Ново търсене  

Как да преборим стреса на работното място?


07 Май, 2019 г.
Как да преборим стреса на работното място?
Снимка: shutterstock

Когато служителите са неудовлетворени, работата не върви. Стресът вреди на всички по веригата и конкретно на вас. Знаете ли как да го туширате? Ето няколко изпробвани идеи:

Стратегия в 10 точки

  1. Подгответе се - наясно ли сте кога се покачва нервността ви? Преди среща, преговори, презентация? Ако е така, подгответе се психически. Репетирайте речта си, обмислете спорните моменти при преговорите. Колкото по-уверени се чувствате, толкова по-ниско ще бъде нивото на притеснение.
  2. Организирайте нещата - в някои случаи трудностите идват от лошо подредени задачи и активности. Въведете ред в графика си. Предвидете конкретно време за всяка дейност.
  3. Спортувайте - на пръв поглед няма общо с темата, но всъщност връзката е пряка. Спортът повишава нивото на хормоните на щастието (допамин, ендорфин, серотонин) и понижава това на хормона на стреса (кортизол). Физическите упражнения насищат мозъка с кислород и помагат за оросяването му. Спортът повдига самочувствието и самооценката. Физически здравият човек е по-работоспособен и активен.
  4. Здравословно хранене - когато сте напрегнати, често посягате към бързи храни и сладкиши. Именно те обаче правят така, че тялото да няма достатъчно енергия и тонус, което ви прави още по-напрегнати и уморени.
  5. Откраднете си минутка - по време на напрегнатия ден, няколко минути за релакс презареждат батериите. Дали ще ги използвате за медитация, за слушане на любима музика, за прочитане на интересна статия или за кратка разходка в близкия парк по време на почивката, резултатът е: по-висока продуктивност.
  6. Хидратация - бутилката с вода трябва неизменно да е на бюрото ви. Навика да пиете вода влияе живително на тялото и ума.
  7. Разумни предизвикателства - колкото и амбициозни да сте, не се претоварвайте. Поставяйте си изпълними срокове. Макар бързата работа да е ценна, още по-ценна е качествената. Дори този месец да сте успели да работите на свръх обороти, колко време можете да издържите на това темпо?
  8. Приятелска подкрепа - има ли с кого да се посъветвате, когато се колебаете за някое решение? Или да ви окуражи, когато събирате смелост? Приятелските разговори са ценен помощник в справянето със стреса. Понякога е достатъчно и само да се позабавлявате и да се посмеете, за да се разтоварите от напрегнатото ежедневие.
  9. Професионална помощ - помощта може да дойде и от специалист. Ако усещате, че служебното натоварване ви идва в повече и често сте напрегнати и нервни, потърсете съдействие от терапевт. Той няма с магическа пръчка да ви „поправи“, но може да ви помогне да си върнете контрола над ситуацията.
  10. Личен живот - ако светът ви се върти около работата, това за известно време може да носи добри резултати, но в един момент натежава. Винаги намирайте време за приятни занимания. С тях се чувствате по-пълноценни, а това ви прави по-успешни.

Какво ни съветват от Zaplata.bg

Важно е да изберете работното си място отговорно и с мисъл в перспектива. Понякога още от самата обява си личи отношението на дадена фирма към служителите. Подхождайте към предложенията с критично мислене и взирайки се между редовете. Ако още четейки обявата усещате мотивация да сте част от този екип, значи възможността не е за изпускане. Може би това е следващото ви предизвикателство!

Още полезни обяви
Още полезни статии
Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии