката. Можете да научите човек да поправя компютри или да тества програми, но ключово значение има способността да се изпълняват тези задачи в корпоративна среда” - казва Джералд Чертавян, основател на неправителствената организация „Year Up”, занимаваща се с развитието на работната сила.

Subaru of America, която наскоро отвори нова щаб-квартира в САЩ, през 2016 г. е инвестирала повече от 1 милион долара в програми за развитие на персонала, съобщава говорител на компанията. В рамките на програмата Respond, например, служителите са научени да не закъсняват за срещи и да се обличат правилно, казва Рон О'Нийл, член на управителния съвет на компанията.

42-годишният Фреди Алфорд бе приет на практика в Subaru, при условие, че вече е преминал обучение в Respond. Когато завършва образованието си, компанията му предлага работа на пълен работен ден в склад, а през март Алфорд получава паметна табелка, посветена на годишнината му от работата в Subaru.

Още полезни статии
Как да си осигурите добри препоръки
Кой може да ви даде препоръки Този въпрос все повече се задава на интервютата. Често пъти покорителите на кариерни висоти посочват служители и колеги, като хора, които да дадат препоръки за тях, избирайки ги според принципа „Имам добри отношения с него, той няма да каже нищо лошо”. И това разбира се е грешка, защото „човек с когото имате добри отношения“ може да Ви препоръча по-скоро като „човек, с когото вие можете да изграждате добри отношения“, но останалото е непредсказуемо. Например, препоръчителят - това е бившият Ви шеф, който е бил много доволен от вашето представяне и отговорност. Вие знаете за това и давате неговия контакт за препоръки. А новият потенциален работодател го пита един прост въпрос: 'Ще може ли Иван Петров самостоятелно да води проекти и да предлага нови идеи?'. - “Не знам” - отговоря вицепрезидентът - Той нямаше такива задължения, но това, което му дадох, беше направено перфектно и в срок”. Имате ли нужда от такава препоръка? На кои въпроси трябва да имате отговори Трябва да се разбере, че при поискване на препоръка, рекрутерът едва ли ще се ограничи до въпроса 'какво сте работил?'. Често, на даващият препоръката ще му бъдат зададени много конкретни въпроси: в кои проекти сте участвали; за какво сте отговаряли; какви конкретни резултати постигнахте; какви са най-слабите Ви страни. Ето защо, преди да дадете контактите на конкретно лице за даване на препоръки, си задайте 3 въпроса: Какви са вашите качества, които са важни за новата Ви работа? Кога в професионалния си живот, най-добре показахте тези си качества? Кой по това време беше вашият ръководител (колега, партньор) и напълно ли е можел да оцени тези качества? По подразбиране, новият работодател иска да получи препоръка от ръководителя, който именно е задал задачите и е видял резултатите от работата Ви. Ако все още работите, и по разбираеми причини, не можете да предоставите препоръката на настоящия си ръководител, помислете кой може да Ви охарактеризира. Дайте контактите на ръководителя от предишното Ви работно място, на колеги, партньори, но не отказвайте нейното предоставяне. По отношение на препоръките е много важно да се покаже откритост и готовност за помощ при тяхната проверка. Бъдете откровени и честни Ако напускането на миналата Ви работа е свързано с неприятна ситуация, опитайте се да го кажете веднага - нека разберат по-добре вашата интерпретация, отколкото да научат за това от други хора. Преди да дадете контакти на човека, който ще даде препоръка за Вас, бъдете коректни и първо поискайте тяхното разрешение и се опитайте да разберете точно какви ще бъдат препоръките. И още нещо: за препоръки могат да се обърнат дори и без Вашето знание - в края на краищата, опитът Ви е известен, а на определен пазар, всеки ръководител има познат, който е работил в една и съща компания с Вас. Затова се опитайте да бъдете продуктивен служител, поддържайте конструктивни отношения с всички и винаги напускайте подходящо. Защото с времето печелим не само опит, но и репутация.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Как да си намерим работа без опит
За трудоустройство е необходим опит, но от къде да го вземе младият специалист, ако не го наемат на работа без опит? Омагьосан кръг? Не всичко е толкова тъжно! И без опит можете да си намерите работа. И така, как става това без трудов стаж? Грешките на търсещите работа, когато нямат опит завишени амбиции - повечето хора, които търсят работа, оценяват високо възможностите си. Но дори и да сте завършили Харвардския университет, не трябва да завишавате исканията си - заплатата, условията и работния график! Престижният университет - това е прекрасно, но работодателят не се нуждае от притежател на диплома, а от специалист-практик; настройте се към позитивизъм - търсенето на работа не е причина за негативи, така че се възползвайте. Мислете предварително Много студенти още втори или трети курс започват работа на непълен работен ден. По време на обучението е много важно да си намерите работа по специалността. Първоначално не трябва да очаквате големи заплати, но в личния „актив” ще получите натрупан безценен трудов опит и не по-малко безценно вписване на стажа в трудовата книжка. Можете да изберете да работите в област, близка до бъдещата Ви специалност, а след това в края на обучението си ще имате нещо, което да напишете в резюмето. Не се страхувайте от големите компании и държавни агенции Попитайте някой випускник къде иска да работи? Навярно в голяма престижна компания. Но защо тогава повечето млади хора дори се страхуват да се обърнат към престижен, крупен работодател? В края на краищата, много големи компании провеждат политика - по-добре да наемат млад и неопитен специалист, но целенасочен, отколкото да преквалифицират „вкоренения“ опит. И не е тайна, че на по-малко опитния специалист биха платили по-малко. Друга възможност за наемане на работа без трудов стаж - в държавни институции! Въпреки, че в пенсионните, банковите и данъчните институции обявяват конкурс за заетост, младият специалист има шанс да бъде приет. Да, заплатите в държавните учреждения не са толкова високи, но това все пак е училището на живота! Стажът - това е началото на дълъг път Ако не можете да си намерите работа на желаната позиция, не казвайте сбогом толкова скоро на компанията, която Ви харесва. Опитайте се да си договорите работа на по-ниска позиция или да се споразумеете за стаж. Има доста голям шанс, след работата Ви в компанията за определен период от време, да получите повишение или да се отправите в търсене на нова работа, но не като „млад човек без трудов стаж”, а като специалист с опит в солидна компания. Заплатата ще нарасне с опита Помнете, че вчерашният ученик, който изисква висока заплата още от самото начало, не се възприема сериозно от работодателите: те не виждат обещаващ специалист, а човек без опит с прекалена самооценка. Така, че смекчете финансовия си апетит. В началния етап на кариерата, трябва да се интересувате от професионалното си развитие, а не от високата заплата. Тогава, професионалният, кариерният и, разбира се, финансов растеж няма да закъснеят!
Още »
Всички статии