Ново търсене  

Фактори, които губят част от работното ни време

Публикувано от: Zaplata.bg
22 Февруари, 2019 г.
Фактори, които губят част от работното ни време
Снимка: shutterstock

Всеки знае, че повечето работа със сигурност носи повече пари. Има много фактори, които отвличат вниманието ни от важните служебни дела. Понякога се разсейваме толкова много, заради различни фактори, че не успяваме да свършим нищо ползотворно и полезно за компанията, в която работим. Но да не се задълбочаваме в това кой за какво работи. Нека по- скоро да обърнем внимание какви са най-честите причини да не успяваме да бъдем 100 % работоспособни.

Разпределете задачите си правилно 

Занимаването с няколко неща наведнъж – ако не успеете да разпределите задачите си правилно, това ще ви умори повече  Освен това, ако се захванете с всичко наведнъж, вероятно нито една от поставените цели няма да бъде довършена Започнете да си подготвяте някакъв списък със задачите и изпълнявайте подред. 

Намалете тютюнопушенето

Пушенето на цигара - ако на ден излизате да пушите (през работно време) през 5 минути, така губите много от работния ден. А ако сте страстен пушач, времето може дори да бъде двойно. Хубаво е да ограничите пушенето. По този начин няма да губите ценно време, а и няма да вредите толкова на организма ви.

Ограничете телефонните разговори

Честите телефонни разговори заемат голяма част от деня ни. Хубаво е да ги ограничите, освен ако не са от особено важен служебен или личен характер. 

Яжте леки храни в обедната почивка

Хапването в обедната почивка – след като сте похапнали нещо тестено и засищащо, организмът ви започва да го преработва, а на вас започва да ви се приспива. Най-добре яжте по-леки храни, за да не се чувствате изморени след обедната почивка.

Избягвайте дългото стоене в социалните мрежи и интернет

Дългото стоене в социалните мрежи или интернет също губят от ценното ни време. Да, със сигурност е разведряващо да попишете с приятел или да разгледате някоя друга снимка, но не забравяйте, че сте на работа. Дори и търсенето на някаква информация в интернет изразходва голяма част от деня ни.

 

Как Zaplata.bg помага в избора ни

Огромното разнообразие от обяви за работа, които можете да откриете в Zaplata.bg, без съмнение могат да ви бъдат много полезни в добиването на ясна представа за това какво се търси. Това може да ви подскаже на кои моменти да обърнете по-сериозно внимание в изграждането на своя профил.

 

Още полезни обяви
Още полезни статии
Принципи на работа в тандем
В древните времена, различните култури са имали взаимно изключващи се принципи за изграждане на силови структури. В най-напредналите управленски структури се наблюдава сдвояване. Древна Спарта била управлявана от двама царе. Противно на принципа за единство в управлението, гръцката армия систематично се е ръководела от двама равноправни пълководци-стратези. Исус изпращал апостоли да проповядват по двойки и т.н. Тандемният принцип на действие е бил достъпен само за посветените, но се проявила разхерметизация и тези управленски знания вече са достъпни и много продуктивни. И така, предимствата на тандема са очевидни: натоварването е почти наполовина намалено, а мощността се е увеличила значително, независимо дали тя е физическа или интелектуална. Основното изискване за тандема е едновременност и съгласуваност. Ако един човек не съблюдава изискванията, това ще се превърне в трудност. Тандемният принцип на дейност, основан на равенството, е в основата на дългосрочните партньорства, премахва потискането и противопоставянето на бизнес-комуникациите, съкращава загубите за налагането на продуктите, предоставя възможности за растеж на производителността и творческата самореализация. Истината се ражда в диалога Тандемният принцип на действие представлява нова култура на мислене. По този начин, изразът „истината се ражда в спора“ често се разбира като диалог, но спорът най-често е конфронтация. Класиката на жанра е дебат за това, чия книга е по-добра (разбира се, всеки чете и хвали само своята), или да се изяснява кой е по-готин. Така, в разбирането на този израз може да има две противоположности: диалог с цел определяне на истината и конфронтация на „кой кого“. Предлага се следната конкретика: в спора се ражда противоречието, а истината се ражда в диалога. Спора приключва с „всеки има своя истина“ и страните се примиряват. Тоест, всеки има своето собствено разбиране за справедливост и текуща реалност. Но каква е основата на светогледа и културата на мислене? Всеки човек притежава присъщи само на него лични особености, които се наричат ​​„субективизъм”. Човека, личността, индивидът също се нарича субект. Вселената е обективна реалност, тя е многостранна и това са различни части от едно общо. Светогледът се определя от индивидуалните личностни особености на човека, а те са субективни за всеки. Съответно, не 'всеки има своя истина', но всеки има своя субективна представа за обективната реалност. И така, връзката между субектите - в допълнение към обмена на информация - това е конфронтацията, или диалога. Последното е по-естествена и удобна форма на общуване в колектива, между шеф-подчинен, при контакти в бизнеса, в семейството и като цяло между хората. Това е процес, при който имаме две субективни мнения за една обективна реалност. Целта - да се доближат до обективната реалност. Тандемен принцип на дейност - основа на високоефективните взаимоотношения Грешката е, че ако едно решение е изработено заедно, тогава отговорността се разделя по равно и се изпълнява заедно. Ако се консултирате с приятел или съпруг по време на работа, то е ясно какво да правите и да отговорите, но ако го правите с колега, тогава... Всяко управленско решение може да се изработи индивидуално или колективно. Но при въплъщение в живота, отговорността може да бъде само лична. За това ни е необходим тандем, защото неговите участници са равностойни партньори, желаещи и способни да чуят, слушат и разбират. По този начин има няколко условия за присъединяване към тандема. Участниците в тандема трябва да: станат равноправни партньори; желаят и да са способни да слушат и разбират; са способни да променят стереотипите си, ако те са погрешни или изкривени; изхвърлят всичко личностно и въз основа на здравия разум да се вслушват взаимно и аргументирано да отправят субективно мнение към партньора. Принципът на управление на тандема може да се сравни с „наковалнята“ на личността. Страхът от „загуба на лицето“ при този вид обработка, характерен за егоистичния индивидуализъм, е основната пречка, която трябва да бъде преодоляна, за да се уверим на практика, че „умът - добър, а двата - по-добри“. Този процес става още по-болезнен и неприятен, когато индивидът претендира за „интелектуална собственост“ и повече се извисява над другите в своята самонадеяност. Първоначална съвместимост няма. И не осъзнавайки, че са постигнали тандемен ефект, хората не полагат фокусирани усилия, за да гарантират, че променяйки отношението си към себе си и другите, те осигуряват съвместимост в тандем. Предимствата на принципа на тандема могат да включват също: Достъпност и приемственост; Колективна дейност със свободата на участниците; Липса на правни бариери; Липсата на разделяне между автора и потребителя, от автора и съавтора и отклоняването на ресурси за това, както и разхищаването им за осигуряване и поддържане на авторските права; Изключване на злонамереност, паразитизъм, присвояване и изкривяване. Тандемният принцип на управление - целта на ближния, която при постигането си се превръща в средство за реализиране на други, по-значими цели. Но е важно да не объркате тандема с псевдо тандема от рода на „Кокошката хвали петела, че той хвали кокошката“ или „общата мъка не е толкова горчива“ и т.н. Как изглежда това Проблем при взаимоотношенията „шеф-подчинен“ не съществува, но има проблем с връзката между хората и проблемът със сливането на личното аз със заеманата длъжност. Съответно, качеството на управление се постига, когато шефът отхвърли поробителството над подчинения. Това осигурява интелектуална и психологическа съвместимост и изгражда професионални политически отношения с всеки подчинен и въвежда този принцип в основата на корпоративната култура. Разбирането на Тандемния Принцип на Управление в обществото се изразява във факта, че само умните мениджъри интуитивно преминават в тандем. Проучванията са доказали, че най-комфортни и ефективни са „консултативните“ или „демократичните“ стилове на управление. Но стилът на управление - не е гаранция за качествено управление. Двама ръководители в еднакви условия и ситуации могат, при един и същ стил на управление, да имат различно качество на управлението и съответно различни резултати. По този начин, семинарите по формулирането на принципа на тандема трябва да се провеждат във всяко търговско или държавно предприятие. В края на краищата, „умът, който е добре устроен, е по-добър от добре напълнения“.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Необходимите връзки. Разширете кръгозора си
Нужните връзки в древността са служили като основа за човешкото благополучие. Какво можем да кажем за днешните времена - без нужните връзки сме за никъде. Поговорката „Не разполагай със сто лева, но имай сто приятели“ е актуална по всяко време и се отнася за всички сфери на живота, включително и за кариерата и бизнеса. Предимства от изграждането на правилните връзки: разширяването на кръга от контакти, които ще ви помогнат да намерите добра работа, да развиете бизнес или да решите различни проблеми. Колкото повече хора познавате, с които сте в благоприятни отношения, толкова повече успех ще постигнете в професията си и в живота като цяло; развитие на собствени комуникационни умения; получаване на удоволствие от живота и общуването с интересни хора. Ако нуждата всеки човек да има необходимите връзки не предизвиква у Вас съмнения, ако разбирате, че влиянието на околната среда върху човека е неизмеримо голямо, но не знаете откъде да започнете, вижте следния въпрос: Как човек да намери, поддържа и укрепва нужните връзки? Прелиствайте тефтера си със записки Всеки от нас има роднини, приятели, познати, които формират кръга ни от контакти. Но като правило, информацията за тях не е структурирана, тя е разположена хаотично и безсистемно. Водете си мини-картотека, събирайте информация, която можете да намерите за всеки, повече или по-малко полезен човек. Отделете категориите - роднини, колеги, приятели (приятелки, съученици и др.), Тези, с които общувате по „извънработните“ интереси (спорт, хобита…). Може би има и такива, с които отдавна не общувате. Как се справят те? Какво се е променило в живота им? Как всички тези хора могат да ви бъдат полезни лично? Какъв е техният кръг от познати? Връзките е нужно да се поддържат За да извлечете максимум ползи от връзките, те трябва да бъдат поддържани. Как човек може да поддържа и укрепва връзките си? Отговорът е прост: не позволявайте да бъдете забравени. Преглеждайте редовно списъка си с контакти и следете кога за последен път сте разговаряли с всеки от Вашите партньори и колеги. Изпращайте им покани в социалните мрежи, пишете им писма, поздравявайте ги по празниците. Най-често хората започват да мислят за тях, когато са уволнени и отчаяно се нуждаят от помощ, а не когато са в състояние да инвестират в тях. За да извлечете максимума от връзките, трябва да ги изградите и поддържате, преди да е необходимо да ги използвате. Ако само помолите за помощ и никога не предлагате да помогнете, малко вероятно е често да Ви бъдат предлагани услуги и няма да можете да използвате наличните възможности по най-добрия начин. Измислете си стратегия Необходимите връзки трябва да бъдат изградени стратегически. Това означава да си поставите цели и да ги планирате, преди да направите стъпката. Твърде често хората не се замислят, докато не проведат дузина или две случайни разговори за това, как са били съкратени и как се нуждаят от помощ. Но по този начин можете да изтощите връзката и да раздразните приятелите си с безцелни, размити приказки. Тогава може да е много трудно да се върнете назад и да кажете: „Добре, сега имам план, знам как бихте могли да ми помогнете.“ С други думи, за да използвате успешно връзките, трябва да знаете какво искате. Звучи просто, но в действителност може да бъде много сложно, затова са написани много книги по темата. Това също означава да знаете кой сте и как най-добре да се продадете. Когато се срещнете с някого, е малко вероятно да проведете едночасов разговор - по-скоро пет минути на парти или 20 минути на чаша кафе. През това време трябва да можете да създадете добро първо впечатление, да обясните кой сте, какво искате и какво можете да предложите, няма значение дали говорите за продукт, бизнес план или търсите нова работа. Съставете своята кратка богата история, съдържаща информация за това кой сте и какво сте направили. Използвайте го при запознанство като визитна картичка. Тук мнозина опитват да вместят колкото може повече информация, но целта е само да се привлече внимание за обмяна на контакти и получаване на възможност за по-подробна среща в бъдеще. Веднага щом осъществите този първи контакт, ще получите нов човек в мрежата си, а какво ще се случи по-нататък, зависи от вас. Поддържането и получаването на правилните връзки е трудно, но необходимата част от всеки ориентиран към кариерата човек. Обикновено на това не се отделя достатъчно време. Но ако се заставите да правите това редовно, в трудни моменти вашите връзки ще ви помогнат да излезете от ситуацията. „Най-богатите хора в света търсят и изграждат мрежи, а останалите търсят работа. Можете да имате грандиозна идея или продукт. Но те ще станат успешни само тогава, когато имате мрежа, чрез която можете да съобщите на хората за това. “ - Робърт Кийосаки.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии