Как да спечелим работодателя още с първото интервю
Публикувано от: Zaplata.bg
04 Юли, 2019 г.
Как да спечелим работодателя още с първото интервю
Снимка: Shutterstock

Тези понятия станаха широко известни сравнително наскоро. Всъщност, всичко е просто: Hard Skills - това са професионални умения, които са пряко свързани с вашите работни задължения: способност да пишете код - за програмиста, медицински познания - за лекаря, и езикови познания - за преводача. Това е нещо, което може да се измери със специален изпит.

Soft Skills са свързани с вашите лични характеристики. Можете да демонстрирате познанията си по Photoshop на място, но лидерските качества и гъвкавост - едва ли. Факт е, че в наше време комуникативните качества придобиват все по-важно предимство. Индустриите са все по-взаимосвързани, механичната работа се прехвърля на роботите, а хората остават самостоятелни или в екип. Това са мястото, където Soft Skills са полезни.

Лайфхак №1 (малко хора знаят за него и го прилагат, но може да е чудесен начин да се откроите сред останалите кандидати): не трябва просто да изброявате вашата „комуникативност, устойчивост на стреса, пунктуалност“ в графата с личните качества. HR така или иначе сега започва да чете и няма да види какви качества имате.

Маркирайте отделен абзац за примери от живота, потвърждавайки, че имате тези характеристики. Например: „Аз съм дипломатичен (). На предишната работа имахме конфликт на интереси с нашите колеги. Възприемайки ситуацията, реших следното.” И така нататък.

Лайфхак №2 Ако кандидатствате за свободно работно място, където преди всичко уменията Ви са важни, например в ИТ, поставете тази информация пред графата за „трудов стаж“. HR веднага ще види информацията, която го интересува, и ще отдели резюмето Ви.„

Какво искат работодателите?

В допълнение към добрите професионални умения, те очакват от кандидата набор от комуникативни качества. Повечето от свободните работни места в България днес попадат в областите на продажбите, услугите, развлеченията и пряко свързаните умения за слушане и работа в екип. По този начин, дори ако нямате професионални умения - Hard Skills - изисквани от компанията, можете да подчертаете определени Soft Skill, което ще бъде ценно за тази длъжност. Разбира се, удачно е да подкрепите казаното и с пример от кариерната Ви биография.

Например, ако дадена позиция включва работа по няколко групови проекта, не забравяйте да подчертаете своя опит и умения в екипните игри и способността Ви да общувате с членовете на екипа. Можете също така колоритно да опишете своите Soft Skills в мотивационното писмо, което често е възможно, или дори трябва да бъде изпратено заедно с автобиографията.

Универсални Hard Skills във вашето резюме

 

  • Компютърна грамотност

 

В допълнение към стандартния "уверен потребител на Microsoft Office", можете да добавите, че можете да управлявате акаунти в социалните мрежи, знаете как да използвате екипния плейнър Monday, умело да създавате презентации или да обработвате снимки във Photoshop.

  1. Чуждестранни езици

Приложете към резюмето си сертификат за определено ниво на владеене на език, което винаги е голям плюс. Споменете, че сте водили бизнес кореспонденция на един от тях.

  1. Анализи

Ако знаете как да намерите необходимата информация и на нейна основа да вземате изгодни за компанията решения, можете да анализирате пазара или да съставите база данни за нещо - не забравяйте да го споменете в резюмето и за предпочитане с примери.

  1. Маркетинг

Има редица сложни маркетингови умения, които станаха изключително популярни през последните години:

  • Оптимизация за търсещите машини (SEO) - набор от мерки за вътрешна и външна оптимизация за повишаване на позицията на сайта в резултатите от търсещите машини за конкретни потребителски заявки, с цел увеличаване на мрежовия трафик.
  • Маркетинг в търсещите системи (SEM)
  • Управление на маркетингова кампания
  • Google Analytics
  • Системи за управление на съдържанието (CMS), като WordPress

Ето няколко ресурса, които да Ви помогнат да разберете повече:

Google: Google предлага безплатни уроци и ръководства, в които се обясняват основите на SEO, основите на търсенето с Google, AdWords и Analytics. Ако се нуждаете от видеоурок стъпка по стъпка, по-добре е да изберете един от двата изброени по-долу ресурса.

Udemy: На този портал има много безплатни (и платени) SEO курсове. Ако сте абсолютно начинаещ, започнете с техния обширен SEO учебник за начинаещи.

Lynda.com: Много професионални и образователни организации имат абонамент за Lynda.com, но можете да го закупите като отделно лице ($ 19.99 на месец), защото си заслужава да станете опитен потребител на AdWords. В момента, Lynda.com има 168 ръководства за AdWords и 57 за Google Analytics, което го прави отличен универсален ресурс.

  1. Дизайн

Днес съществуват много дизайнерски програми, които всеки може да овладее, независимо от неговите вродени художествени способности. Ето някои от най-популярните сред работодателите:

  • Дизайн на потребителския интерфейс (UI)
  • Дизайн на потребителски опит (UX)
  • Adobe Creative Suite (Photoshop, InDesign и др.)
  • Софтуер за цифров дизайн, като InVision и Zeppelin

Примери за оформяне на Soft Skills за Вашето резюме

  • Умение за адаптиране към всички възникващи ситуации и разработване на решения за справяне с проблемите, които удовлетворяват всеки клиент.
  • Реагиране и адаптиране към възникващите предизвикателства и пречки при стресови условия, спокойно и логично своевременно разработване на работни решения.
  • Създаване на работни отношения с колеги и клиенти, с различни типове личности и от различни сектори на обществото, като винаги да се поддържа професионална и равноправна позиция.
  • Адаптиране към новите отраслови стандарти.
  • Разглеждане на стратегиите за продажби, с оглед новите тенденции на клиентите.
  • Оценявате и разработвате на сложни работни процеси на конкретни етапи за повишаване на ефективността и намаляване загубата на време.
  • Анализиране на големи количества данни, идентифициране на тенденциите и представяне на резултатите в ясна и разбираема форма.
  • Разработване на комплексни решения на база сложни проблеми, чрез внимателен анализ и точна оценка на данните.
  • Определяне ефективността на разпределението на бюджета в рамките на поставените задачи и успешното им реализиране
  • Предотвратяване на трудови злополуки чрез налагане на безопасни методи на работа и съхраняване на фирменото оборудване.
  • Извършване на мониторинг на дейността на конкурентите.
  • Създаване и детайлизиране на поетапни процеси за създаване на междинни и крайни срокове за всички проекти, опростяване и идентифициране на основните пречки
  • Организиране и съобщаване на много подробни цели относно планирането и управлението на времето, така че всички членове на екипа да разбират своите роли и отговорности.
  • Преструктуриране на слабо развитите проекти, изискващи пълно преразглеждане.
  • Укрепване на здравите отношения с клиентите и стратегическите партньори за повишаване на разпознаваемостта на бранда.
  • Улесняване на месечните срещи на служителите, за да се гарантира взаимно разбиране в насоките на проекта
  • Осигуряване на високо ниво на доверие при общуване с групи или индивиди, което позволява предаването на идеите или инструкциите в ясна и разбираема форма.
  • Разбиране на смисъла и реализацията на езика на тялото, както за оценка на намеренията и нагласите на останалите, така и за проекция на желаната позиция за другите чрез невербална комуникация
  • Високо развити комуникативни, както вербални, така и невербални умения, които помагат за изграждане на по-благоприятни отношения и приемливи резултати при всички преговори.

Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »