Ново търсене  

Как да напуснете компетентно работата си

Публикувано от: Zaplata.bg
10 Септември, 2019 г.
Как да напуснете компетентно работата си
Снимка: shutterstock

Повечето наемни работници се замислят за напускане поне веднъж дневно. Това е статистиката. Причините да искат да напуснат могат да бъдат различни, като се започне от психологическия натиск и професионалното прегаряне, и се стигне до недоволството от заплатата и невъзможността за по-нататъшен кариерен ръст. Като цяло, не е от значение каква е основата за смяната на една компания с друга и взетото решение. Възниква въпросът - как да напусна правилно?

Как да напуснете правилно работа - общи препоръки

Как правилно да напуснем и да направим процеса на уволнение възможно най-безболезнен, както за нервната система, така и за кариерата? Едно е да кажете на шефа, че буквално всичко на това работно място не Ви устройва, да кажете, че това е лоша организация и да си тръгнете, умишлено затръшвайки вратата. И друго е да кажете, че сте получили полезни неща на това работно място, какво сте научили и че е време да продължите напред. Да напуснете красиво - това си е цяло изкуство. Ако решите, че при предишната работа нищо друго не Ви задържа, не бързайте да изгорите всички мостове. В тази деликатна материя, както и при развода, е важно да останете приятели.

Изключете емоциите, внимателно претеглете плюсовете и минусите, уверете се, че правите правилната стъпка. Да се ​​откажете, за да докажете нещо на някого, е грешна и безсмислена стъпка, която може да Ви струва скъпо.

Човек, който не знае как да напусне правилно работата си и който по принцип се съмнява дали си струва да смени местоработата си, експертите препоръчват да не говори по този въпрос с колегите и ръководителите си. Това е така, с оглед на факта, че съществува вероятност да промените решението си, но сигналът до работодателя за Вашата нелоялност да остане. По-добре е да се консултирате с роднини и приятели.

Когато бъде взето решението да се откажете, първият, който трябва да разбере за това е Вашият шеф. Не споделяйте тази информация с колегите, защото тя може да достигне до ръководството в изкривена форма. Когато се подготвяте за важен разговор, не забравяйте, че в около половината от случаите, работодателят ще Ви убеди да останете във фирмата, ще предложи увеличение на заплатата и ще промени списъка на задълженията. Затова си струва предварително да обмислите отговора на контрапредложението, за да разберете сами, с какво можете да се съгласите и тогава преговорите Ви с шефа да станат същите, както при наемането Ви.

Професионалният свят е тесен, така че при напускането се опитайте да бъдете максимално коректни, приятелски настроени и отговорни. Ако по време на работата си, ръководителят се е отнасял към вас с деликатност и разбиране, споделял е опита си, не забравяйте да му благодарите. По правило, за компетентния и мъдър лидер, напускането на служител не е трагедия или предателство. В този случай, поддържането на добри отношения не е трудно. Основното нещо е да не затруднявате компанията. Вашият работодател трябва да има възможност да се подготви за напускането Ви. За да завършите стартираните проекти, помогнете на колегите, които ще работят на Вашето място (възможно е да препоръчате добър специалист, ако има такъв сред приятелите ви). Всичко това в бъдеще ще Ви позволи отново да се обърнете към тях с чиста съвест, ако това е необходимо.

Спомнете си как Вашият шеф действа, когато уволнява служители. Ако раздялата е приятелска, уведомете го предварително за напускането Ви. Ако Вашият шеф има навика да тероризира напускащите служители, не помрачавайте последните дни на работното си място. Съобщете за напускането си непосредствено след две седмици.

Ако не е възможно да избегнете конфликтите по време на уволнението Ви, въздържайте се от коментар за случилото се - бизнес етиката не позволява това. Имайте предвид, че информацията за това как е станала раздялата със служителя много бързо се разпространява на пазара на труда. Затова е важно да оставите само приятни впечатления за себе си (както сред шефовете, така и като цяло в екипа), а ненужните емоции могат да навредят на репутацията Ви като служител. В никакъв случай не изливайте целия натрупан негатив, не казвайте всичко в лицето, което е станало болезнено през годините на работата Ви. Направете всичко, за да се усмихнете и смело да погледнете бившите си колеги в очите при случайна среща, а не да се преструвате на непознати. Поддържайте отношения със сътрудниците от предишното си работно място. Ще можете да споделите полезен професионален опит, а понякога те могат да Ви препоръчат на ново работно място.

Как правилно да напуснем работата - технически моменти

Девет от десет напускания се случват по собствено желание. Това е официално, но всъщност не е толкова просто. Зад тази формулировка може да крият и съкращения, напускане по взаимно съгласие на страните, както и дори уволнение за хулиганство.

По време на работа, започва разговор за съкращаването на щата. Шефът Ви се обажда и си стискате ръцете, молейки Ви да подпишете заявление. Към такава практика категорично не трябва да се съгласявате, в противен случай ще се лишите от някои обезщетения. В случай, че човек бъде уволнен, поради съкращение на щата, за него това е оптимално от финансова гледна точка. И ето защо. Първо, той е предупреден за това от два месеца и през това време има възможност да си намери нова работа. Второ, при уволнение му се изплаща два месеца компенсация в размер на средната месечна заплата.

Друг вариант - работодателя започва разговор за съкращението, но служителят знае със сигурност, че персоналът му няма да бъде намален. Просто работодателя иска да назначи нов човек на свободното място и евентуално да намали заплатата. В този случай, експертите съветват да се съгласите на взаимноизгодно споразумение. Споразумението на страните предполага документ с договорени условия, между служителя и работодателя, за прекратяване на трудовия договор. Тук договорът е подходящ. Например, човек не иска да се откаже и вярва, че би могъл да работи, но собствениците имат различно мнение, въпреки че като цяло, работникът няма от какво да се обиди. И му предлагат шест заплати. В този случай, уволненият има право да иска повече. Но основното тук е да не се прекалява.

Напускането по собствено желание е изгодно на служителя тогава, когато той знае, че е виновен за нещо - длъжностно нарушение, отсъствия, нарушение на устава на компанията - това е непълен списък от причините да напуснете самостоятелно, за да не си развалите трудовата характеристика.

Впрочем съществуват и реални уволнения по собствена воля при желание за напускане на настоящата работа. При напускането, трябва да работите две седмици, но има и друга възможност. Да не работите две седмици, ако работодателя не го изисква. Може също да изчислявате ежедневната си заработка и веднага в момента на подаване на молба за напускане, да Ви бъде изплатена нужната заплата или обезщетение за неизползван отпуск. Също така, работодателят трябва да предостави всички справки, например за годишните доходи.

Шефът не иска да губи ценни кадри и упорито отказва да подпише заявлението за напускане. Тогава служителят има директен път до пощата. Трябва да изпратите препоръчано писмо с уведомление за връчване, а датата, на която сте изпратили това писмо, ще се счита за тази на напускането Ви. Ако смятате, че сте уволнени неправомерно и незаконно, не се колебайте да се свържете с инспекцията по труда по местоживеене. Ако това не помогне, отидете на съд.

Разделете се с предишната си работа според всички правила и тогава промените ще са само към по-добро.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии