Ново търсене  

Как да преминем успешно интервю

Публикувано от: Zaplata.bg
12 Септември, 2019 г.
Как да преминем успешно интервю
Снимка: shutterstock

Интервюто за работа - това е стресово събитие за много хора. В крайна сметка вече не сте скрити зад непорочния текст на автобиографията. Вече сте очи в очи ... Тази статия ще Ви помогне да избегнете възможните грешки и ще Ви каже какво трябва да запомните при провеждане на интервю.

Как да преминете интервюто за работа

Преди интервюто, от кандидата може да се поиска да направи тест. Резултатите от тестовете днес вече не се зачитат като абсолютни, но се разглеждат от HR-мениджъра като един от етапите в подбора на кандидатите, с цел цялостна оценка на съответствието на техните знания и опит с предложената работа.

Тестването - това е доброволно събитие, но отказът от него не е във Ваш интерес. Основното е, че интервюиращият не възприема резултатите от теста като абсолютна стойност и не прави прибързани заключения само на тяхна основа. Нито един тест не може да замени комуникацията на живо, въпреки че можете да преминете интервюто, благодарение на тестовете.

В случай на успешно потвърждение на Вашата квалификация, на следващия етап на интервюто Ви посреща ръководителят на организацията или лицето, отговорно за вземането на решението дали да заемете това свободно работно място.

Ето някои практически насоки за успешно преминаване на интервюто за работа:

  1. Как да седна

Седнете с работодателя на едно и също ниво, тоест един срещу друг, лице в лице. Ако предложеният за вас стол не е поставен по най-добрия начин, позиционирайте го така, че да се създаде удобно пространство за комуникация. Това поведение е демонстрация на Вашата увереност, инициативност и организационна жилка.

2. Поза

Постарайте се да се обръщате към интервюиращия, така че той да почувства Вашия интерес и активно участие в диалога. Позата трябва да бъде достатъчно открита. Поставете ръцете си на маса или на колене. Лошо е, ако ръцете винаги са „заключени“ или скрити под масата. Краката са най-добре разположени прави и уверено, без да се кръстосват под стола. Някои хора не харесват позите „крак върху крак“, но ако за Вас това е позната поза и самият интериор предразполага за това, тогава най-вероятно можете да го направите.

3. Зрителен контакт

Внимателно гледайте интервюиращия, защото не само ще го разберете по-добре, но и ще създадете впечатление на заинтересован и уверен в способностите си човек. Поглеждането встрани е не само загуба на информация, но и елемент на окаян външен вид. Речта Ви става по-убедителна, ако гледате интервюиращия. Гледайки изражението на лицето му, стойката и движенията на интериора, можете по-лесно да разберете как той възприема думите Ви и ако е необходимо, коригирайте отговора си.

4. Жестикулация

Умерените и уместни жестове правят речта Ви по-убедителна.

5. Паузи

Способността за задържане на паузи насища речта Ви с убедителност. Понякога, интервюиращият може да използва паузата като тест за кандидата за работа. Отговаряте на въпроса му и той мълчи. Създава се стресова ситуация и този, който не издържа на стреса, често се опитва да допълни отговора си и това често работи срещу кандидата. Спокойната пауза придава увереност на Вашия отговор и демонстрира готовността Ви да продължите беседата.

6. Мимики

Ако се усмихвате, значи е по-вероятно да изглеждате сигурен и уверен човек. Човек обаче не трябва да се усмихва постоянно. И усмивката трябва да е подходяща. Когато усмивката идва на лицето Ви доста често, включително и в паузите, които правите след отговорите си, обикновено се възприема добре.

7. Как да отговаряме на въпроси

Това, какво казвате (на какви въпроси трябва да отговаряте, можете да научите от предишната статия - „Препоръки за подготовка за интервю при кандидатстване за работа“) и как говорите също е много важно, за да направите добро впечатление на интервюто или деловата среща. Говорете ясно и уверено, следете грамотността на Вашата реч и правилното произношение, поставяйте правилно ударенията. Истинският професионалист не се страхува от трудни въпроси и запазва позитивното настроение през цялата среща, без да престава да следи за коректността и културата на речта. Това, което Ви пожелаваме от сърце.

Бедният речников запас, използването на непристойни изрази, жаргонните думи и думите с негативна окраска на интервю за работа може да предизвика негативни емоции у хората, които говорят с вас. Ако сте твърде приказливи или, напротив, твърде затворени, тогава това няма да е във Ваша полза. Ако не знаете как да слушате събеседника си, ако имате ужасен навик да прекъсвате говорителя всеки път и да вмъквате забележки, знайте, че това е много лош тон.

На днешния пазар на труда, дори такива малки неща, като интонацията са важни. Приятелската интонация винаги ще Ви помогне, показвайки желание да бъдете полезни на клиента и да отговаряте на всички негови изисквания. И обратно, монотонното, арогантно, негативно украшение, безразличието към нуждите на събеседника или дори агресивния маниер на речта - пряк път към провала.

Отговорете на въпроса, ако сте сигурни, че сте го разбрали правилно. Понякога разпитващият формулира въпроса доста обширно и тогава е по-добре да се запитате: „Разбирам ли Ви правилно? Интересувате ли се от това или онова?”. После той изяснява въпроса и по този начин Ви помага да отговорите правилно.

След като научихте на теория как да преминете интервюто, на практика ще бъде по-лесно.

Забранените теми по време на интервюто: желанието да емигрирате от България; религиозност; политически възгледи; семейни неприятности; планове за раждане на деца; материални затруднения; недостатъци на предишни работодатели; здравословни проблеми.

Сбогувайки се с човека в края на интервюто, не забравяйте да му благодарите за предоставената Ви възможност да бъдете интервюиран в тази компания, независимо от окончателния избор, направен от работодателя.

Типична грешка на събеседниците при приема на работа е пасивността в изясняването на резултатите от интервюто. Интервюиращият завършва беседата и доста често не казва на кандидата нищо конкретно въз основа на резултатите от интервюто. Или обещава да се обади след срещите с останалите кандидати. А Вие доволен от това се сбогувате и си тръгвате.

Изкусният кандидат за работа не е удовлетворен от това. И той например казва: „Благодаря, добре. Но ще съм много благодарен, ако коментирате колко, според вас, съм подходящ като кандидат за свободното място, за което говорихме”.' Няма нужда да бързате да ставате, по-добре е да зададете този въпрос, когато все още седите. Понякога тази фраза сама по себе си е достатъчна за интервюиращия да отговори. Понякога трябва да сте настойчиви и да получавате желаните коментари.

Препоръчително е също да изясните кога да очаквате обаждане. Също можете да попитате дали можете да се обадите в случай на забавяне с отговора. Тогава до известна степен ще си осигурите възможност да следите напредъка на по-нататъшното разглеждане на Вашата кандидатура.

Не на всеки интервюиращ тази настойчивост ще му бъде толкова приятна. Но в повечето случаи ще работи във Ваша полза. Вие не само ще получите допълнителна информация, за да оцените правилно резултатите от интервюто, но ще спечелите и допълнителни точки, показвайки се като конкретен и делови човек.

Понякога се случва да принудите интервюиращия да признае, че той не Ви счита за подходящ кандидат и смята шансовете Ви за много песимистични. Но неприятната истина е по-добра от неведението. Освен това, причините за отказа ще Ви позволят да подобрите професионалните си умения и да коригирате поведението си на следващото интервю.

Ако са Ви направили предложение и е очевидно, че свободното работно място Ви устройва, позитивният отговор може да не бъде даден веднага. Ако имате желание да помислите, няма да бъде неучтиво да поискате отсрочка от един-два дни, за да дадете отговор.

Пожелаваме Ви, интервюто за работа да приключи УСПЕШНО за Вас!

Още полезни обяви
Още полезни статии
Работа на свободна практика
Познато ли Ви е понятието „работа на свободна практика“ или „фрийланс“? Ако не, мислим, че ще Ви е интересно да узнаете какво е това, особено ако си търсите работа. Дистанционната работа - това е работа за компания, която обикновено е еднократна, без допускане до персонала. За да повишат ефективността на бизнес процесите си, много компании предпочитат да привличат външни сътрудници (организации-подизпълнители или физически лица, директно или чрез кадрови агенции), вместо да ги наемат. По-често привличането на фрийлансър е ограничено само до изпращането на чистачка от кадрова агенция, експерт, монтажник на оборудване или наемане на 2-3 охранителя от бюро за охранителни услуги. Но понякога в големите компании, особено в чуждестранните, за набиране на “персонал” се сформира цял отдел и се наема за период от един ден до няколко години. Защо наемането на служител на свободна практика е полезно за компанията? За организацията, привличането на служител на свободна практика е безспорно изгодно. Като цяло, при наемането на такива служители, те са част от персонала на договарящата се компания или кадровата агенция, а организацията, привличаща ги по договор, може по всяко време да изиска един „нает“ служител да бъде заменен с друг или може да прекъсне сътрудничеството си изцяло. Също така, наемателя има възможност да се освободи от притесненията, свързани с наемането и уволнението на персонала, с обезателното внасяне на поправки в графика на персонала, с необходимостта от начисляване и заплащане на отпуски и др. Друга причина за извънщатния персонал - това е временната нужда на компанията от висококвалифицирани специалисти. Това могат да бъдат, както средносрочни, така и краткосрочни проекти, изпълнявани от компанията за външен клиент. Например, това може да бъде изборът на персонал и конкретно на специалист по компютърни технологии за създаване на сайт или инсталиране на софтуер. Причината компаниите да прибягват до наемане на фрийлансъри - това са свободните места за кратък период от време, за периода на отпуск или празници. Защо да губите време и усилия, за да намерите работник, който все пак скоро ще трябва да бъде уволнен. Затова е по-добре да наемете специалист от персонала на агенцията за подбор на кадрите, а след това спокойно да се сбогувате с него. Каква работа на свободна практика може да бъде удобна и изгодна за служител Във връзка с кризата, често се наблюдават случаи на масови съкращения на работещия персонал. Но в някои компании, мениджърите, вместо да съкращават, предпочитат да изчакат отминаването на трудните времена и предлагат на служителите си да не сменят работата си, а да излязат в неплатен отпуск. Това е добре и за двете страни - човек разбира, че когато ситуацията в предприятието се стабилизира, той ще може да се върне отново на работа, а шефовете му в същото време няма да загубят добър служител. Кой обаче ще седи бездействащ и ще изчака ситуацията в предприятието да се оправи!? Най-добрият вариант би бил да се намери временна или работа на свободна практика - по този начин човек не остава без доходи и не се обвързва със задължения. Работата на свободна практика обаче е подходяща и за тези, които имат постоянна работа, но се нуждаят от допълнителни средства. Не е необходимо да се прекъсва реално трудовото правоотношение, за да се намери допълнителен източник на доходи. Има и хора, които по една или друга причина (по семейни причини, поради загуба на дееспособност, с особености на мирогледа си или характера и т.н.) предпочитат да работят като фрийлансъри. В този случай, работата на служител на свободна практика ще им подхожда идеално. Работещият на свободна практика човек е по-свободен в съставянето на собствен график за работа. Разбира се, отдалечената работа (фрийлансът, работа от дома, телеработата) и работа на свободна практика не са едно и също нещо, но в някои случаи са много сходни. Следователно, в допълнение към плюсовете на работата на свободна практика, освен свободния график, може да се причисли и липсата за съблюдаване на различните вътрешно-организационни инструкции (например съобразяването с дрескода).
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Принципи на работа в тандем
В древните времена, различните култури са имали взаимно изключващи се принципи за изграждане на силови структури. В най-напредналите управленски структури се наблюдава сдвояване. Древна Спарта била управлявана от двама царе. Противно на принципа за единство в управлението, гръцката армия систематично се е ръководела от двама равноправни пълководци-стратези. Исус изпращал апостоли да проповядват по двойки и т.н. Тандемният принцип на действие е бил достъпен само за посветените, но се проявила разхерметизация и тези управленски знания вече са достъпни и много продуктивни. И така, предимствата на тандема са очевидни: натоварването е почти наполовина намалено, а мощността се е увеличила значително, независимо дали тя е физическа или интелектуална. Основното изискване за тандема е едновременност и съгласуваност. Ако един човек не съблюдава изискванията, това ще се превърне в трудност. Тандемният принцип на дейност, основан на равенството, е в основата на дългосрочните партньорства, премахва потискането и противопоставянето на бизнес-комуникациите, съкращава загубите за налагането на продуктите, предоставя възможности за растеж на производителността и творческата самореализация. Истината се ражда в диалога Тандемният принцип на действие представлява нова култура на мислене. По този начин, изразът „истината се ражда в спора“ често се разбира като диалог, но спорът най-често е конфронтация. Класиката на жанра е дебат за това, чия книга е по-добра (разбира се, всеки чете и хвали само своята), или да се изяснява кой е по-готин. Така, в разбирането на този израз може да има две противоположности: диалог с цел определяне на истината и конфронтация на „кой кого“. Предлага се следната конкретика: в спора се ражда противоречието, а истината се ражда в диалога. Спора приключва с „всеки има своя истина“ и страните се примиряват. Тоест, всеки има своето собствено разбиране за справедливост и текуща реалност. Но каква е основата на светогледа и културата на мислене? Всеки човек притежава присъщи само на него лични особености, които се наричат ​​„субективизъм”. Човека, личността, индивидът също се нарича субект. Вселената е обективна реалност, тя е многостранна и това са различни части от едно общо. Светогледът се определя от индивидуалните личностни особености на човека, а те са субективни за всеки. Съответно, не 'всеки има своя истина', но всеки има своя субективна представа за обективната реалност. И така, връзката между субектите - в допълнение към обмена на информация - това е конфронтацията, или диалога. Последното е по-естествена и удобна форма на общуване в колектива, между шеф-подчинен, при контакти в бизнеса, в семейството и като цяло между хората. Това е процес, при който имаме две субективни мнения за една обективна реалност. Целта - да се доближат до обективната реалност. Тандемен принцип на дейност - основа на високоефективните взаимоотношения Грешката е, че ако едно решение е изработено заедно, тогава отговорността се разделя по равно и се изпълнява заедно. Ако се консултирате с приятел или съпруг по време на работа, то е ясно какво да правите и да отговорите, но ако го правите с колега, тогава... Всяко управленско решение може да се изработи индивидуално или колективно. Но при въплъщение в живота, отговорността може да бъде само лична. За това ни е необходим тандем, защото неговите участници са равностойни партньори, желаещи и способни да чуят, слушат и разбират. По този начин има няколко условия за присъединяване към тандема. Участниците в тандема трябва да: станат равноправни партньори; желаят и да са способни да слушат и разбират; са способни да променят стереотипите си, ако те са погрешни или изкривени; изхвърлят всичко личностно и въз основа на здравия разум да се вслушват взаимно и аргументирано да отправят субективно мнение към партньора. Принципът на управление на тандема може да се сравни с „наковалнята“ на личността. Страхът от „загуба на лицето“ при този вид обработка, характерен за егоистичния индивидуализъм, е основната пречка, която трябва да бъде преодоляна, за да се уверим на практика, че „умът - добър, а двата - по-добри“. Този процес става още по-болезнен и неприятен, когато индивидът претендира за „интелектуална собственост“ и повече се извисява над другите в своята самонадеяност. Първоначална съвместимост няма. И не осъзнавайки, че са постигнали тандемен ефект, хората не полагат фокусирани усилия, за да гарантират, че променяйки отношението си към себе си и другите, те осигуряват съвместимост в тандем. Предимствата на принципа на тандема могат да включват също: Достъпност и приемственост; Колективна дейност със свободата на участниците; Липса на правни бариери; Липсата на разделяне между автора и потребителя, от автора и съавтора и отклоняването на ресурси за това, както и разхищаването им за осигуряване и поддържане на авторските права; Изключване на злонамереност, паразитизъм, присвояване и изкривяване. Тандемният принцип на управление - целта на ближния, която при постигането си се превръща в средство за реализиране на други, по-значими цели. Но е важно да не объркате тандема с псевдо тандема от рода на „Кокошката хвали петела, че той хвали кокошката“ или „общата мъка не е толкова горчива“ и т.н. Как изглежда това Проблем при взаимоотношенията „шеф-подчинен“ не съществува, но има проблем с връзката между хората и проблемът със сливането на личното аз със заеманата длъжност. Съответно, качеството на управление се постига, когато шефът отхвърли поробителството над подчинения. Това осигурява интелектуална и психологическа съвместимост и изгражда професионални политически отношения с всеки подчинен и въвежда този принцип в основата на корпоративната култура. Разбирането на Тандемния Принцип на Управление в обществото се изразява във факта, че само умните мениджъри интуитивно преминават в тандем. Проучванията са доказали, че най-комфортни и ефективни са „консултативните“ или „демократичните“ стилове на управление. Но стилът на управление - не е гаранция за качествено управление. Двама ръководители в еднакви условия и ситуации могат, при един и същ стил на управление, да имат различно качество на управлението и съответно различни резултати. По този начин, семинарите по формулирането на принципа на тандема трябва да се провеждат във всяко търговско или държавно предприятие. В края на краищата, „умът, който е добре устроен, е по-добър от добре напълнения“.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии