Ново търсене  

Ефективни методи на комуникация по време на интервю за работа

Публикувано от: Zaplata.bg
22 Януари, 2019 г.
Ефективни методи на комуникация по време на интервю за работа
Снимка: Shutterstock

При започването на интервю за работа трябва да формирате ясна нагласа за предстоящата среща- разговор с работодателя. Тази нагласа преди всичко е информация за фирмата, в която кандидатствате, информация за работодателя, за стила на работа, качествата на ръководството на фирмата и т.н.  

 

Бъдете кратки, точни и ясни

Трябва да бъдете готови да отговорите на въпроси от личен характер - семейно положение, хобита, интереси, занимания и др. Не е изключено да ви попитат защо сте напуснали предишната си месторабота- по ваше желание, по желание на работодателя или по взаимно съгласие. Добре ще е да не задавате предварително въпроси, недейте и да преигравате. Бъдете точни и ясни в отговорите си, а пък ако имате препоръки от миналата си работа, мнение за професионалните ви изяви- не се колебайте да ги вземете и представите.



Бъдете предварително информирани

Никак няма да е лошо да потърсите информация за фирмата, в която кандидатсвате, нейното производство да речем или услуги. Тази информация ще бъде и от голям плюс за вас. Тази първоначална подготовка за интервюто ще ви даде по-голяма увереност и по този начин ще покажете на работодателя, че сте сериозен човек и имате отговорно отношение към бъдещата си работа. Не се притеснявайте да демонстрирате силните си страни.

В никакъв случай недейте да правите сравнение между вас и други потенциални кандидати. Това би се възприело като проява на лошо възпитание. В такава ситуация е необходимо да изчакате работодателя да ви попита какво месечно възнаграждение желаете. Не се притеснявайте да поискате адекватно заплащане, което смятате, че залужавате, ако сте убедени в способностите си. Още в самото начало на интервюто за работа, е необходимо да изградите, както и да си тръгнете с делови подход.


Zaplata.bg съветва:

Zaplata.bg Ви съветва да бъдете предварително информирани за дейността на фирмата и услугите, които предлага. Покажете, че сте сериозен човек и имате отговорно отношение към бъдещата си работа.

 

 Създай CV 

Още полезни обяви
Още полезни статии
Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии