Ново търсене  

8 причини, поради които хората не се развиват

Публикувано от: Zaplata.bg
02 Август, 2019 г.
8 причини, поради които хората не се развиват
Снимка: shutterstock

Тук, изглежда, всичко е просто - приемате го и се развивате. Купете си книга и я прочетете. Или отидете във фитнеса, вземете щангата и я вдигайте колкото искате. Но не! Ако всичко беше толкова просто, щеше да има много повече, занимаващи се със саморазвитие, хора. 

Съществуват много фактори, липсата на които ни пречи да се подобряваме.

Сила на волята

Психолозите отдавна твърдят, че силата на волята някои я притежават, а други не. Проведохме няколко експеримента и изследвания и стигнахме до заключението: волята е такова лично качество, което може да се развие като мускул. А присъствието му се определя главно от възпитанието и навиците, заложени от детството. Имат късмет онези, които имат дисциплинирани и волеви родители, развили тези качества в децата си. Ако в семейството това липсва - добре, пътуването ще бъде дълго, но е по силите на всекиго. 

В определени сили, волята като понятие: благодарение на това качество на личността, ние можем да следваме нашите решения и да правим всичко необходимо за постигане на целите ни, без да се поддаваме на мързел, нежелание или отлагане. 

Как да развием силата на волята? Има две основни техники: действие и бездействие. Действието - извършване на неприятни или скучни, но полезни действия, като сутрешните упражнения. Бездействието - съзнателен отказ от действия, които са вредни. Например, от пушене или преяждане.

Между другото, църковният пост е проста практика, насочена към обучение на волята: като се откажем от определени храни, ние се научаваме да контролираме себе си. Ако задълбаете по-дълбоко ще се окаже, че във всички религии съществуват подобни практики на отказ - от храна, комфорт, собственост, определени мисли или действия. Това е така, защото техниката действие укрепва силата на волята много повече. 

Силата на волята - духовно качество от най-висок клас, което е едно от най-важните за човека. Развивайки го, можете радикално да промените живота си. Чух фразата: 'Аз знам как е правилно, но по някаква причина правя обратното'? Така казват хората с неразвита воля.

Мотивация 

Мотивацията е мощна сила. Когато човек иска нещо много силно, той е готов да премести планини. Нещо не се получава? Значи, не го искате достатъчно. В крайна сметка, когато много искате торта, готови ли сте да изминете за нея три километра до нощния супермаркет? 

И така, какво се оказва, трябва да се научите да искате правилно? Точно така! Нашият хитър мозък е насочен към спестяване на енергията защото така е разпоредила майката-еволюция. И той ще измисли извинения, за да отклони господаря си от ненужната работа: “Е, защо е необходимо това? Ние и така сме си добре! О, виж, ново съобщение в месинджъра! Виж, виж, котенцата на снимката!'

Затова е необходимо да се прилага хитрост спрямо нагласите на собственото ни подсъзнание, което е мързеливо и желаещо само да се забавлява. 

Как да се мотивирате да работите? На първо място, трябва да си зададете правилните цели, защото дори най-добрата мотивация няма да работи, когато не разбирате какво искате, или си поставяте фалшиви цели, наложени от обществото. Например пари или статус. Като се вслушвате в себе си, можете изведнъж да откриете, че наистина искате да пътувате на автостоп или да работите като доброволец в Африка, вместо да се въртите като катеричка в колело, за да удовлетворите чуждите искания. 

И така, след като си зададете правилната цел я конкретизирайте и визуализирайте. Бизнес - какъв? С какво се занимава целевата Ви аудитория, идея, екип, лозунг, тематични цветове? Къща - каква? Колко етажа, ще има ли гараж, мазе, сауна, колко стаи?

Например, искате да започнете собствен бизнес, но никога не сте били в бизнеса. Създайте условия, в които да разберете до колко Ви подхожда подобна дейност: например, регистрирайте се в безплатната бизнес игра “Твоят Старт”. Това е бизнес симулатор, където можете да започнете и развиете свой собствен бизнес в една вълнуваща и безопасна игрова форма да започнете и развиете своята дейност, получавайки в процеса много полезна информация за предприемачеството. 

След конкретизацията и визуализацията, трябва да помните целта си и нейните положителни емоционални компоненти. Непрекъснато си представяйте как ще се занимавате с интересни проекти в рамките на бизнеса си или ще избирате завеси за спалнята във вашия дом.

Не се съмнявайте в способностите си, вярвайте в победата и не предполагайте други варианти. Хората, които са постигнали високи показатели на живот, често ги питат: „Как успяхте да реализирате такъв сложен проект?” В отговор, мнозина от тях казват: „Реших, че трябва да стигна чак до края, какъвто и да е.“

Памет

Паметта е много важна за хармоничната личност. Ние постоянно се нуждаем от способността да запаметяваме информацията и да я управляваме: в училище, в работата и дори в забавленията. Вие поддържате разговора, само когато можете да кажете нещо интересно. А как да направите това, ако в главата Ви няма сюжет на нито една прочетена книга, нито перипетии на собственото ви пътуване? 

Успешната работа на паметта - това е един от основните инструменти. Колкото по-далеч отива човек, толкова по-голям поток от информация преминава през него. Как да се справим с това, ако „флашката“ не притежава големи обеми? Да записвате всичко? Е, не, това не е изход. 

Паметта, като всички други качества, може да се развива с помощта на упражнения. Например, прочетете как да станете по-умни за 15 минути на ден и приложите тази информация на практика.

Планиране на времето

Невъзможно е да се извърши сложна и многоетапна работа, без да се планират всички нейни стъпки. Това важи и за саморазвитието. Този, който иска да промени живота си към по-добро, трябва да има план за годината, месеца, седмицата и деня. 

Но също трябва да умеете и да планирате. Не на всеки му се получава от първия път да направи реални и осъществими планове. Затова ви препоръчваме да проучите 25-те правила за планиране на времето, така че това умение да улесни работата, а не да го усложнява. 

Съществуват тайни за планиране, които оптимизират работата толкова много, че се чудите - къде съм прекарал толкова време преди? За да научите как да използвате правилно всичките 24 часа, вземете курс, който ще Ви помогне за повишаване на производителността.

Дисциплина

Дисциплината - това е друг кит на саморазвитие, без който нищо не може да се постигне. Всички практики, целящи усъвършенстване, изискват постоянно и рутинно повторение. Всеки човек може да отиде да бяга веднъж, една седмица - всеки трети и да превърне бягането в неразделна част от графика си - единици. 

Дисциплината е необходима, за да се откажете от лошите навици, да се придържате към ежедневния си режим и да се научите на правилно хранене. 

Нуждаете се от дисциплина и за да се борите с един от най-лошите врагове на развитието - мързела. Откривайки отговорите на въпроса как да преодолеем мързела, ние се приближаваме до целите си.

Психология

Нашите резултати до голяма степен зависят от мисленето и нагласите. Ако си казвате 'все още нищо не се получава', тогава така и ще стане. Ако смятаме, че всички богати хора са крадци и злодеи, тогава никога не ставайте богати - не искаме да сме лоши. Ако сте уверени, че “всички хора са кози”, то тогава такъв спътник ще Ви срещне. 

Как да мислим и какво да мислим зависи от нас. Научете се да мислите ефективно - и ще спестите много време и усилия, които биха изразходвани за преживявания и деструктивни емоции.

Самооценка

Човек приема само онова, което го прави достоен. Нивото на доходите, вниманието на противоположния пол и другите критерии за живот всеки сам си ги определя.

Нереалистичната самооценка (твърде висока или твърде ниска) оказва влияние върху собственика да се реализира в живота. Ние извършваме нелогични действия и правим избор в полза на загубата, подсъзнателно вярвайки, че това трябва да бъде нашата съдба. Неуспехът, страданието, общуването с токсични хора - това е изборът на човек с нездравословна самооценка. 

За да се коригира ситуацията е необходимо да се разберат причините за ниското самочувствие и да се направят опити за тяхното отстраняване. Често те се коренят дълбоко в детството и са свързани с развода на родителите или тормоза в училище - такива неща е много трудно да се изоставят, но е необходимо.

Увереност в себе си

Аз успявам във всичко - твърдят за себе си успешните хора. Те са уверени, че могат да постигнат повече, и дори в случай на провал, те продължават да вярват, че ще успеят, но следващия път. 

Най-важният човешки ресурс - той сам. Трябва да се доверите на себе си, да се себеуважавате и обичате. 

Но как много хора се мразят... Те дори не искат да си купя хубави дрехи, защото 'не го заслужават'. Преди да започнете да се развивате, Вие трябва да намерите отговор на въпроса: как да обичам себе си? Самоусъвършенстването без любов към себе си е невъзможно...

Постъпков план за самоусъвършенстване на личността

Хармоничната личност е силна едновременно във всички жизнени плоскости. За да се развиете равномерно, трябва да направите постъпков план, който да включва всички основни вектори на растежа. 

Този план е индивидуален за всички. Едни умеят да решават в ума си интеграли, но все още не са се научили как да изграждат отношения с противоположния пол, други хвърлят гири с две ръце, но в същото време са прочели само една книга през целия си живот. А трети пък могат дори да стигнат до разбирането, че нищо не знаят и не са развили никой от векторите. 

Когато изграждате план, трябва да вземете под внимание всички направления, но в същото време да извършвате поддържаща работа, където вече сте постигнали успех (за да не тръгнете в обратната посока) и да отделяте повече време на онези страни, които все още не са развити.

 Духовно израстване

Духовността - това е сложен и многостранен въпрос. Сега няма да говорим за религия и философия, тъй като това са твърде сложни теми за обсъждане в момента. Нека поговорим за онези аспекти на духовността, които правят човека щастлив. 

Благодарност. След като се научим да бъдем благодарни за всяко малко нещо, винаги чувстваме радост дори и в трудни времена. Един благодарен човек ще може да намери лъч надежда в трептенето на пролетните листа и котешките игри. Той лесно прощава недостатъците на близките си, спомняйки си, че са били там, когато му е била необходима помощ. Благодарността - това е богатство.

Любовта. Да обичаш безкористно, без собствени навици, безусловно, без искания - това е високо изкуство. То дава радост, така както свиренето на любимия ви инструмент или съзерцаването на океана. Истинската любов не познава нито страх, нито болка. 

Духовният човек винаги се чувства отговорен за своите действия, живее съзнателно, стреми се да бъде по-добър. Той не губи вяра и не си позволява да изпадне в отчаяние, търси да изследва света и да бъде свободен от страсти, зависимости и негативни мисли.

Личностно израстване

Какво се има предвид под думите 'личностно израстване'? Това е подобряването на показателите, отговорни за интелектуалната дейност и богатството на вътрешния свят, подобрявайки качеството на живот на умствено ниво. Постигането на целите, позитивното мислене, развитието на паметта и интелигентността - всичко това е включено в концепцията за личностно израстване. 

За да стане напълно ясно, ще кажа, че резултатите от личностното израстване остават завинаги с нас, дори и да сме напълно фалирали, без покрив над главата. Един зрял човек ще има достатъчно знания и умения, сила на ума и мотивация, решителност и самоувереност, за да устои на най-трудната ситуация. Човек с ниски личностни показатели зависи от материалното имущество, така че живее в страх от загуба на това, което има.

Здраве

Преминалите през болест или загубилите трудоспособността си хора, като никой друг разбират важността от здравето. Възможността за работа, изучаване, развиване, обичане и изучаване на света се постига само с тази сила.

Младите хора често пренебрегват здравето. Струва им се, че те винаги ще бъдат силни, без значение как ядат, дали пият алкохол или пушат. В зряла възраст, усещайки последиците от тяхното лекомислие се хващат за главите и хапят лактите си. Някои хора навреме се замислят над това и успяват да възстановят здравето си, но често е късно. 

Имаме достатъчно информация и разбираме как да бъдем здрави. Много добре знаем, че човек не трябва да се отдава на лошите навици, да преяжда, да работи до изтощение, да се ядосва много. Но често ли използваме тези знания на практика?

Особено често срещан проблем при съвременните хора - те не знаят как да почиват правилно. А отдихът - това е ключът към продуктивната работа. Дихателните упражнения, медитациите, релаксацията сред природата, доброволната самота, висококачествения сън са моменти, на които трябва да се обърне достатъчно внимание. 

Наложително е да упражнявате физическа активност в живота си, поне в парка. Не говорим за професионалния спорт - това е по-скоро травмиращо, отколкото полезно занимание. Но лекото физическо натоварване довежда тялото до състояние на бодрост и дава енергия. Нека това да бъде танца, бадминтона, колоезденето - всичко, което доставя удоволствие. Основното е, че тези занимания трябва да са редовни.

Отношения 

Никой човек не може да смята живота си за щастлив и хармоничен, ако няма топли отношения с хората около него. Имаме родители, братя и сестри, половинка, приятели, колеги, просто познати. 

С всеки - имаме свой тип връзка. Те са различни, но еднакво изискват постоянна работа: това е изграждане на рамка, израз на любов, грижа, прекарване на времето заедно. Нещастен е този, който печели много пари, но не вижда как децата му растат. 

Много са важни отношенията с още един човек - със самия себе си. Всъщност, именно с тях започва изграждането на всички други връзки. Който уважава и обича себе си, знае как да уважава и обича другите. Който не може да намери общ език със себе си, никога няма да се сприятели и с останалите.

Кариера 

Всички хора се нуждаят от това да реализират своя потенциал в работата, да се възползват от другите и да направят нещо, с което да се гордеят. Това е толкова дълбоко вкоренена нужда, че игнорирането му прави човека нещастен, дори и да се чувства добре. 

Ето защо е важно да изберете за кариерно развитие работа, с която да се занимавате с удоволствие и тя да е увлекателна. Когато се събудите, да го правите с мисълта: „Ура, днес има толкова много интересна работа!”, Въпросите с парите и повишението ще се решат от самосебе си.

Финанси

Разбира се, не всичко в този свят може да се купи с пари, и всъщност, тяхната роля е твърде преувеличена. Но и съществуването без тях е невъзможно. Когато имаме финансова свобода, ние се чувстваме спокойни и уверени, можем да си позволим да пътуваме, да харчим пари за културно и психическо развитие, да се храним правилно, да осигурим семейството си, да помагаме на родителите си. 

Повечето от нас са наемни работници. При такава работа можете да получите добър доход и особено ако сте добър работник и постоянно се придвижвате нагоре по кариерната стълбица. Но това не винаги е така и много експерти, стигнали до тавана на кариерата си в някаква организация, стигат до извода, че е време да отидат на свободно плуване. Нужно е само да разберете, как правилно да стартирате. 

За целта, можете да преминете безплатно обучение, което ще ви помогне да започнете свой бизнес. Като работим за себе си, можем да постигнем много повече във финансовата сфера.

Яркост на живота 

Как прекарахте Новата година? Ще се опитам да позная: поставили сте коледната елха, сложили сте масата, купили сте шампанското и сте напълнили чашите в очакване часовника да звънне за да направите наздравица с добри пожелания. Има смелчаци, разбиващи системата на пух и прах.

А защо не отидете в гората за да запалите огън и да украсите истинска коледна елха? Или да създадете някаква лудост?

Много интересни приключения и безпрецедентни начинания не изискват сериозни разходи, физическа подготовка и много време. Просто нямаме достатъчно идеи. За да се превърнете в богат на изобретателност човек, трябва да знаете как да развиете творческото си мислене.

Да направите живота си по-ярък не е толкова трудно, колкото изглежда. Това не е прищявка, не е и лукс - душата и мозъкът ни се нуждаят от емоции, впечатления, радост, наслада. Всичко това прави нашата личност по-богата, подхранвайки се като сладък еликсир.

В процеса на саморазвитие е важна не само настройката, но и качеството на информацията.

Още полезни обяви
Още полезни статии
Работа на непълен работен ден? Какво представлява
Ежедневната работа не позволява нормална почивка, поради което рядко се замисляме за допълнителни доходи. Но някои хора са готови да съчетаят основната работа с непълното работно време (НРВ). На какво трябва да обръща внимание работникът? Може ли шефът на основната работа да забрани втора такава? Какви особености могат да се разграничат? Неотдавна сред широката общественост беше разпространено предложение, в което се говори за увеличение на работната седмица до 60 часа. Трябва да се отбележи, че то отразява способността на служителя да прекарва до 60 часа седмично със своя работодател. Преди да критикуваме настоящите предложения обаче, е необходимо да анализираме подробно законите в Кодекса на труда, тъй като много хора просто не са ориентирани в това отношение. Кратка справка  Необходимо е да се започне с факта, че работата на непълен работен ден и съчетаването на различни позиции в едно предприятие - това са различни неща и следователно трябва да бъдем изцяло ориентирани по въпроса.  Съгласно Кодекса, назначеният изпълнител има възможност да работи на непълно работно време.  Той може да сключи трудов договор, като изпълнява друг вид работа в свободното си време.  Освен това, работата на НРВ може да бъде както от вътрешен, така и от външен характер. Трябва да се отбележи, че субектът има възможност да сключи споразумение както с основния си работодател, така и с неограничен брой други работодатели. Едно от принципните условия, правещи този вид трудова заетост невъзможна - това е несъвършенството. Освен това, работата на НРВ няма да е възможна при тежки условия (вредни и опасни условия). Ако е необходимо, могат да последват и съответните обръщения към законодателството, позволяващи ограничаването на други видове труд. Уставът на дружеството трябва да отразява, че труда на ръководителя (юридическото лице) може да се извършва само в рамките на настоящата организация. Що се отнася до работниците в някои области: медицина;  педагогика;  култура;  фармацевтика. Тази допълнителна трудова заетост може да се регламентира от съответните закони и постановления. Как мога да се устроя?  Ако вариантът за непълно работно време Ви устройва, тогава няма да възникнат трудности при назначаването. Процедурата по наемане няма да има съществени различия с обичайните:  В началния етап ще бъде сключен трудов договор.  Ще се издаде съответната заповед за назначаване.  Служителят трябва да се запознае с действащите правила на организацията. След което той може да пристъпи към непосредствените дейности. Работата на НРВ има своите различия, които трябва да бъдат детайлно анализирани. По време на процедурата по подписване на договора, служителят трябва да представи документи за самоличност, както и документи, удостоверяващи професионалната му компетентност. Не трябва да забравяме, че работата на непълно работно време трябва да бъде отразена и в договора. Разбира се, не всеки ще изисква пълен пакет от документи, но трябва да сте подготвени за това. При назначаването на работа, не е необходимо да се показва трудовата книжка, но е по-добре да направите няколко копия, така че кадрите от агенти да разберат нивото Ви на компетентност. Изхождайки от това, може да се разбере, че работодателят на непълен работен ден няма да прави записи в трудовата книжка. Основната работа трябва да бъде отразена в съответния документ, който може да бъде предоставен при поискване. Всичко се прави много просто и за тази цел се заверява трудовия договор и заповедта за назначаване. Много хора не искат да казват на своите началници, че работят на НРВ. Възможно ли е обаче този факт да се скрие? Ще бъде ли това законно? Както беше споменато и по-рано, предоставянето на трудовата книжка на друго работно място не е задължително. Втората работа се въвежда в трудовата книжка само по желание и след написване на съответното заявление. Такова просто решение ще съхрани анонимността и никой няма да може да разбере къде работи неговият служител. Проблеми могат да възникнат само на ръководните постове. Например, генералният директор не може да заема подобна длъжност в друга организация. Всеки конкретен случай заслужава отделно разглеждане и затова, ако е необходимо, можете да се свържете за помощ с адвокат. Колко време можете да работите?  По-просто казано, човек не трябва да преработва нормата, която е установена със закон. Можете да направите прости изчисления, което да даде общо понятие: основната работа на 8-часов работен ден и 5-дневната работна седмица ще Ви отнемат по 40 часа седмично. Както бе споменато и по-рано, не се допускат повече от 60 часа труд. Крайният резултат е едни допълнителни 20 часа, които всеки може да изразходва по своя преценка. Някои хора може да се нуждаят от допълнителна заетост, за да генерират големи доходи, докато други да се откажат от този вариант в полза на своята почивка. Няма принудителна система. Всеки избира възможността, която да съответства на личните му предпочитания. Както бе споменато по-рано, служителят може да сключи неограничен брой трудови договори и това може да бъде забранено само ако е в противоречие с действащото законодателство. Личните капризи и нежеланието на ръководителя не трябва да влияят на трудовия процес. Можете да сключите трудов договор в друга компания, без да ангажирате работодателя си. Такова просто решение ще увеличи мобилността на пазара на труда. Как да съвместяваме няколко длъжности?  Както вече споменахме, работата на непълно работно време е както външна, така и вътрешна. Освен това, в Кодекса на труда се говори за съвместяване на няколко професии или длъжности. Доста често това се бърка с НРВ, което е погрешно. Тези два термина имат основни различия: Непълно работно време - допълнителна заетост.  Съвместяване - заетост през редовното време. Например, един финансов директор в една организация често изпълнява функциите и на счетоводител, а портиерът може да бъде и пазач. Всеки случай се нуждае от подробен анализ, тъй като работодателите често натоварват служителите си с извънреден труд, без да увеличават заплатата им. По правило, това се случва, когато един от колегите излезе в отпуск по болест или отиде на почивка. Организацията трябва да работи безпроблемно и следователно някои от функциите се възлагат на друго лице.  Проблемът е, че част от отговорността може автоматично да се прехвърли върху друг служител и това не трябва да се допуска. Съгласно законодателството е възможно да се изпълняват допълнителни задължения само в срок, предварително съгласуван в писмен вид със самия работник. Работодателят не може принудително да заставя някой да извършва чужда работа, тъй като това е забранено от законодателството. От това следва, че кандидатурата за НРВ трябва да бъде предварително съгласувана и да се договорят съответните условия в писмен вид. Всеки заслужава достойно възнаграждение, а работникът на непълно работно време не е изключение. След изготвянето на списъка със задълженията, можете да пристъпите към изчисляване на натовареността, но споразумението за допълнителна работа може да бъде отменено по искане на служителя. Той трябва да даде тридневно предизвестие за решението си, за да може работодателят своевременно да намери негов заместник.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Обратна връзка? Как да я превърнем в мощен инструмент
Какво е това обратна връзка  Нека разберем заедно. Обратна връзка - това е отзивът, реакцията, отклика при определено действие или събитие според резултатите от дейността на служителя. С други думи, Вашият служител е направил нещо - Вие му кажете за това. Обратната връзка - това е мощен стимул за саморазвитие  Следователно, целта на обратната връзка - това е да се коригират действията на служителя, така че той да постигне целта по най-добрия начин. Или потвърдете правилността на неговите действия.  Можете да го направите и без обратна връзка, но ще трябва да сте ясно, че Вие губите: време. Служителят продължава да прави каквото знае. Ако не му кажете какво е добро и какво може да се подобри - той получава огромен опит, но пътят към резултата може да отнеме много дълго време; мотивация. Когато общувате със служител, Вие изслушвате неговата гледна точка и изказвате своята. Вие мотивирате служителя си да постигне по-добри резултати, давайки му увереност в правилността на действията му; откритост и ангажираност. Като споделяте притесненията си относно статуса на проекта / задачата / презентацията, между Вас се създават открити и честни отношения. По-ценно от това няма нищо. От такъв ръководител е малко вероятно някой служител да поиска да си тръгне. Кой и на кого дава обратна връзка  Грешка е да се мисли, че само ръководителя дава обратна връзка на подчинения. Инициирайте я сам, търсейки я сред вашите колеги, ръководител, подчинени.  Изградете своят професионализъм. Обратната връзка - това е един от инструментите, който ще ви помогне да се самоусъвършенствате. Първоначално има вероятност да срещнете някакво недоразумение: колегите не винаги ще намерят думи, някой ще каже нещо неутрално, други ще ви похвалят, а трети ще поискат време за формулиране. Основното нещо - не спирайте. Видове обратна връзка  Има положителна обратна връзка и конструктивна.  Защо давате положителна обратна връзка? Всичко е добре направено, всичко е ясно за всички, продължаваме да работим по-нататък ...  За Вас самите няма значение, изпратили ли сте писмо до клиента, имали ли сте успешни преговори? Кой, освен Вас, знае за това? Нека ​​подчертаем, че служителят прави нещо качествено и това има положителен ефект върху бизнеса - това е важно. Как да избегнем похвалата?  Няма смисъл да казвате на служителя, че той просто е страхотен и това е всичко. Това не носи ценности. Говорете конкретно, какво точно служителят е направил добре, какви негови действия ще доведат до успех.  Конструктивната обратна връзка подлежи на същите правила: да кажем конкретно какво е направено погрешно и как това може да повлияе върху резултата.  Не изкупувайте 'греховете' и Вашето недоволство от служителя. Често срещаме ситуация, в която ръководителя оправдава в главата си своя служител, мислейки за него или условно „прощавайки му”. Правила за обратна връзка Пригответе се за диалога. Направете ясен план за това, което искате да кажете и какво искате да се договорите. Диалогът със служител е толкова важен, колкото и външните преговори с партньорите.  Съществува прецедент, среща, обсъждане.  Говорете за факти без емоции. Потърсете причинно-следствената връзка: как действието на служителя влияе върху резултата.  Бъдете искрени - всеки от нас има различно ниво на емоционална интелигентност. Никой не търси от Вас съпричастност, ако това не е Ваше качество. Бъдете честни със себе си и с подчинените си. Не се страхувайте да признаете грешките си. Лидерът не винаги е прав, не може да знае всичко. Да, и не е длъжен. Признаването на това ви прави по-силен.  Не се срещайте напразно със служителя , за да му дадете обратна връзка, само защото компанията вече има шестмесечна оценка или HR е писал, че трябва да давате обратна връзка. Срещата в името на някакво правило никому не е нужна. Я-съобщения. Говорете от Ваше име ('Забелязах, попитах, предположих ...'). Опитайте се да изградите цялата си реч от първо лице, изключвайки предложенията от Вас („Вие забравихте, нямахте време“). Тези предложения се възприемат от мозъка като заплаха. Това се случва за секунди и тогава човекът вече спира да възприема това, което му се казва. Връщането му в конструктивния диалог ще бъде много по-трудно. Критерий за успех при обратната връзка  Ако след разговора, служителят може ясно да формулира какво се изисква от него - то това означава, че правилно сте му предали идеята си. Ако можете също така ясно да формулирате за себе си това, за което сте се договорили, какво конкретно трябва да направи вашият служител - това означава, че сте говорили конкретно. Ако имате същия план - тогава диалогът е бил продуктивен! Обратната връзка - това е инструмент на ръководителя не по-малко, а понякога дори по-важен от поставянето на задачи, делегирането и т.н. Обратната връзка развива сътрудника.  Обратната връзка Ви развива, Вие се научавате да разделяте емоциите от фактите и се научавате безобидно, но продуктивно да говорите със служителите си.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Всички статии