Ново търсене  

Как модерните технологии помагат за намиране на работа

Публикувано от: Zaplata.bg
30 Юли, 2019 г.
Как модерните технологии помагат за намиране на работа
Снимка: shutterstock

Когато търсите нова работа, трябва да използвате всички налични ресурси: лични познания, препоръки, сайтове за намиране на работа... Съвременните интернет, мобилни и други технологии осигуряват допълнителни ресурси, които правят процеса по търсене по-ефективен, прост и удобен. Предимството е, че съвременните технологии Ви позволяват да търсите работа без ограничения - независимо дали в собствения си град или държава, или в чужбина, както и да обхванете голям брой източници на информация.

1. Социални мрежи

На първо място. Страниците в социалните мрежи - например Facebook и LinkedIn - са Вашите платформи за професионална самопрезентация. Дори и да не посочите Вашите профили в автобиографията, работодателят вероятно ще ги открие сам, когато Ви разглежда като кандидат за свободната позиция. Затова си заслужава съзнателно да поствате съдържание, да актуализирате информацията за Вашето образование и опит. 

Самостоятелното представяне в социалните мрежи по време на периода на търсене на работа може да бъде активно: достатъчно е да го правите лаконично, с точно послание за това, което обмисляте и от какви възможности се интересувате. Възможно е Вашите приятели да Ви похвалят пред работодателя си, като специалист или да Ви споделят информация относно свободни бъдещи работни места.

Второ, социалните мрежи - това са удобен начин за търсене на обективна информация относно свободните работни места и работодателите: достатъчно е да следите актуализациите в професионалните групи, общностите за търсене на работа, да се абонирате за официалните страници на интересуващите Ви компании и агенции за подбор на персонал (при тях се анонсират свободните работни места). Моля, обърнете внимание: Напоследък работодателите са се насочили към студентите и випускниците, активно развиващи свои профили в Instagram. Обърнете внимание на хаштаговете и геотаговете - чрез тях може да се намери полезна неофициална информация и обратна връзка.

Трето - изградете мрежа от полезни запознанства: рекрутери, колеги и лидери в определена индустрия. Тя ви позволява да следите не само професионалните трендове, но и своевременно в частност да получавате интересни предложения за работа, да научавате информация за вътрешното положение на работодателите директно от настоящите или бивши служители, както и да намерите правилните контакти.

Освен това, не е лоша идея да използвате и функцията на LinkedIn - възможност за предоставяне и поискване на препоръки.

2. Приложения и услуги

Съвременните технологии помагат на търсещите да получат най-актуалните предложения за работа, без да губят време в дългосрочни търсения. За тази цел, например, можете да настроите получаването на имейл със съответните свободни места от сайтовете за намиране на работа - по-специално, zaplata.bg: избраните по определени параметри предложения ще ви бъдат изпращани по електронната поща. Можете също така да търсите свободни места, да публикувате и редактирате автобиографии.

Допълнителен източник за търсене на работа - професионалните общности в Telegram: намерете каналите с най-интересното съдържание и следете подходящите оферти - така ще увеличите шансовете си за намиране на добра свободна работна позиция.

3. Креативна автобиография

Заслужава си да си припомним, че най-важното в автобиографията е нейното съдържание и структура. Ако обаче искате да се откроите сред останалите кандидати, можете също да експериментирате с формата. Съвременния тренд - визуализацията. Ако не сте професионален дизайнер, специализираните онлайн услуги ще Ви помогнат да покажете основните си професионални постижения под формата на инфографика. В този случай, дори такива CV-та трябва да бъдат декорирани в бизнес стил: минимум цветове и форми, но на първо място - тя трябва да е кратка и информативна.

4. Видео-автобиография

Това е алтернативен инструмент за намиране на работа, който не замества класическата автобиография с текст, но е задължителна стъпка само за някои свободни работни места, тъй като позволява на работодателя още преди срещата да оцени Вашите презентационни умения, креативност и комуникативни умения. За да запишете видеоклип, подгответе текста, който планирате да предоставите. Структурата е приблизително същата, като в CV-то. 

Първо, трябва да се представите. След това - изложете основна информация за себе си, която отговаря на изискванията на свободното работно място: тя може да бъде профилно образование, професионални постижения, езикови умения, умения за работа със специализирани програми. И не забравяйте да изкажете своята мотивация: какво точно представлява интересът Ви към компанията и свободната позиция и защо смятате себе си за добър претендент за конкретната позиция. Накрая благодарете за вниманието и можете към видеото да добавите във вид на текст информация за контакт. 

Не всички кандидати имат възможност да запишат професионално видео, но все пак е важно да се погрижите за качеството: с чист външен вид, презентативен фон, липса на шумни звуци, които отклоняват вниманието от Вашите думи. Оптималната продължителност да е около 1-3 минути.

5. Рекрутери-ботове

Съвременните компании се опитват да автоматизират процеса по намиране на таланти и по-специално - формирането на базата от кандидати. Например, тестват се такива инструменти, като ботове (HR-ботове): в социалните мрежи (такъв прозорец се отваря при посещение на някои от кариерните страници на компаниите) или като отделно приложение. Такъв бот може да информира работодателите, да открива свободни работни места, както и да Ви предлага да оставите вашите данни. Ако се интересувате от конкретна компания - тя трябва да се запише: например, за да може ботът да ви изпраща информация относно новите свободни работни места.

6. Онлайн интервю

Това е удобен начин за организиране на първото запознаване на работодателя и кандидата, особено ако те се намират в различни градове или дори страни. Гответе се за онлайн интервю, както за личното: бъдете готови да започнете разговора навреме, да се погрижите за външния си вид и предварително да обмислите отговорите на стандартните въпроси. За да бъде удобен диалогът, преди разговора проверете качеството на звука и се уверете, че никой няма да Ви прекъсва.

7. Виртуални обиколки

При избиране на новата си работа, кандидатите се интересуват не само от нейното съдържание, но и от средата, в която ще работят. Преди да отговорите на вакантното място или да получите интервю, посетете сайта на компанията. Първо, това е полезно за подготовката - работодателите предпочитат подготвени кандидати. Второ, някои компании създават виртуални обиколки на сайтовете си: за да разгледате потенциалния си офис, колегите, преди посещението си, да видите атмосферата, в която ще работите. А някои работодатели на интервютата дори предлагат на кандидатите виртуална обиколка на техните компании с помощта на VR-очила.

Едно от уменията, които могат да помогнат на кандидатите да са конкурентноспособни на бъдещия пазар на труда, е способността им да използват новите технологии. Необходимо е да се започне с “опитомяването” на технологиите, дори и на етапа на търсене на работа: това е полезен ресурс, който ще Ви помогне да достигнете максимума във възможностите си.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Как да създадете креативна автобиография
Създаването на видеоклипове с анимация и звук, използване на възможностите за контекстуална реклама, експериментирането със CV формуляр, поставянето на информация за себе си върху продукти, които се доставят до офиса на потенциалния работодател за вътрешни нужди - това са само няколко примера за креативни автобиографии. Грешката, която кандидатите правят е нежеланието да подчертаят своята оригиналност, талант, иновативен подход и креативност към решаването на проблемите. На пазара на труда, където хората се оценяват като професионалисти, необичайната автобиография може да бъде ключът, който отваря вратата им към нужния работодател. Но в същото време трябва да помним: привлечете вниманието към себе си - това не означава да се продавате. Създаването на нестандартна автобиография - това е много фина работа с индивидуални решения. Трябва да проучите задълбочено корпоративната култура на „мечтаната компания“, за да сте уверени, че оригиналният замисъл ще подчертае Вашите силни страни като специалист. В противен случай, резултатите от Вашата находчивост ще бъдат хвърлени в кошницата с надпис 'неадекватна'. Кой често прибягва до съставянето на креативна автобиография? Освен работниците в творческите професии, над създаването на нестандартна автобиография се насочват и кандидатите, които претендират за работа в корпорации с гръмки имена Такива работодатели не публикуват обяви за намиране на служители, но щастливата случайност може да Ви помогне да попаднете сред такива екипи, а креативната автобиография увеличава шансовете Ви за това. За обективност трябва да се добави, че онези кандидати, които вече са изпробвали всички стандартни начини за намиране на работа, също прибягват до нестандартната самопрезентация. Оптимални примери за креативна автобиография Впрочем, във всяка ситуация можете да намерите 'златната среда'. Ако искате да направите CV-то си по-интересно, но не искате да „отидете твърде далеч“ с оригиналността, можете да използвате следните образци за креативна автобиография: Картинки, графики и диаграми, вместо букви. Визуализирайте автобиографията си и това може да се окаже печелившия ход. Нагледност. Ако някои от ключовите Ви качества или компетенции могат да бъдат допълнени със снимки, защо да не го направите. Слайд-шоу презентацията е отлична структура на информацията, която спомага за нейното запомняне.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Етапи при изграждането на бизнес кариера
Кариерата - това е съзнателна траектория на движението на човек в рамките на дадена професия или организация. Видове делови кариери Разграничават се такива типове, като вътрешноорганизационна и междуорганизационна кариера. Първият тип предполага, че човек се развива и усъвършенства като специалист и професионалист в рамките на дадена компания, докато вторият е кариера в една област, но в различни компании. И първият, и вторият тип кариера се реализират в 3 направления: Вертикална посока на кариерата - това е издигането до по-високо структурно ниво в йерархията. Хоризонтална - преместване на служителя в друга функционална област на дейност. Хоризонталната кариера - това е кариерата на специалиста. Центростремителна - придвижването на служителя към ръководството на организацията. Човек в процеса на трудовата си дейност съзнателно се придвижва по тази траектория в рамките на избраната от него професия или организация и съответства на неговите умения, способности, възможности за квалификация, амбиции и очаквани възнаграждения. Типове кариери Съществуват 7 вида професионални кариери: Суперавантюристична кариера предполага много висока скорост на напредване с пропускането на определени етапи от кариерното развитие или рязка промяна в областта на дейност. Случайна - като основа с течение на обстоятелствата. Съвместна - придвижване с лидера. Традиционна кариера - това е постепенния напредък, когато всичко зависи от управленските качества на човека, с малка степен на протекция и връзки. Последователна кариера - това е кризисен тип, характерен за периодите на промяна, които включват приспособяване на ръководителя. Прагматична кариера - промяна в сферата на дейност във връзка с промените във външната среда. Отблъскващ тип кариера - характерна за лидера, чиято основна цел е задържането на заеманата в момента позиция. Преобразуващ тип кариера - бърза и динамична смяна на сферата на дейност, придружена с голяма решителност. Еволюционен тип кариера - растежът на организацията се дължи на растежа на работните места. В зависимост от социално-икономическата ситуация, формата на собственост и сферата на дейност се сформират чрез преобладаващите типове кариера. Етапи на кариерите По време на деловата кариера, човек обикновено преминава през 5 от нейните етапи: Предварителен етап - ако сте под 25 години и се подготвяте за трудова дейност, а също така сте заети с избора на район, тогава определено сте на този етап. Етап на формиране - ако сте под 30 години, усвоявате работата и развивате професионални умения. Етап на придвижване - на възраст сте до 45 години, професионално сте развити и се самореализирате. Етап на завършване - вече сте на възраст над 60 години, подготвяте се за прехода към пенсиониране, загрижени сте за намирането и обучението на собствения си заместник. Пенсионен етап - след 65 години се занимавате със съвсем различна дейност, а не непременно с трудова.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии