Как да преминем успешно интервю
Публикувано от: Zaplata.bg
12 Септември, 2019 г.
Как да преминем успешно интервю
Снимка: shutterstock

Интервюто за работа - това е стресово събитие за много хора. В крайна сметка вече не сте скрити зад непорочния текст на автобиографията. Вече сте очи в очи ... Тази статия ще Ви помогне да избегнете възможните грешки и ще Ви каже какво трябва да запомните при провеждане на интервю.

Как да преминете интервюто за работа

Преди интервюто, от кандидата може да се поиска да направи тест. Резултатите от тестовете днес вече не се зачитат като абсолютни, но се разглеждат от HR-мениджъра като един от етапите в подбора на кандидатите, с цел цялостна оценка на съответствието на техните знания и опит с предложената работа.

Тестването - това е доброволно събитие, но отказът от него не е във Ваш интерес. Основното е, че интервюиращият не възприема резултатите от теста като абсолютна стойност и не прави прибързани заключения само на тяхна основа. Нито един тест не може да замени комуникацията на живо, въпреки че можете да преминете интервюто, благодарение на тестовете.

В случай на успешно потвърждение на Вашата квалификация, на следващия етап на интервюто Ви посреща ръководителят на организацията или лицето, отговорно за вземането на решението дали да заемете това свободно работно място.

Ето някои практически насоки за успешно преминаване на интервюто за работа:

  1. Как да седна

Седнете с работодателя на едно и също ниво, тоест един срещу друг, лице в лице. Ако предложеният за вас стол не е поставен по най-добрия начин, позиционирайте го така, че да се създаде удобно пространство за комуникация. Това поведение е демонстрация на Вашата увереност, инициативност и организационна жилка.

2. Поза

Постарайте се да се обръщате към интервюиращия, така че той да почувства Вашия интерес и активно участие в диалога. Позата трябва да бъде достатъчно открита. Поставете ръцете си на маса или на колене. Лошо е, ако ръцете винаги са „заключени“ или скрити под масата. Краката са най-добре разположени прави и уверено, без да се кръстосват под стола. Някои хора не харесват позите „крак върху крак“, но ако за Вас това е позната поза и самият интериор предразполага за това, тогава най-вероятно можете да го направите.

3. Зрителен контакт

Внимателно гледайте интервюиращия, защото не само ще го разберете по-добре, но и ще създадете впечатление на заинтересован и уверен в способностите си човек. Поглеждането встрани е не само загуба на информация, но и елемент на окаян външен вид. Речта Ви става по-убедителна, ако гледате интервюиращия. Гледайки изражението на лицето му, стойката и движенията на интериора, можете по-лесно да разберете как той възприема думите Ви и ако е необходимо, коригирайте отговора си.

4. Жестикулация

Умерените и уместни жестове правят речта Ви по-убедителна.

5. Паузи

Способността за задържане на паузи насища речта Ви с убедителност. Понякога, интервюиращият може да използва паузата като тест за кандидата за работа. Отговаряте на въпроса му и той мълчи. Създава се стресова ситуация и този, който не издържа на стреса, често се опитва да допълни отговора си и това често работи срещу кандидата. Спокойната пауза придава увереност на Вашия отговор и демонстрира готовността Ви да продължите беседата.

6. Мимики

Ако се усмихвате, значи е по-вероятно да изглеждате сигурен и уверен човек. Човек обаче не трябва да се усмихва постоянно. И усмивката трябва да е подходяща. Когато усмивката идва на лицето Ви доста често, включително и в паузите, които правите след отговорите си, обикновено се възприема добре.

7. Как да отговаряме на въпроси

Това, какво казвате (на какви въпроси трябва да отговаряте, можете да научите от предишната статия - „Препоръки за подготовка за интервю при кандидатстване за работа“) и как говорите също е много важно, за да направите добро впечатление на интервюто или деловата среща. Говорете ясно и уверено, следете грамотността на Вашата реч и правилното произношение, поставяйте правилно ударенията. Истинският професионалист не се страхува от трудни въпроси и запазва позитивното настроение през цялата среща, без да престава да следи за коректността и културата на речта. Това, което Ви пожелаваме от сърце.

Бедният речников запас, използването на непристойни изрази, жаргонните думи и думите с негативна окраска на интервю за работа може да предизвика негативни емоции у хората, които говорят с вас. Ако сте твърде приказливи или, напротив, твърде затворени, тогава това няма да е във Ваша полза. Ако не знаете как да слушате събеседника си, ако имате ужасен навик да прекъсвате говорителя всеки път и да вмъквате забележки, знайте, че това е много лош тон.

На днешния пазар на труда, дори такива малки неща, като интонацията са важни. Приятелската интонация винаги ще Ви помогне, показвайки желание да бъдете полезни на клиента и да отговаряте на всички негови изисквания. И обратно, монотонното, арогантно, негативно украшение, безразличието към нуждите на събеседника или дори агресивния маниер на речта - пряк път към провала.

Отговорете на въпроса, ако сте сигурни, че сте го разбрали правилно. Понякога разпитващият формулира въпроса доста обширно и тогава е по-добре да се запитате: „Разбирам ли Ви правилно? Интересувате ли се от това или онова?”. После той изяснява въпроса и по този начин Ви помага да отговорите правилно.

След като научихте на теория как да преминете интервюто, на практика ще бъде по-лесно.

Забранените теми по време на интервюто: желанието да емигрирате от България; религиозност; политически възгледи; семейни неприятности; планове за раждане на деца; материални затруднения; недостатъци на предишни работодатели; здравословни проблеми.

Сбогувайки се с човека в края на интервюто, не забравяйте да му благодарите за предоставената Ви възможност да бъдете интервюиран в тази компания, независимо от окончателния избор, направен от работодателя.

Типична грешка на събеседниците при приема на работа е пасивността в изясняването на резултатите от интервюто. Интервюиращият завършва беседата и доста често не казва на кандидата нищо конкретно въз основа на резултатите от интервюто. Или обещава да се обади след срещите с останалите кандидати. А Вие доволен от това се сбогувате и си тръгвате.

Изкусният кандидат за работа не е удовлетворен от това. И той например казва: „Благодаря, добре. Но ще съм много благодарен, ако коментирате колко, според вас, съм подходящ като кандидат за свободното място, за което говорихме”.' Няма нужда да бързате да ставате, по-добре е да зададете този въпрос, когато все още седите. Понякога тази фраза сама по себе си е достатъчна за интервюиращия да отговори. Понякога трябва да сте настойчиви и да получавате желаните коментари.

Препоръчително е също да изясните кога да очаквате обаждане. Също можете да попитате дали можете да се обадите в случай на забавяне с отговора. Тогава до известна степен ще си осигурите възможност да следите напредъка на по-нататъшното разглеждане на Вашата кандидатура.

Не на всеки интервюиращ тази настойчивост ще му бъде толкова приятна. Но в повечето случаи ще работи във Ваша полза. Вие не само ще получите допълнителна информация, за да оцените правилно резултатите от интервюто, но ще спечелите и допълнителни точки, показвайки се като конкретен и делови човек.

Понякога се случва да принудите интервюиращия да признае, че той не Ви счита за подходящ кандидат и смята шансовете Ви за много песимистични. Но неприятната истина е по-добра от неведението. Освен това, причините за отказа ще Ви позволят да подобрите професионалните си умения и да коригирате поведението си на следващото интервю.

Ако са Ви направили предложение и е очевидно, че свободното работно място Ви устройва, позитивният отговор може да не бъде даден веднага. Ако имате желание да помислите, няма да бъде неучтиво да поискате отсрочка от един-два дни, за да дадете отговор.

Пожелаваме Ви, интервюто за работа да приключи УСПЕШНО за Вас!


Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »