Ново търсене  

Как да спрем напрежението в работата

Публикувано от: Zaplata.bg
23 Май, 2019 г.
Как да спрем напрежението в работата
Снимка: Shutterstock

Всеки един човек е имал и ще има моменти на напрежение в работата си. В тази статия ще разгледаме как да се справяме с напрежението ефективно, за да си улесним процеса на работа и да сме по-спокойни. Ето и някой от милионите ситуации, заредени с напрежение:

Когато погледна назад, разбирам, че всички ситуации изобщо не са били кризисни. Истината е, че основният проблем не е в количеството работа. Проблемът също не е бил в колегите, които са прехвърлили задачите си върху мен или лошо свършената работа (въпреки, че това определено предизвика трудности от време на време). Не - проблемът е бил в мен.

Повечето от „пожарите”, с които се борих, за да изгася, биха могли да се предотвратят, като просто се променят някои от подходите за извършване на работата.

Ако смятате, че сте постоянно действащи на случаен принцип, може би причините са в долуизброените навици. Ако се припознаете - не се отчайвайте. Имам няколко предложения, как да намерите правилния път.

Започвате задачата в последната минута без причина

През последната година от обучението ми планирах провеждане на панаир с повече от 30 участници. В деня на събитието, втурнах се в трескаво събиране на всичко, което трябваше да бъде готово за откриването.

Нямаше причина, която да ми пречи да подготвя всичко, от което имах нужда предишния ден или дори седмица по-рано. Беше просто забавяне в името на забавянето.

Ако не бях отложила всичко за последната минута, нивото на стрес щеше да е много по-ниско. Просто щях топло и спокойно да посрещна гостите и участниците. И клетите ми помощници, нямаше да се скрият от гнева ми в стаята на персонала.

Какво трябва да се промени:

Ключът към елиминирането на подобни ситуации е съзнателното отношение към времето Ви. Планирайте времето за подготовка в календара си - десет минути или два часа, в зависимост от това колко време е необходимо, за да проверите всички приготовления и да обсъдите всички възможни стъпки.

Задайте си свой собствен срок за изпълнение, по-рано отколкото задачата действително трябва да бъде завършена - ако нещо се обърка в последната минута, ще имате време да промените окончателния план или продукт.

Не отделяте достатъчно внимание на важната информация, която получавате от други хора

Разбира се, Вие присъствате на срещи - но само физически. Трудно фокусирате вниманието си върху другите хора. В резултат на това, пропускате важна информация, която Ви струва много нерви.

Може би не сте узнали, че клиентът е поискал да му се изпрати доклада три дни по-рано от обикновено - и все още сте много далеч от приключването на доклада. Междувременно сте щели да узнаете за тази промяна на срока, ако сте слушали внимателно участниците в срещата за планиране. Или е възможно да не сте знаели за отмяната на участието на говорителя в събитието този уикенд и нямате възможност за неговата смяна, защото сте си преглеждали Facebook-а по времето, когато колегата е говорил за тази промяна.

Какво трябва да се промени:

Това е много просто. Затворете лаптопа си. Изключете звука на телефона. Премахнете всички други възможни смущения. Водете си бележки и задавайте въпроси, ако не сте сигурни за нещо или сте пропуснали информация. Използвайте времето си разумно, за да общувате с колегите, така че по време на самостоятелна работа да имате всичко необходимо, за да изпълните задачата си спокойно.

Поемате твърде много работа

Когато казваме, че нямаме време, това не винаги е вярно. Имаме време, просто го използваме неразумно.

Но в тези моменти, когато наистина няма време, това най-често се дължи на факта, че сме поели твърде много работа.

Независимо от областта, в която работите, трябва да имате време за комуникация и просто да общувате с колегите. Разбира се, понякога денят ни наистина е разписан по минути. И това е нормално. Но ако изглежда така всеки ден, тогава е време за промяна.

Какво трябва да се промени:

Подредете задачите си по важност и се научете да казвате „не“, ако някои задачи са незначителни или не са свързани с целите Ви. Ако сте постоянно претоварени, обсъдете с ръководителя си дали отговорностите Ви могат да бъдат преразгледани - за кратък период. И бъдете честни в тази дискусия.

Започвате деня си в бързане

Всяка сутрин скачате от леглото, обличате първите дрехи, които откриете, бързо се измивате и излизате от апартамента.

Бързането за работа още от сутринта Ви настройва за стресов режим. Може би Ви харесва да ставате за 10 минути, но помислете как това се отразява на живота Ви в режим на безконечност.

Какво трябва да се промени:

Жестоката истина: ако това е една от причините, поради които сте постоянно ядосани, трябва да се събуждате по-рано. И за да направите това, трябва да сте сигурни, че лягате по-рано и имате 7-9 часа за добър сън.

Започнете със събуждане поне 15 минути по-рано - няма да повярвате как тази малка разлика във времето ще промени живота Ви. Ако можете да увеличите това време на 30 или дори 45 минути - още по-добре. Ако сутринта Ви премине спокойно и съзнателно, то ще може да преминете и през останалата част от деня.

Има някои професии, които почти винаги предполагат високо ниво на стрес, и в които се нуждаете от способността да работите в бързо променящи се условия (например, лекар или пожарникар). Но за повечето професии, това не се изисква.

Постоянният живот в криза - това е ненормално и в такъв режим е трудно да се постигнат отлични резултати. Ако вече сте променили някои от тези лоши навици, а подобрението не е настъпило, може би въпросът е в самата работа, която постоянно Ви кара да „гасите пожари”. Това е и знак, че нещо трябва да се промени.

Въпреки това, преди да обвинявате всички на работата, отстъпете назад. Помислете за тези четири навика, които могат да направят живота Ви напрегнат. И ако работата е в тях, то тогава това също трябва да се промени.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии