Ново търсене  

Как да търсим работа в друг град

Публикувано от: Zaplata.bg
17 Септември, 2019 г.
Как да търсим работа в друг град
Снимка: Shutterstock

София привлича много хора, които са готови да поемат рискове и да търсят най-добрата реализация и възможности. В тази статия искаме да дадем препоръки на тези, които са решили да се преместят в столицата и да потърсят работа тук.

В началото съветваме всички да седнат и да помислят над темата: „Каква цел преследвам?“ Ясно определете тези задачи и ги анализирайте. Може би във Вашия град има възможности, но не сте се замислили над тях.

За получаването на пълната картина ще Ви помогне кариерен консултант. Но ако сте решили да се преместите, обърнете внимание на следните стъпки:

За финансите

Направете подробен предварителен анализ на пазара на заплатите, Вашите възможности, изискванията за професия в столицата. Големите работни сайтове ще Ви помогнат.

Сравнете данните за доходите с разходите в столицата. Те могат значително да се различават от разходите Ви в региона. Помислете къде ще живеете и колко ще струва, колко пари ще са Ви нужни за тези разходи.

Според статистиката, средно са необходими 3 месеца за намиране на работа. Ако сте дошли в столицата и сте започнали да търсите своя работодател - бъдете готови за факта, че в началото трябва да имате финансов буфер.

Полезна практика - да спестявате. Отворете депозит в банката и всяка допълнителна стотинка - там. В идеалния случай, половината от дохода. И не пестете 'за кола' или 'за апартамент', а просто спестявайте. За бодливия живот и където, когато възникне нужда от пари.

Основното правило - ако до края на отчетния месец са останали допълнителни пари преди заплатата, внесете ги на депозит и не ги харчете. Без значение дали трябва да се поглезите, във всякакъв случай забравете за - масаж, спорт, театър - каквото и да е.

Не забравяйте за хобито, което носи страст и страхопочитание на душата. Може би ще Ви даде възможност да си намерите работа или да намерите правилните връзки и съмишленици.

За работата

Когато определите с каква сума трябва да живеете в столицата, можете да публикувате автобиографията си и да се опитате да получите интервю по Скайп или да отидете направо на работното място за финално интервю с някоя компания. Това е идеално, но не всички компании са готови да общуват чрез интернет, защото предпочитат комуникацията да е на живо. Но ако сте търсен IT-специалист, тогава това е много често срещан сценарий, но, уви, не винаги за всички професии. Трябва да опитате.

Трябва да сте търпеливи. Т.е. Работата в началото може да не Ви донесе милиони. В идеалния случай, заплатата трябва да покрива жилищните и основните разходи. Това обаче не може да бъде оставено на случайността. От първия ден на работа, трябва да потърсите начин да станете уникални. Не незаменими, а именно уникални - да вникнете в онези въпроси и проекти, в които малцина рискуват да реализират поради сложността или специфичността им.

Основната задача - да излезете от общата маса. Можете да бъдете всеки готин програмист например, но ако сте сред около хиляда точно същите програмисти на същия език - тогава няма да е лесно. Необходимо е да се овладеят онези езици и технологии, с които малко хора се заемат - това е по-трудно, но - учиш по-бързо и най-важното - конкуренцията е много по-ниска.

Същото важи и за чуждите езици. Ако около 90% говорят английски - не е голяма заслуга ако общувате на него. Но е много разумно да започнете да изучавате друг език - например китайски.

Когато намерите връзки, ще се почувствате по-уверени, ще разберете своята ниша - работата трябва да бъде доведена до нивото, в което няма да е в тежест. Но в същото време, така че да покрива 2 пъти всички необходими обикновени разходи: жилище, храна, дрехи и т.н. В този случай можете да отидете и на забавление. Разбира се, по-добре е да не се отпускате. Вярно е и това, че всяка професия има определен таван на дохода и не си струва да изграждаме замъци във въздуха. По-добре е предварително да обмислите кариерния си план и да предприемете малки стъпки, за да постигнете планираната цел.

Бъдете реалисти. Ако решите да станете преподавател - трезво погледнете към книгите, новините и биографията на успешните хора от тази област: колко преподаватели са станали милионери в историята? По същия начин е и за всяка друга професия - задайте реалистични прагове и не се укорявайте, ако се опирате в тавана, който по правило не се преминава в тази професия.

За личното

Настройте се решително. Можете да заделите малко пари за обратен билет, но е по-добре да забравите къде се намира това скривалище и колко пари има там. Напишете план и не оставяйте ситуацията  на самотек.

Създайте нови връзки и познанства, за да разберете основите на комуникацията и възможните начини за решаване на тези или други чисто локални проблеми.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Как да си намерите работа в маркетинга
Какво да направите, ако останете без работа - няма никакви предложения, мама-татко са без фабрики и параходи, приятелите не Ви вземат под крилото си? Вземете нещата в свои ръце, като се възползвате от маркетинговите инструменти! Какво трябва да знае всеки, който търси работа в България Ако и вие първо сте попаднали в месомелачката на интервютата, тогава помнете: Това е рулетка. Ако ви откажат - няма нужда да се разстройвате, това е нормално. Приемете го като факт, че в България на някакъв етап могат просто да Ви игнорират, да не Ви дават отговор, да Ви игнорират по телефона или в Whatsapp. Ако не Ви наемат, тогава това не означава, че сте тъпи или некомпетентни. Може би сте на неподходящото място или ви интервюират некомпетентни хора. Може би това е ретроградния Меркурий. Като цяло, не забравяйте параграф 1. Ако не сте наети, то тогава това не означава, че сте тъпи или некомпетентни. Може би Ви интервюират  некомпетентни хора. А сега поред Колектива при нормален подбор от интервюта напомня на обикновен CRM с няколко етапа. Точно както в маркетинга: 1) Отговор (Попадение в CRM). 2) Покана за интервю с HR (Първичен контакт). 3) TЗ - тестово задание. 4) Покана за интервю с маркетинг мениджъра / Group Head / CMO / Или веднага с СЕО. 5) Оферта / Реджект (Реализиран / Не реализиран). Няма стандарти за подбор в маркетинга и всяка компания сама измисля етапите на интервютата. Може да има 5 кръга с две TЗ. Може би TЗ изобщо не съществува. Възможно е да няма етап с HR, в който самите търговци да си търсят мидъл-маркетолози. Каша, но такава е реалността. Интервютата от клиентска страна - това винаги е каша и недоразумение. Случвало се е да няма етап на TЗ и да вярват на честната дума за дадения човек, но се случва да се дадат няколко тестови задачи. В 90% от случаите има тестова фаза, а в половината от тях е адекватна. Разбора на примерите и адекватността на TЗ ще ги дискутираме в друга статия. Заданията на самите интервюта в Live режим също ги има, но не винаги и те са различни. Рекрутинг в България Българския рекрутинг е такъв, че комуникацията на всеки етап може просто да приключи. Дори ако всичко върви добре и финалния рунд е с Chief Marketing Main Galaxy Executive Officer. Тук можете да се досетите: или реално се сливат, защото не успяват на даден етап, или са взели някого и комуникацията с Вас я зарязват. Или вероятно просто са невъзпитани. Тъжно, но е вярно.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Защо да плащате голяма заплата
От какво се състои животът ни? От гледна точка на нашата адаптирана философия и субективен мироглед. Тези компоненти не само ни помагат да се ориентираме в съвременния свят, но и могат да променят коренно живота ни. За да успеем, трябва постоянно да търсим начини да подобрим своите гледни точки, постоянно да научаваме и разширяваме съзнанието си. Един от бизнес философите на западния свят, Джим Рон веднъж каза: 'Вие получавате заплащане за значимостта Ви на пазара. Ако не сте много ценни, никога няма да спечелите много пари.' Този принцип противоречи на това, което обикновено се преподава в университетите и бизнес училищата. Ние сме научени да се борим в червените океани на конкуренцията или да измисляме нови ниши в сините океани, но никога не ни се казва, че ако наистина искаме да станем богати - трябва да се заемем с популяризирането на нашата персона, да увеличаваме своята ценност за пазара. Ако разберете тази мощна философия и я осъзнаете в живота си, ще получите мощно предимство пред тези, които не го правят. Много от нас често обвиняват икономиката, работата или правителството за ниските си доходи, но не правят нищо за подобряване на своята стойност и за придобиване на нови умения. Трябва да разберете - суровата истина е, че винаги ще получавате толкова, колкото струвате, а не толкова, колкото очаквате или по някакви субективни причини са решили, че сте достойни за нещо. Защо някои специалисти получават 800 лв. на месец, а други, заемащи същата длъжност и работещи в компании със същата величина - 4000 лв.? Просто е - някои са станали по-ценни за работодателите си от други. В съзнанието на експертите има стари основи, които им пречат да продължат напред. Трудов стаж Общоприето е, че броят на годините, отработени в една специалност и в една компания, увеличават самоценността в работата. Често чувам такива изказвания: „Имам повече от 10 години опит и трябва да ми плащат повече.“ Но ако през тези 10 години човек е работил в една организация и всекидневно е изпълнявал едни и същи отговорности, това не е 10 години опит, а е една година опит, умножена по 10. В крайна сметка, той не е придобил нови умения през това време и нищо ново не е научил. Единствените изключения са специалистите, работещи в компаниите с проектна бизнес система, където всеки път специалистът трябва да решава нови проблеми, благодарение на които натрупва нов опит. Но на българския пазар има много малко такива компании. Възраст Едва наскоро експертите от различни направления започнаха да разбират, че възрастта не е гаранция за висок доход или пазарно търсене. Възрастта не е ценност, но само ако не докажете, че за всичките години, в които сте работили, непрекъснато увеличавате уменията си и научавате нещо ново, изправяте се пред нови ситуации и успешно ги преодолявате. Тогава възрастта ви, дори и в миналото, ще добави към Вас значимост и солидност. Винаги трябва да помните: „Ако работите за някого, можете да спечелите за прехраната си, но ако работите за себе си, ще направите цяло състояние“. За целта не е необходимо да сменяте компанията, правителството, шефа си или други обстоятелства. Достатъчно е да промените отношението си към дейностите си, да започнете да мислите първо за себе си, за собствената си печалба и след това за факта, че имате нужда от компанията, в която работите. Вашият план за растеж на собствената Ви значимост трябва да бъде много по-висок от плана за растеж в компанията, в която работите - това гарантирано ще увеличи значимостта ви в очите на шефа. Нека си припомним ученията на древните мъдреци или такива изтъкнати психолози, като Дейл Карнеги или Ханс Айзенк, които спориха и доказаха на практика, че отношенията в обществото са следните: как се отнасяме към себе си, така ще се отнасят към нас и околните. Не обичаш себе си и никой няма да те обича. Не се уважаваш и никой няма да те уважава. Смяна на компаниите, тактиките, стратегиите, учителите - винаги трябва да останете верни на себе си и да мислите преди всичко за себе си. Стремете се да станете по-добри. Вместо да сравнявате себе си с другите, разграничете се от тях. Единственият човек, от когото трябва да се стремите да бъдете по-добър, е този, който сте били вчера. За какво ще ви ценят на пазара? Експертност в отрасъла, в който работите (познания за индустрията, конкуренти, нови тенденции, динамика на цените и т.н.) Производителност . Какво и колко сте направили Ефективност. Как изпълнявате задачите си Организационни умения . Способността да организирате другите и да получите високи резултати Влияние . Как да убедите другите да направят нещо Личен бранд . Колко добре сте известни на пазара и на вашата целева аудитория. Репутация . Какво знаят и мислят другите за вас Визия. Способността да виждате всяка ситуация в глобален формат, като игра на шах Контактуване . Как се отнасяте към другите и вашата общителност, скорост на намиране на „общ език“ Отношение . Вашето отношение към себе си и останалите Вашите връзки . Възможността да узнаете това, което другите не успяват В съвременния свят няма ограничения за нивото на вашия успех. Това е най-доброто време в историята на човечеството за тези, които вземат решения и не търпят посредствеността. Поемете отговорност за финансовото си благополучие, станете ценни, започнете да мислите на първо място за себе си и ще промените заобикалящата ви действителност и ще престанете да зависите от обстоятелствата. Успех!
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии