Как да бъдете добър колега на работното място?
Публикувано от: Zaplata.bg
10 Май, 2019 г.
Как да бъдете добър колега на работното място?
Снимка: shutterstock

Когато екипът е сплотен и отношенията в офиса са добри, резултатите никога не закъсняват. Работата върви по-леко, когато има комуникация. Вие добре ли колаборирате със своите колеги?

Какво значи екипна работа

  • чуване и разбиране - ако за вас е важно основно това, което вие искате, трудно ще изградите успешна комуникация с останалите в офиса. Важно е да се вслушвате в чуждото мнение и да обмисляте и чуждия поглед към нещата. Дайте думата дори и на по-срамежливите. Това, че не говорят често, не означава, че не мислят над фирмените проблеми и предизвикателства. Когато взаимно се чувате и разбирате, ще вървите напред като тим.
    Ако пък вие сте един от мълчаливите, не се притеснявайте да изкажете мнението си. Нали затова сте там – за да бъдете полезни и да помагате да се постигат заложените цели;
  • идеите се допълват - когато действате съвместно, всеки се чувства свободен да дава предложения и се създава по-креативна среда. Обмислянето на различни гледни точки винаги води до намиране на по-ефективни решения, защото хрумванията на един често се допълват от идеите на друг. Именно това е смисълът на така нареченият брейнсторминг;
  • обменяте опит - всеки е преминал през различни етапи на кариерата си. Винаги има какво да научите от останалите, както и те от вас. Ако сте в началото на професионалния си път, възползвайте се от всяка възможност да „откраднете“ малко от занаята;
  • заедно постигате резултати - в някои проекти вероятно си сътрудничите с колеги, други задачи са поставени конкретно на вас. Важно е натоварването да е разпределено равномерно и на всеки да са поставени предизвикателства, които най-пълноценно използват неговия потенциал. Мениджърите трябва да познават добре силните страни на всеки участник и да ги съобразяват с естеството на дейността.

Как да се справяте с различните характери

При съвместната работа няма как да не се появят неща, за които да не бъдете съгласни един с друг. Важно е обаче да запазите добрия тон. Обмислете чуждото виждане и не забравяйте, че и другият човек цели да успее общата ви инициатива. Може пък и вие да грешите.

Няма как да си пасвате или да сте приятел с всички. Ако се налага да си сътрудничите с хора, с които имате сблъсък на характери, помнете, че доброто възпитание и любезността имат смисъл. Нервното поведение води само до загуба на енергия за вас и до никакви позитивни резултати за общата дейност.

Какво ни съветват от Zaplata.bg

Няма как да разберете каква е работната среда само гледайки обявата. Но още преди да кандидатствате, може да потърсите информация от запознати с фирмата или от бивши служители. Опитът сочи, че когато начело на компанията е добър ръководител, той знае как да направлява екипа си и да насърчава взаимопомощ и колаборация.
Добър индикатор за климата на дадено място е и текучеството на персонал. Ако прекалено често се търсят хора за една и съща позиция, имайте едно наум, че има вероятност на това място да липсва добра среда и коректни отношения.


Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »