Търсене  

Как да напишем идеалната обява за работа

Публикувано от: Zaplata.bg
23 Януари, 2019 г.
Как да напишем идеалната обява за работа
Снимка: Shutterstock

Писането на обява за работа на пръв поглед изглежда лесна задача, но при започването й изникват безброй въпроси. Малко хора отделят необходимото време, за да изготвят идеалната обява за работа. Една част от работодателите или HR специалисти, смятат че прекалено дългата обява, би отблъснала хората. Това изобщо не е изключено. Когато видите прекалено много изисквания и критерии, това само би демотивирало да кандидатствате за тази работа. В никакъв случай не подценявайте изготвянето на обява за работа, ако искате да намерите подходящия.



Трябва да спечелите кандидата още в самото

Много важно и необходимо е да отделите внимание, е как да спечелите кандидата си още в началото на обявата. Подходящият начин е да използвате мотивиращи въпроси, които ясно да подскажат мисията на фирмата Ви и да вдъхновите хората да кандидатстват точно при Вас. Включете нещо оригинално и избягвайте клишетата.



Бъдете кратки, точни и ясни

Важно в обявата си да кажете всичко ясно, точно и кратко. Разтягането на локуми само ще допринесе за отегчаване на потенциалния кандидат. Основна грешка в изготвянето на обява е да се пишат абсурдни и излишни отговорности за определената длъжност, която сте посочили. Или да вмъквате изисквания, които са логични и не е необходимо да бъдат споменати. Хубаво е да споменете, дали е необходим предишен опит в тази сфера.



Заложете повече върху интересите

Недейте да вмъквате голям списък от изисквания, а посочете повече интереси, които са свързани с Вашата позиция или такива, които кандидатът трябва да притежава. По този начин няма да отблъснете хора.



Вникнете в детайлите

Задължително трябва да обърнете голямо внимание на някои детайли, които са много важни, за да бъде качествена и ефектна обявата Ви. Правописът е много важен и ключов. Едва ли би било "приветливо" за очите допускането на правописни грешки в обявата . Това говори за неграмотност и определено ще отблъснете всеки един бъдещ служител. Не забравяйте да сложите фирменото си лого, което говори за професионализъм. Както и, за да бъде по-прегледна обявата, последователността е много важна. Трябва да има някаква подредба на нещата, а не да опишете просто един текст, като преразказ.



Използвайте собствения си стил

В обявата за работа вмъкнете нещо специфично и уникално за фирмата Ви. Не забравяйте обаче, че акцентът е върху личността на кандидата. Прекаленото хвалене на компанията, може единствено да отблъсне кандидатите. Не използвайте клишета. Имайте собствен стил и идея за Вашата обява. Нека обявата ви да бъде различна и атрактивна. Идеята е да грабнете всеки един кандидат и да го впечатлите. Това ще ви докара положителни дивиденти.



Изберете подходящ език на обявата

Вазикът, който трябва да използвате за публикуване на обявите ви, трябва да е на кирилица. Разбира се, изключение са обявите на чужд език. Ако добавите обявата си на български, но с латински букви, това говори много лошо за Вас и Вашия бизнес. Трябва да бъдете наясно, че подателят е единственият отговорен за съдържанието в обявата, а не сайтът, в който я публикувате. Обявите с нецензурно съдържание или неща от обиден характер, не се толерират.



Как да напишем идеалната обява за работа в Zaplata.bg

Mоже да бъдете уверени, че всички правила ще бъдат спазени и извършени на професионално ниво. Ние гарантираме изготвянето на качествена и ефектна обява. Доверете ни се и ще намерим за Вас най-добрия екип за всяка позиция.

Още полезни статии
Плюсове на дистанционната работа
Знаем, че няма нищо по-хубаво от това да работим от вкъщи. Не се налага да ставаме рано сутрин, да бързаме, да попадаме в ежедневни задръствания, не се съобразяваме с колегите и избягваме всекидневния шум в офиса. Плюсовете на дистанционната работа са много. Най-големият плюс е, че имате възможност да се концентрирате върху работата си вкъщи, вместо в офис. В някои от случаите работата с много хора на едно място ни разконцентрира- съответно не можем да свършим нищо полезно. Друг плюс е, че винаги ще остане време да излезете навън, да свършите някоя друга странична задача или нещо ползотворно за вас самите, тъй като работното време не е фиксирано. Няма как да не споменем и факта, че работата от вкъщи е по-доходоносна, защото така спестявате средства за транспорт, обяд, кафета или цигари. Работното облекло също е от ключов фактор, защото много компании държат на изряден външен вид.  Да, именно това е хубавото на дистанционната работа- може да работите по пижама, докато пиете сутрешното си кафе или обядвате, без да има проблем, че сте по неофициално облекло.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Как да се избавим от стреса на работното място?
Справянето със стреса на работното място е важно както за кариерата ви в дългосрочен план, така и за вашето здраве. Живеем във време, в което той е навсякъде около нас. Причините за него са много- забързан делник, нерви, недостиг на време при много задачи, мобилни телефони и какво ли още не. Ето няколко метода за успешно справяне със стреса на работното място: Обърнете внимание на някои от задачите, които може да се отразяват върху вашето ниво на стрес. Шофирате ли до работното си място по един час всеки ден или повече, чувствате ли се като "пребити" само докато стигнете до там? Има ли начин, по който бихте могли да облекчите работните си ангажименти? Имате ли нужда да се научите как отвреме навреме да казвате „Не” на определени изисквания, отправени към вас? Потърсете начини да промените начина, по който вършите нещата, особено онези, над които имате контрол. Потърсете начини да разпределяте по-добре времето си   Често пъти, стресът е резултат от факта, че нямате достатъчно време да свършите всичко, което трябва. Спрете да си губите времето в разговори с колегите или лични телефонни обаждания, изолирайте се от постоянното „сърфиране” в интернет по лични причини. И най-важното- елиминирайте всички дейности, които „изяждат” от времето ви.  Намери си някакво физическо разтоварване, което да стане част от работното ви ежедневие Можете да ходите на фитнес, йога или друг спорт. Опитайте да откъснете съзнанието си от работата като се концентрирате върху някаква дейност. А защо не започнете да правите кратки разходки през обедната си почивка – самото излизане от офиса ще ви накара да изпуснете въздишка на облекчение и за момент да се „гмурнете” в динамичния живот навън – далеч от компютъра и другите рутинни неща.  
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии