Ново търсене  

Грешки в мотивацията на служители

Публикувано от: Zaplata.bg
03 Септември, 2019 г.
Грешки в мотивацията на служители
Снимка: Shutterstock

Какви грешки се правят най-често в процеса на мотивиране на служителите? Как да ги избегнем и поправим, ако са се случили?

Грешка в мотивацията №1: Неясен поглед върху това, което искаме да получим от служителя

Всичко изглежда ясно, той трябва да бъде дисциплиниран, инициативен, отговорен и т.н. Но когато стане дума за конкретики, може да бъде доста трудно да се получи ясен отговор на въпроса: „Какво точно не ни устройва?“

Как да не сгреша? Когато наемате служител за работа, има смисъл още от самото начало точно да определите очакванията Ви по отношение на неговото поведение и резултатите от работата му. Тези очаквания, разбира се, трябва да съответстват на неговите възможности. В противен случай може да се окажете разочаровани. И най-обидното е, че Вие ​​сами ще си бъдете виновни. След като очакванията са дефинирани, е необходимо да се предадат на служителя и да сте сигурни, че той разбира точно какво се изисква от него. Би било хубаво да получим съгласието му. Ако основните индикатори и критерии за оценка са уточнени на хартия, то тогава отговорностите в случай на нарушения отнемат минимум време и усилия. Списъкът с очакванията може да се коригира във времето. Това е нормално. Основното е, че изискванията звучат много ясно. Например: „Месечният доклад трябва изцяло да бъде представен на секретаря на директора в два екземпляра не по-късно от 10-то число на месеца“.

Как да поправите грешката? Ако служителя работи за вас дълго време и редовно нарушава нещо, тогава смяната на позицията ще бъде по-трудна. Коригирането винаги е по-трудно, но не е невъзможно.

Да предположим, че някой от подчинените Ви е свикнал да идва на работа в мръсни дънки и без вратовръзка, а Вие искате той да облече костюм. Всичко, което трябва да се направи, е да го информирате за това и да му дадете седмица, за да свикне. Първоначално обаче трябва да издържите няколко минути на въпроси, като: „Кой и на кого му е нужно това?!“. След това ще има няколко дни, прекарани под мотото: „Мислех, че се шегувате“. Когато служителят разбере, че намеренията Ви са сериозни, ще се случи едно от двете неща: той или ще се подчини, или ще реши да саботира Вашето изискване. В първия случай си заслужава да го поощрите. Например, похвалете го за костюма. Това между другото е приятно не само за жените, но и за мъжете. Важно е обаче, похвалите да са искрени, като не забравяме да изключим опцията 'сарказъм'. В случай на саботаж, има смисъл да се действа по стандартната схема: констатация на недоволството, констатация на силно недоволство, наказание, уволнение (ако е необходимо). Ако служителят има малка заплата и голямо семейство, тогава си струва да закупите костюма за сметка на компанията. В крайна сметка, Вие изисквате от него да облече костюм.

Грешка в мотивацията №2: поощрения на неправилните действия

Точно тук, той Ви гледа в очите, протяга лапата си, хленчи, призовавайки Ви да му дадете нещо от масата. И ако го направите поне веднъж, тогава този концерт ще съпътства всяко Ваше ядене, независимо от степента на ситост на любимеца Ви. Защо? Защото сте го насърчили към това (макар и от най-добри намерения). Сега той знае как да се държи „правилно“, въпреки че изобщо не очаквате това от него.

Как да не сгреша? Трябва да имате ясна представа, какви действия или резултати от работата са неприемливи за Вас. Реакцията на тях трябва да бъде своевременна и твърда.

Как да поправите грешката? Ако вече сте направили пропуск и сте „възнаградили“ служителя за грешните му действия, тогава най-доброто решение е да отбележите грешката за себе си и да не я повтаряте отново. Ако сте достатъчно уверени, можете да поговорите за случилото се с подчинения си. Това ще избегне сформирането на неговата погрешна представа за „правилата на играта“.

Грешка в мотивацията №3: поощрение на бездействието

Една от най-често срещаните форми на поощрение за неправилно поведение е наградата за бездействието. Например, някой от Вашия екип системно закъснява, но като цяло това е добър служител и от деликатност не му правите забележки и изобщо не засягате тази тема. В крайна сметка той върши работата си перфектно. Но подобна деликатност води до факта, че първо, служителят вярва, че дисциплината - тя не е толкова важна за Вас и започва да закъснява още повече, и второ, другите служители възприемат Вашето бездействие като послание, че дисциплината не е най-важната и може да се пренебрегне.

Ако наистина вярвате, че дисциплината няма значение, значи сте абсолютно прав, да не придавате значение на подобни дреболии. Ако смятате, че дисциплината е важен фактор за успеха, тогава несъзнателно поощрявате не това, което искате да получите.

Как да не сгреша? Чувствайте се свободни да давате обратна връзка, когато нещо не Ви подхожда. Основното е да следвате златното правило: критикувайте действието, а не човека. И не забравяйте, че правилното съотношение на похвала и критика трябва да бъде две към едно (т.е. веднъж правите забележка - два пъти хвалите).

Как да поправите грешката? Ако сте приучили подчинените си към мек стил на управление, то тогава рязката промяна в ситуацията може да причини много вреда. Не бързайте да преминавате от една крайност в друга. Затягайте гайките постепенно, но бъдете последователни. Ако вече сте започнали да се борите с тютюнопушенето през работно време, трябва да го победите. Ако сте започнали борбата и не доведете нещата докрай, това може да навреди на репутацията Ви. Но ако упорствате и печелите, тогава вашият авторитет ще бъде подсилен.

Грешка в мотивацията № 4: липса на поощрения за правилните действия

От много ръководители (големи и не много) сме чували, че има нещо неестествено в поощрението на правилните действия. Това е такава футболна логика: за спазване на правилата нищо, а за нарушението им - наказание или картон. Мотивацията се свежда до наказания за нарушения и годишни корпоративни партита. И тогава феновете на футболните правила се чудят, защо от работните резултати има много още да се желае?

Как да не сгреша? Номерът тук е, че футболистите получават своята част от наградите за спазване на правилата в детството и тогава те оформят условен рефлекс. Разбира се, нарушават правилата, но с повишено внимание. Те знаят, че ще има глоба за нарушението. Със служителите е по-трудно. За да се сформират в тях правилните рефлекси, често е необходим ръководител. И тук, не можете да правите едни и същи наказания. Между липсата на нарушения и стремежа към победа има голяма разлика. Разбира се, ако служителят винаги предава работата навреме, то не си струва всеки път да го хвалим за това. Но публичната награда за неговата коректност - това е добър подход. Той е доволен, а за останалите - ясно послание.

Как да се научим бързо да поощряваме правилното поведение? Консултантът по мениджмънт Мила Богуш-Дюнд предлага забавен начин: „Похвала по график! Хвалете служителите по-често! Похвалете служителите си, преди да създадат проблем, за да привлекат вниманието ви. Направете списък на всички подчинени, задайте таймер за всеки и хвалете всеки, хвалете ги редовно. Докато поощрението не се превърне в навик, просто трябва да го правите по час. Вземете контролен списък на служителите (по-добре е подчинените да не виждат този лист), отидете при всеки, похвалите го и след това отидете в офиса си и се подпишете срещу съответното фамилно име. Не се шегувам. 'Това беше моят съвет, последван от началника на отдела на голяма банка и тогава той не можеше да се нарадва на подчинените си”.

Това е добър съвет. Опитайте!

Как да поправите грешката? Ако не сте свикнали да хвалите подчинените си, то веднага няма да е лесно да промените навиците си. Започнете с малки стъпки. Опитайте първо да изберете двама или трима души, с които имате добри отношения. Практикувайте върху тях. След това, преминете към по-напреднало ниво. Ще видите, че това ще достави удоволствие не само на тези, които поощрявате, но и на Вас. Освен това, правилната похвала на точния човек, в точния момент, с точните думи е един от най-ефективните и евтини мотивиращи фактори. Може да Ви донесе един тон пари и без допълнителни разходи!

Грешка в мотивацията № 5: грешен избор на метод или форма на поощрение

Собственикът на една голяма строителна компания решил да награди ръководителите на отдели за добрата работа и подарил на всички за Нова година еднакви смартфони с ябълка върху корпуса. Но за лош късмет: оказало се, че всички вече имат телефони! И много от тях имат същата марка. Но най-лошото е, че ръководителите, чиито отдели показали по-добри резултати през годината от останалите, били обидени, че са на същото ниво с изоставащите. Оказало се, че са похарчени много пари не просто за нищо, а дори и в ущърб. В залата за пушачи, тази конфузна ситуация била обсъждана цял месец.

Как да не сгреша? Спомняте ли си филма „Приключенията на електрониката“? Един от героите крещеше: „Ури-ури! Къде е бутонът му?!“. Всеки има “свой бутон”. Всички служители са различни и мотивацията им трябва да бъде различна. Това, което повишава настроението на единия, не е задължително да вдъхновява другия. Ще трябва да разберете какво е важно за всеки ваш подчинен. Само ако знаете това, можете да избегнете неловки ситуации.

Най-лесният начин да разберете как да вдъхновите подчинен - да го попитате.

Много често ръководителите смятат, че хората се интересуват само от пари. И тези ръководители са много изненадани, когато чуят, че други неща - като изразяване на признателност за добре свършената работа, осигуряване на повече самостоятелност при вземане на решения или внедряването на повече гъвкавост в работния график - могат да бъдат много по-ефективни от бонуса или увеличението на заплатата.

Как да поправите грешката? Ако неудобството вече е настъпило, най-добре е честно да признаете, че сте „сгрешили малко“ и да продължите да бъдете по-внимателни. Не обвинявайте служителите в неблагодарност. И „отнемането на телефоните“ също не е необходимо. Е, да сгрешите се случва. Ако се отнасяте към ситуацията с хумор, то тогава негативните последици бързо ще изчезнат.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Необходимите връзки. Разширете кръгозора си
Нужните връзки в древността са служили като основа за човешкото благополучие. Какво можем да кажем за днешните времена - без нужните връзки сме за никъде. Поговорката „Не разполагай със сто лева, но имай сто приятели“ е актуална по всяко време и се отнася за всички сфери на живота, включително и за кариерата и бизнеса. Предимства от изграждането на правилните връзки: разширяването на кръга от контакти, които ще ви помогнат да намерите добра работа, да развиете бизнес или да решите различни проблеми. Колкото повече хора познавате, с които сте в благоприятни отношения, толкова повече успех ще постигнете в професията си и в живота като цяло; развитие на собствени комуникационни умения; получаване на удоволствие от живота и общуването с интересни хора. Ако нуждата всеки човек да има необходимите връзки не предизвиква у Вас съмнения, ако разбирате, че влиянието на околната среда върху човека е неизмеримо голямо, но не знаете откъде да започнете, вижте следния въпрос: Как човек да намери, поддържа и укрепва нужните връзки? Прелиствайте тефтера си със записки Всеки от нас има роднини, приятели, познати, които формират кръга ни от контакти. Но като правило, информацията за тях не е структурирана, тя е разположена хаотично и безсистемно. Водете си мини-картотека, събирайте информация, която можете да намерите за всеки, повече или по-малко полезен човек. Отделете категориите - роднини, колеги, приятели (приятелки, съученици и др.), Тези, с които общувате по „извънработните“ интереси (спорт, хобита…). Може би има и такива, с които отдавна не общувате. Как се справят те? Какво се е променило в живота им? Как всички тези хора могат да ви бъдат полезни лично? Какъв е техният кръг от познати? Връзките е нужно да се поддържат За да извлечете максимум ползи от връзките, те трябва да бъдат поддържани. Как човек може да поддържа и укрепва връзките си? Отговорът е прост: не позволявайте да бъдете забравени. Преглеждайте редовно списъка си с контакти и следете кога за последен път сте разговаряли с всеки от Вашите партньори и колеги. Изпращайте им покани в социалните мрежи, пишете им писма, поздравявайте ги по празниците. Най-често хората започват да мислят за тях, когато са уволнени и отчаяно се нуждаят от помощ, а не когато са в състояние да инвестират в тях. За да извлечете максимума от връзките, трябва да ги изградите и поддържате, преди да е необходимо да ги използвате. Ако само помолите за помощ и никога не предлагате да помогнете, малко вероятно е често да Ви бъдат предлагани услуги и няма да можете да използвате наличните възможности по най-добрия начин. Измислете си стратегия Необходимите връзки трябва да бъдат изградени стратегически. Това означава да си поставите цели и да ги планирате, преди да направите стъпката. Твърде често хората не се замислят, докато не проведат дузина или две случайни разговори за това, как са били съкратени и как се нуждаят от помощ. Но по този начин можете да изтощите връзката и да раздразните приятелите си с безцелни, размити приказки. Тогава може да е много трудно да се върнете назад и да кажете: „Добре, сега имам план, знам как бихте могли да ми помогнете.“ С други думи, за да използвате успешно връзките, трябва да знаете какво искате. Звучи просто, но в действителност може да бъде много сложно, затова са написани много книги по темата. Това също означава да знаете кой сте и как най-добре да се продадете. Когато се срещнете с някого, е малко вероятно да проведете едночасов разговор - по-скоро пет минути на парти или 20 минути на чаша кафе. През това време трябва да можете да създадете добро първо впечатление, да обясните кой сте, какво искате и какво можете да предложите, няма значение дали говорите за продукт, бизнес план или търсите нова работа. Съставете своята кратка богата история, съдържаща информация за това кой сте и какво сте направили. Използвайте го при запознанство като визитна картичка. Тук мнозина опитват да вместят колкото може повече информация, но целта е само да се привлече внимание за обмяна на контакти и получаване на възможност за по-подробна среща в бъдеще. Веднага щом осъществите този първи контакт, ще получите нов човек в мрежата си, а какво ще се случи по-нататък, зависи от вас. Поддържането и получаването на правилните връзки е трудно, но необходимата част от всеки ориентиран към кариерата човек. Обикновено на това не се отделя достатъчно време. Но ако се заставите да правите това редовно, в трудни моменти вашите връзки ще ви помогнат да излезете от ситуацията. „Най-богатите хора в света търсят и изграждат мрежи, а останалите търсят работа. Можете да имате грандиозна идея или продукт. Но те ще станат успешни само тогава, когато имате мрежа, чрез която можете да съобщите на хората за това. “ - Робърт Кийосаки.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Къде да отидем на работа без опит
Къде да отида на работа - тези три думи играят голяма роля в живота на всеки човек. Нямате опит в работата, липсва Ви образование - няма страшно, това не са показатели, за да се депресирате и да потънете в дъното на обществото. Все по-често в живота се случва така, че човек, след като завърши основното си образование в училище, не може или не иска повече да получава допълнително образование (семейни обстоятелства, финанси, здраве и др.). Но за да станете независим човек, разбира се, трябва да работите. На 14-годишна възраст, мнозина вече заработват първите си пари. Къде да отида на работа без образование Трябва да живеете някъде, да се храните с нещо, да осигурите себе си (семейството) и изниква основният въпрос, къде да отидете на работа без образование? Няма безнадеждни ситуации, основното - желанието. Работа има винаги за всички, дори и да имате висше образование с отличие. Разбира се, без образование не бива да разчитате на лидерска позиция, но всички започваме с нещо и постигаме дългосрочните си цели. За физически труд, винаги ще Ви платят пари, макар и малко. По-долу са дадени примери за работни места, които са най-достъпни: чистачка . тази работа е по-подходяща за жените и не се изисква конкретно образование; портиер. това пък е по-приемливо за мъжете, в градове, дори и в малки дворове, портиерът винаги е необходим през всеки сезон;   строителен работник.   Винаги при търсенето, основното е - да имате добра физическа форма. Не е задължително да бъдете в многоетажна сграда, обикновените хора също се нуждаят от платена помощ (за изграждане на баня или беседка в двора или за изграждане на нещо друго). “Мъж на час” Популярна работа, която самотните дами могат да осигурят. Ако сте майстор по водопровода, защо да не се възползвате от това. Сменете крушката, крана, тръбата, съберете или премахнете нещо, залепете и т.н.; селскостопанската сфера. Ако в близост има ферма, можете да се грижите за животните, а през сезона - да прибирате реколтата от нивите. Къде да отида на работа без опит Съществуват много дейности, където да работите без опит. А фразата: „Нямаш трудов стаж, не ни устройваш“ определено няма да я чуете. товарач . Работата е тежка и изисква значителна физическа сила, в противен случай можете да се сбогувате със здравето си; сервитьор (мияч на посуда, барман). Винаги се търсят сервитьори. Разбира се, не трябва да разчитате на шикозен ресторант, но малко кафене, бар, пицария, заведение за бързо хранене има във всеки град; пазач . Един пазач в малък магазин или пазач в склад също не изисква образование. Но като правило, това е ежедневна работа и морално трябва да се подготвите за график на смяна. Разбира се, по-трудно е да се намери работа в голяма охранителна компания. Задължителната служба в армията, защитата на по-сериозни обекти изискват разрешение за оръжие или опит в областта на охранителната дейност; куриер. Доставяйте документи или малки товари от една точка до друга. Да предположим, че нямате собствен транспорт и право за шофиране на моторно превозно средство, то можете да ходите пеш или да използвате обществения транспорт; сглобяване на мебели . Изработването на мебели, разбира се, е трудно и трябва да можете да използвате машини, както и правилно да правите изчисления. Но за сглобяването според инструкциите, не са необходими големи умения; търговски мениджър или продавач-консултант . Ако обичате да общувате с хората и те лесно влизат в контакт с Вас, то тогава подобна работа ще Ви е от полза. Основното е да предадете на купувача специфична информация, която да го подтикне веднага да поиска да закупи продукт или услуга. Вашата заплата и сумата на бонуса зависят от това; гледач на домашни любимци. Купувайки породисто коте или кученце, хората дават определена сума пари. Домашният любимец става член на семейството, но не винаги е възможно да го вземат навсякъде със себе си. Отиват на почивка, нямат близки наблизо, приятелите отказват да подслонят за известно време животното, а пет ситърът - това е прекрасен изход от ситуацията. Разбира се, това е отговорност и поне трябва да обичате животните. Но ако има възможност да се грижите за тях за известно време и да ви се плаща, защо пък не; охранител . Пропускателна система има в много предприятия и те не могат да са без охранител; грижа за гардероба. Образователните институции, кината, театрите, клиниките винаги се нуждаят от такъв служител; кондуктор . Без кондуктор е много трудно да се возят в градския транспорт както пътниците, така и водача. Дори не е безопасно - постоянно отвличане на вниманието на шофьора от пътя при предаването на пари. Съществуват ли професии без образование Професии без образование винаги е имало и винаги ще ги има. Те заемат по-голямата част от цялата налична в света работа. Разбира се, необходими са също и режисьори, инженери, дизайнери, икономисти, банкери, певци. Но представете си, че няма да има кой да почисти помещенията и да избърше подовете, да почисти снега в дворовете или боклука на града. Ще Ви доставят мебелите, но няма кой да ги качи на петия етаж. Пристигнали сте в кафене с мръсни маси и на самообслужване. Могат да се дадат много примери, които доказват, че не може да се живеете без тези видове работа, за които хората работят без образование, но за тази нелека работа се заплаща твърде малко. Къде можете да получите работа без образование, ако сте ученик Вече искам да печеля пари докато съм в гимназията, но къде да си намеря работа без образование? Родителите дават джобни пари (а някои изобщо не дават) и като правило, винаги са в недостиг. Защото търсенето и желанията растат (първа любов, подаръци, кафенета, филми, купуване на малко дрънкулки). Още в този период от живота, можете да започнете да печелите например през ваканцията или през уикенда, без образование и опит. раздавайте листовки. На улицата, в големите магазини и търговските центрове постоянно се раздават различни листовки с рекламни продукти, за отстъпки, за отварянето на ново кафене или детска градина. Те също се появяват периодично в нашите пощенски кутии. Обикновено в тази работа участват ученици. опаковчик. Големите супермаркети имат възможност да привличат работна ръка на час срещу заплащане. Поставянето на стоки по рафтовете, смяна на етикетите на цените, опаковането на продукти или опаковането на стоки в склад, не изисква много интелигентност. пощенски служител. Съществува много монотонна работа, но няма достатъчно служители. Пощата с радост наема помощници за лятото. Работата без образование е много необходима на обществото Намирайки се на училищната скамейка, човек вече трябва да е решил дали ще работи без образование или с него. Но не всеки може веднага да си намери такава работа. Трябва да се опитате да работите в различни области. Посочените по-горе работи са 'на крак' и може да не са подходящи за всички, но не бива да се отчайвате. Съществува и друго направление в работата без образование - 'да седите'. диспечер в такси. Този тип услуги ще ги има винаги и ще са нужни с всяка година все повече. Диспечерът, използващ телефон, координира всички действия на пътника с водача. Работата е ежедневна, но през нощта приходите са по-високи. Тук можем също да добавим операторите в кол центровете. Но трябва да имате много търпение и да сте устойчиви на стрес, защото трябва много да говорите по телефона, а клиентите са различни; IT-сферата. Към момент, във всеки дом вече има компютър, лаптоп или таблет. Ако сте компютърен гений, тогава трябва да се възползвате и да печелите пари. Не всички са на “ти” с тази техника и се нуждаят от помощ по много начини (инсталиране на програма, добра антивирусна програма, поправка на незначителна неизправност и т.н.). Важно е да покажете знанията си на практика и хората ще Ви препоръчат на приятелите си, а в бъдеще можете да получите и добра работа в мрежова компания, защото такива служители много се търсят; секретар (помощник-ръководител) и рецепционист. На тази длъжност, също е възможно да получите позиция без образование. Не са необходими големи умения, за да посрещате посетителите, да отговаряте на обаждания и да изпълнявате инструкциите на ръководството; фрийланс. Голяма област на работа и много популярна. Работа от разстояние, без шефове. Можете да предлагате пренаписване и копирайт текстове, монтаж на видео и аудио записи, да обработвате снимки, рекламни макети на стоки, преводи, работа със сайтове (дизайн, маркетинг) и много други; плетете, шиете, печете торти. Който има умели ръце от детството, той обича да създава шедьоври от сладкиши, но няма образование на сладкар готвач и шивачка. Можете да предложите вашите творения за продажба в Интернет (социални мрежи, сайтове за обяви). За мнозина такъв доход се превръща в основен. Важно е да изградите своя клиентска база. Професия, която не изисква образование - първата стъпка към нужната цел Дори да работите по професия, която не изисква образование, можете да се докажете пред ръководството, да покажете своите способности и положителни качества. Отначало това може да бъде бонус, а след това друга високоплатена позиция. При продавач, хлебар, касиер, художник, шивачка по правило се изисква образование, но съществуват организации, които могат да Ви наемат и без него. Те принадлежат към категорията, където можете да получите опит, точно на работното място. Всъщност, на практика, много често като имаме диплома, не работим по нашата специалност. Например, ако имате образование на готвач, но без опит, няма да Ви вземат в добро заведение. За ювелирно производство винаги набират служители. Да, можете да работите без образование и без опит, но само на първо време. Необходимо е поне средно професионално образование. Нека не ходите на работа по професията, но за всяка голяма организация, образованието играе важна роля. Гледайки автобиографията Ви без образование, те може дори да не поискат интервю с Вас. Харесва Ви да работите като сервитьор или охранител - моля Ви се. Без образование ще Ви наемат само в незабележимо кафене със съответната заплата. Но ако имате средно образование, може да бъдете приети дори с изпитателен срок, но в престижен ресторант, където заплатата е многократно по-висока. Основното предимство в работата е образованието: По-висока заплата. По-широк избор в областта на свободните работни места. По-малък риск от попадане в списъка за съкращения. Възможност за безплатно надграждане на уменията. Кариерен растеж. Всеки иска да живее нормален живот, а не да оцелява. Разбира се, образованието трябва да го имате на първо място. Постоянно трябва да работите върху себе си, да растете и да се развивате, да разширявате способностите си, да научавате нещо ново. И помнете - никога не е късно да се учите, без значение от възрастта.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии