Ново търсене  

Как да правите преговори за заплата

Публикувано от: Zaplata.bg
11 Септември, 2019 г.
Как да правите преговори за заплата
Снимка: shutterstock

Много хора смятат, че по време на интервюто задаването на въпроси относно заплатите са неудобни и дори донякъде неприлични. Но напразно. Често непочтените работодатели се възползват от нашата срамежливост и неопитност.

Случва се, директорът или мениджърът по персонала да обявяват една цифра, но първото плащане показва, че реалността не е толкова розова, колкото са обещанията. Оказва се, че по време на изпитателния период, заплатата е по-ниска, от тази, която е била обявена заедно с бонуса, защото стажантите нямат право на бонус ... И тогава се оказва, че за да вземеш обещаната заплата, трябва да се поизпотиш много и че не я плащат всеки месец, а само ако компанията изпълни плана. Това познато ли Ви е?

Следователно - няма нужда да сте срамежливи. В крайна сметка, интервютата за работа са разговор между двама души, които взаимно се интересуват от сътрудничество. И не само кандидатът трябва да привлече бъдещия работодател като специалист, но и обратното. Ако кандидатът за позицията не задава никакви въпроси - това издава ниската му самооценка, липсата на увереност в компетентността и неопитността. Това означава, че той е готов да работи за стотинки - така разсъждава работодателя.

Знаейки как да обсъждате заплатите на интервютата, Вие ще избегнете много неприятни моменти в бъдеще и ще можете да намерите работата, която да Ви удовлетворява по финансовите критерии.

  1. На първо място, определете средната заплата за специалността във Вашата категория. Вчерашните студенти и експерти на своята дейност, работещи от 10-15 години в своята област, могат да очакват различни заплати и това е естествено. Внимателно разгледайте свободните работни места в различните сайтове и определете средния показател за тези, които Ви подхождат според техните изисквания и условия на работа. Трябва ясно да разберете колко „струвате“, за да не работите „за браво“, но и да не очаквате прекалено високи доходи.
  2. Ако искате да получите над средната заплата, тогава се подгответе да разкажете на работодателя за Вашите предимства - владеене на езици, богат опит, допълнителни курсове и т.н.
  3. Бъдете внимателни със свободните работни места, където списъкът с изискванията е доста скромен, а е придружен с внушителна заплата. Дори и да не става дума за 'развод', възможно е в компанията да има голямо текучество, поради непоносими условия на труд. Или може би шефовете не обявяват всички задължения и в крайна сметка се оказва, че трябва да работите като за четирима.
  4. Преди да отидете на интервю в някоя компания, прочетете отзиви за нея в Интернет. Там ще можете да разберете, дали се „изхвърлят“ със заплатата, дали обявената сума е реална и други интересни факти.
  5. Не е препоръчително да започвате интервюто с въпрос за заплатата, но също така не е необходимо да оставяте тази тема за финал. По-добре е да изградите интервюто по схемата: 

а) какво можете да предложите? 

б) какво може да предложи работодателят? (условия на труд, кариерно израстване, заплата, компенсация за жилище или храна), 

в) бъдещите Ви служебни задължения. По този начин, разговорът за пари плавно ще се вмъкне в общия ход на разговора.

  1. Какви нюанси трябва да бъдат изяснени? Задавайте въпроси и не слушайте само отговорите, но и отговорете на реакцията. Повечето хора не знаят как и не обичат да лъжат, а на неудобните въпроси започват да отговарят уклончиво и неясно. Принудете се в съответния момент да дадете конкретен отговор.

Ако отговорите на някои въпроси звучат неубедително и размито - време е да включите подозрителността.

Отличен инструмент за трудоустройство - изпращане на автобиография до компанията. В някои сайтове за търсене на работа има автоматична опция „Изпращане на CV“ или можете просто да направите това по имейл. Необходимо е да се посочи желаната сума на дохода. Това ще премахне част от компаниите, чиито финансови възможности не им позволяват да плащат такава заплата, а техните представители просто няма да Ви губят времето.

Разбира се, има и такива, които се надяват, че кандидатът ще се съгласи с техните условия и все пак го прозвъняват. Така, че по време на разговора трябва да изясните дали са готови да Ви платят желаната заплата.

Трябва ли да задавам въпрос за пари по телефона? Можете да попитате за размера на заплатата и да оставите всички разяснения за личната среща. Основното е, първоначалната цифра да Ви устройва, а останалото ще бъде изяснено по време на преговорите.

Запомнете - колкото по-честна и печеливша е системата за финансово стимулиране на служителите, толкова по-бързо работодателят ще започне този разговор. Ако той се опитва да отклони тази част от разговора във времето, разсейвайки Ви с истории за перспективи за растеж и топли отношения в екипа - това означава, че тук нещо не е наред.

Ако след интервюто сте получили всички отговори и те Ви удовлетворяват, направете пауза за размисъл, дори ако сте 100% сигурни, че свободното място е подходящо. Необходимо е да си дадете възможност да „преспите“ с мислите, но не отлагайте решението. Един ден е достатъчен, за да достигнете до окончателния отговор.

Заплатата е един от най-важните критерии при избора на работа, така че няма нищо лошо в изразяването на изказването на Вашите желания към бъдещия работодател. Ценете себе си и тогава и ръководството ще Ви оцени. Успехи в търсенето!

Още полезни обяви
Още полезни статии
Работа на свободна практика
Познато ли Ви е понятието „работа на свободна практика“ или „фрийланс“? Ако не, мислим, че ще Ви е интересно да узнаете какво е това, особено ако си търсите работа. Дистанционната работа - това е работа за компания, която обикновено е еднократна, без допускане до персонала. За да повишат ефективността на бизнес процесите си, много компании предпочитат да привличат външни сътрудници (организации-подизпълнители или физически лица, директно или чрез кадрови агенции), вместо да ги наемат. По-често привличането на фрийлансър е ограничено само до изпращането на чистачка от кадрова агенция, експерт, монтажник на оборудване или наемане на 2-3 охранителя от бюро за охранителни услуги. Но понякога в големите компании, особено в чуждестранните, за набиране на “персонал” се сформира цял отдел и се наема за период от един ден до няколко години. Защо наемането на служител на свободна практика е полезно за компанията? За организацията, привличането на служител на свободна практика е безспорно изгодно. Като цяло, при наемането на такива служители, те са част от персонала на договарящата се компания или кадровата агенция, а организацията, привличаща ги по договор, може по всяко време да изиска един „нает“ служител да бъде заменен с друг или може да прекъсне сътрудничеството си изцяло. Също така, наемателя има възможност да се освободи от притесненията, свързани с наемането и уволнението на персонала, с обезателното внасяне на поправки в графика на персонала, с необходимостта от начисляване и заплащане на отпуски и др. Друга причина за извънщатния персонал - това е временната нужда на компанията от висококвалифицирани специалисти. Това могат да бъдат, както средносрочни, така и краткосрочни проекти, изпълнявани от компанията за външен клиент. Например, това може да бъде изборът на персонал и конкретно на специалист по компютърни технологии за създаване на сайт или инсталиране на софтуер. Причината компаниите да прибягват до наемане на фрийлансъри - това са свободните места за кратък период от време, за периода на отпуск или празници. Защо да губите време и усилия, за да намерите работник, който все пак скоро ще трябва да бъде уволнен. Затова е по-добре да наемете специалист от персонала на агенцията за подбор на кадрите, а след това спокойно да се сбогувате с него. Каква работа на свободна практика може да бъде удобна и изгодна за служител Във връзка с кризата, често се наблюдават случаи на масови съкращения на работещия персонал. Но в някои компании, мениджърите, вместо да съкращават, предпочитат да изчакат отминаването на трудните времена и предлагат на служителите си да не сменят работата си, а да излязат в неплатен отпуск. Това е добре и за двете страни - човек разбира, че когато ситуацията в предприятието се стабилизира, той ще може да се върне отново на работа, а шефовете му в същото време няма да загубят добър служител. Кой обаче ще седи бездействащ и ще изчака ситуацията в предприятието да се оправи!? Най-добрият вариант би бил да се намери временна или работа на свободна практика - по този начин човек не остава без доходи и не се обвързва със задължения. Работата на свободна практика обаче е подходяща и за тези, които имат постоянна работа, но се нуждаят от допълнителни средства. Не е необходимо да се прекъсва реално трудовото правоотношение, за да се намери допълнителен източник на доходи. Има и хора, които по една или друга причина (по семейни причини, поради загуба на дееспособност, с особености на мирогледа си или характера и т.н.) предпочитат да работят като фрийлансъри. В този случай, работата на служител на свободна практика ще им подхожда идеално. Работещият на свободна практика човек е по-свободен в съставянето на собствен график за работа. Разбира се, отдалечената работа (фрийлансът, работа от дома, телеработата) и работа на свободна практика не са едно и също нещо, но в някои случаи са много сходни. Следователно, в допълнение към плюсовете на работата на свободна практика, освен свободния график, може да се причисли и липсата за съблюдаване на различните вътрешно-организационни инструкции (например съобразяването с дрескода).
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Принципи на работа в тандем
В древните времена, различните култури са имали взаимно изключващи се принципи за изграждане на силови структури. В най-напредналите управленски структури се наблюдава сдвояване. Древна Спарта била управлявана от двама царе. Противно на принципа за единство в управлението, гръцката армия систематично се е ръководела от двама равноправни пълководци-стратези. Исус изпращал апостоли да проповядват по двойки и т.н. Тандемният принцип на действие е бил достъпен само за посветените, но се проявила разхерметизация и тези управленски знания вече са достъпни и много продуктивни. И така, предимствата на тандема са очевидни: натоварването е почти наполовина намалено, а мощността се е увеличила значително, независимо дали тя е физическа или интелектуална. Основното изискване за тандема е едновременност и съгласуваност. Ако един човек не съблюдава изискванията, това ще се превърне в трудност. Тандемният принцип на дейност, основан на равенството, е в основата на дългосрочните партньорства, премахва потискането и противопоставянето на бизнес-комуникациите, съкращава загубите за налагането на продуктите, предоставя възможности за растеж на производителността и творческата самореализация. Истината се ражда в диалога Тандемният принцип на действие представлява нова култура на мислене. По този начин, изразът „истината се ражда в спора“ често се разбира като диалог, но спорът най-често е конфронтация. Класиката на жанра е дебат за това, чия книга е по-добра (разбира се, всеки чете и хвали само своята), или да се изяснява кой е по-готин. Така, в разбирането на този израз може да има две противоположности: диалог с цел определяне на истината и конфронтация на „кой кого“. Предлага се следната конкретика: в спора се ражда противоречието, а истината се ражда в диалога. Спора приключва с „всеки има своя истина“ и страните се примиряват. Тоест, всеки има своето собствено разбиране за справедливост и текуща реалност. Но каква е основата на светогледа и културата на мислене? Всеки човек притежава присъщи само на него лични особености, които се наричат ​​„субективизъм”. Човека, личността, индивидът също се нарича субект. Вселената е обективна реалност, тя е многостранна и това са различни части от едно общо. Светогледът се определя от индивидуалните личностни особености на човека, а те са субективни за всеки. Съответно, не 'всеки има своя истина', но всеки има своя субективна представа за обективната реалност. И така, връзката между субектите - в допълнение към обмена на информация - това е конфронтацията, или диалога. Последното е по-естествена и удобна форма на общуване в колектива, между шеф-подчинен, при контакти в бизнеса, в семейството и като цяло между хората. Това е процес, при който имаме две субективни мнения за една обективна реалност. Целта - да се доближат до обективната реалност. Тандемен принцип на дейност - основа на високоефективните взаимоотношения Грешката е, че ако едно решение е изработено заедно, тогава отговорността се разделя по равно и се изпълнява заедно. Ако се консултирате с приятел или съпруг по време на работа, то е ясно какво да правите и да отговорите, но ако го правите с колега, тогава... Всяко управленско решение може да се изработи индивидуално или колективно. Но при въплъщение в живота, отговорността може да бъде само лична. За това ни е необходим тандем, защото неговите участници са равностойни партньори, желаещи и способни да чуят, слушат и разбират. По този начин има няколко условия за присъединяване към тандема. Участниците в тандема трябва да: станат равноправни партньори; желаят и да са способни да слушат и разбират; са способни да променят стереотипите си, ако те са погрешни или изкривени; изхвърлят всичко личностно и въз основа на здравия разум да се вслушват взаимно и аргументирано да отправят субективно мнение към партньора. Принципът на управление на тандема може да се сравни с „наковалнята“ на личността. Страхът от „загуба на лицето“ при този вид обработка, характерен за егоистичния индивидуализъм, е основната пречка, която трябва да бъде преодоляна, за да се уверим на практика, че „умът - добър, а двата - по-добри“. Този процес става още по-болезнен и неприятен, когато индивидът претендира за „интелектуална собственост“ и повече се извисява над другите в своята самонадеяност. Първоначална съвместимост няма. И не осъзнавайки, че са постигнали тандемен ефект, хората не полагат фокусирани усилия, за да гарантират, че променяйки отношението си към себе си и другите, те осигуряват съвместимост в тандем. Предимствата на принципа на тандема могат да включват също: Достъпност и приемственост; Колективна дейност със свободата на участниците; Липса на правни бариери; Липсата на разделяне между автора и потребителя, от автора и съавтора и отклоняването на ресурси за това, както и разхищаването им за осигуряване и поддържане на авторските права; Изключване на злонамереност, паразитизъм, присвояване и изкривяване. Тандемният принцип на управление - целта на ближния, която при постигането си се превръща в средство за реализиране на други, по-значими цели. Но е важно да не объркате тандема с псевдо тандема от рода на „Кокошката хвали петела, че той хвали кокошката“ или „общата мъка не е толкова горчива“ и т.н. Как изглежда това Проблем при взаимоотношенията „шеф-подчинен“ не съществува, но има проблем с връзката между хората и проблемът със сливането на личното аз със заеманата длъжност. Съответно, качеството на управление се постига, когато шефът отхвърли поробителството над подчинения. Това осигурява интелектуална и психологическа съвместимост и изгражда професионални политически отношения с всеки подчинен и въвежда този принцип в основата на корпоративната култура. Разбирането на Тандемния Принцип на Управление в обществото се изразява във факта, че само умните мениджъри интуитивно преминават в тандем. Проучванията са доказали, че най-комфортни и ефективни са „консултативните“ или „демократичните“ стилове на управление. Но стилът на управление - не е гаранция за качествено управление. Двама ръководители в еднакви условия и ситуации могат, при един и същ стил на управление, да имат различно качество на управлението и съответно различни резултати. По този начин, семинарите по формулирането на принципа на тандема трябва да се провеждат във всяко търговско или държавно предприятие. В края на краищата, „умът, който е добре устроен, е по-добър от добре напълнения“.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии