Ново търсене  

Как да разработим перфектното мотивационно писмо


29 Април, 2019 г.
Как да разработим перфектното мотивационно писмо
Снимка: shutterstock

Какво да напишете в мотивационно писмо към резюмето

Малко хора обичат да търсят работа. Проучването на обяви за свободни работни места, мисленето и писането на автобиография, подготовката за изморително интервю - всичко това е изтощително и причинява сериозен стрес. Може би най-трудния етап от този процес е съставянето на ефективно мотивационно писмо.

Съществуват много противоречиви съвети по повод неговото написване. Следователно за много хора може да е трудно да разберат какво да пишат и откъде да започнат. И предвид факта, че живеем в ерата на цифровата комуникация, може да се съмняваме и дали това писмо принципно е необходимо изобщо.

Какво казват експертите

Отговорът е - да! Мотивационното писмо може да бъде само от полза. “Да не изпратиш мотивационно писмо - това е знак за мързел и не особено желание. Това е един вид орфографска и граматична грешка в автобиографията Ви” - казва Джоди Гликман, специалист по комуникации.

Дори ако бъде прочетено само едно от две мотивационни писма, това е равно на плюс 50% към вероятността да бъдете назначени. Това писмо може да Ви помогне. Не пропускайте възможността да се отличите. Впрочем, както е известно на всеки, който някога е писал мотивационно писмо, далеч не е лесно това да се направи. Ето как да дадете на мениджърите на човешките ресурси това, което търсят.

Направете проучване

Преди да започнете своето писмо, научете повече за компанията и за работното място, за което кандидатствате. Разгледайте уебсайта на организацията, нейните представителни страници в социалните мрежи, профили на служителите.

Направете някакъв вид проучване. Разберете пред какви проблемите е изправена компанията и как вашата роля ще й помогне да се справи с тях. В допълнение, познаването на особеностите на компанията също ще Ви помогне да изберете точния тон за мотивационното писмо.

Постарайте се да уловите културата на организацията, в която сте наети. Така например, ако това е творческа агенция или някакъв дизайнерски магазин, можете да проявите повече свобода, но ако това е по-консервативна организация, като банка например, стратегията за поведение трябва да бъде различна.

Помислете за силно начало

Обикновено хората пишат по следния начин: „Кандидатствам за вакантно място А, обявата за което е публикувана на място Б”. Това е загуба на време и хартия. Встъплението трябва да бъде ефектно и веднага да хване окото. Да предизвика интерес.

Започнете, например, с това, защо тази работа е интересна за Вас и защо сте подходящият за нея. Можете да напишете нещо подобно: „Аз съм разработчик на софтуер с повече от 9 години стаж и бих искал да използвам моят опит и ентусиазъм, за да развия Вашия растящ екип”.

Между другото, не прибягвайте до хумор. Първо, не е сигурно, че при Вас ​​и лицето, което четете писмото, той ще съвпадне и второ, може да прозвучи самонадеяно. Въпреки това, стойте далеч от клишетата и баналностите. Напишете нещо директно и динамично.

Например: „Преди да прочетете по-нататък, позволете ми да насоча вниманието Ви към две причини, поради които можете да ме наемете ...”. Ако сте лично свързани с компанията или с някой от нейните служители, споменете това в първите две предложения. И да: в своето писмо, винаги се обръщайте към някого директно. Името на мениджъра по човешки ресурси, винаги може да бъде видяно в социалните мрежи.

Подчертайте своята лична ценност

Компаниите търсят хора, които могат да им помогнат да решават проблеми. Основавайки се на предишно проучване, покажете, че знаете какво да правите в организацията и пред какви проблеми е изправена. Те не трябва да бъдат конкретни, но можете да споменете общите тенденции, които са засегнали отрасъла.

Например, можете да напишете: „Много туристически организации се борят с това, как променящите се закони влияят върху способността им да предоставят висококачествени услуги“. Тогава разкажете как Вашият опит ще помогне в решаването на подобен проблем. Можете дори да обясните как веднъж сте решили подобен казус.

Покажете ентусиазъм

Дайте да се разбере, защо искате това място. Сега има много специалисти - конкуренцията е голяма. Затова често работодателите търсят не толкова професионалисти, колкото човек, който е увлечен от работата си, и който обича това, което прави. Ентусиазмът е плюс 10 точки във Ваша полза.

За да подчертаете интереса си, можете да напишете нещо подобно: „Бих искал да работя във Вашата компания, тъй като сте лидер в отрасъла и поставяте стандарти, следвани от останалите”.

Между другото, изпращането на 100 автобиографии ще бъде загуба на време. Намерете 10 повече или по-малко подходящи компании, в които бихте искали да работите и да вложите в тях душата си. По-малко, но по-качествени. Напишете за всяка отделно резюме и писмо. В същото време, не преминавайте границата: не ласкайте и не преувеличавайте. Искреността е от решаващо значение. Покажете емоционална зрялост и професионализъм. Забележка: в някои индустрии, като например мода или технологии, би било по-подходящо да се пише за това, колко харесвате продукта или услугите на компанията.

Бъдете кратки

В повечето случаи се препоръчва, писмото да е с дължина 1-2 листа. Въпреки това, по-добре е да напишете не повече от една страница. Мотивационното писмо не трябва да бъде твърде дълго. То просто няма да бъде прочетено. А това не е във Ваша полза и ще демонстрирате неспособността Ви да комуникирате ясно и точно. Размерът на писмото трябва да бъде такъв, че да може да бъде прочетено веднага. Опитайте се да изразите себе си накратко и по същество.

Ако не можете да изпратите мотивационно писмо

Много компании вече използват онлайн системи за приемане на автобиографии и други заявки. Не всички организации обаче използват услуги, в които е възможно да се приложи отделен документ с мотивационно писмо. Можете да включите писмото в документа с автобиографията или просто да използвате електронната поща. Освен това, в нашата страна, подобна практика не е особено приета.

Ключови принципи

Препоръчва се:

Не се препоръчва:

Пример от практиката №1: Показване на разбиране на това, което компанията изисква

Александър, вице-президент на организацията с некомерсиална цел Rabbit Store, наскоро публикува свободно работно място за специалист по набиране и обучение на персонала: “Търся някой опитен и със силна база. Човек, който може да направи всичко, като се започне от търсенето на кандидати и се завърши с тяхното обучение и подбор на други кадри”.

За въпросното работно място са откликнали повече от 100 кандидата. Впрочем, онлайн системата не е допускала прикачване на мотивационно писмо. Въпреки това, един от кандидатите, Олег, е намерил изход от положението. Веднага след изпращането на автобиографията през системата, той се е свързал с компанията по електронната поща, като отново изпратил резюмето с допълнително приложение във вид на мотивационно писмо.

Писмото на Олег не е било много успешно. Преди това, той е сменил няколко компании, оставайки във всяка за много кратко време. Освен това, Олег е единственият кандидат, който не е имал професионално образование.

Въпреки това, електронната поща е спасила ситуацията. Първо, това е професионално. Олег ясно е заявил, че пише на пощата, за да провери дали заявката му е получена. По-нататък, той обяснил как е научил за Александър (началник на съпругата му, която работила за компанията Rabbit Store).

Въпреки това, най-много в писмото на Олег повлияли примерите. Той изброява проблемите, с които компанията може да се сблъска и описва възможните решения.

В писмото на Олег се усеща, че човекът е крайно увлечен от тази работа и наистина иска да помогне за развитието на нашата компания. Освен това, Олег демонстрира своя професионализъм и силната си личност” - казал по-късно Александър. В резултат на това, Олег бил поканен на интервю лице в лице и бил нает. Впоследствие се оказал висококвалифициран специалист и успешно работи за тази компания вече в продължение на 2 години.

Пример от практиката №2: Привлечете внимание

През последните четири години, Елена отново и отново кандидатствала за многобройни свободни работни места в Международния комитет по спасения (IRC). Много от тях получили ответен отговор, и Елена никога не се отказвала. С всяко резюме, тя изпращала персонализирано мотивационно писмо: „Исках то да подчертае моята квалификация, творческо мислене и искрено уважение към организацията”.

Мария, директор по човешките ресурси, отбелязала, че писмата на Елена много привличали вниманието й. Особено защото те включвали и няколко видеоклипа, показващи резултатите от дейностите на Елена по защита и набиране на средства в други организации.

Елена е имала богат опит. Тя е помагала на хора, участвали във военни действия, сираци, уязвими жени и дори хора, преживяващи робството. Работата е там - тя просто е показвала в мотивационното си писмо своя опит и компетентност, като „аз съм творческа личност“, „вниманието и отговорността - това са моите основни качества“ и е подкрепила всички тези твърдения с нагледен материал. Последното е много по-убедително.

Ето какво е написала Елена към приложеното видео:

Ето едно малко видео за моето участие в организация с нестопанска цел „Невидими деца”. Направих го за младежката конференция, на която говорих тази година. Продължителността е около четири минути.

Както ще видите от видеото, доста успешно се справих с ролята си по набирането на средства. В резултат на моите дейности, за “Невидимите деца” бяха събрани над 200 000 рубли. Оттогава продължавам да работя като консултант за “Wellspring International” и наскоро завърших обучението си за международен пратеник”.

Във всяко от мотивационните писма, Елена също уточнявала колко иска да работи в IRC. Демонстрирането на своя ентусиазъм - не е лесна задача, защото в някои случаи може да изглежда като наивност. Ако се изразявате точно и кратко, впечатлението от Вас става по-добро.

Ето така Елена показала интерес си към работата в IRC:

“Също, трябва да знаете, че съм искрено благодарна на IRC. Вашите програми много ми харесаха и аз лично посетих някои от конференциите Ви в Москва, както и няколко изложби в Екатеринбург, включително и скорошното мероприятие „Можем да бъдем герои“. В момента, IRC е най-добрият ми избор и вярвам, че мога да бъда ценно допълнение към екипа Ви за набиране на средства”.

Елена много добре знаеше, че за всяко свободно място в тази организация има стотици кандидати, а самата тя - една от най-конкурентноспособните. „Знаех, че има и по-добри от мен. Въпреки това, бях изпълнена с решимост и за по-голяма убедителност прикрепих видеоклипа. Нещо повече, моят принос към помощта и благотворителността беше наистина значителен” - казва тя. В крайна сметка, упоритостта на Елена се отплатила. През юни миналата година, тя беше приета за временен координатор на външните отношения, а през октомври се премести на постоянна работа.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Защо е необходима постоянна преквалификация
Не толкова отдавна ние и нашите родители живеехме в условия, при които човек веднъж в началото на живота си получил дълъг период на образование, след това в продължение на няколко десетилетия прилага своите знания на практика. Не, разбира се, вече в употреба влязоха нови машини, нови методи за диагностициране на доброкачествени тумори, ново оборудване или нови методи за изчисляване на застрахователната сума ... Но да се връщаме отново и отново на училищната скамейка, да зубрим, разбираме и усвояваме основите на новите дисциплини и да полагаме изпити - такава практика все още липсва. Затова се смяташе, че овладяването на чужд език е по-лесно в по-млада възраст, защото тогава паметта на човека „костенее“. И тогава се случи една история - в живота ни избухнаха елементите на информационното и индустриалното общество и те коренно промениха както трудоустройството и търсенето на работа, така и комуникацията с останалите хора. За нашата страна това означаваше и проникване на пазара на услуги, които до момента не бяха известни на българите. Появиха се нови професии не само в областта на информационните технологии. Да, те се породиха с търсенето на програмисти от всякакви места, интернет маркетолози, SEO-оптимизатори, проджект-мениджъри и др. Работата на тези хора е свързана с информационните технологии и не винаги е лесно да се отгатне от името на професията какво точно прави нейният представител. Но фактът, че новите професии се появяват само в IT - това е заблуда. 5 професии, които се появиха у нас преди не повече от 10 години Кредитен брокер - специалист по организиране на заемите във финансовите институции, колектор - специалист по легално връщане на дълговете, барист - лице, което приготвя кафе и кафе напитки, сомелиер - специалист по избора на вино в заведенията за обществено хранене, ивент-мениджър - организатор на бизнес-мероприятия. Опитайте се да откриете в регистъра на професиите и видовете дейности нещо, което съответства поне на горния списък - ще се изненадате. 50 от най-търсените професии на пазара - не са съществували преди 20 години Много родители от поколението на 90-00 не знаят или не могат да обяснят с какво се занимават децата им. Всички хора не само отварят пътя към нови и неизследвани специалности, но и свобода от професионални династии. Какво е метранпаж? Метранпаж - това е старши словослагател в докомпютърна типография. Огромен брой професии са остарели или са се видоизменили до неузнаваемост и не говорим само за древните професии, като тапицер или иконом. Баналните машинописни машини все още могат да намерят своето приложение при секретарите, а някога това беше популярна и търсена професия сред младите момичета. Промени се самият подход към търсенето на работа Изборът на места за работа беше ограничен от географията, кръга от познанства и позицията в обществото. Беше обичайно да се работи на едно място в продължение на много години и това пораждаше деспотизъм от страна на началниците и омраза към работата. Как е сега? Професионалните изкривявания се появяват след 5 години работа в една компания - човек, който работи някъде повече от 5 години, е ветеран, а повече от 7 - управляващ съдружник или съсобственик на компанията. Сега и компаниите не живеят повече от 5 години. Job-hopping - честата смяна на работата - това е не само вредно, но и полезно, а на Запад отдавна се е превърнало в стандарт на пазара на труда. Служителите се конкурират за заплатите и интересните задачи вътре в компанията, а човек, който не се интересува от тази работа, лесно може да намери друга, която е по-подходяща за неговите цели и способности. Можете да намерите интересно свободно работно място в интернет, а ако е в друг град, можете да се преместите на по-благоприятни за вас условия. Можете да отидете на професионална конференция и там да се срещнете с бъдещия си работодател, а най-интересните свободни работни места се появяват във Facebook или на сайтовете на компании, които търсят специалисти. Хоризонтален и вертикален кариерен ръст Компаниите, които са наясно с първата точка, прибягват към хитростта, поощрявайки промяната в специалността в рамките на компанията. При по-напредналите, управлявани по западните закони компании, можете да се преквалифицирате от организатор на събития в анализатор и от тестер към програмист, ако придобиете необходимите умения, опит и знания. Вертикалният растеж на кариерата също се ускорява - сега няма нужда да извървите 35-годишния път от обикновен работник до ръководител на цеха. Прозрачният растеж на заплатите и кариерното развитие - това е всичко, за което претендират професионалистите. Висшето образование не означава нищо Младите хора почти не работят по специалността си: мнозина получават висше образование за родителите си и след това отиват да работят като продавачи и фризьори, защото това им харесва. 90-те съществено промениха картината на света и значението на висшето образование за нуждите на пазара. Мнозина отидоха там, където плащат повече пари, учейки се малко помалко или възползвайки се от специални връзки. Връзката с висшето образование - то е валидно при работата в медицината, юриспруденцията и науката. А счетоводител или университетски учител, всъщност, може да бъде човек от всякаква специалност. И университетите реагират на този тренд, създавайки многобройни „мениджъри“, „икономисти“, „инженери“ с невероятно общ набор от умения, задачи и абстрактен набор от предмети. Непрекъсната преквалификация „Неграмотни в 21 век няма да бъдат тези, които не умеят да четат и пишат, а тези, които не могат да се учат, отучват и пренаучават“ Алвин Тофлър Преквалификацията и самообразованието - това е ключов тренд в нашето съвремие. Съвременният човек променя основната си професия средно веднъж на 5 години. Всички тези 5 години той се учи и прави това не на работа, а в свободното от неговата работа време. През нощта, през почивните дни, на почивка. Онлайн или вечер, в задочен формат. Колегата ми - той е експерт в областта на икономиката, който се учи онлайн, още преди това да стане модерно. Той проведе просто проучване: преброи онези, които се интересуваха от особеностите на изучаваното от тях преди няколко години, и в средата на 2015 г - цифрата се бе увеличила 5 пъти. Проактивна позиция на пазара на труда Преквалификацията - това е проактивна позиция на пазара на труда, което означава, че не само следите тенденциите на вашата професия, но и ако сте готови, да я смените с по-популярна към момента или по-интересна за вас лично. Способността за учене отслабва, ако постоянно не научавате нещо ново. Мозъкът работи като мускул и колкото повече мислите, толкова по-добри ставате и толкова повече тренирате паметта си - толкова повече помните. Днес, постоянното овладяване на нови неща е по-важно от всякога. Ако знаете всичко в професията (или мислите, че знаете), преминете към чужди езици или хобита. Научете се да програмирате на Java, да шиете или да научите италиански. Първо, не се знае къде животът ще ви отведе след следващата икономическа криза, и второ - мозъкът ви ще бъде готов да научи нови неща и лесно ще можете да се адаптирате и усвоявате необходимата информация в променящата се среда.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
6 начина да получите повече опит за кратко време
Ето една история за журналист, който интервюира успешен президент на банка. Репортерът наистина иска да разбере тайната за успеха на бизнесмена. Отговорът бил прост: „Две думи - правилните решения“. „Но как успявате да вземете правилните решения?“ - настоява репортерът. - Една дума - опит. - А къде трупате опит? - журналистът не отстъпва. - Две думи - неправилни решения. Всички знаем колко е важен професионалният и житейски опит, особено за ръководителите. Опитът им дава пространство за важни решения, които те са длъжни да вземат, както и разбирането за това как да ръководят, мотивират и общуват с хората. Опитните ръководители, преминали през огън, вода и медни тръби, използват придобитите знания и умения, за да се придвижват успешно. Как новоизпечените лидери придобиват опита си, ако времето им е ограничено и нямат много стаж зад себе си? 1. Посещавайте обучения Намерете висококачествени образователни програми с добра репутация, които предлагат най-новите препоръки и практическо обучение, които можете да приложите в реалните ситуации от живота. 2. Поемете инициативата Вижте дали имате възможност, например, да поемете отговорността за проекта, вместо силно натоварения Ви шеф. (Ако не, не се отказвайте, изпратете идеята си. Определено някой ще се заинтересува и ще ви вземе, ако прецени, че можете да помогнете). Използвайте всяка възможност да участвате в сериозната работа, както и в разговорите за управлението. Така в сравнително спокойна среда можете да получите много полезна информация и да придобиете необходимите знания за бъдещето, без прекалено голям натиск и риск да загубите всичко. 3. Намерете ментор / група с единомишленици Наставникът може значително да съкрати пътя ви на обучението, като сподели с вас своя опит и вижданията си за това, как би действал той в определени ситуации. Групата от съмишленици, състояща се от млади ръководители, може да изпълнява същата функция, а също така Ви предлага и възможност да учите и израствате заедно. Тук можете да установите делови контакти, които да Ви бъдат много полезни във времето. 4.Четете / гледайте интервюта с професионалисти Много може да се спечели от четенето и / или гледането на интервюта с най-големите лидери, в които те разказват своята професионална история и споделят своя опит. Днес е лесно да намерите интервюта, които могат да ускорят вашето обучение. Много ръководители и бизнес-коучове настоятелно съветват поне по 30 минути дневно да четете професионална литература, за да обновявате и подобрявате своите знания, умения и разбирането на важните неща. 5. Анализирайте и си водете бележки Докато изпълнявате задачите си като ръководител, не забравяйте да отделяте време за анализ. Какво днес се получи добре и какво не? Какво би станало, ако се държа по различен начин в тази ситуация? Но какво ще стане, ако проуча по-обстойно въпроса, преди да реагирам? Понякога ние подсъзнателно се опитваме да заличим неуспехите и грешките си и се концентрираме върху по-нататъшното си напредване. Въпреки че понякога може да бъде полезно на моменти, все пак трябва да се опитаме да се поучим и от грешките си в миналото, ако не искаме да ги повторим в бъдеще. 6.Изисквайте оценка на вашите действия Оценката на вашите действия е необходима за процеса на самоанализа. Можете да имате собствено виждане за ситуацията, но бъдете сигурни, че винаги ще има някой, който ще я види различно. Конфуций пише: „Три пътя водят към мъдростта: пътят на размисъла е най-благородният път, пътят на имитацията е най-лесният път, а пътят на опита е най-горчивият път.“ Мъдростта на всеки млад ръководител ще бъде да предприеме всички необходими стъпки за постигане на мъдростта, като същевременно избягва горчивината от „грешните решения“.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии